Hvor "tøff" kan en programleder være?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0
Re: Hvor "tøff" kan en programle

Det er et enkelt svar på det, slik jeg ser det. "Vi" skal ikke senke oss ned på hans nivå. Han er totalt respektløs overfor homser, får han disrespekt tilbake skjerpes konfliktlinjene, og han får flere tilhengere. Ved å snakke høflig men tydelig om slike holdninger, kan vi sette holdningene i et klarere lys.
Du er inne på noe veldig vesentlig her. Det at hun oppfører seg som hun gjør vil for "borderline"tvilere og sympatisører med Torp bare legitimere hans holdninger overfor homofile. Hvis derimot Torps motstandere utviser kjølig høflighet vil hans tilhengere kanskje se det groteske i Torps holdninger.

Vekkelsespredikanter som valser rundt i kostbare silkedresser er i henhold til mitt helt private verdensbilde "the lowest form of life on this planet!". Bare så det er sagt. :p

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.486
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Re: Hvor "tøff" kan en programleder være

Den bønnelista som Torp har laget er vel også krenkende for homofile, når man også selv er med å kaster bensin på et bål må man regne med å bli brent selv også. Trodde da alle mennesker var laget i guds lys....er vel derfor en helt unødvendig diskusjon, synes at alle må bli godtatt for den de er så lenge det ikke skader noen andre.....
Som ihvertfall litt kristen synes jeg det er trist at enkelte veldig kristne velger å nærmest gå til angrep på en gruppe slik de gjør mot homofile og også abort saken....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Miste poenget?

Torp er en kristenfundamentalist.

Kabeldragern
Vet ikke om jeg er helt enig med deg der. ???

Å være kristen fundamentalist vil slik jeg ser det bety at du tar den kristne troen på 100% alvor, og så godt du kan ( iht. boka går det ikke an. Jesus døde på korset for at du likevel ikke skal straffes for dine synder ! ) leve i henhold til denne troen.

Iht til kildematreialet sa Kristus noe om at han var kjærlighet, uten forbehold kjærlighet ! En kristenfundamentalist bør da rent logisk være et menneske som så godt han overhodet er i stand til prøver å elske sine medmennesker. Du vil vel ikke på noen måte påstå at "Pastor" Torp virkelig prøver å elske sine medmennesker betingelsesløst ?? Greit at det i følge Testamentet kun var Kristus som greide det, men at "Pastoren" prøver så godt han kan ??....Vel ?.... NEI !!

Jeg har "Pastor" Torp, i likhet med alle andre "frelsere" i dresser til tusenvis av kroner, sterkt mistenkt for å være noen helvetes hyklere, som bare bruker "troen" sin som et redskap til å loppe villfarne sjeler, enker og faderløse for alt det de makter å hoste opp av likvide midler ! :mad: :p Pføyyyy !!!!!!! Tvi vøre !!!!

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4

Miste poenget?

Torp er en kristenfundamentalist.
Mina er programleder og griller gjestene... her altså Torp.
Fundamentalister er like jævlige uansett hvem sin gud (fantasifoster) de tror på!
"Grill faenskapet" er en oppfordring til programleder til å fortsette i samme tone.

Skjønte du ikke dette. Synd....

Kabeldragern
Torp var bare brukt som et eksempel, han var ikke poenget. Det var derimot:
Hvor langt kan en programleder gå i å vise sine antipatier, på en riksdekkende kanal som NRK P3? Er det ok å være fullstendig subjektiv? Eller hører det mer hjemme i fora som dette?
At du benytter anledningen til å spy ut litt eder og galle over det som provoserer deg mest her i verden ,(håper jeg) er vel ikke mer enn ventet. :)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1

Har nettopp hørt programmet en gang til... og dette må tåles! Herregud vi lever jo i et fritt land. Det er bare å slå av radioen om det blir for sterkt. Vet du ikke hvor av-knappen er eller er du redd på andres vegne? ;)

K.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837

Klart noen blir litt såre. Torp er jo ikke muslim.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4

Klart noen blir litt såre. Torp er jo ikke muslim.
Hadde vi syntes at dette var ok hvis personen det gikk ut over var en ortodoks muslim? Som vel går inn for en mer drastisk linje enn Torp? Hadde hun våget det?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837

