Jeg fikk lyst til å høre hvilke oppfatninger jeg kan få frem om mitt oppsett - slik det er sammensatt i øyeblikket. I den grad jeg har sikre holdninger til hi-fi-faget, mener jeg dette om utstyr og lyd: Ingen eller nesten ingen vet. Det er kun mulig å tro og å mene. Det finnes ingen sannhet alene. Det er flere løsninger på samme utfordring. Utsagn som "Det låter bedre." er grunnleggende ulogisk og feil. Ulike preferanser gjør at det må hete "Jeg synes det låter bedre." Eller lignende. Nesten alle liker best det de selv eier. Slik er det innenfor hi-fi, men gjelder også bolig, bil og mye annet.
Dette er utgangspunktet jeg tar når du herved er invitert til å si din mening om komponentene i mitt oppsett - ut fra det du vet eller antar om produktene. Jeg har intet i mot kritiske holdninger og subjektive meninger. Kanskje rådene jeg får kan brukes til å styre investeringene som vil følge (må bare rane en bank eller to først).
Og siden det har regnet masse her i Asker de siste dagene, ble det tid til å lage denne utstyrsskissen:
Her kommer utfordringen til deg: Hvor er flaskehalsen(e)?
Hilsen G-nøkkel
Dette er utgangspunktet jeg tar når du herved er invitert til å si din mening om komponentene i mitt oppsett - ut fra det du vet eller antar om produktene. Jeg har intet i mot kritiske holdninger og subjektive meninger. Kanskje rådene jeg får kan brukes til å styre investeringene som vil følge (må bare rane en bank eller to først).
Og siden det har regnet masse her i Asker de siste dagene, ble det tid til å lage denne utstyrsskissen:
Her kommer utfordringen til deg: Hvor er flaskehalsen(e)?
Hilsen G-nøkkel