Hvor bra er denne?

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Hei!

Kjøpte en emc1 av et medlem i går. Vedkommende hadde faktisk denne forsterkeren sammen med et par Martin Logan elektrostathøytalere. Det låt helt fantastisk. Velger jo selvsagt å tro at det var cd spilleren jeg kjøpte som gjorde susen. Men for å være alvorlig så er dette etter min vurdering en svært fornuftig pris for en veldig god forsterker.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Proffen skrev:
Jepp!
Hvor bra er denne: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,5858.0.html

Ser jo rå ut, men er ukjent for meg, annet enn navnet

mvh
Proffen
Hei Roger:)

Jeg har forgjengeren til denne og er veldig god kamerat med han som har denne sammen med Martin Logan. Denne har det meste, det var noen tester på tidligere hjemmesiden til DK design som de skrøt mye mer en de gjør på de som ligger ute nå. Denne integrerte saken har alt. Trøkk, finesse, luft, presisjon, tredimensjonal og en fantastisk evne til å få det beste ut av høyttalere. Så har den jo Riaa, slik at du kan få deg en vinylrigg ;D Kan bare si løp og kjøp!! Prøvde å ringe deg nettopp.

Du kan jo gi meg en lyd om du vil se eller høre den som jeg har? Har litt problemer med rommet jeg spiller i for tiden, men du får et inntrykk av hva denne kan får til!
Kan sikkert ordne så du får høre den med Martin Logan oppsettet også!

Mvh
Kjetil M (Bergen Lydlaug)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
G-K skrev:
Den er sikkert veldig tett på denne ;)

http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,5395.0.html

Les omtalen.. den vil sikkert virke litt mere troverdig, enn om en som skal selge forsterkeren begynner å skryte uhemmet av den.
Her er kopi av en epost fra Brian Warford President, LSA Group :
As for upgrades from the MkII to the current Standard model, there are several of those:

* Better binding posts
* Screw Terminal blocks inside amp at speaker terminal outputs
* Cardas Capacitors
* Full volume variable output for powered subwoofers
* Cosmetics (elimination of meter)
* Different remote control
* Upgrade the Chinese tubes to Electroharmonix 6922
* Upgrade factory volume control
Så det er litt forskjeller , men lyd messig er de ikke veldig stor.
Mvh
Kjetil

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.072
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Kjetil_M skrev:
Proffen skrev:
Jepp!
Hvor bra er denne: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,5858.0.html

Ser jo rå ut, men er ukjent for meg, annet enn navnet

mvh
Proffen
Hei Roger:)

Jeg har forgjengeren til denne og er veldig god kamerat med han som har denne sammen med Martin Logan. Denne har det meste, det var noen tester på tidligere hjemmesiden til DK design som de skrøt mye mer en de gjør på de som ligger ute nå. Denne integrerte saken har alt. Trøkk, finesse, luft, presisjon, tredimensjonal og en fantastisk evne til å få det beste ut av høyttalere. Så har den jo Riaa, slik at du kan få deg en vinylrigg ;D Kan bare si løp og kjøp!! Prøvde å ringe deg nettopp.

Du kan jo gi meg en lyd om du vil se eller høre den som jeg har? Har litt problemer med rommet jeg spiller i for tiden, men du får et inntrykk av hva denne kan får til!
Kan sikkert ordne så du får høre den med Martin Logan oppsettet også!

Mvh
Kjetil M (Bergen Lydlaug)
Hei, og takk for tilbakemeldinger!
Eneste jeg er spent på, er i hvilken grad den makter å formidle musikken med rør-aktig kropp, organisk tilstedeværelse, nerve osv..............? Tenker jo på at det ikke direkte er 300B-rør som står montert innvendig................;D

Ut over dette betviler jeg ikke forsterkerens kvaliteter

mvh
Proffen

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det jeg har hørt av denne har imponert meg stort, i alle fall. Til denne (brukt)prisen er det jo fantastisk hvor mye man får for pengene. Ser forresten du har BKS 107, Proffen. En utrolig god høyttaler som aldri har fått den utbredelsen den fortjener, men gudene skal vite at den trenger effekt for å våkne. Ikke akkurat noe su bruker 300B på..for å si det usedvanlig forsiktig! Skal du ha rør på denne, prøv cj eller Koras større modeller....

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.072
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
impulse skrev:
Det jeg har hørt av denne har imponert meg stort, i alle fall. Til denne (brukt)prisen er det jo fantastisk hvor mye man får for pengene. Ser forresten du har BKS 107, Proffen. En utrolig god høyttaler som aldri har fått den utbredelsen den fortjener, men gudene skal vite at den trenger effekt for å våkne. Ikke akkurat noe su bruker 300B på..for å si det usedvanlig forsiktig! Skal du ha rør på denne, prøv cj eller Koras større modeller....
Hei
Joda, BKS er gode, (men de er ikke alene om å være det da........... finnes mange gode høytalere, som ikke alltid får den positive omtale de fortjener. Ta bare Carlsson f x! Hadde ikke vært meg mot å eie OA 52.3, men WAF spiller inn også hos "oss" ;D)
Kan jo være jeg våger å teste DK Design sitt monster av en integrert forsterker.............
Blir jo langt rimeligere på sikt, med tanke på rør-kostnader osv..........
Noen som vet nypris på DK Design sitt monster? Bare sånn med tanke på bruktpriser............

mvh
Proffen

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Mener den lå på 28-30.000,-.

Jo, du har rett i at det er mange gode høyttalere der ute og mange som burde fått mer oppmerksomhet. BKS 107 ligger i alle fall på topp 3 på min liste over "hemmelige" produkter. Jeg har en gang sett en busslast audiofile japanere miste haka over hva en 107 kunne få til, og det gjorde inntrykk!

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.072
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Da skal jeg lytte til en slik en på torsdag. Håper den er god, men ikke så god at jeg bare MÅ ha................ ;D (har nemlig en spanande rør-pre på g til å matche Coplanden..................)

mvh
Proffen

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Kjetil_M skrev:
As for upgrades from the MkII to the current Standard model, there are several of those:

* Better binding posts
* Screw Terminal blocks inside amp at speaker terminal outputs
* Cardas Capacitors
* Full volume variable output for powered subwoofers
* Cosmetics (elimination of meter)
* Different remote control
* Upgrade the Chinese tubes to Electroharmonix 6922
* Upgrade factory volume control
Morsomt - "cosmetics," tenker det var en telefon fra McIntosh!

Har hørt denne, og likte hva jeg hørte.

Topp Bunn