Hadde vi syntes at dette var ok hvis personen det gikk ut over var en ortodoks muslim? Som vel går inn for en mer drastisk linje enn Torp? Hadde hun våget det?
Det var jo helt ok å publisere karrikaturtegninger av muslimenes helligste profet, Muhammed.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4

Det var jo helt ok å publisere karrikaturtegninger av muslimenes helligste profet, Muhammed.
Var det helt ok? Hm, hvem var det som laget alt bråket, slik at Jonas og vennene hans ba om unnskyldning for det meste?
Hvis du ser hva hun sa, så er jo det ganske harde ord, uansett hvem de treffer. Ser ikke for meg at en som er bare LITT opptatt av et begrep som "ære", ville klare å sitte rolig, og ta imot den bøtta.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

Aner jeg enn hvis sårhet hos trådstarter? Hvorfor føler jeg at programmets tema og ikke form er poeng nr. 1, selv om det motsatte blir understreket flere ganger.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4

De "anelser" og følelser kan bare du selv vite noe om. Når det gjelder meg, så er jeg ikke sår. Ikke på vegne av noen andre heller.
Jeg kan jo innrømme at jeg synes det er av interesse om jeg/vi godtar en tiltaleform fordi jeg/vi er uenig og dermed fremmedgjort i forhold til den det går utover.
Jeg tror Jan Åge Torp var klar over hva han gikk til, så den er forsåvidt grei. Det er jo frivillig å stille opp, men er det helt ok å gjennomføre et interju på den måten? Hvilke signaler sender vi ut til den yngre garde? Samtidig er vi veldig raske med å gå opp kvasse grenser i forhold til hva vi definerer som mobbing blant barn/ungdom.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837

Det var like ille med "komikerene" Eia og Tufte Johansen sin raljering over Finn Kalvik.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4

Det var like ille med "komikerene" Eia og Tufte Johansen sin raljering over Finn Kalvik.
Var det det? Jeg husker ikke så godt, men det handlet vel ikke om direkte utskjellig, mer latterliggjøring. Det viste seg i ettertid at Finn ikke syntes at det var ok.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837

Var det det? Jeg husker ikke så godt, men det handlet vel ikke om direkte utskjellig, mer latterigjøring. Det viste seg i ettertid at Finn ikke syntes at det var ok.
Det var værre. Når en "komiker" driter ut en mann slik at han får en psykisk reaksjon er det lavmål.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4

Det var værre. Når en "komiker" driter ut en mann slik at han får en psykisk reaksjon er det lavmål.
Det kan selvfølgelig være vanskelig å forutse hvilke reaksjoner et stunt kan fremkalle. Noen vil sikkert si at såpass må en tåle, når man selv har valgt å stille seg frem i rampelyset.(Jmfr. endel tidligere innlegg i denne tråden). Hadde det vært en annen person enn Finn Kalvik, ville han muligens bare trukket på skuldrene og gått videre uten noe mèn.Men nettopp fordi reaksjoner er vanskelig å forutse, så bør man trå litt forsiktig.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1

Den langvarige, ondsinnede, gjentagende og tankeløse hetsen av Finn Kalvik var MYE verre enn hva Torp fikk høre i løpet av noen minutter, selv om jeg i utgangspunktet er positive til Eia og Tufte Johansen. Finn Kalvik hadde ikke gjort noe galt, Torp har hengt ut enkeltmennesker. Det må han tåle å bli grillet for!

K.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4

Den langvarige, ondsinnede, gjentagende og tankeløse hetsen av Finn Kalvik var MYE verre enn hva Torp fikk høre i løpet av noen minutter, selv om jeg i utgangspunktet er positive til Eia og Tufte Johansen. Finn Kalvik hadde ikke gjort noe galt, Torp har hengt ut enkeltmennesker. Det må han tåle å bli grillet for!

K.
Det var vel endel som mente at Finn Kalvik hadde gjort mye galt, jmfr: "Finn Kalviks Beste" 8)

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger

Jeg tror Jan Åge Torp var klar over hva han gikk til, så den er forsåvidt grei. Det er jo frivillig å stille opp, men er det helt ok å gjennomføre et interju på den måten? Hvilke signaler sender vi ut til den yngre garde? Samtidig er vi veldig raske med å gå opp kvasse grenser i forhold til hva vi definerer som mobbing blant barn/ungdom.
Torp var nok fullstendig klar over hva han gikk til. Den sympatien og oppmerksomheten han har fått i etterkant er ganske enorm i forhold til hva han får om han uttaler seg i et blad eller kristen avis. (Du skal se han kan shoppe flere av sine yndede dresser nå ;D)

Kan jeg spørre hva du synes om hans uttalelser?

Signaleffekten på unge,
såfremt de også får vite mer enn bare den ene siden sender det vel gode signaler...
Han har jo "mobbet" grupper som homofile ganske grundig. Det må da være et ganske sterkt signal å sende ut at alle ikke-hetrofile er motbydelige utskudd?

G

Gjestemedlem

Gjest

Denne karen nyter nok godt av alt oppstyret rundt ham nå. Han fremstår nok som den hvite ridder som heroisk kjemper mot den fortapte horden av sodomitter og ukristelige. Hos sine egne kan kan nå sole seg i glansen som Troens fremste forkjemper som uredd våger seg inn i løvens hule og som fromt og gudfryktig står imot den spott og uforstand som møter ham.

Å bli hånet av nevnte programleder vil nok derfor ikke være så vanskelig å svelge når han senere oppnår slik gunst hos de rettoende. Kansje tilogmed en gullfisk i boken fra 'herren' selv, må vite.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Re: Hvor "tøff" kan en p

Jeg vet ikke om dere legger merke til det selv, men det er påtagelig hvor stor enkeltes forakt er for de “fundamentalistiske kristne” i den ene tråden og samtidig støtter akkurat de samme personene muslimer med samme og mye verre syn i en annen. Det er veldig typisk, jeg ser det ofte, man har opparbeidet seg et slags hat overfor de som er litt mer kristne enn folk flest, men ser ikke skogen for bare trær når det kommer til andre religioner med et mye verre menneskesyn, f.eks mot homofile, Hvor mange muslimske homofile finner vi i Norge? Ingen så vidt jeg vet. Ikke offisielt, de våger ikke å stå frem, og spesielt i Nederland, men og i Norge blir menn som leier andre menn faktisk stadig oftere banket opp på gaten, av tilfeldige muslimer. Bare for å sette dette litt i perspektiv, tror rett og slett noen her bør ta seg en kikk i speilet. Jeg liker ikke Torps hets mot homofile, men han er ikke voldelig, han gjør ikke "annet" enn å få frem det han mener er det “riktige” synet her basert på sin tro, selv om jeg ikke er enig med han i tolkningen. Så kan man ta seg en spørrerunde blant tilfeldige muslimer og høre deres syn på saken, tror mange er på linje med Torp her.

G

Gjestemedlem

Gjest

Det gjør ikke fyren, eller andre med samme overbevisning, mindre usympatisk fordi det finnes ennå mindre opplyste drittsekker med andre religioner.

Hvorfor forventer folk respekt for alt fra barnemishandlig til overgrep mot kvinner, steining av utroe eller folk med andre legninger, overbevisninger etc, bare fordi de gjemmer seg bak en religion?

Hvis man skal akseptere at denne personens verk og uttalelser er et legitimt og akseptabelt utslag av kristendom, blir man nødt til å trekke den slutningen at kristendommen som sådan er noe forkvaklet søppel og at alle dens tilhengere er mer eller mindre medsammensvorne... Det er vel like urimelig som hans påstander?

Han er selv ansvarlig for sine fordommer og sine handlinger. Hjelper ikke å skylde på Jesus her.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

K.
Nå ja... Finn Kalvik-nyhetene gikk i prinsippet ut på kun én ting; at det ikke var noen nyheter. De sa INGENTING om Finn Kalvik. Hvordan kan det kalles hets? For øvrig stilte Kalvik selv opp i en av episodene, der nyhetsoppleseren fotalte noe om at det var lenge siden noen hadde sett ham, i det Kalvik spaserte forbi i bildet bak ham, vinkende.
Det var ingen som hadde forutsett hva denne typen lek fikk for utslag på Kalvik selv, jeg så programmene, og det slo meg aldri at dette var hets. I motsetning til det OJ-figuren utførte overfor SvenO... Det var overhodet ikke vakkert.
Jeg synes også det blir litt feil å tillate hets overfor folk vi er sterkt uenige med; det være seg personer som fronter nynazisme, islamisme eller andre ekstremiteter. urokkelig saksdebatt er betydelig bedre enn skjellsord. Det sistnevnte peker på mest at man har gått tom for argumenter.

