Diverse Hvor mange hobbies har i ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    5
    Er det ein hobby dersom ein tener pengar på hobbyen sin?
    Mener det, ja. Eller teller det bare som hobby hvis det koster noe?
    Jeg kan ja ha matlaging som hobby når jeg jobber som kokk?
    Kommer an på motivasjonen bak vil jeg si. Jeg baker ikke for å tjene penger men det er en velkommen bieffekt. Bakingen er min motvekt til kontorjobben resten av uken. Noe der jeg kan holde et resultat i hendene når jeg er ferdig og ungene mine skal få ordentlig brød å spise på. Dattera mi sa sist at det fineste i helgene er å våkne på en lørdagsmorgen og hele huset lukter nybakt brød. Bare å gi henne dette barndomsminnnet er verdt det.
    Noen springer maraton, eller hopper rundt på fjelltoppene, jeg står på bakeriet en natt i uken...

S

svk

Guest
    Kjekt å ha en hobby som drar inn litt cash og ikke bare generer cash flow ut av huset. 😉

Driver en liten bakeri 1 dag i uken der jeg baker surdeigsbrød og annet godt i en vedfyrt steinovn som jeg selger i 2 lokale butikker.

Ellers har jeg gjort lidenskapet for mat og smak til yrket- er kokk- og tar litt bilder hvis jeg husker å ta med kameraet.
    Så var det Hifi og alt rundt det...

Vis vedlegget 656185 Vis vedlegget 656187 Vis vedlegget 656189 Vis vedlegget 656190
    Disse så go’ ut

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.555
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    15
    Sluttet med pistolskyting for 15år siden. Savner det litt innimellom
    Pistolskyting var moro det, støpte kuler og ladet sjøl med en Dillon presse. Brukte 45ACP. Hadde en grom preppa Colt Combat Elite og en S&W revolver i samme kaliber. Brukte klips på denne for å kunne bruke 45ACP patroner. Når jeg traff kona mi så fikk hun full opplæring i kunsten å skyte på pappskiver og bowlingkjegler. Hun er en kløpper med revolver. Greit å kunne skyte når vi bor på bondelandet i bushen.

• Liker
    Reaksjoner: ptb
    S

svk

Guest
    Gikk helst i .22 + litt .32 , 9mm og .38
    Skjøt i fin,grov, mil og rev.
    Men er lenge siden nå ☺

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    1.888
    Sted
    Oslo
    Høres ut som at jeg akkurat har funnet et passende offer nå som jeg har innsett at jeg må prioritere det jeg faktisk bruker mest i skapet, og ikke bare alt som jeg synes er kult.
    Så pass på; plutselig ligger det en .357 i postkassa di.

S

svk

Guest
    Send den gjerne til meg😀
    Ble norgesmester en gang med en s&w 586

inpain1968

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    368
    Pistolskyting var moro det, støpte kuler og ladet sjøl med en Dillon presse. Brukte 45ACP. Hadde en grom preppa Colt Combat Elite og en S&W revolver i samme kaliber. Brukte klips på denne for å kunne bruke 45ACP patroner. Når jeg traff kona mi så fikk hun full opplæring i kunsten å skyte på pappskiver og bowlingkjegler. Hun er en kløpper med revolver. Greit å kunne skyte når vi bor på bondelandet i bushen.
    Traff du kona da du drev med skyting? :sneaky:

Singh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    346
    Torget vurderinger
    1
    Mine hobbier.

Lager kniver
    Bygger høyttalere
    Bygger modellbiler
    Hifi og Musik
    Bøker
    Glasskunst
    Har og en 1938 DKW K200 som for tiden står på stedet hvil med tanke på fullføring av restaureringen

Lassencad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2014
    Antall liker
    580
    Å spele i band gjelds ikkje som hobby dersom du får betalt for det. Det same gjeld om du har fått noko for å høyre på hifi.
    Er enig her :) Hvis man får penge for noget er det jo et sted et job. Men høre nogle gange at en udtaler at man får penge for at udføre et job der også godt kunne være en hobby. Det må jo være lykken :)
    At gå på job som man føler er en hobby og så få betaling for det :) :)

palmaris

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    1
    Har byrja å spela golf for eit par år sida. Treng jo ikkje vera dyrt, men...

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    1.037
    Sted
    Nøtterøy
    Hifi, sykling, foto og bil. Særlig eldre Alfa............og litt nyere :love:

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    1.271
    Og ikke bare den gang da men hver gang når...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.258
    Torget vurderinger
    0
    Dere som har "lagt skyting på hylla" burde prøve dere på Cowboyaction skyting i SWS. ( Scandinavian Cowboy Shooters )

Det er bare morro. De som er "konkuranseskaller" kan drive å kjempe om å få førstplassen, vi andre som omtales som "non gamers" er med kun for morroa.

Konkurransemennsker kan prøve seg på "Dynamisk Sportsskyting". Skyteformen har endel til felles med SWS men er mye mer rendyrket konkuranse. Men morro dette også, selv om det ikke er like utpreget gøy som SWS.

Send PM om dere har spørsmål.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn