Hvor kjøper Dere CD`er på nett?

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.001
Antall liker
11.947
Sted
Hus
Kjøper veldig lite CD, men hvis det er tilgjengelig fra Japan, så tar jeg det derfra. Er gjerne med bonusmateriale på Japan press CD :)
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
894
Antall liker
444
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
CD kjøper jeg også stort sett fra Amazon.co.uk, med litt fra Amazon.com av og til. Noen ganger er både pris og tilgjengelighet ganske ulike.

Jeg Har også kjøpt noen få SACD i det siste, men da fra Japan. Halve prisen av de amerikanske.
 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.907
Antall liker
4.419
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
dischogs.com er også meget bra med godt utvalg har ihvertfall god erfaring derfra cdjapan.co.jp har også handlet endel på amazon tidligere :)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
dischogs.com er også meget bra med godt utvalg har ihvertfall god erfaring derfra cdjapan.co.jp har også handlet endel på amazon tidligere :)
Når handlet du fra dischogs sist?
Blir jo videresendt til diverse drittsider og domenet er til salgs.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
dischogs.com er også meget bra med godt utvalg har ihvertfall god erfaring derfra cdjapan.co.jp har også handlet endel på amazon tidligere :)
Når handlet du fra dischogs sist?
Blir jo videresendt til diverse drittsider og domenet er til salgs.
Ikke dischogs, men discogs.com
Fungerer bedre det ja.

Er det noen plass man kan få kjøpt norske utgivelser som er utgått?
Eventuellt nedlastbar lossless?

Er spesiellt på utkikk etter Knut Reiersrud & Four Roosters og Siri Svale Band, Necessarily So...
 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.907
Antall liker
4.419
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
beklager skriveleifen takk for rettelsen Pommeroy ;) forøvrig noen få mnd-er siden jeg bestillte fra discogs men fungerte smertefritt og raskt firmaet jeg handlet fra der inne ihvertfall :) mvh
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Handler nesten bare fra Discogs når jeg handler musikk på nett. Kjapt og billig, handler bare fra pålitelige selgere med gode tilbakemeldinger, og får stort sett platene jeg har kjøpt i løpet av en uke. Uansett hvor de kommer fra i Europa. Unngår USA, for dyr frakt.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
dischogs.com er også meget bra med godt utvalg har ihvertfall god erfaring derfra cdjapan.co.jp har også handlet endel på amazon tidligere :)
Når handlet du fra dischogs sist?
Blir jo videresendt til diverse drittsider og domenet er til salgs.
Ikke dischogs, men discogs.com
Fungerer bedre det ja.

Er det noen plass man kan få kjøpt norske utgivelser som er utgått?
Eventuellt nedlastbar lossless?

Er spesiellt på utkikk etter Knut Reiersrud & Four Roosters og Siri Svale Band, Necessarily So...
Jeg fant til og med Tang Wa's Revy av Svein Tang Wa på Discogs, så det er bare å sjekke så finner du sikkert.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.701
Antall liker
1.815
Torget vurderinger
1
Her handles det fra cdjapan.co.jp, fra plateselskapers egne sider samt artister egne sider, innimellom fra platekompaniet og CDON. Handler også på Ebay alt etter hva jeg er ute etter, dette gjelder cd plater men også vinyl. Handler ellers vinyl i Norske butikker.
 
S

svk

Gjest
Har solgt cd spilleren min. Har rippet cd'ene til data.
Har lyst til å kjøpe musikk igjen. Ser ut som det er mest fornuftig å kjøpe cd kontra flac nedlastning nett. Så rippe selv? Eller kan en få bit feil om en ripper selv? Har veldig dårlig datautstyr
Hva gjør dere andre?
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.185
Antall liker
6.905
Torget vurderinger
4
For artistene er det definitivt best at man kjøper CD/vinyl fremfor strømming eller nedlastning av filer. Det er det eneste de tjener penger på, selv om prisen for filer og CD er omtrent det samme (ex. frakt). Veldig synd, for i utgangspunktet burde det være fullstendig unødvendig å sende en fysisk CD rundt halve Jorda bare for å måtte gjøre rippingen selv og så sitte igjen med en CD man ikke har noen bruk for. Noen ganger har jeg bestilt CD, så lastet ned piratfiler, ofte før lanseringsdato, deretter en uke eller to eller tre senere kommer CD'n i posten og blir arkivert uåpnet.
 
S

svk

Gjest
Bestillte nettop en cd fra usa på ebay. Skal gis i gave
Var både billig og enkelt. Fant ingen i norge heller. Har de 2 siste årene benyttet mobilen som avspiller.
Vurderer sterkt å begynne med cd igjen. Men er nå litt knot med cd og hodetelefoner.
Er litt kos med fysisk format
 
D

Danke

Gjest
Jeg liker å støtte den lokale platesjappa, fordi jeg vil handle lokalt, og fordi det bare koster ca 10kr mer uten post og du får platene med en gang.

Men jeg har god erfaring med Amazon UK, Ginza.se, og Cdon.se
 
S

svk

Gjest
Er ingen lokale sjapper her. Itunes og google store er egentlig genialt. Da er man safe og kan laste ned flere ganger om man mister data eller har flere enheter. Men 256aac og mp3 er litt lav kvalitet. Vil ha cd oppløsning. Finnes det?
 
D

Danke

Gjest
Er ingen lokale sjapper her. Itunes og google store er egentlig genialt. Da er man safe og kan laste ned flere ganger om man mister data eller har flere enheter. Men 256aac og mp3 er litt lav kvalitet. Vil ha cd oppløsning. Finnes det?
Her har du en rekke å velge mellom.

Jeg mener at du finner CD kvalitet bla på HD tracks, men det er jo på Tysk da.. Men det koster litt, spørs om det nesten er billigere å kjøpe CDr og rippe..

https://www.sony.com/electronics/hi-res-audio-music-services
 
S

svk

Gjest
Er ingen lokale sjapper her. Itunes og google store er egentlig genialt. Da er man safe og kan laste ned flere ganger om man mister data eller har flere enheter. Men 256aac og mp3 er litt lav kvalitet. Vil ha cd oppløsning. Finnes det?
Her har du en rekke å velge mellom.

Jeg mener at du finner CD kvalitet bla på HD tracks, men det er jo på Tysk da.. Men det koster litt, spørs om det nesten er billigere å kjøpe CDr og rippe..

https://www.sony.com/electronics/hi-res-audio-music-services
Koster noen tiere mer på hdtracs. Men da er oppløsningen 96 kHz.
Hdtracs lar deg bare laste ned en gang.
Vil helst ha noe ala google/ itunes. Men byr meg imot å betale for lavere enn cd kvalitet
 
D

Danke

Gjest
Er ingen lokale sjapper her. Itunes og google store er egentlig genialt. Da er man safe og kan laste ned flere ganger om man mister data eller har flere enheter. Men 256aac og mp3 er litt lav kvalitet. Vil ha cd oppløsning. Finnes det?
Her har du en rekke å velge mellom.

Jeg mener at du finner CD kvalitet bla på HD tracks, men det er jo på Tysk da.. Men det koster litt, spørs om det nesten er billigere å kjøpe CDr og rippe..

https://www.sony.com/electronics/hi-res-audio-music-services
Koster noen tiere mer på hdtracs. Men da er oppløsningen 96 kHz.
Hdtracs lar deg bare laste ned en gang.
Vil helst ha noe ala google/ itunes. Men byr meg imot å betale for lavere enn cd kvalitet
Har du Tidal?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 
S

svk

Gjest
Fant ikke så mye fornuftig på sony linken.

Har tidal konto som er inaktiv. Tenkte tidal skulle løse alle mine problemer. Men etter alt for mye trøbbel så avslutta jeg.
Feil på musikken, trøblete offline innhold og app som slutter å spille
 
D

Danke

Gjest
Fant ikke så mye fornuftig på sony linken.

Har tidal konto som er inaktiv. Tenkte tidal skulle løse alle mine problemer. Men etter alt for mye trøbbel så avslutta jeg.
Feil på musikken, trøblete offline innhold og app som slutter å spille
Det finnes Flac filer på nettet, men det er liksom ikke lov lenger da.

Jeg laster aldri ned fra torrents mer, dersom det er noe jeg vil høre på som jeg ikke har tilgang til så bruker jeg betalte strømmetjenester for å sjekke ut dersom jeg digger det så kjøper jeg skiva på CD.

High-res audio må jeg kjøpe inn litt av, men blir ikke til at jeg kjøper mye..

Ellers har jeg endel musikk på bluray og SACD..
 
S

svk

Gjest
Betaler gjerne om det er rett musikk. Men 44.1kHz holder for meg
 
D

Danke

Gjest
Betaler gjerne om det er rett musikk. Men 44.1kHz holder for meg
Jeg rådigger 2L Trondheimsolistene og Groven og hadde glatt betalt 230kr bluraysounden for dette.....
Dette er gratis.

Men dersom du er kun rockpurist eller noe sånt, så finnes det sikkert gratislåter å nedlaste i High-Res flac, men da må man google litt...
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.001
Antall liker
11.947
Sted
Hus
Kjøper det lille jeg vil ha på CD fra Japan som regel, og ellers er det bare førstepresser fra 80 tallet som gjelder. Både eBay og Discogs brukes til det :)
 

Toma_99

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2010
Innlegg
51
Antall liker
1
Fant ikke så mye fornuftig på sony linken.

Har tidal konto som er inaktiv. Tenkte tidal skulle løse alle mine problemer. Men etter alt for mye trøbbel så avslutta jeg.
Feil på musikken, trøblete offline innhold og app som slutter å spille
Kan jeg spørre hva du mener med 'feil på musikken'? Bruker sjelden Tidal selv, men innimellom til soundtracks(scores).. Det blir alt for mye cd'er om man skal ha alt sammen fysisk:)
 
S

svk

Gjest
Er lyder som ikke skal være der. Ulyder. Har meldt inn feilen, og de har laggt ut musikken på nytt
 
S

svk

Gjest
Betaler gjerne om det er rett musikk. Men 44.1kHz holder for meg
Jeg rådigger 2L Trondheimsolistene og Groven og hadde glatt betalt 230kr bluraysounden for dette.....
Dette er gratis.

Men dersom du er kun rockpurist eller noe sånt, så finnes det sikkert gratislåter å nedlaste i High-Res flac, men da må man google litt...
Er disse bd discene flac? Altså kun til databruk?
Ser det også er med sacd,
 
D

Danke

Gjest
Betaler gjerne om det er rett musikk. Men 44.1kHz holder for meg
Jeg rådigger 2L Trondheimsolistene og Groven og hadde glatt betalt 230kr bluraysounden for dette.....
Dette er gratis.

Men dersom du er kun rockpurist eller noe sånt, så finnes det sikkert gratislåter å nedlaste i High-Res flac, men da må man google litt...
Er disse bd discene flac? Altså kun til databruk?
Ser det også er med sacd,
Trondheimsolistene-In folk style, kom med både Bluary og Hyrbrid SACD, men Souvernir versjonen som jeg har kom med bluraylydskive og et litt kronglete system der man kunne laste ned Mp3 og Flac...

Bluray skiver kan man spille av med en Blurayspiller, eller PS4, eller Xbox one hva det nå heter..
 
S

svk

Gjest
Må bd spilleren støtte et bestemt format?
Om jeg kan bruke bd spilleren jeg har, så kan jeg mate dac’n med 192 kHz signaler
 
D

Danke

Gjest
Må bd spilleren støtte et bestemt format?
Om jeg kan bruke bd spilleren jeg har, så kan jeg mate dac’n med 192 kHz signaler
Alle bd spillere bruker samme format Pcm, DTS HD eller Dolby truHD, Ting som varierer er 3d, 4k DV og atmos..

Bare Atmos har med lyd å gjøre, høyttalere i tak. Ellers spilles bare DolbyTruHD..

Ikke noe problem, men hva heter bd spilleren din?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 
D

Danke

Gjest
Issue er som regel at det meste sendes via HDMI. Sjekk spillerens muligheter på Google..

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 
S

svk

Gjest
Nope. Hsr jo en 2.1 reciver den er koblet til.
Tenkte toslink til E5. Men har nettop kjøpt et album via 7digital og android brett. Tror jeg dropper fysisk format
 
Topp Bunn