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Re: Hvor "tøff" kan en p

Jeg vet ikke om dere legger merke til det selv, men det er påtagelig hvor stor enkeltes forakt er for de “fundamentalistiske kristne” i den ene tråden og samtidig støtter akkurat de samme personene muslimer med samme og mye verre syn i en annen. Det er veldig typisk, jeg ser det ofte, man har opparbeidet seg et slags hat overfor de som er litt mer kristne enn folk flest, men ser ikke skogen for bare trær når det kommer til andre religioner med et mye verre menneskesyn, f.eks mot homofile
Nå har ikke jeg klart å lese det ut av denne linken. Kan du utdype dette litt?

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Jeg har bare lagt merke til at mange av de som i sterkest grad er ute og forsvarer muslimer og prøver å dekke over og bortforklare alt som enkeltepisoder og ikke ser noe som helst sammenhenger mellom episoder som skjer og disse menneskenes bakgrunn, samtidig ofte fremstår som utrolig nedlatende overfor kristne. Ikke mer her enn ellers, men det skinner godt igjennom i mange tråder.
Kabeldrageren kunne f.eks opplyse oss om at kristenfundamentalister er like farlige som muslimske fundamentalister. Dette er en påstand jeg ikke kan se noen som helst sammenheng med virkeligheten i, dreper de tilfeldige uskyldige bare for moro skyld? Er de i krig med sine naboer så og si over alt? De mest fundamentalistiske kristne er stort sett på nivå med en moderat muslim.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Jeg har bare lagt merke til at mange av de som i sterkest grad er ute og forsvarer muslimer og prøver å dekke over og bortforklare alt som enkeltepisoder og ikke ser noe som helst sammenhenger mellom episoder som skjer og disse menneskenes bakgrunn, samtidig ofte fremstår som utrolig nedlatende overfor kristne. Ikke mer her enn ellers, men det skinner godt igjennom i mange tråder.
Kabeldrageren kunne f.eks opplyse oss om at kristenfundamentalister er like farlige som muslimske fundamentalister. Dette er en påstand jeg ikke kan se noen som helst sammenheng med virkeligheten i, dreper de tilfeldige uskyldige bare for moro skyld? Er de i krig med sine naboer så og si over alt? De mest fundamentalistiske kristne er stort sett på nivå med en moderat muslim.
Nå vel.. vi kan glatt enes om at for tiden opptar de mest ekstreme islamister alle de tre trinnene på pallen, ja. Mens på den annen side er moderate muslimer like moderate som kristne med samme betegnelse. Dette trenger vi ikke debattere, for jeg kjenner et par stykker du godt kan få hilse på, om du skulle være i tvil om det finnes slike dyr.
For øvrig finnes det kristenfundamentalister med klare nazi-trekk, de er heldigvis mindre morderiske enn verstingene på det andre laget. Men om du er i tvil om vestlige, hvite "kristne" kan bombe uskyldige sivile, skal jeg gi deg en trebokstavskode du kan tygge litt på: IRA

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Men om du er i tvil om vestlige, hvite "kristne" kan bombe uskyldige sivile, skal jeg gi deg en trebokstavskode du kan tygge litt på: IRA

Honkey
Særdeles dårlig eksempel. IRA kan neppe kalles religiøse fanatikere selv om de har en annen trosretning enn sine motstandere.
Kampen i Nord-Irland gjelder forholdet til England, og har få, om noen religiøse overtoner.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.053
Torget vurderinger
16

Noen ganger må en kalle en spade for en spade. Torp er en intolerant dritt og hvis han ikke takler å høre det så kan ha jo gå til sak, Melling stiller sikkert opp.

"Some people will say that words like scum and rotten are wrong for Objective Journalism— which is true, but they miss the point."
HST

A

Affa

Gjest

Hva går det av folk? Sutrer over Kalvik. Han er jo en idiot.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Særdeles dårlig eksempel. IRA kan neppe kalles religiøse fanatikere selv om de har en annen trosretning enn sine motstandere.
Kampen i Nord-Irland gjelder forholdet til England, og har få, om noen religiøse overtoner.
Mitt poeng var:
Vi hadde to grupperinger der den ene ble titulert "Protestanter" den andre "Katolikker", altså pekte konflikten på klare religiøse under og overtoner. Nå tror jeg at bombing av sivile uskyldige er like ukristelig som det er uislamsk (kontroversiell påstand..? ;) ), og at det er de politiske perverterte doktriner som trekker Gud med seg som verktøy for galskapen som utøves. Det koker uansett fortsatt ned til det faktum at vestlige, hvite "ikkemuslimer" (om det er lettere å svelge enn "kristne") ukritisk bombet sivile, kvinner og barn midt i London. Heldigvis har de lagt galskapen bak seg.
Er det ikke underlig hvordan så mange tråder også her får religiøse undertoner...? Programleder Mina, hvor ble du av? Her trengs en oppstrammer! :)

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hun er der hun alltid er på denne tiden, på radioen.
Spiller stort sett Ok musikk og.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0

Mitt poeng var:
Vi hadde to grupperinger der den ene ble titulert "Protestanter" den andre "Katolikker", altså pekte konflikten på klare religiøse under og overtoner. Nå tror jeg at bombing av sivile uskyldige er like ukristelig som det er uislamsk (kontroversiell påstand..? ;) )
Opptil flere surer i Koranen oppfordrer svart på hvitt i åpent språk til å drepe og lemleste de "vantro". Det står også at dersom du menger deg med kristne og jøder, blir du en av dem og kan regne deg som frafalt fra Islam.

Heldigvis er ikke den boksavtro tolkningen av Koranen total, men når man leser i Islams skrifter, og ser dette i lys av dagens terrorhandlinger (hvorav majoriteten ubestridelig begåes av muslimer), kan man ikke annet enn å la seg skremme av denne ideologien.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Opptil flere surer i Koranen oppfordrer svart på hvitt i åpent språk til å drepe og lemleste de "vantro". Det står også at dersom du menger deg med kristne og jøder, blir du en av dem og kan regne deg som frafalt fra Islam.

Heldigvis er ikke den boksavtro tolkningen av Koranen total, men når man leser i Islams skrifter, og ser dette i lys av dagens terrorhandlinger (hvorav majoriteten ubestridelig begåes av muslimer), kan man ikke annet enn å la seg skremme av denne ideologien.
Er klar over det. Vårt gamletestamente inneholder også en god del rimelig sjuke påstander.
Mitt ståsted er at internasjonaliseringen medvirker en raskt voksende sekularisering og avstandtagen fra galskapen. Men nå er vi på viddene. Dette hører inn under en annen tråd.

Honkey

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Antall liker
12

Hvorfor bry seg med den fjortis"kanalen ???

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Re: Hvor &quot

Jeg vet ikke om dere legger merke til det selv, men det er påtagelig hvor stor enkeltes forakt er for de “fundamentalistiske kristne” i den ene tråden og samtidig støtter akkurat de samme personene muslimer med samme og mye verre syn i en annen. Det er veldig typisk, jeg ser det ofte, man har opparbeidet seg et slags hat overfor de som er litt mer kristne enn folk flest, men ser ikke skogen for bare trær når det kommer til andre religioner med et mye verre menneskesyn, f.eks mot homofile, Hvor mange muslimske homofile finner vi i Norge? Ingen så vidt jeg vet. Ikke offisielt, de våger ikke å stå frem, og spesielt i Nederland, men og i Norge blir menn som leier andre menn faktisk stadig oftere banket opp på gaten, av tilfeldige muslimer. Bare for å sette dette litt i perspektiv, tror rett og slett noen her bør ta seg en kikk i speilet. Jeg liker ikke Torps hets mot homofile, men han er ikke voldelig, han gjør ikke "annet" enn å få  frem det han mener er det “riktige” synet her basert på sin tro, selv om jeg ikke er enig med han i tolkningen. Så kan man ta seg en spørrerundmeb stort snå, e blant tilfeldige muslimer og høre deres syn på saken, tror mange er på linje med Torp her.

Utifra ditt syn så er alle muslimer voldelige. På tide at du møter mannen i gata muslimen. De fleste muslimer er lik de såkalte "kristne". Totalt likegyldige eller like lite meningsbærende. Hvor mange med meg står i Statskirken, uten og egentlig mene en skitt med det? Akkurat der er jeg 101% enig med IL. Skill Stat og Kirke. Hilsen en med promille snart på 5, etter å ha sett et av verdens beste "homseband", New York Dolls. Med støtte fra Supersuckers og Chesterfield Kings.

PS Jeg "forakter" like mye det ene som det andre. Møter så mye av hvert sitt slag igjennom min jobb, om ikke hver dag, så hver uke- Derfor velger jeg å være upolitisk og ihvetfall A-religiøs. Mulig at noen føler at jeg drar mot den ene eller andre siden. Kan uansett ikke "oute", de jeg møter på jobb. Det ville bli for dumt, om ikke nå, så kanskje neste uke.

PSS Religiøst og politisk involverte, kristne som muslimske kan sikkert finne frem noen homofile i sine rekker. Ikke så mange i forhold til de som er der, og i forhold til konservative kristne og muslimer er det for de det gjelder ihvertfall ikke lett. Har en stor venneskrets, og må si at religion uansett sitt slag, er stort sett jxxx intollerant. Å påberope seg et kristent homo-hallelujah! er ihvertfall ikke på sin plass. Å dra inn en viss mann er ihvertfall helt på trynet. Uansett hvor "ikkevoldelig" og "fredelig" vedkommende er. Ord kan ofte være mer skadelig (og værre)enn fysisk makt.

PSSS
"Norge blir menn som leier andre menn faktisk stadig oftere banket opp på gaten, av tilfeldige muslimer"
????????? Har fremmedfrykten tatt helt overhånd? Akkurat som om ikke homofobien står like sterkt blant "ekte" nordmenn. Et par av de værste rovdrapene i Norge de siste ti årene, er begått av norske, ariske menn, mot akkurat homofile. (stikkord Majorstua og Grunerløkka)Har du sett bilder? eller hørt detaljer? Ikke?? Det skal du være glad for. Et par ting ville gjort de fleste til vegetarianere, for og si det sånn....

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Re: Hvor &

Utifra ditt syn  så er alle muslimer voldelige. På tide at du møter mannen i gata muslimen. De fleste muslimer er lik de såkalte "kristne". Totalt likegyldige eller like lite meningsbærende. Hvor mange med meg står i Statskirken, uten og egentlig mene en skitt med det?  Akkurat der er jeg 101% enig med IL. Skill Stat og Kirke. Hilsen en med promille snart på 5, etter å ha sett et av verdens beste "homseband", New York Dolls. Med støtte fra Supersuckers og Chesterfield Kings.

PS Jeg "forakter" like mye det ene som det andre. Møter så mye av hvert sitt slag igjennom min jobb, om ikke hver dag, så hver uke- Derfor velger jeg å være upolitisk og ihvetfall A-religiøs. Mulig at noen føler at jeg drar mot den ene eller andre siden.  Kan uansett ikke "oute", de jeg møter på jobb. Det ville bli for dumt, om ikke nå, så kanskje neste uke.

PSS  Religiøst og politisk involverte, kristne som muslimske kan sikkert finne frem noen homofile  i sine rekker. Ikke så mange i forhold til de som er der, og i forhold til konservative kristne og muslimer er det for de det gjelder ihvertfall ikke lett. Har en stor venneskrets,  og må si at religion uansett sitt slag, er stort sett jxxx intollerant. Å påberope seg et kristent homo-hallelujah! er ihvertfall ikke på sin plass. Å dra inn en viss mann er ihvertfall helt på trynet. Uansett hvor "ikkevoldelig" og "fredelig" vedkommende er. Ord kan ofte være mer skadelig  (og værre)enn fysisk makt.

PSSS
"Norge blir menn som leier andre menn faktisk stadig oftere banket opp på gaten, av tilfeldige muslimer"
????????? Har fremmedfrykten tatt helt overhånd? Akkurat som om ikke homofobien står like sterkt blant "ekte" nordmenn. Et par av de værste rovdrapene i Norge de siste ti årene, er begått av norske, ariske menn, mot akkurat homofile. (stikkord Majorstua og Grunerløkka)Har du sett bilder? eller hørt detaljer? Ikke?? Det skal du være glad for. Et par ting ville gjort de fleste til vegetarianere, for og si det sånn....
Beklager, glemte å si god natt
God Natt!

