Diverse Hvor er den guttaktige entusiasmen?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Man kan elske musikk uten å være hekta på teknologi og bling. Akkurat på samme måte som noen som elsker bil synes en 2CV med blomsterkasse er mye fetere enn en Mercedes AMG.
Det er mange forskjellige vinklinger på de ulike hobbyene, men det må være plass til alle. :)
Jeg har hatt to stk. 2CV'er - riktignok uten blomsterkasse. Kjøreglede er bare forbokstaven. Man føler at man kjører bil - og må planlegge forbikjøringer (ja, det går an) og oppoverbakker. Jeg har jo beveget meg oppover skalen - men Mercedes, BMW m.fl. er jo bare som å sitte i sofaen hjemme - ikke bilkjøring, spør dere meg.

Samme med musikk. Bling er helt unødvendig. Jeg har jo tre ganske habile anlegg - som jeg har stor glede av. De koster mer enn en håndfull eller to 2CV'er. Men å ligge i badekaret og slappe av med min lille Squexxebox Radio er helt OK. Ikke fantastisk - kvalitet koster - men helt OK.

Men selvfølgelig: det er ikke tilfeldig at jeg breier meg meg med tre ganske oppegående anlegg. Kvalitet koster - og for meg, er det verdt pengene. Men jeg har venner som klarer seg fint med anlegg som koster en liten brøkdel av det jeg har betalt for mine - og det er bare å innrømme: det låter ikke så aller verst. Ikke helt topp - men slett ikke aller verst......
 

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Innlegg
1.431
Antall liker
3.128
Sted
Trondheim
Nei, lovemusikk, jeg oppfattet ikke at Pink_Panter kom med noen slags "fake-news" her! Har fulgt med her inne i ca 15 år, og går lett god for hans oppfattning av "situasjonen"!☺
Alle nybegynnere må finne sin "musikkvei", det kan ikke vi som har levd en stund, gjøre for dem! De må finne den på akkurat samme måte som vi gjorde "i sin tid"!
Da hjelper det overhode ikke med "mååå ha" - det blir bare for dumt! Gode, saklige råd og vink, er ufattelig mye bedre en "uhemmet synsing", noe som ikke er ukjent her inne!🤔
Mvh ToreP
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Nei, lovemusikk, jeg oppfattet ikke at Pink_Panter kom med noen slags "fake-news" her! Har fulgt med her inne i ca 15 år, og går lett god for hans oppfattning av "situasjonen"!☺
Alle nybegynnere må finne sin "musikkvei", det kan ikke vi som har levd en stund, gjøre for dem! De må finne den på akkurat samme måte som vi gjorde "i sin tid"!
Da hjelper det overhode ikke med "mååå ha" - det blir bare for dumt! Gode, saklige råd og vink, er ufattelig mye bedre en "uhemmet synsing", noe som ikke er ukjent her inne!🤔
Mvh ToreP
Synes det er litt begge veier jeg.
Men ellers enig.
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Mye meninger her inne om før og nå, synes ikke verden har forandret seg noe særlig på 20 - 30 år hva gjelder hifi. Klart det har blitt dyrere som alle andre dyre gjenstander, særlig kronefallet for et par år siden påvirket selvsagt all import. Lønningene har jaggu blitt høyere de og.

En Denon jubileumsmodell, PMA A110 til 40K i dag med høykvalitets dac ombord og ria på kjøpet. Hva skal man sammenligne den med fra år 2000? En NAD M3 uten dac til 29K den gangen? Billigere nå.. (har jævlig lyst på en forresten).

