Det skal du ikke se bort ifra. Forspillet i de traktene er også føge enkelt; Vil du sjå'n før je denger'n ti deg?du kan jo ta på deg en på byen en lørdag og se hvor mye mus du fårØsterdalslua er jo superkul. En klovnete variant av forsvarets feltlue. Jeg skal få laget en østerdals med minimum 60 cm skygge i str 63. For pæra er svær
med så mye teite bærter, blir det kanskje en vinner...hvem vet?
Ja, der har du meg. Og ikke nok med det, dressen er over 10 år gammel også.billige ill-fitting Dressmann dresser uten propert tilbehør
Das war eine grausame Salbe, Herr Sluk! Men jeg følger deg langt på vei. Kona og jeg har snakket om at vi er født i feil tidsalder, blant annet med tanke på bekledning.Disse tosket kapteinsluene som de ellers så trivelige og blide sørlendingene går med er heller ikke noen pryd. Når jeg tenker meg om så er det snart INGEN hodeplagg som finner nåde hos Sluket. Finlandshette funker dog, men da til formålet
Hodeplagg er gjerne en del av helheten, som i dag er torpedert og erstattet av et sammensurioum av plagg. Ingen stil lenger og da blir det så som så også med hodeplagg. Husker mine tanter og onkler fra da jeg vokste opp, de hadde stil og hele kit'et i klesveien; hansker, frakk, elegante skjerf, hatter, you name it.
No fuckin Norh Face eller Uggs LEFSER på den tiden nei!
Skikkelig OT nå men det driter jeg i; mangelen på stil kommer som best frem i disse fest- og julebordstider, med billige ill-fitting Dressmann dresser uten propert tilbehør, kvinnfolk med boblejakker utenpå ballkjoler, Nesnalobber, tikroners grovstrikkede strømpebukser kjøpt på Kiwi eller Joker på hjørnet, nye sko som stinker Kinasyntetiske materialer og med prislappen fra Din Sko fortsatt klistret på undersiden... nordmenn er i sannhet et elegant folkeferd blitt!![]()
Ok! Er 6p egentlig et hodeplagg laget av vinyl?Jeg hadde nok aldri lært så mye om sixpence hvis jeg ikke hadde fulgt med på denne tråden om vinly.
Kunnskap er makt, sies det. Men sixpence? Jaja...
Eller: Vil du bli med meg hjem og se på Østerdalslua mi?du kan jo ta på deg en på byen en lørdag og se hvor mye mus du fårØsterdalslua er jo superkul. En klovnete variant av forsvarets feltlue. Jeg skal få laget en østerdals med minimum 60 cm skygge i str 63. For pæra er svær
med så mye teite bærter, blir det kanskje en vinner...hvem vet?
Det er synd at du lar uheldige oppvekstminner besudle omdømmet til et nobelt hodeplagg som sixpencen. Fra Wikipedia:De eneste som brukte sixpence i min oppvekst var gamle ustelte bondetamper. Ikke mye sofistikert. Og det var lenge før grünerløkka ble hipt. Når jeg tenker etter vokste jeg nok opp i Flåklypa.Ja, kanskje den eneste DU har sett som kler det, ja. Sixpence'n er et sofistikert gentlemans hodeplagg, som dessverre også har blitt adoptert av en betydelig andel hipstere og orangutanger, særlig i senere tid. Det er nok de sistnevnte du har sett mest av.Jeg ville ikke sagt at sixpence var representativt for hipsterkultur. Snarere et kledelig og elegant, funksjonellt hodeplagg for vakre, kloke, velkledde menn i sin beste alder.
