HCS skrev:
lars_erik skrev:
pengesluk skrev:
Synes bidraget mitt var fælt så relevant og fint, jeg! Kjenner mange som lever i fred og fordragelighet med den inngangsvinkelen til kabel og hva det skal koste. Uttrykt i kroner og øre eller prosent så blir det jo vanskelig, da et anlegg selvsagt kan inneholde alt fra en CD-spiller med volum + aktive høyttalere til relativt komplekse rigger medvinyl, tuner, CD, PC-basert avspilling, flere power amps osv.
Ja, det syns du nok.
Nedlatende kommentarer har jo i flere år vært trenden fra DIYerene. Dess "morsommere", dess bedre. Og det hever selvsagt ens status innad i sin gruppe.
Si meg lars_erik, hvilken gruppe mener du selv og å tilhøre og er det nå snart noen grupper som ikke er nedlatende ? Alt ifra teknisk kyndige, diy, tilhengere av billige komponeter som lyder godt nok for osv osv... Det er helt greit at du har svidd av en haug av penger og er happy selv, men jeg skjønner ikke den lave toleransen din for at andre søker andre , og for de, bedre veier ?
Hvis du hadde hatt evner til å bygge noe som ga deg fullgod lyd for deg selv, ville ikke det nesten være en større tilfredstillelse enn å bruke surt ervervete penger..? Og det uten nødvendigvis å få den lyden du søker på tross av dyre innkjøp ?
Slutt med hårsårheten, del heller positive erfaringer med oppsettet du har. Da vil du få en annen status, om dette betyr noe for deg. Bedre med en med godt humør og lyd han trives med enn en som grinebitersk forsvarer objekter som koster det hvite utav øyet...
Hvilken gruppe jeg mener å tilhøre?
Jeg tilhører den gruppa som mener at hørselen er det viktigste redskapet for å avgjøre om noe lyder godt eller ei. Målinger kan i beste fall gi en pekepinn. Men det slår aldri ørene. Lyder det dritt, kan det måle hva pokker det vil. Måler det dårlig, men lyder topp...
Nedlatenhet er i de fleste grupperinger her inne, desverre. Hovedproblemet det er at man hele tiden føler behov for å misjonere for sitt syn til de som ikke vil ha denne misjoneringen. Det gjelder kabelfolket like mye som målerne. Bruken av negative vinklinger og ordbruk- hos begge/alle sider, fører til polarisering.
Jeg har svidd av en del penger, men mesteparten er kjøpt brukt. Hadde jeg hatt kunnskapen, hadde jeg nok mekket en del selv. Men ikke for mekingen sin del. Lyden er overordnet.
Hårsårhet og forsvarer av det dyre? Mulig, men agendaen er ikke å forsvare det dyre, men derimot å få diskutere uten all denne støyen fra andre som ikke interesserer seg for diskusjonen på noen annen måte enn å rakke ned på andres valg.