Kabelmaset har pågått bestandig.
Snakket med en her om dagen om prisene på «highend-komponenter» og jeg klarer egentlig ikke å rettferdiggjøre dyrere elektronikk når jeg ser hva man får for de 40k Denonen koster. Heldigvis trenger man ikke å rettferdiggjøre alle sine valg😅
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.106
Antall liker
9.412
Min første TV kjøpte jeg tidlig på 80-tallet. Et stort beist på 26 tommer med fjernkontroll og text-TV. Mono. Den kostet 7500.- Neste TV var en med Hi-Fi lyd, text-TV og fjernkontroll. 25 tommer. 7500.- Neste TV var fantastisk. 29 tommer Wide-screen og ordentlig stereo!! Billedrør. Kostet 7500.- Den siste TVen ble kjøpt for 11 år siden. En mellommodell på 42 tommer, plasma. Selvfølgelig alle bekvemmeligheter man kunne få i 2010. Kostet også 7500.-
Poenget er at disse apparatene har blitt fantastisk mye bedre men prisene har gått kraftig ned. Mon tro hvordan et stereoanlegg til...15000 i 1985 låter i forhold til en 2021-modell til 15000.-
 

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Innlegg
1.431
Antall liker
3.128
Sted
Trondheim
WayAhead! Jeg tror du har helt rett!☺ Et anlegg til 15000 i 1985 var et dyrt og sannsynligvis, meget bra anlegg! Kona og jeg kjøpte et Technics- anlegg i 1988 ,med platespiller ved siden av, og betalte ca 8 - 9000 for "hele herligheten"! Anlegget brukes den dag idag, mens jeg skriver dette, og ble som nytt med en sub! Det er snart 33 år gammelt, men fungerer utmerket for oss ennå her i "ferieheimen"! Og på toppen av alt - det har aldri vært inne til service! Da må man vel kunne snakke om "driftssikkerhet", jfr kvalitet!😀 Mvh ToreP
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
MB, ToreP: Entusiasme finnes i massevis, men kun til de produkter som har gjort seg fortjent til den. Mennesket har analog sjel, resultater skal og må jobbes for. Respekt haves aldri herfra for den som forsøker å omgå det viktigste trinn av alle i prosessen, og det endatil ved bruk av reint, skjært dovenpelseri😈👀😎 Musikk er et livslangt, superdetaljert prosjekt, et topp anlegg tar like lang tid..Det er resultatet av all den fullstendig fokuserte, nitide jobben som til slutt gir deg billett til den himmelen som måtte finnes et sted.
 
Sist redigert:

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Innlegg
1.431
Antall liker
3.128
Sted
Trondheim
Og hvor, hr Auditor, mener du at "dovenpeiseri" kommer inn i temaet vi her diskuterer! Den ungdommelige gløden må ungdommen selv få styre! Du kan vel ikke mene at ungdommen skal sitte og planlegge egne framtidige valg i feks 18 års alderen! Det vil IMHO være direkte galskap! De må få gjøre egne valg og deretter "utvikle" interessen i eget tempo! Og om du og andre ikke forstår det, ja da må jeg si dere er "ute på viddene"!
Og den "gutteaktige entusiasmen" denne tråden etterspør, er vel neppe "det slaveri" du nå fletter inn i debatten! Du mener vel ikke at man på "død og liv" skal kjempe seg fordervet for å nå et slags "musikalsk nirvana"! Gleden over å kunne få "litt bedre lyd" etterhvert, må ikke bli en vanvittig higen etter det "perfekte", som aldri vil bli "virkelighet"! Mvh ToreP
 
M

MusicBear

Gjest
Og etter hvert som lommeboken blir større, kunnskapen øker og anlegget er på sitt ypperste, blir hørselen dårligere :)
Tvert i mot - alt som gir grunnlag for erfaring (og kunnskap) blir kun bedre - fullstendig feiloppfattet dette med at hørselen blir dårligere.

Joda, man hører mindre av de helt høyeste frekvenser, i takt med alderen. Men helt der oppe er det uansett lite av musikkens grunntoner som befinner seg.

Min bedre halvdel, som selv bedriver musikk, erter henne ofte ved å kommentere «hørte du det og det» fordi hennes lyttefokus er 90 % artistens stemme samt innholdet av selve teksten. Selv digger jeg eksempelvis samisk joik (med band) fordi da oppfatter jeg stemmens klangfarger enda bedre så lenge jeg har null fokus på å tolke en tekst jeg uansett ikke forstår.
 
P

parafinoksen

Gjest
Tvert i mot - alt som gir grunnlag for erfaring (og kunnskap) blir kun bedre - fullstendig feiloppfattet dette med at hørselen blir dårligere.

