Hvor ble det av vredensgnag?

  • Trådstarter Jim.I.Hendriksen
  • Startdato

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.890
Antall liker
4.333
Høvding,

Det var høy terskel å bli vant til HFS3. Og selv etter tilvenning så synes jeg det var mye enklere og raskere å navigere seg fram til det som var interessant i HFS2. Nå er det mange rare menyer og oversikter. Og mer klikking før man kommer dit man vil.

Personlig synes jeg "forumoversikten" er bare tull. Den gamle oversikten som kommer under er mye bedre. Men nå må man scrolle ned for å komme på den. Har faktisk ikke brukt den etter HFS3. Trykker istedet på "nye innlegg" og får opp en hel masse tråder av perifer interesse sammen med noen få interessante. Så trykker jeg på "abonnerte tråder". Det tok lang tid før jeg begynte å bruke den ettersom den er gjemt under "hurtiglinker" - hva nå det måtte bety. Finnes det noen langsomme linker også? Hurtiglinker dukker heller ikke opp i alle visninger. den forsvinner blant annet når man har brukt den en gang og så gått inn i en tråd. Så da må man hoppe tilbake til "forum", så hurtiglinker og så evt abonnerte tråder.

Det gamle brukergrensesnittet var IMO mer intuitivt og mer effektivt.
 
C

cruiser

Gjest
Syns forumoversikten er helt genial jeg, flott oppgradering!
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.894
Antall liker
5.861
Torget vurderinger
1
Høvding,

Det var høy terskel å bli vant til HFS3. Og selv etter tilvenning så synes jeg det var mye enklere og raskere å navigere seg fram til det som var interessant i HFS2. Nå er det mange rare menyer og oversikter. Og mer klikking før man kommer dit man vil.

Personlig synes jeg "forumoversikten" er bare tull. Den gamle oversikten som kommer under er mye bedre. Men nå må man scrolle ned for å komme på den. Har faktisk ikke brukt den etter HFS3. Trykker istedet på "nye innlegg" og får opp en hel masse tråder av perifer interesse sammen med noen få interessante. Så trykker jeg på "abonnerte tråder". Det tok lang tid før jeg begynte å bruke den ettersom den er gjemt under "hurtiglinker" - hva nå det måtte bety. Finnes det noen langsomme linker også? Hurtiglinker dukker heller ikke opp i alle visninger. den forsvinner blant annet når man har brukt den en gang og så gått inn i en tråd. Så da må man hoppe tilbake til "forum", så hurtiglinker og så evt abonnerte tråder.

Det gamle brukergrensesnittet var IMO mer intuitivt og mer effektivt.
Takker for god feedback. Jeg ser poenget ditt, og jeg skal se nærmere på hvordan vi kan lage et mer fornuftig menysystem som holder seg konstant uansett hvor på forumet du befinner deg.

Forumoversikten kan forøvrig minimeres hvis en ikke bruker den, men dette var noe jeg la til for å bedre oversikten over nye innlegg uten å måtte gå innom siden med Siste innlegg.

Du kan også trykke på Mine innstillinger helt øverst til høyre på siden for å komme raskt til Abonnerte tråder, men det er ikke spesielt logisk.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.890
Antall liker
4.333
Syns forumoversikten er helt genial jeg, flott oppgradering!
Forståelig det. Du har trolig vært flinkere enn meg til å sette deg inn i den nye funksjonaliteten.

Jeg skrev det jeg skrev på vegne av med selv og andre "treginger" som ikke har anstrengt oss så mye for å komme ajour med det nye grensesnittet. Det er nok mange av oss også, og smådetaljer knyttet til brukergrensesnitt kan nok føre til frafall, slik Høvdingen var inne på.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
11.6 - Hvor er Vreden.
2.9 - Forumoversikt / Oppgradering.

Sklitakling.
Er'e nøye'a så lenge man får sagt no'
Minner meg om munnhellet "If you haven't got anything to say, don't say it here".
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.743
Antall liker
103.753
Torget vurderinger
23
One better; "Talkin' loud, sayin' nothin'.."
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.327
Sted
Smurfeland
Kan dere ikke for SV.... bruke språk som vi andre gamliser her inne forstår (dere selv også Hng hng....). Alle de amerikanske ordene fra såpeserieslængen ødelegger norsken. (dagens oppgulp)


Åkei. Tror muligens jeg har gått glipp av ettellerannet ungdommelig der... Uansett. Jeg mente what, på en litt sår karibisk måte. :D
Som sagt er dette en helt vanlig misforståelse, ikke noe å skjemmes over. Hadde for øvrig sannsynligvis ikke vist det selv, uten å ha tungt belastede data/spill/programmerere som bekjente. :)
stfu n00b
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Har heller ikke noe å si, så da er det vel bare å legge inn et innlegg igjen, da. ......

- om forumet er blitt bedre eller dårligere, har det med innleggskvaliteten å gjøre, og neppe versjon 2 eller 3. Å skylde på versjonen, blir som å rette smed for baker ----eller var det omvendt?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.894
Antall liker
5.861
Torget vurderinger
1
Hi-Fi sentralen

Slik var det før! Bevel and emboss-filter i photoshop; det var tider.
Dette var slik designet så ut i år 2000, men disse sidene ble fjernet i begynnelsen av år 2001, og nyhetene i midten (som såkalt er fra 2003) er fra vårt første YaBB forum, så dette er en god blanding fra nyere og eldre.
 

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Innlegg
1.604
Antall liker
2.245
Har brukt formiddagen til å lese mye av Vredens innlegg om definisjoner og om psykoakustikk mm. Lærer mye, skjønner ikke alt - og får mange ideer til ting som kunne vært prøvet ut - kanskje gjort som en type "quasi forskning" - for å illustrere poenger.

Finnes andre her inne med den type kunnskaper Vreden har demonstrert? Og, jeg synes mye bærer preg av en pedagogisk tilnærming, med både tålmodighet og forutseende av en del reaksjoner. Skulle gjerne hatt mer at dette.
Mvh
JMK
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Du skal ikke se bort ifra at han leser dette....:cool:
 

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Innlegg
1.604
Antall liker
2.245
Hmm. Det ville da bare være hyggelig.
Jeg får ideer om noe av kunnskapsbakgrunnen, og tenker at kunnskapsutveksling og kunnskapsutvikling burde kunne gjøres som et tiltak HFS virkelig kunne ha nytte av. Da kan enkelt personer gjøre en kjempeinnsats, men det burde vel også gå an å samarbeide for personer - så blir bredden større og belastningen på enkelt person mindre? La merke til det som ble nevnt om PM. Må innrømme jeg hadde den impulsen at jeg hadde veldig lyst til å skissere noen små eksperimenter (enkel ting) som kunne brukes for å illustrere poenger. Men, er Vreden druknet i liknende ting - så kan det vel bli i overkant.
Mvh
JMK
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.087
Antall liker
8.012
Torget vurderinger
12
Typer som vredens er en berikelse for slike fora. Det er derfor trist når de blir borte / går i ventemodus / flytter til valdres eller hva pokker de gjør. Det gleder alltid med intelligente resonnementer, fremragende språkbruk og mot til å mene.
 
Topp Bunn