hvor få tak i 5 pins DIN ? armplugg han ?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei
Hvor får jeg tak i en slik 5 pins han plugg som skal være under platespillerarmer?
noe ala slikt:

denne er fra cardas, men er litt usikker på om denne er rett
BØR være fra norge
Mvh Jan I

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.811
Torget vurderinger
27
Hvorfor bør den være fra Norge?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.189
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
DIN får du i mange varianter hos elfa.
Og i noen hvite-/ brunevarebutikker. Opplevde å få noen litt spesielle DIN overganger hos ROLF's i Kristiansand i sommer :) Ikke var de dyre heller.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei
Tror jeg tok feil mht DIN
Tror dette er en SME utgave og denne er vel litt mindre enn DIN ELLER?
grunnen til at det bør være i norge ,er for å slippe alt papirstyr med utenlandsbestilling
Mvh
Jan I

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.800
Torget vurderinger
1
Jan_I skrev:
Hei
grunnen til at det bør være i norge ,er for å slippe alt papirstyr med utenlandsbestilling
Mvh
Jan I
Det «skal» være std 5 polet din i C-form (240 graders spredning på pinnene), en dts hankontakt kan sikkert kanibaliseres til formålet.

mvh
KJ

arnauby

Medlem
Ble medlem
07.11.2007
Antall liker
0
Sted
Tønsberg
Jeg skulle riste liv i en gammel Tandberg tuner her om dagen, så jeg måtte lage noen overganger i full fart. Sem Elektoro nær Tønsberg hadde 5 pins din og et koblings skjema på lager. Billig var de også.
Men vær rask på labben når du lodder, ellers smelter plasten i mellom pinsa. Kjøp med en ekstra for sikkerhets skyld. Det gjorde jeg, fikk bruk for den også.
De har utrolig mye merklige old stock på lager. Jeg handlet dog de siste vakumrør de hadde.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Jan_I skrev:
Hei
Mvh
Jan I
Standarden for denne kontakten heter "DIN 5C" og spesifiser at det er pin-delen du er ute etter.

Jeg kjøpte fra Cardas!

Om du handler fra utlandet for under 200,- så er det ikke noe "papirstyr". Kommer bare rett i postkassen!

Topp Bunn