Joda, man hører mindre av de helt høyeste frekvenser, i takt med alderen. Men helt der oppe er det uansett lite av musikkens grunntoner som befinner seg.

Min bedre halvdel, som selv bedriver musikk, erter henne ofte ved å kommentere «hørte du det og det» fordi hennes lyttefokus er 90 % artistens stemme samt innholdet av selve teksten. Selv digger jeg eksempelvis samisk joik (med band) fordi da oppfatter jeg stemmens klangfarger enda bedre så lenge jeg har null fokus på å tolke en tekst jeg uansett ikke forstår.
Jeg sa det mest på fleip, men i tillegg til at en ikke hører de høyeste frekvensene lenger, så er det jo også mange av oss som har pådratt seg tinnitus. Så litt sannhet er det jo i det.
 

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Innlegg
1.431
Antall liker
3.128
Sted
Trondheim
Artig observasjon det der, MusicBear! Jeg har i alle år først hørt gjennom en plate, og da er det for meg å "ta inn musikken/melodiene"! Så kommer lytting til teksten som nr to! Da blir det en "samordning" mellom tekst og musikk "i mitt hode"! Greier aldri begge deler på første forsøk!☺ Mvh ToreP
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.905
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
WayAhead! Jeg tror du har helt rett!☺ Et anlegg til 15000 i 1985 var et dyrt og sannsynligvis, meget bra anlegg! Kona og jeg kjøpte et Technics- anlegg i 1988 ,med platespiller ved siden av, og betalte ca 8 - 9000 for "hele herligheten"! Anlegget brukes den dag idag, mens jeg skriver dette, og ble som nytt med en sub! Det er snart 33 år gammelt, men fungerer utmerket for oss ennå her i "ferieheimen"! Og på toppen av alt - det har aldri vært inne til service! Da må man vel kunne snakke om "driftssikkerhet", jfr kvalitet!😀 Mvh ToreP
Hadde hvert herlig med et bilde av 1988 Technics stereoen som tikker og går uten et feilslag så langt :)
 

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Innlegg
1.431
Antall liker
3.128
Sted
Trondheim
Hadde jeg vært i stand til å ta bilder og overføre dem til disse trådene, ja da hadde jeg sikkert plaget store deler av forumet til døde med "amatørbilder" av verste sort! Dessverre er det langt utenfor mitt "kompetanseområde" i dag! Har ikke tatt et eneste bilde siden en ferietur gjennom Sverige i 1997! Årsak - kameraet brøt sammen og jeg brydde meg aldri om å få det reparert! Siden da har jeg hatt noen "sykdomstilfeller" som gjør at når jeg prøver "å konsentrere håndbevegelser", skjelver hånden for jævlig! Dermed ble enkel terminering umulig for meg, for ikke å snakke om å plukke på platespillere etc! Dermed er det Elesco Tr.heim og Hifi- klubben som berger meg ut av de fleste hifi-kniper!
Anlegget ble forøvrig kjøpt i forbindelse med at vi ble samboere i 1988!😀👍 Mvh ToreP
 

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Innlegg
4.501
Antall liker
13.714
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
2
Gutteaktig entusiasme...
Einaste forskjell på gutar og menn er prisen på leiketøyet, så ...

Entusiasmen lever i beste velgåande for min del.

Eg kvir meg litt for å bruke astronomiske summar på enkeltkomponentar, men til slutt blir det kanskje like dyrt slik eg gjer det.
Kjøper mykje brukt, men også litt nytt i ny og ne.

Micro RX-1500, nå med 3 tonearmar og tilhøyrande MC-pickuppar (samt ein del på reservebenken).
Eit par til platespelerar, fleire step-uppar, pre-ampar, effektforsterkerar, ...

Sunt forhold til kablar og slikt (sidan utdanning og arbeid er innan elektronikk/kybernetikk), men liker å eksperimentere.

Høgtalarar og rom (i stova) har vore konstant i tiår, men i caven blir det eksperimentert litt meir.
Til vinteren blir det forhåpentligvis litt fart på eit par fulltoneprosjekt. (Må kanskje starte ein eigen tråd.)

