Hvor får jeg kjøpt sånne spektral steiner?

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
sånne som man setter på forsterkeren for å forbedre lyden. Leste om det i Hifi+, men har forlagt bladet, Noen som kan hjelpe?
de het vist sjakti eller noe
Sleiven
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hmmm....

Brødrene Dal kjøpte vel mesteparten av det de trengte på 'stasjon', inkludert signalvaginatoren. Men jeg tror de fant den første spektralsteinen, og deretter måtte reise i selvbygd tidsmaskin for å finne de andre.

Håper dette er til hjelp. ;)
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
9.055
Antall liker
17.002
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg er litt skeptisk til disse steinene. Men jeg har hørt at en utstoppet sau midt på stuegulvet skal hjelpe mot ullen lyd.

Edit. For de av oss med hornhøyttalere så er en utstoppet vær å foretrekke.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.982
Antall liker
1.056
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
rri skrev:
Jeg er litt skeptisk til disse steinene. Men jeg har hørt at en utstoppet sau midt på stuegulvet skal hjelpe mot ullen lyd.
Det gjelder bare de kort-klypte...
;D
Arne K

Jeg har forresten en bedre variant for salg; lokal stein-type, garantert over 1 mill år gammel...
Bare 10øre pr garanterte år... ;D
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.356
Antall liker
11.339
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Spektral-steiner er mest sannsynlig kvarts, samme som glass er laget av.
Jeg har brukt glass med stor suksess i lengre tid, med klart påviselig effekt.
Ikke gå for de billigste, jo dyrere jo bedre. Anbefales.
 

Vedlegg

tact1

Medlem
Ble medlem
13.06.2009
Innlegg
21
Antall liker
0
Husk at steinene bør inneholde mer Curium enn Umulium for at disse skal virke!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg mer enn aner at trådstarter ikke har planer om å skaffe disse.
Hvorfor da starte denne tråden, tar jeg feil så beklager jeg allerede nå.

http://www.shakti-innovations.com/shaktiwhitepaper.htm

Jeg har ikke, har aldri hatt, har ikke tenkt å skaffe disse sjøl, men legger ved en link som ihvertfall viser at det ikke kun dreier seg om en stein aleine, som jeg nok tror at en del tror.

Om det virker eller ikke interesserer meg heller ikke ;)

Mvh.KW
 
O

Oblivion

Gjest
Z

Zomby_Woof

Gjest
Sorry.

Av og til dukker det opp ting som helt enkelt er umulige å forholde seg seriøst til. Er det virkelig nødvendig være så til de grader humørløs om hifi? Man fleiper (og ler) tross alt om ting som er 'et par hakk' mer alvorlige....
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Tiltredes zomby !!! Humor må vi ha , prisen vi betaler for kabler sier nok ;D ;D ;D
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.356
Antall liker
11.339
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
diyAudio skrev:
Beklager så mye, jeg trodde virkelig at innlegget var en spøk. Ser jo at da skulle det vært på off-topic, og burde skjønt det.

Men så lurer jeg litt på hvorfor disse linkene til profilene ? Er det bosted, alder eller epost du vil vise til?
 
M

Mr-T

Gjest
Jeg har en åker som det gror magisk stein på. Selvplukk, bare 10.000 kr kiloen! ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.129
Antall liker
8.759
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Hmmm....

Brødrene Dal kjøpte vel mesteparten av det de trengte på 'stasjon', inkludert signalvaginatoren. Men jeg tror de fant den første spektralsteinen, og deretter måtte reise i selvbygd tidsmaskin for å finne de andre.

Håper dette er til hjelp. ;)
Signalvaginatoren..!? :eek:


Hehe. ;D
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
En spektralstein består av noe Curium 82. "sic" ... as in not sick, cure for the sneeze..

Problemet for professor Slatters var jo att det man fant på jorden hadde for mye av umulium i seg til att Curium 82 kunne foredles...

