Ønsker anbefaling Hvor bra er Devialet?

Audior

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2006
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Går tilbake til de innledende innleggene der jeg har litt av samme utfordring som OYVJORGE.

Jeg har en Linn Majik DSI m/sluttrinn, som er navet i en litt kompleks rigg med flere kilder og vi er flere brukere. Linn var av de første som "oppdaget" fordelene med strømming og har noen veldig gode (men dyre) strømmeforsterkere. Imidlertid har de sitt eget grensesnitt Songcast som er ganske ugreit å bruke i kombinasjon med med flere kilder og brukere. Deres nye Select er imidlertid Roon ready som skal fungere mye bedre. Vil anbefale deg å teste denne, Kontrapunkt lar deg låne en (hvis du befinner deg i Oslo-området). Sjekk https://www.linn.co.uk/sources/network-music-players/selekt.
På mine høyttalere var imidlertid forbedringen i forhold til Majik DSI ikke nok til å forsvare prisforskjellen. Prøvde deretter Devialet 220 Pro. Den også bedre enn Majik, men jeg fikk ikke direkte sammenlignet med Select. Imidlertid er antallet inn- og utganger begrenset hos Devialet, her har Select alt du kan ønske (RIAA, HDMI, fast og variabel RCA, multiromsløsning og mulighet for surround som tillegg). Best av alt er Linns romkorreksjon og sist nå også korrigering i forhold de fleste hifi-/high end høyttalere. De låner et eksemplar som testes på fabrikken og legger ut korreksjon for hver modell som du kan laste ned. Linn har også en arkitektur for fremtidige forbedringer og utvidelser.

Vil snart prøve å få på hjemlån Hegels H590 og nå siste H390, førstnevnte blir jo skamrost i pressen. John Darko har en fin presentasjon der han også sammenligner den med Devialet, https://www.youtube.com/watch?v=yq_4XJGRLEY. Hegel sier de også vil komme med forbedringer og utvidelser fremover.

Det jeg imidlertid savner hos Devialet og Hegel er et bedre display med informasjon og hva som strømmes m.m. Her er NADs M10 forbilledlig der den også kan styres direkte på skjermen, uten mobil/nettbrett, noe i likhet med NAIMs modeller.

Myteks nye kombo med Brooklyn Bridge, er også noe å teste ut.

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.131
Torget vurderinger
1
NAD M10 er et lite troll i eske i denne sammenhengen.

Audior

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2006
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Noen som vet hvordan M10 og Brooklyn Bridge låter ?

Hva sier Morten i NAT ?

U

utgatt60135

Gjest
Men Devialet D200 sluttet mitt behov for oppgradering. Størrelsen på lydbildet, den mektige bassen, tilstrekkelig oppløsning, integrert, lekker, kan settes opp individuelt og fungerer aldelses utmerket med Ethernet. En litt myke og avrundet diskanten passer bare fint for de mange dårlige innspillinger.

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
300
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Men Devialet D200 sluttet mitt behov for oppgradering. Størrelsen på lydbildet, den mektige bassen, tilstrekkelig oppløsning, integrert, lekker, kan settes opp individuelt og fungerer aldelses utmerket med Ethernet. En litt myke og avrundet diskanten passer bare fint for de mange dårlige innspillinger.
Kjenner meg igjen i det utsagnet.

karlhungus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.11.2012
Antall liker
16
Sted
Frankrike
Jeg har lenge vært interessert i Devialet pga design og spennende tekniske nyvinninger.

I det siste har jeg blitt mer aktiv på hi-fi-fronten da jeg trenger en ny DAC/forsterker, og har i den forbindelse lyttet til Devialet to ganger den siste mnd. Forste demo var i Paris i en lekker Devialet-butikk med en uvanlig inkompetent selger og horribelt oppsett med kabelrot og sukkerbiter. Vet ikke om det var det som var årsaken men min forste lydopplevelse med Devialet (på Sonus Faber Venere) var en gedigen skuffelse. Alt var feil, muligens og pga rommet som var veldig vanskelig med hauger av stående bolger.

Den andre gangen var forrige uke i en annen butikk, på Sonus Faber Sonetto V. Det lod mye bedre, ingen stående bolger og klokkeklar lyd med ekstremt detalj-nivå. Men jeg testet også en Hegel H190 (til halve prisen) den dagen, og jeg må si at jeg likte den bedre. Den manglet detaljer men hadde bedre fokus på musikken og bedre rytme syntes jeg.

Hegel-integrerte har vel omtrent samme funksjoner som Devialet, bortsett fra phono som jo er litt kjedelig hvis man vil spille plater...

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.183
Torget vurderinger
6
Noen som vet hvordan M10 og Brooklyn Bridge låter ?

Hva sier Morten i NAT ?
Hei Audior.
Kan ikke si noe om Brooklyn Bridge sammen med M10 for det har jeg ingen erfaring med. Derimot Brooklyn Bridge sammen med Parasound JC5 er en veldig god kombinasjon.
Brooklyn Bridge er et fynd på lik linje med JC5.
Mvh
Morten N.A.T

Topp Bunn