Hvor kjøper jeg Hifi sikringer?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Å fy å f.... hvor lei jeg er av besserwissere :p :eek: ::) :( :mad: :-/ :-X

Hei!
Jeg er enig med deg i dette og vil forklare hvorfor jeg er det og kanskje hvordan vi (alle) i fellesskap kan løse det ;)

I denne tråden handler det om at du er interessert i hvor du kan få kjøpt sikringer, fortrinnsvis det du mener er gode sikringer (hverken mer eller mindre)
Dette er ikke tech-hjørnet og ikke har du ønsket ( i utgangspunktet) å diskutere hvorvidt det er forskjell eller ikke på slike (sikringer).

Dersom dette hadde vært en "påstand" om at de er "kjempemye" bedre enn vanlige og det i tillegg hadde ligget økonomiske interesser i denne "påstanden", så måtte du/andre kanskje bare finne seg i at det ville bli stillt kritiske motargumenter rundt dette ::)

Da har jeg et forslag til de "ikke-troende" at de i slike tilfeller heller starter en egen ny tråd under tech-hjørnet, hvor de har alle muligheter
til å rette søkelyset på troverdigheten i påstandene om hvorvidt det kan være forskjeller på sikringer, det kan (sikkert) gjøres med en henvisning til dette i den tråden som tar opp slikt.
Det burde vel kunne gå an?

Mvh.KW

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.598
Torget vurderinger
27
Godt forslag KW, veldig godt. Ikke forstår jeg hvorfor det skulle være helt utenkelig at sikring har noen effekt, dersom strømkabler har det (ja, jeg vet, det finnes dem som tviler på dette også).

Ellers synes jeg argumentet til Janhella er godt. I og med at dette i økonomisk forstand er lommerusk så skader det neppe å teste.

idleman

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Godt forslag KW, veldig godt. Ikke forstår jeg hvorfor det skulle være helt utenkelig at sikring har noen effekt, dersom strømkabler har det (ja, jeg vet, det finnes dem som tviler på dette også).

Ellers synes jeg argumentet til Janhella er godt. I og med at dette i økonomisk forstand er lommerusk så skader det neppe å teste.
Har du ikke sett en viss reklame da ;)  PRIX eller var det KIWI
en krone her en krone der.. blir jo mye etterhvert vel ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.598
Torget vurderinger
27
En krone her og en krone der blir to kroner så vidt jeg kan forstå.... :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har du ikke sett en viss reklame da ;)
en krone her en krone der.. blir jo mye etterhvert vel ;)
Nei, den skjønte jeg ikke.
Derimot så vet jeg at en krone for en person, ikke nødvendigvis utgjør like mye av disponibelt "budsjett" som for andre :D
Kanskje bedre å bruke 1 K i dette eksemplet :)

Mvh.KW

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Jeg har prøvd forskjellige sikringer, men har aldri klart å høre noen forskjell, sorry. Nettkabler derimot.....

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.873
Sted
Østfold
Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg vil berømme Viking for å styre klar av nok en egentlig ufruktbar diskusjon om noe som vi vel fra før vet er ganske omdiskutert.

Jeg skriver egentlig dette innlegget fordi jeg synes innleggene mine i denne tråden ble litt meningsløse etter at Viking slettet sine, og fordi jeg øyner et håp om at vi kan komme nok et skritt videre i kampen for at subjektivister og rasjonalister kan smelte sammen.

O

om.s

Gjest
Hvor vil det evnt väre mest for pengene å bytte först? amper? kilde? pre? eller "all or nothing", som nevnt av andre tidligere i tråden, hvorfor ikke pröve dette rimelige tweaket om det kan väre med og bringe bedre opplevelser....

mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.873
Sted
Østfold
Et annet spørsmål som bør være viktig er, gitt at det er mye å hente på å bruke en bestemt type sikringer, er det en av de dyre dedikerte hifi-sikringene som er best, eller er det slik at en bestemt billig standardsikring tilfeldig vis er mye bedre enn alt annet uten å koste stort?

O

om.s

Gjest
Et annet spørsmål som bør være viktig er, gitt at det er mye å hente på å bruke en bestemt type sikringer, er det en av de dyre dedikerte hifi-sikringene som er best, eller er det slik at en bestemt billig standardsikring tilfeldig vis er mye bedre enn alt annet uten å koste stort?

Godt spm! mener å ha lest i ett av de siste utenlandske bladene om en som der testet noen slike HiFi sikringer, minns at han ikke var i stand til å skille om det hadde noen konkret/bestemt effekt på det enkelte komponent, men han mente bestemt at det hadde noe positivt å bidra med ifht den totale klangbalansen i oppsettet...

mvh

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Sparker litt liv i denne tråden jeg...

Er det noen i Norge som selger hifi sikringer? Trenger 4x 10 ampere, lange, glass. Ingen av de er defekte, men ønsker så gjerne å prøve. Hvis dere vet om noen soom selger, gjerne privatpersoner/forhandlere, så tips meg enten i tråden, eller på PM!

Mvh

Chris

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.682
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99

Er det noen i Norge som selger hifi sikringer? Trenger 4x 10 ampere, lange, glass. Ingen av de er defekte, men ønsker så gjerne å prøve. Hvis dere vet om noen soom selger, gjerne privatpersoner/forhandlere, så tips meg enten i tråden, eller på PM!

Mvh

Chris
Tipper de har både hos Oslo HiFi-Center, Stereofil, Soundgarden og ikke minst HiFiKlubben. De har dessuten hos Biltema, men de er vel kanskje ikke aktuelle, selv om du får ti til prisen av en fra de nevnte

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.765
Sted
Smurfeland
^Er Biltema sine ekte hifi-sikringer, da? De må minst være gullbelagte i endene for at det skal være ekte.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Tror jeg skal ta på meg hifi buksa og gå ned å spille litt musikk.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.682
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99

Mvh

Chris
fikk du tak i sikringer og hva gikk du for?

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13

Mvh

Chris
Jeg tenkte jeg skulle bestille imorgen. Jeg fikk tak i via NAT, sendte bare en mail til Morten, har ikke rukket å svart han enda. Pr nå ser det ut til at jeg trenger 4x 10 A x32mm, så skal jeg skru opp dac'en og strømtrinnet til pre'en og se om det er noe som kan skiftes ut der også! :)

er veldig spent på akkurat dette, om det er bra, eller om det er såkalt Snake Oil

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
741
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
20150102_145928.jpg

Ikke diss Snake oil. Det er sykt bra!
Har erfart at ved bruk av hifi sikring så bør man gå opp litt. Tysk forhandler av "gull" sikringer anbefalte 1.6 treg der original var 1.25a treg. Konstruktør av min forsterker ga klarsignal for 2.5a sikring. Selvfølgelig individuelle behov. Gravde i materie da 1.25A hifi sikring døde fort..
AD

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.682
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99

Mvh

Chris
Jeg tenkte jeg skulle bestille imorgen. Jeg fikk tak i via NAT, sendte bare en mail til Morten, har ikke rukket å svart han enda. Pr nå ser det ut til at jeg trenger 4x 10 A x32mm, så skal jeg skru opp dac'en og strømtrinnet til pre'en og se om det er noe som kan skiftes ut der også! :)

er veldig spent på akkurat dette, om det er bra, eller om det er såkalt Snake Oil
du får komme tilbake med rapport når de er installert og prøvd. Venter i spenning

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Antall liker
732
Torget vurderinger
10

Mvh

Chris
PM Audio? http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/46895-furutech-rhodium-sikringer.html
Ryker disse sikringene fra Furutech på en mer skånsom måte ??? Med tanke på prisen .... :p

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.682
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99

Mvh

Chris
PM Audio? http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/46895-furutech-rhodium-sikringer.html
Ryker disse sikringene fra Furutech på en mer skånsom måte ??? Med tanke på prisen .... :p
Er det ikke de der du får sms før de ryker?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.599
Ikke diss Snake oil. Det er sykt bra!
Har erfart at ved bruk av hifi sikring så bør man gå opp litt. Tysk forhandler av "gull" sikringer anbefalte 1.6 treg der original var 1.25a treg. Konstruktør av min forsterker ga klarsignal for 2.5a sikring. Selvfølgelig individuelle behov. Gravde i materie da 1.25A hifi sikring døde fort..
AD
Styggen. :cool:

Topp Bunn