Det der er nok et steg opp på modellstigen, for min hadde ikke radio. Kun forsterker og en BSR-grammofon (plateskifter). Men ellers ser alt kjent ut, fra knappene til høyttalerne på 15L. Jeg har aldri funnet hverken informasjon eller bilder av dette anlegget på nettet. Beklageligvis ble det kastet da mine foreldre flyttet en gang rundt 1990. Jeg sørget ikke mye over det da, for jeg ønsket ikke å dra sakene inn i det huset jeg bodde i. Angrer bittelitt idag på det. Men ikke mye...zimon skrev:Noe lignende som det jeg omtaler og avbilder i: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=34685.msg786734#msg786734 ?baluba skrev:Jeg fikk mitt første anlegg i 1978. Det var en Monarc grammofonforsterker i grønnbeiset trekasse med matchende høyttalere.
Beskjeden du er da Norcadnorcad skrev:Kjøpte en Panasonic mono kassettspiller i -77, arvet Phillips stereo fra broderen i -78, konfirmasjonspengene forsvant dagen etter til JVC i -82, første cd-spiller i -85. Brukte det meste av årslønna og gikk i rør/kabel fella i -91/92/93. Droppet hele greia (etter store økonomiske tap) og lekte kun med bilstereo i 10 år før jeg startet så smått med hjemmekino og stereo igjen.
Så jeg har holdt på lenge, erfart en del og skjønt lite
Teknisk har jeg skjønt litt, men sett opp mot hva en stor andel av HFS guruene snakker om, som matching, rørbytte, kabler osv har jeg skjønt veldig lite! Ellers var vel påminnelsen din om lommeboken og hva den tåler en god målestokk for mange av oss ;DJR skrev:Beskjeden du er da Norcad
Personlig synes jeg norcad har mye godt å fare med.
Selv har jeg holdt på i snart 25 år, litt av og på. Eller les også etter hva lommeboken har tålt i perioder. Kompetanse, tja nedre sjiktet kanskje, går nok mere etter utstyr for å tilfredsstille mitt musikkvalg enn noe annet.
Ha, ha nå måtte jeg le! Yes, mindre Bull og mere musikk! Takk for den! vhrolfozzy skrev:Jeg har så mye erfaring at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre med den.
Egentlig så driter jeg i det, og speller musikk.
Ganske liten tumleplass for en smårolling og mange knapper som gjør det ukomfortabelt å legge seg ned er ikke ideelle oppvekstvilkår, nei.Valentino skrev:Hehe, Topline. Jeg vokste opp på de to der (eller var den ene en 440?) og studiomonitorene. Ikke rart at det gikk som det gikk...
Heh. Et av favorittbildene til min gamle far er det av en ett år gammel Valentino som leter etter Radio Lux på en Huldra 6.baluba skrev:Ganske liten tumleplass for en smårolling og mange knapper som gjør det ukomfortabelt å legge seg ned er ikke ideelle oppvekstvilkår, nei.Valentino skrev:Hehe, Topline. Jeg vokste opp på de to der (eller var den ene en 440?) og studiomonitorene. Ikke rart at det gikk som det gikk...
fant ETT år gamle Valentino radio lux? hvis så blir jeg veldig imponert ;DValentino skrev:Heh. Et av favorittbildene til min gamle far er det av en ett år gammel Valentino som leter etter Radio Lux på en Huldra 6.baluba skrev:Ganske liten tumleplass for en smårolling og mange knapper som gjør det ukomfortabelt å legge seg ned er ikke ideelle oppvekstvilkår, nei.Valentino skrev:Hehe, Topline. Jeg vokste opp på de to der (eller var den ene en 440?) og studiomonitorene. Ikke rart at det gikk som det gikk...