eneste jeg har sett EVER som kler sixpence er JoHoo
ALLE andre ser ut som (lavpanna) eldre gubber , uansett alder![]()
![]()
Synes du det bildet der er en anbefaling om å bruke sixpence?Det er synd at du lar uheldige oppvekstminner besudle omdømmet til et nobelt hodeplagg som sixpencen. Fra Wikipedia:De eneste som brukte sixpence i min oppvekst var gamle ustelte bondetamper. Ikke mye sofistikert. Og det var lenge før grünerløkka ble hipt. Når jeg tenker etter vokste jeg nok opp i Flåklypa.Ja, kanskje den eneste DU har sett som kler det, ja. Sixpence'n er et sofistikert gentlemans hodeplagg, som dessverre også har blitt adoptert av en betydelig andel hipstere og orangutanger, særlig i senere tid. Det er nok de sistnevnte du har sett mest av.![]()
Den norske fjellklatreren og forretningsmannen Ralph Høibakk i 1967 iført tidsriktige briller og smart sikspens
![]()
https://no.wikipedia.org/wiki/Sikspens
Så var det kanskje deg han kom til, astronauten som skulle ringe Jorden, men som slo feil nummer?"Jeg er visst kommet på en feil klode!"
Det var egentlig mest ment som en saklig orientering rundt sixpencen og dens utseende, siden den innbitte motstanden mot den fikk meg til å lure litt på om ikke noen forvekslet den med Felleskjøp-capsen som også har vært vidt utbredt her tillands. Som bildet viser kan de være til forveksling like.Synes du det bildet der er en anbefaling om å bruke sixpence?Det er synd at du lar uheldige oppvekstminner besudle omdømmet til et nobelt hodeplagg som sixpencen. Fra Wikipedia:De eneste som brukte sixpence i min oppvekst var gamle ustelte bondetamper. Ikke mye sofistikert. Og det var lenge før grünerløkka ble hipt. Når jeg tenker etter vokste jeg nok opp i Flåklypa.Ja, kanskje den eneste DU har sett som kler det, ja. Sixpence'n er et sofistikert gentlemans hodeplagg, som dessverre også har blitt adoptert av en betydelig andel hipstere og orangutanger, særlig i senere tid. Det er nok de sistnevnte du har sett mest av.![]()
Den norske fjellklatreren og forretningsmannen Ralph Høibakk i 1967 iført tidsriktige briller og smart sikspens
![]()
https://no.wikipedia.org/wiki/Sikspens![]()
Det syns jeg du skal, Arve. Sixpence og sixpack - you can have it all!Eg har ein flott sixpence. Med øyreklaffar og alt. Kan snørast under haka. Men eg får ikkje lov av familien å bruke han.
Kanskje eg burde gå for sixpack i staden? Trass alt anna - det er helg heile veka no
Mangler bare et skjegg, grundig og møysommelig uflidd ned til den minste detalj, så har vi en hipster. Undres om han også røyker pipe og brygger sitt eget øl?Det var egentlig mest ment som en saklig orientering rundt sixpencen og dens utseende, siden den innbitte motstanden mot den fikk meg til å lure litt på om ikke noen forvekslet den med Felleskjøp-capsen som også har vært vidt utbredt her tillands. Som bildet viser kan de være til forveksling like.Synes du det bildet der er en anbefaling om å bruke sixpence?Det er synd at du lar uheldige oppvekstminner besudle omdømmet til et nobelt hodeplagg som sixpencen. Fra Wikipedia:
![]()
https://no.wikipedia.org/wiki/Sikspens![]()
Egentlig syns jeg han på bildet så litt vel hipsteraktig ut, men nok om det.
Men eg finn ikkje att sixpencen. Nokon har gøymt han!Det syns jeg du skal, Arve. Sixpence og sixpack - you can have it all!Eg har ein flott sixpence. Med øyreklaffar og alt. Kan snørast under haka. Men eg får ikkje lov av familien å bruke han.
Kanskje eg burde gå for sixpack i staden? Trass alt anna - det er helg heile veka no
Mine pølsefingre....I trådtittelen står det vitterligen "vinly" - har vi diskutert feil emne hele tiden?![]()
Betyr det da at vi kan forvente oss f.eks. plater presset på linoleumVinyl er absolutt på moten igjen. Kona er drittlei klikkgulvene og skal ha belegg neste gang.
For min del håper jeg vinyl blir over og ut. Sånn som det er nå, er platene alt for dyre. Mye bedre for 10 år siden da man kunne kjøpe en kasse for noen få lapper.![]()
Neeei, ikke ennå!Prøvd å rette ut den i VinylFlat, scrooge?
Ligner mistenkelig på noen nye B & O høyttalere, bælstygge var de