Hvor kan man kjøpe spolebånd?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Fikk Willy and the poor boys av Creedence Clearwater Revival fra The Tape Project for en uke siden. De tapene har gått noen ganger allerede nå. Fy fader, tenk at de gamle gutta faktisk låt sånn..helt annerledes enn både CD og vinyl.

    Kan absolutt anbefales.

    jakr
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ja de Tape Project tapene kan anbefales. Man får seg stadig vekk noen aha opplevelser med dette tapegreiene. Sjekk ut innpakningen til TP, fantastisk. Og servicen..det finnes ikke makan!

    Ser at de har "freshet" opp hjemmesidene deres.

    http://tapeproject.com/
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jakr? det var deg som kjøpte den strøkne 807´n av meg....kult
    den CCR har jeg lyst på og...
    mvh
    Leif
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Yepp, kjempemaskin:) Går nesten bare i tape her for tiden..

    jakr
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    flott
    Norwegian Studer Society :cool:
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Muligens et medlem til på gang. Har en kontakt i NRK som sjekker ut div Studer modeller.
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.057
    Antall liker
    2.849
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Linkene er gull, noen av de jeg kunne tenke meg er pt utsolgt, men Ella og John lee Hooker er i lufta.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Analog Arts (eller Horch House som det visstnok heter nå...) har gjort flere avtaler med diverse plateselskap. Det spørs om ikke utvalget av tape kan bli rimelig stort etterhvert når man vet hva som er gitt ut på disse labelene.


    The following publishers and labels support our project:
    Warner Classics, Sony Classics, Universal, Deutsche Grammophon,
    Mons Records, Edel:Kultur, MPS, Eterna, Kolibri Records, Sommelier du Son
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    utvalget er stort nok til å konke meg allerede :rolleyes:
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Har heller ingen problem med å slanke kontoen...
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Takk til alle som bidrar med særdeles nyttig info på siden om Analog båndavspilling.Dette er meget lærerikt.Har en Studer B67 på gang slik
    at også jeg kan spille bånd på 15ips.TapeProject har allerede sendt meg John Lee Hooker så dette blir interessant når B67 er på plass.
    Mvh Kenneth
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En liten oppdatering ang. Horch House, tidligere Analog Arts etc. De har som skrevet over her gjort noen nye avtaler med diverse selskaper og det bærer det frukter av allerede, sjekk hjemmesidene deres. Jeg venter en forsendelse derfra med noen spennende utgivelser. Disse leverer etter min mening noe av det absolutt beste man kan få på 1:1 kopier fra masteren. De gjør seg også veldig flid med cover etc. Og så er de (fortsatt...) mye rimeligere enn f.eks. de amerikanske produsentene som alle har øket prisen en god del de siste mnd.

    Master Tapes — Analog-Audio

    Jeg har vært litt misfornøyd med at det har tatt litt tid å få kontakt/tapen fra dem, her kanskje en forklaring på hvorfor....

    "It was never thought to sell from Oscar Peterson more than 2000 Tape Copies in 12 month.
    In 2014 we copied around 6000 Master Tapes. This was killing us in delivery and response time."

    Så vi er ikke de eneste som spiller tape...:)

    Uansett Volker Lange er en utrolig dedikert og hyggelig fyr og produktene derfra anbefales sterkt!

    De har investert ca. 300K USD siste året i utstyr så de søker å gjøre det på best mulig måte.

    Her er hva som er i vente senere i år:

    MPS Title: Monty Alexander Live At Montreux
    MPS Title: Singers Unlimited/ Oscar Peterson In Tune
    MPS Title: Count Basie Orchestra High Voltage
    Deutsche Grammophon: Gustav Holst - The Planets - Boston Symphony Orchester - William Steinberg
    Sony Classics: An Historic Return – Horowitz at Carnegie Hall
    Sony Classics: Chopin — The Nocturnes - Rubinstein
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    de og open reel er i siget.....
    godt maskinene er på plass.....:cool:
    mvh
    Leif
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    he-he...maskinene er klar ja....?

    Ja de er det, de virker veldig offensive begge to og har allerede spikret meget gode planer for senere i år. Og så gjør det ikke noe at begge leverer meeget gode produksjoner; veldig bra lyd, forseggjorte cover og et mer variert repetoar enn de aller fleste andre. Og en upåklagelig service.

    På vei;...+ noe til..8)

    1425890611975.jpeg


    1431334627356.jpeg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Takk til alle som bidrar med særdeles nyttig info på siden om Analog båndavspilling.Dette er meget lærerikt.Har en Studer B67 på gang slik
    at også jeg kan spille bånd på 15ips.TapeProject har allerede sendt meg John Lee Hooker så dette blir interessant når B67 er på plass.
    Mvh Kenneth
    Bare lurte på ståa; har du fått spiller og tape i hus?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    ^^Når det gjelder Beethoven-Missa Solemnis nevnt ovenfor så er dette en "løp og kjøp" kandidat (hvis man liker svære messer og kor...). 3 tapes, fantastisk mektig og en utrolig bra lyd! Dette låter svært og uanstrengt. Kor på tape er en flott opplevelse.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    ^Leste litt på sidene deres og fant dette;

    "Instead of producing copies from any pre-existing master, for each order Analogy Records produces an original master directly from the multi-track recording system, thus removing an additional stage. No first generation copies but only original Master Tapes, in order to ensure the best listening experience ever."

    Altså en kopi direkte fra den ferdige miksen og dermed det samme som en master. Og det er jo fantastisk men jeg stusset litt på hva dette "Multi track recording system" er, er det multi tape eller er det rett og slett fra en digital ferdig miks? Sendte dem en e-post og svaret var rimelig flytende og da jeg sendte et oppfølger spørsmål var svaret at det måtte de komme tilbake til. Så vi får vente å se....

