Diverse Hvor langt får det gå før man ender opp som ko-ko 😂

M

MarkusH

Gjest
Denne hobbyen gikk "rett vest" for noen år siden for min del og nå handler det mer om å bruke det jeg har og ikke kjøpe mer, fordi jeg ikke får brukt det jeg har nok til å tilfredsstille de kronene som er brukt på det. Nye produkter i esker som ikke er pakket opp/bygd/tatt i bruk er hverdags her i gården nå for tiden .... Begeret er fult! 😑
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.754
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Du skal ikke bedrive kor

Jeg ler så jeg snart detter av pinnen hehe.. I disse corona tider er det godt med en oppmykner 😅
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.116
Antall liker
7.742
Sted
Oslo
Tror nok kvinner og menn har like god hørsel, men kvinner legger kanskje vekt på andre egenskaper enn oss hi-fi nisser.
Kjørte AB test på 2 høytalerkabler for min MP3 gen datter.
Hun likte og de jeg likte, men ikke et ord om oppløsningen i nedre del av øvre mellom tone området eller utklinging i diskanten.
Neida; hun sa kort og godt at det hørtes ut som om musikerne hadde det mere gøy på det paret hun likte.
Innspilt musikk blir aldri live, men jo mere av emosjonene man kan dra med seg, desto bedre
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.116
Antall liker
7.742
Sted
Oslo
Ko-ko, spørs hvem du spør. For gjøken er det musikk.
En kompis kjøpte felger til sykkelen sin, 20 laken, for å kjøre Trondheim-Oslo.
Han kjørte aldri den turen.
Jeg kjøpte lisser til høytalerne, 20 laken.
Har brukt de hver dag i 20 år
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.267
Antall liker
3.286
Torget vurderinger
49
Det beste er å sammenligne med folk som er mer ekstreme, da blir man jo nesten normal:cool:
Hvis det er det man ønsker å fremstå som🤪
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.690
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
hva faen er galt med misbruk?
livet er for kort til pietetisme og rasjonalisering av alt man gjør.
så lenge man ikke forvolder andre noe skader, så er det bare å kjøre på.
Kva er gale med pietisme? Sitt på ein hard stol når du lyttar, og spel kammermusikk minst ein time før du prøver noko anna.
 

fcuk_IT

Medlem
Ble medlem
07.08.2016
Innlegg
33
Antall liker
62
Det er flott det, men når man kjøper høytalerkabler til 150 000kr dreier det seg om noe helt annet.....
Man bidrar i det minste til "økonomien". Selv har jeg kabler fra Hifiklubben til 35,- meteren uten at det plager meg.
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Tror nok kvinner og menn har like god hørsel, men kvinner legger kanskje vekt på andre egenskaper enn oss hi-fi nisser.
Kjørte AB test på 2 høytalerkabler for min MP3 gen datter.
Hun likte og de jeg likte, men ikke et ord om oppløsningen i nedre del av øvre mellom tone området eller utklinging i diskanten.
Neida; hun sa kort og godt at det hørtes ut som om musikerne hadde det mere gøy på det paret hun likte.
Innspilt musikk blir aldri live, men jo mere av emosjonene man kan dra med seg, desto bedre
Bra datter!
Tror det slike parametere man fort glemmer å høre etter. Og som kanskje er de viktigste, musikk skal jo engasjere.-

Mvh J.O
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.603
Antall liker
58.099
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Det er vel ikke ny kunnskap at hørsel og opplevelse av lyd, ikke stopper ved trommehinnene?

Mange hifi-interesserte er så ekstreme, at de praktisk talt bare hører med øynene eller lønningsposen.

1600847450800.png
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det er vel ikke ny kunnskap at hørsel og opplevelse av lyd, ikke stopper ved trommehinnene?

Mange hifi-interesserte er så ekstreme, at de praktisk talt bare hører med øynene eller lønningsposen.

Vis vedlegget 663913
Var ikke de Magnepan høyttalere litt tykke blues? ;) Ellers enig med deg, alltid en ironi for meg at når hørselen er synkende er evne til å kjøpe dyrere.. Og et sted krysser disse linjene seg og en ender opp med å kjøpe dyrt og høre mindre.. Go figure.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.603
Antall liker
58.099
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Var ikke de Magnepan høyttalere litt tykke blues? ;) Ellers enig med deg, alltid en ironi for meg at når hørselen er synkende er evne til å kjøpe dyrere.. Og et sted krysser disse linjene seg og en ender opp med å kjøpe dyrt og høre mindre.. Go figure.
Jo, det er riktig i mange tilfeller, men noe av poenget er at lydopplevelse ikke bare handler om hvilket frekvensområde den enkeltes øre oppfatter.
Uansett har ikke dette noe med å bli ko ko å gjøre, tror jeg (jfr trådtittel).
Ofte er det lidenskap, det andre kaller galskap.
Har man lyst (og råd) må det være lov, men det er ikke alltid at lydopplevelse er hele forklaringen.

Stusselig om alle var nøkterne her i verden.

1600849675228.png
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.754
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Tetter man igjen døråpninger med madrasser og henger sofaputene pent opplinja på veggen så er nok veien kort for å bli betegna som ko-ko i samboerens øyne. Hadde han bare rukket å rukket å rydde opp før hun kom hjem, men han ble jo tatt skikkelig på sofaen her.

Litt galskap skader ikke syns jeg. 😅
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.057
Antall liker
16.861
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Hvis en toner ned hobbyen sin over for "andre folk" så innser en gjerne at ting begynner å bli litt koko. Jeg er langt forbi der, og trives med å være aldeles klin kokos🤪
 
Topp Bunn