Så alas, spektralsteinene inneholder ikke nok Curium 82, således, vi har fremdeles forkjølelse å stri med på kula vår.

Mvh (ikke vegg-til-vegetarianer...)

Skrev egentlig før idagtidlig ett innlegg som beskriver Shakti, men kom til den konklusjon att mangelen på ullmedaljer og generell teknisk teft på forumet resulterte i att jeg slettet posten.. ;) Skjønte at slik kvasi kunnskap egentlig bare er mulig å forsvare om man har med seg en Shakti stein til en vanntro og legger den oppå komponenten hans, hvorpå vedkomne som regel får store øyne og blir bleik...

Smygde saker.. Pleier å være særs fånyttet å forsvare Shakti på forum... har jeg merket meg..
Kort sagt, har du ikke hørt en shakti stein i annlegget, så har du antakeligvis ingen tro på den... Fullt forståelig, egentlig!

Og kunne mod. Vennligst la være å slette mine poster... 'tis annoying!!!

"But what a fool believes he sees ...
No wise man has the power to reason away " ... (What the fool thinks he sees.. )
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Ufattelig at folk ikke kan stille et spørsmål, uten alle dere useriøse skal spame trådene.
Håper han rapoterer dere alle.

Og så håper jeg han får seriøse svar og at han ikke er borte, som vi har sett før.
 

flaago2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2010
Innlegg
134
Antall liker
0
Voldsom reaksjon da. Flere har faktisk svart bra med link til shakti og info om innholdet av lurium og umulium i spektralsteiner :)

Og jeg tror ikke TS blir skremt så lett siden han har over 2000 innlegg ;-)


lovemusikk skrev:
Ufattelig at folk ikke kan stille et spørsmål, uten alle dere useriøse skal spame trådene.
Håper han rapoterer dere alle.

Og så håper jeg han får seriøse svar og at han ikke er borte, som vi har sett før.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.416
Antall liker
1.139
Torget vurderinger
4
diyAudio skrev:
Uheldig at det er så mange usaklige på HFS

Samtlige som har svart på et redelig spørsmål oppfører seg værre enn småtasser i barnehagen ???

Dette er de som så langt har vist hvor barnslige de er:

Anonym http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=profile;u=10760
Jeg synes det er ganske imponerende at jeg blir stemplet som barnslig for å ha postet link til produsenten.

Håper noen følger lovemusikk sin oppfordring og rapporterer meg.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Anonym skrev:
diyAudio skrev:
Uheldig at det er så mange usaklige på HFS

Samtlige som har svart på et redelig spørsmål oppfører seg værre enn småtasser i barnehagen ???

Dette er de som så langt har vist hvor barnslige de er:

Anonym http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=profile;u=10760
Jeg synes det er ganske imponerende at jeg blir stemplet som barnslig for å ha postet link til produsenten.

Håper noen følger lovemusikk sin oppfordring og rapporterer meg.
Dette var det jo ikke til meg, men
Eg for min del, tenkte mer på alle dei useriøse svarene og det tror jeg du skjønte også. :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
bjornh skrev:
Zomby_Woof skrev:
Hmmm....

Brødrene Dal kjøpte vel mesteparten av det de trengte på 'stasjon', inkludert signalvaginatoren. Men jeg tror de fant den første spektralsteinen, og deretter måtte reise i selvbygd tidsmaskin for å finne de andre.

Håper dette er til hjelp. ;)
Signalvaginatoren..!? :eek:


Hehe. ;D
Helt riktig. Brødrene Dal har i seg et og annet som man lett går glipp av, til man ser dem igjen som voksen. ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.129
Antall liker
8.759
Torget vurderinger
1
Jeg har alltid vært en stor fan av det gjenget der. ;D
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
det gungerer faktiskike griet med gåstein
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Ikke rart sentralen er i ferd med å nærmest dø ut
 
Topp Bunn