    Nå sier ikke jeg at en kopi direkte fra en eventuell digital miks nødvendigvis er dårlig, det finnes beviser på at det kan gjøres meget bra men vil bare vite. Men jeg vil tro at noe eventuelt digitalt ikke er noe de vil flagge høyt da jeg mistenker at disse rikingene i Asia og US som kjøper tape ikke vil høre ordet digital.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Da har jeg fått meg en tape fra Analogy Records, Elias Nardi Group. Midt Østen inspirert musikk med klar påvirkning av folk, jazz, etnisk og t.o.m. litt prog. Lyden er aldeles fantastisk med en klarhet som man kanskje ikke har hørt på tape før. Disse er jo som sagt kopiert rett fra ferdig miksen så tapen er egentlig en 1 gen. master. Ikke mye som kan forsvinne på veien der.

    Elias Nardi Group – Flowers Of Fragility | Analogy Records

    Servicen fra dem er upåklagelig. Fantastisk egentlig. Man bestiller og får tilbakemelding om når mixdown som det visstnok heter skjer. De kopierte min 0930 og sendte den samme dagen.:) Man kan velge mellom DHL og Fed-Ex. Portoen er 22 EUR. Merk at prisen på nettet er inkl. EU moms men den trekkes ifra når du sjekker ut.

    Vedleggene til tapen er en egen story; hefte, info, personlig sertifikat, takkebrev og masse greier. Topp!

    Har ingen problemer med å gi en sterk anbefaling!


    ar4.jpg
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.165
    Antall liker
    2.677
    He he….er jo litt morsomt at jeg kom over denne tråden.
    Har selv vært mye fraværende fra sentralen de senere år. Var mest aktiv i perioden 2002 - 2006.

    Det som er litt morsomt er jo at "målemafiaen" i mellomtiden har tatt til seg både Lp'er og R2R tapes ;) Før var jo CD'en alt man kunne ønske når det gjaldt lydkvalitet. Gutta hadde jo lest seg opp på matte, fysikk, Nyquist teorier og mere til for å konkludere at Cd'en kunne klone en 30 Ips analog master. Selv 10-12 år etter har jeg diskusjonene friskt i minne.

    Har gutta blitt voksen nå? ;)

    Jeg savner tilbakemelding på hva som gikk galt, hvorfor teori og praksis ikke kunne møtes når det gjaldt CD.
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    har en tandberg 6000x spiller,men ingen bånd :) så jeg lurer på hvor man får kjøpt tomme (uinspillte) bånd.trenger også en tom spole?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.858
    Torget vurderinger
    2
    Sjekk de første innleggene i tråden.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    OBS OBS OBS
    det kommer en ny batch med tape release av Patricia Barber: Cafe Blue
    det blir et meget begrenset opplag og kan bestilles her
    men det bør nok gjøres asap
    Premonition Records
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg ble lurt av noen til å gjøre det så det er gjort allerede.....:cool:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nettopp!
    derfor kommer tipset nå :cool:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ellers ligger denne på Lørenskog :cool:

    CB and DG.png
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Tape er en klasse for seg...det er best
    MEN resten låter og bedre enn de fleste noen sinne vil oppnå
    hva er tristest for deg? :rolleyes:
    mvh
    Leif
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ser ikke noe tristhet med dette. Kun gøy. Kanskje det er de som ikke spiller tape som burde vært triste, de som har en platesamling der de egentlig ikke har hørt 100% av platene enda.:cool:
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Den dagen jeg blir trist av å spille plater og tape kaster jeg inn håndkleet og gir bort hele greia og finner på noe annet.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.165
    Antall liker
    2.677
    Tape er en klasse for seg...det er best
    MEN resten låter og bedre enn de fleste noen sinne vil oppnå
    hva er tristest for deg? :rolleyes:
    mvh
    Leif
    Imo, så vil tape aldri bli en kommersiell hit. Det er digital som gjelder. Selv Opus 3 "himself" sier at 4xDSD er skremmende nært avspilling av 30ips analog. Og 4xDSD, eller 6xDSD kunne enkelt blitt spydd ut av plateselskapene i mårra uten problem. Da hadde "mastertapes" blitt tilgjengeliggjort for alle på en enkel og lettvint måte.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    He he….er jo litt morsomt at jeg kom over denne tråden.
    Har selv vært mye fraværende fra sentralen de senere år. Var mest aktiv i perioden 2002 - 2006.

    Det som er litt morsomt er jo at "målemafiaen" i mellomtiden har tatt til seg både Lp'er og R2R tapes ;) Før var jo CD'en alt man kunne ønske når det gjaldt lydkvalitet. Gutta hadde jo lest seg opp på matte, fysikk, Nyquist teorier og mere til for å konkludere at Cd'en kunne klone en 30 Ips analog master. Selv 10-12 år etter har jeg diskusjonene friskt i minne.

    Har gutta blitt voksen nå? ;)

    Jeg savner tilbakemelding på hva som gikk galt, hvorfor teori og praksis ikke kunne møtes når det gjaldt CD.
    Det er kabler det går i nå for tiden, at det ikke er forskjell, selv om det viser forskjeller på målinger som er lagt ut et par plasser. :p
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Skremmende nær doesnt cut it
    Jeg driter i kommersiell hit som sjelden er forenlig med kvalitet
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    da er alt klart for en åpenbaring

    2015-09-24 23.42.17.jpg


    eller to

    2015-09-24 23.42.39.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn