Dette skiller seg ikke nevneverdig fra andre like meningsløse ideer folk får i sine hoder til tider. I mange, mange år har Illuminati spilt den samme rollen: https://forskning.no/historie/den-egentlige-makten-bak-makten/1017550Når folk hører Qanon så kommer stikkordene satanisme, adrenochrome, ritualmord fort opp. Myte eller virkelighet? Aner ikke. Vi kan si at vi tror det, eller ikke tror det, men man kan ikke bevise at det ikke er sant. Kanskje Q benyttet dette grepet rett og slett for å få oppmerksomhet? Uansett, veldig mye av det som ble formidlet handlet om å avdekke de mindre synlige maktstrukturene i samfunnet. Hvem som er gift med hverandre og familiebånd i makteliten. Et grep som ble benyttet var det å slippe smuler. Små brokker av informasjon som følgerne av Q kunne forsøke å sette sammen til et bilde. Q hadde noen grep for å trigge interessen. Forventningene som ligger i det å ha tilgang til en hemmelig kilde som sakte men sikkert avdekker forhold som normalt ikke er synlige for almenheten. Tråden i hele formidlingen var vel roughly at man er utsatt for massiv korrupsjon, at den reelle makten holdes innen visse familier og at det politiske spillet og demokratiet er et teater orkestrert av "deep state".
Jeg også. Dessuten har jeg selv vært religiøs, så jeg har en anelse om hvordan det virker.Stort sett enig, men samtidig er det en rekke høyt utdannede personer som tror på Gud, Q, islam osv osv... For et meste kan det se ut som at timg er rasjonelle, men dessverre ikke alltid... Jeg har selv møtt flere forskere innen naturvitenskap som også er dypt religiøse...
En god beskrivelse av skoddegjøkenes verden. Ja, jeg kjenner et par som lever der... . Her er et lite utklipp av hva konspirasjonsknuseren Prof. Asbjørn Dyrendal sier om hvilke mennesketyper som tiltrekkes av konspirasjonsteorier.For meg synes det som noe mange konspirasjonstilhengere ikke tar inn over seg, er at i selv de mektigste organisasjoner er det en massiv mengde inkompetanse (som er en naturlig konsekvens av at de som regel er veldig store). Begynn med arbeidsplassen din og se hvor mange ting der som ikke fungerer som de skal. Rapporteringsrutiner som ikke blir overholdt, dataproblemer, e-poster du aldri får svar på, informasjon som aldri når de rette beslutningstakerne. Skaler så dette til 22.000 ansatte og du har CIA. De fleste som jobber der som alle andre steder overser e-poster, surfer på internett i arbeidstida, prokrastinerer, tenker på hva de skal gjøre til helga og løser ikke alltid arbeidsoppgavene sine som de skal. Derfor er det overveldende mer sannsynlig at feil, glipp og tabber i organisasjonen gjorde at de aldri tok riktige grep med etteretningen i forkant av 9/11, enn at de gjennomførte en massiv og ekstremt velsmurt konspirasjon om å orkestrere hele angrepet. Å gjennomføre noe sånt uten at det ville lekket som en sil i alle ender av organisasjonen er nærmest utenkelg, da det er mennesker med alle sine feilbarligheter som utgjør den. Og det er også sannsynligvis mer inkompetanse i store offentlige organisasjoner enn i private, siden det som regel er lavere lønn og dårligere vilkår generelt i offentlig enn i privat sektor.
Men på siden av det, så er det også interessant hvem som er tilbøyelige til å tro på konspirasjonsteorier. Forskning på feltet tyder på at de i mindre grad tenker analytisk og også er mer tilbøyelige til å tro på mirakler og paranormale fenomener enn gjennomsnittsbefolkningen, og de har i mindre grad tillit til både myndigheter og andre mennesker generelt. Og de forfekter gjerne et alternativt verdenbilde, hvor hendelser blir betraktet på en måte som gjør at de passer inn i dette generelle verdensbildet. Feks. at farmasiindustrien bare er ute etter å flå oss og gjøre oss sykere, og følgelig må vaksiner være humbug. Eller at verdenslederne har en agenda om å innføre et globalt diktatur, og følgelig må alle kriger eller terrorhendelser være iscenesatt med dette som mål. Og det er et stort tankekors ved dagens internettsamfunn; at folk som diskuterer ting rett og slett ikke tar utgangspunkt i samme virkelighetsforståelse. Der navigerer samfunnet og demokratiet i utrødd mark.
MEDIA skriver: Vannmagasinene er tomme.Jeg velger å snu setningen Strømprisen er høy fordi vannmagasinene er tomme! slik at den blir slik;
Vannmagasinene er tomme fordi strømprisen er høy.
Strømprisene er vist høye fordi det blåser så lite på kontinentetAkkurat...og derfor er du manipulert?!
Hva med følgende påstander?
1. Kabler til kr. 300 000,- spiller bedre enn billigere!
2. Strømprisen er høy fordi vannmagasinene er tomme!
Noen som EGENTLIG tror på slike konspirasjonsteorier?
Jeg mener fortsatt at ledelsen i Tyskland konspirerte mot Norge da de angrep i 1940. Ervin Rommel ble tvunget til å ta selvmord etter at han hadde konspirert for å ta livet av Hitler. Det finnes et visst historisk belegg for at vi konspirerer. De som fornekter en hver form for konspirasjon er enda galere enn de mest fantasirike konspirasjonsteoretikerne.En god beskrivelse av skoddegjøkenes verden. Ja, jeg kjenner et par som lever der... . Her er et lite utklipp av hva konspirasjonsknuseren Prof. Asbjørn Dyrendal sier om hvilke mennesketyper som tiltrekkes av konspirasjonsteorier.
Uansett bransje - det er god butikk å selge Keiserens Nye KlærUansett, dine eksempler belyser at det er innbringende å fortelle folk skrøner og å tøye litt på sannheten.
Hva gjorde Trump godt?Handler ikke om høyre-venstre, Khanate. Den som lagde programmene studerer hvordan vi påvirkes og erklærer gjentatte ganger at han søker å unngå noen slagside. Er også høyst forbauset andres forbauselse over at Trump gjorde det godt.
Kontekst: Trump gjorde det godt i valget mot Clinton.Hva gjorde Trump godt?
Det er virkelig helt ufattelig langt fra påstanden "konspirasjoner fins" til "covid-vaksinene fungerer egentlig ikke, men så godt som samtlige forskere, leger og politikere verden over har blitt enige om å late som".Jeg mener fortsatt at ledelsen i Tyskland konspirerte mot Norge da de angrep i 1940. Ervin Rommel ble tvunget til å ta selvmord etter at han hadde konspirert for å ta livet av Hitler. Det finnes et visst historisk belegg for at vi konspirerer. De som fornekter en hver form for konspirasjon er enda galere enn de mest fantasirike konspirasjonsteoretikerne.
Sånn sett.Kontekst: Trump gjorde det godt i valget mot Clinton.
Nei. Strømprisene er i hovedsak høye fordi gassprisene er høye, og fordi vi er en del av et europeisk kraftmarked som vi tjener grovt med penger på å være i. Dette er grundig dokumentert.Strømprisene er vist høye fordi det blåser så lite på kontinentet
Uansett, dine eksempler belyser at det er innbringende å fortelle folk skrøner og å tøye litt på sannheten.