Kjøper musikk, speler musikk, og bytter på ulike pu, arm, stepup, riaa, ... Det fins ein god kombinasjon for det meste.

Men, hifi konkurrerer med andre interesser (som for dei fleste), og i sommarhalvåret er det kanskje meir fokus på klatring og motorsyklar, ... (entusiasmen finns der og) men helger og enkelte kveldar er det fantastisk å sige ned i godstolen og nyte ei plate eller to med god jazz (eller noko anna).

Entusiasmen er der, og målet er den gode opplevinga, det å kunne bille seg inn at ein er på konsert.
Enkelte gonger, når eg lukker augo, så trur eg det.

Gutteaktig entusiasme... Ja eg trur det. Kanskje ikkje alltid like flink til å kommunisere det, men ...

P Der
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.241
Antall liker
4.368
Torget vurderinger
0
Er det de regelmessige bildene til Vadseth som mangler for «guttene» kanskje?🤔
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Enig med du MusikkBjørn.
Selv om hørsel svekkes med alder, mister man ikke evne til å skille god og dårlig lyd.
Tvert i mot.
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.262
Antall liker
6.340
Sted
Under stjernene
Gutteaktig entusiasme..

Entusiasmen lever i beste velgående 🎼 - at man er i mål :) , gjør ikke gleden mindre.
Og hvorfor mål, jo.
Etter å ha hørt på DSOTM på MFSL og deretter MFSL/UHQR ble det tydelig for meg at begrensinga ligger i programmaterialet og ikke i anlegget

Behovet for å kommunisere er labert, ikke rart når man ser på en del kommentarer her på HFS.

Har ikke glemt Svein Erik Børja sin utmerkede bok HiFi-Stereo, INGEN KJEDE ER STERKERE ENN DET SVAKESTE LEDDET.
Det være seg Akustikk, strøm, hva komponentene står på, plassering av høyttalere osv.

God sommer musikkelskere ;)
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.910
Antall liker
11.300
Sted
Ytterst i havgapet...
Kanskje er deler av gleden forsvunnet i skyggen av en bransje som flere helt klart oppleves som stadig mer problematisk. 15.000 for en forsterker i 1985 var en svært dyr forsterker, men korrigert for prisutvikling i Norge tilsvarer dette 38.000 i dag, - ikke 150.000 som er i ferd med å bli standarden. Produksjonteknologi i alle nivåer har blitt betydelig billigere i løpet av denne tida, noe som bl.a. avspeiles i prisen på TV, og selve forsterkerteknologien er faktisk den samme, med noen få unntak. Å skylde på at Gæmlisene har redusert hørsel blir bare for tåpelig, gitt at svært få instrumenter har noe særlig output over 5-6 kHz...
Musikklytting i stua (eller lytterom) slik vi kjenner det, er i ferd med å forsvinne med vår generasjon, og i takt med dagens trender om "music on the go", og digitale medier og utstyr som blir stadig bedre og mindre.....
Jeg skal avstå fra å konkludere om det er bransjens siste krampetrekninger for å framstille seg som eksklusiv eller om det er ren humbug som har ført til et stadig mer absurd prisnivå, men det henger overhodet ikke på greip fra et teknologisk synspunkt.... og da har jeg ikke sagt et ord om det som framstår som rene livsstilprodukter, og slett ikke om alle svadaproduktene som noen hyller for alt det det er verdt, men som heldigvis nokså mange er enige om er både humbug og regelrett svindel......
 
Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.597
Antall liker
14.510
Sted
Langesund
Enig med du MusikkBjørn.
Selv om hørsel svekkes med alder, mister man ikke evne til å skille god og dårlig lyd.
Tvert i mot.
Tryggheten på at en hører meget bra er det i hvert fall ikke noe galt med når alderen stiger.
Har sittet sammen med andre og lyttet, der noen av oss umulig kan ha alt intakt .
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Kanskje er deler av gleden forsvunnet i skyggen av en bransje som flere helt klart oppleves som stadig mer problematisk. 15.000 for en forsterker i 1985 var en svært dyr forsterker, men korrigert for prisutvikling i Norge tilsvarer dette 38.000 i dag, - ikke 150.000 som er i ferd med å bli standarden.
Tror ikke det er så ille, standarden er nok langt under 150.000 kroner. Vi sier lite har skjedd mht. utviklingen - men - tenk hva man får for pengene i form av god og kraftig lyd og mange innebygde funkjsoner på dagens (ca) 38.000 kroners forsterker mot det vi betalte 15.000 for i 1985...

Dobbler man denne 38.000 "satsen" finner man eksempelvis Musical Fidelity M8xi (med DAC) som yter 2x550 W i 8 Ohm og hele 1.600 W i 2 Ohm til 65.000 kroner, skal man over dette nivå er det trolig mer eierglede enn lyd-prestasjon som gjør at man eventuelt velger å åpne lommeboka mer.

Noen ganger - ganske ofte faktisk - hører jeg en låt hvor jeg sier til meg selv; den låta her er aleine grunn nok til å ha et rått musikkanlegg! Sånt sett, ville jeg (dersom økonomien tillot det) stolt fortalt at jeg hadde kjøpt Accuphase anlegget til drøyt 2 mill. som ligger på Finn.no. Idioti, tenker mange, men for meg ville det vært mer idiotisk med en like dyr båt eller hytte. Ikke flau for å innrømme at musikk tilgjengelig 365 dager i året er "livets evige balsam" :cool:
 
P

parafinoksen

Gjest
Noen ganger - ganske ofte faktisk - hører jeg en låt hvor jeg sier til meg selv; den låta her er aleine grunn nok til å ha et rått musikkanlegg! Sånt sett, ville jeg (dersom økonomien tillot det) stolt fortalt at jeg hadde kjøpt Accuphase anlegget til drøyt 2 mill. som ligger på Finn.no. Idioti, tenker mange, men for meg ville det vært mer idiotisk med en like dyr båt eller hytte. Ikke flau for å innrømme at musikk tilgjengelig 365 dager i året er "livets evige balsam" :cool:
Kanskje man kan få kjøpt det uten Nordost-kablene, som samlet har en nypris på nesten 1,5 mill. kr ifølge annonsen?

Edit: Blingser jeg, eller er nyprisen av kabelporteføljen høyere enn resten av anlegget?
 
Sist redigert av en moderator:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.106
Antall liker
9.412
Kanskje man kan få kjøpt det uten Nordost-kablene, som samlet har en nypris på nesten 1,5 mill. kr ifølge annonsen?
5. HØYTTALER KABEL - NORDOST ODIN 2M BANAN Odin høyttaler kabel gir en enorm signaloverførselsforbedring mellom forsterkere og høyttalere. Odins ekstreme hastighet på signaloverføring ligger på hele 98% av lyshastighet. Det setter musikaliteten og detaljerikdommen til nye høyder.
🤣
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.910
Antall liker
11.300
Sted
Ytterst i havgapet...
5. HØYTTALER KABEL - NORDOST ODIN 2M BANAN Odin høyttaler kabel gir en enorm signaloverførselsforbedring mellom forsterkere og høyttalere. Odins ekstreme hastighet på signaloverføring ligger på hele 98% av lyshastighet. Det setter musikaliteten og detaljerikdommen til nye høyder.

Dette utsagnet demonstrerer til fulle hvor lite fanboys egentlig forstår av hva som foregår i en kabel, rent teknisk ......
 
U

utgatt60135

Gjest
Det skumle i denne hobbyen er tilvenning. Min største gutteaktige entusiasme hadde jeg når jeg kjøpte ProAc D15, men i dag drar de ikke på smilebåndet engang. Det er vanskelig å bli imponert noe mer. Jeg måtte nok ha hatt et dedikert lytterom med store høyttalere og akustikkbehadling for å bli imponert nå. Pluss god kvalitet på innspillingen. Merker lydkvaliteten mest med dårligere produkter enn det man har selv. Men er jo selvsagt tilfredstilt allikevel, bare ikke like gutteaktig.
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.561
Antall liker
3.099
Sted
Oslo
Jeg har vel hatt to områder der jeg har brukt en del penger, fotoutstyr og hifi. I begge tilfelller har jeg nå kommet til et nivå der det ikke er så mye å vinne på tekniske oppgraderinger. For hifi sin del villle det kreve omfattende akustiske tiltak og for fotoutstyrets del at jeg investerte i profesjonelt printerutstyr og hadde plass til utskrifter i meterstørrelse eller begynte profesjonelt. Ingen av delene er aktuelt.

Altså er det ikke realistisk å fremkalle barnslig glede ved å vifte med kredittkortet over tekniske duppeditter.

Barnslig glede kan jeg derimot få ved å lykkes med å lage et bra bilde, eller ved å oppdage god musikk, særlig hvis den i tillegg er bra innspilt.
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
ToreP: Det er jo det jeg sier. Hvis du leser det jeg skriver, bør du skjønne at selvinnsikt kommer med erfaring. Som en funksjon av disse to ser du da at erfaring tar tid å opparbeide seg. Så, jo tidligere du oppdager musikken, setter ord, handling og følelser på hva den er for deg, desto raskere vil du finne deg selv. Og desto lettere vil du kunne takle livets smeller og oppturer, uansett hvordan de er. Du er musikken din, ser du.

Veit du nå hva som er det viktigste med et system? Da forstår du at den synergien aldri kommer av seg selv. Du bruker derimot det du har av innsikt og erfaringer til å bygge det anlegget som best kan avspeile deg. Det kan ta en livstid, da grunnen alltid er tilstede, men fokus skifter i perioder. Å omgå match er da en fysisk umulighet, det kan aldri omgås. Ikke digitalt heller. Dovenpelsen vil alltid prøve å ta letteste vei ut. Få alt servert, med minimal egeninnsats. Mental or otherwise. Det funker bare ikke. Men at vi har forskjellige veier til målet, ja, det har vi. Lær der du kan, ta vare på alt du vet, søk alltid å lære mer. Men glem aldri deg selv og ditt mål. Du har en rød tråd i valgene du gjør gjennom hele livet. Så også i musikk og dens gjengivelse. Finn den, og du klarer alt. Mist den, og du er fortapt..
 
Sist redigert:

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Innlegg
1.431
Antall liker
3.128
Sted
Trondheim
Dette hørtes slitsomt ut, Auditor! Jeg er nok en "dovenpels" i så fall! Store, gjennomgripende endringer har aldri vært " min stil"! Små forandringer har vært min måte å gjøre ting på, og disse har som regel vært forbedringer! Den ungdommelige entusiasmen, er ikke lenger som den var for 40 år siden, men fremdeles en "underliggende årsak" til dagens interesse! Mvh ToreP
 

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Innlegg
781
Antall liker
938
Ja det var slitsomt. Jeg vet ikke hvordan jeg forholder meg til det egentlig. Kjøper nye ting så sjeldent. Er stort sett fornøyd? Neste blir en ny preamp. Men vet ikke hvilken enda. Kjøpte den jeg har for 2000kr en 17. Mai i 2008(spontankjøpte P3 og A23 for 4000kr på en 17.Mai. Den gang var dette et regelrett steal!).
Planen er å bruke et par år til på å finne det ut, passivt. I mellomtiden bruker jeg anlegget. Nå kommer det inn 120kg med forsterkere i morgen om alt går som smurt. Det er gutteaktig. Skal imidlertid ikke brukes som primærforsterkere. Mest fordi jeg liker det gutteaktige med det og her måtte man bare kjøre på for å få de. Bigger is better er noe jeg lever etter på enkelte områder.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
ToreP: Små grep, gjennomtenkt ordentlig, er del av det detaljarbeidet. Og kan avstedkomme STORE forbedringer. Alt må opp i en helhet hvis total er større enn summen av delene. Skjønner du det, kommer du langt.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Kan virke litt dramatisk, dømmende, og pretensiøst for en utenforstående dovenpels. Tipper det handler mye om match av de rette merkene, inkludert kabler og strømremedier.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Vi har vel alle vår måte å gjøre ting på. Heldigvis er det ingen tvang, selv om det kan virke litt sånn noen ganger når noen er veldig kategoriske og bastante.
 
Topp Bunn