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Hør, hør.

Det mest fornuftige innlegget så langt i denne tråden.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Hør, hør.

Det mest fornuftige innlegget så langt i denne tråden.
Ja. Bortsett fra at det dessverre ikke er hold i det.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Re: Hvor &

Utifra ditt syn  så er alle muslimer voldelige. På tide at du møter mannen i gata muslimen. De fleste muslimer er lik de såkalte "kristne". Totalt likegyldige eller like lite meningsbærende. Hvor mange med meg står i Statskirken, uten og egentlig mene en skitt med det?  Akkurat der er jeg 101% enig med IL. Skill Stat og Kirke. Hilsen en med promille snart på 5, etter å ha sett et av verdens beste "homseband", New York Dolls. Med støtte fra Supersuckers og Chesterfield Kings.

PS Jeg "forakter" like mye det ene som det andre. Møter så mye av hvert sitt slag igjennom min jobb, om ikke hver dag, så hver uke- Derfor velger jeg å være upolitisk og ihvetfall A-religiøs. Mulig at noen føler at jeg drar mot den ene eller andre siden.  Kan uansett ikke "oute", de jeg møter på jobb. Det ville bli for dumt, om ikke nå, så kanskje neste uke.

PSS  Religiøst og politisk involverte, kristne som muslimske kan sikkert finne frem noen homofile  i sine rekker. Ikke så mange i forhold til de som er der, og i forhold til konservative kristne og muslimer er det for de det gjelder ihvertfall ikke lett. Har en stor venneskrets,  og må si at religion uansett sitt slag, er stort sett jxxx intollerant. Å påberope seg et kristent homo-hallelujah! er ihvertfall ikke på sin plass. Å dra inn en viss mann er ihvertfall helt på trynet. Uansett hvor "ikkevoldelig" og "fredelig" vedkommende er. Ord kan ofte være mer skadelig  (og værre)enn fysisk makt.

PSSS

Det er vel få, om noen, her inne som har fokusert mer på de muslimske kvinnenes problemer enn jeg erosloveking, hvorfor skulle jeg gjøre det om jeg så på alle muslimer som onde? Hvorfor skulle jeg gidde å bruke så mye som en kalori på dette om jeg ikke bryr meg?
Men det er jo bra at noen følte seg truffet, det var jo også poenget.
Om noen andre religiøse, eller med annen begrunnelse, hadde vært i nærheten av den undertrykkingen som vi ser i mange muslimske miljø, kan jeg love deg at jeg ville ha kritisert dette i minst like stor grad. At også noen norske menn angriper homofile er selvsagt heller ikke bra, er enig i at homofobi også er utbredt blant norske menn, lite blant kvinner tror jeg, hva nå enn grunnen kan være til det.

Når det gjelder tema, og Finn Kalvik så så jeg aldri på det som sjikane. Det som ble gjort narr av var de menneskene som bruker så stor del av sitt liv på å være sykelig opptatt av andres, Finn Kalvik var bare et eksempel på en som kanskje ikke helt var i rampelyset lenger, men likevel hadde et iherdig, og noe håpløst fan.
Jeg synes Harald og Bård har genial humor og i veldig liten gard krenker noen, der er OJ og en del andre mye verre og har en mye tøffere og mer direkte sjikanerende form.
Harald Eia er norges morsomste mann, og i dag tror jeg det skal være et program om de på TV, håper jeg husker å få det med meg…
God natt!

Ikke hold i Honkey? Nei, nei, det er nå øynene som ser det da.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Ja. Bortsett fra at det dessverre ikke er hold i det.

Honkey
Og hva er det det ikke er hold i da?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Og hva er det det ikke er hold i da?
Ganske enkelt det faktum at det ikke kan underbygges med eksempler.

ENIG MED KOMPONENTEN IGJEN!! EIA ER KONGEN!!
Vi setter oss ned i sammen i kveld, ma cher, og ler om kapp over Eias galskap. Rett nok betyr "sammen" denne kvelden kun i form av at vi deler gleden over et program på 40 mils avstand, men dog.

:)

Honkey

Topp Bunn