Hvor trendy har vinly blitt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.645
    Torget vurderinger
    23
    Ellers må jeg nok en gang applaudere Hardings innlegg om VIN-LY - eneste innlegg som honorerer trådtittelen så langt! Bra navn på oppbevaringsmøbler for ønologer.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.645
    Torget vurderinger
    23
    Østerdalslua er jo superkul. En klovnete variant av forsvarets feltlue. Jeg skal få laget en østerdals med minimum 60 cm skygge i str 63. For pæra er svær
    du kan jo ta på deg en på byen en lørdag og se hvor mye mus du får :cool:
    med så mye teite bærter, blir det kanskje en vinner...hvem vet?
    Det skal du ikke se bort ifra. Forspillet i de traktene er også føge enkelt; Vil du sjå'n før je denger'n ti deg?

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.665
    billige ill-fitting Dressmann dresser uten propert tilbehør
    Ja, der har du meg. Og ikke nok med det, dressen er over 10 år gammel også.

Når det gjelder sixpence .... nei, jeg foretrekker en vanlig ull-lue.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Disse tosket kapteinsluene som de ellers så trivelige og blide sørlendingene går med er heller ikke noen pryd. Når jeg tenker meg om så er det snart INGEN hodeplagg som finner nåde hos Sluket. Finlandshette funker dog, men da til formålet :D

Hodeplagg er gjerne en del av helheten, som i dag er torpedert og erstattet av et sammensurioum av plagg. Ingen stil lenger og da blir det så som så også med hodeplagg. Husker mine tanter og onkler fra da jeg vokste opp, de hadde stil og hele kit'et i klesveien; hansker, frakk, elegante skjerf, hatter, you name it.

No fuckin Norh Face eller Uggs LEFSER på den tiden nei!

Skikkelig OT nå men det driter jeg i; mangelen på stil kommer som best frem i disse fest- og julebordstider, med billige ill-fitting Dressmann dresser uten propert tilbehør, kvinnfolk med boblejakker utenpå ballkjoler, Nesnalobber, tikroners grovstrikkede strømpebukser kjøpt på Kiwi eller Joker på hjørnet, nye sko som stinker Kinasyntetiske materialer og med prislappen fra Din Sko fortsatt klistret på undersiden... nordmenn er i sannhet et elegant folkeferd blitt! :mad:
    Das war eine grausame Salbe, Herr Sluk! Men jeg følger deg langt på vei. Kona og jeg har snakket om at vi er født i feil tidsalder, blant annet med tanke på bekledning.
    Så i våre neste liv har vi bestemt oss for å bli født på 1800-tallet.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Østerdalslua er jo superkul. En klovnete variant av forsvarets feltlue. Jeg skal få laget en østerdals med minimum 60 cm skygge i str 63. For pæra er svær
    du kan jo ta på deg en på byen en lørdag og se hvor mye mus du får :cool:
    med så mye teite bærter, blir det kanskje en vinner...hvem vet?
    Eller: Vil du bli med meg hjem og se på Østerdalslua mi?

flyer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.05.2015
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er noe forvirret! Er vinly et hodeplagg eller selbuvotter for de med kalde føtter---- ang vinylavspilling--

flyer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.05.2015
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    3
    Prøvesmaker en flaske rød nissevinyl mens jeg lytter på Amused to Death på six p eller----- forresten der kom det ei bombe gjennom taket på vedskjulet ----------horna fikk prøvd seg nå skrekk å gru for et herlig hodeplagg six vinly er

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.718
    Sted
    Smurfeland
    Jeg ville ikke sagt at sixpence var representativt for hipsterkultur. Snarere et kledelig og elegant, funksjonellt hodeplagg for vakre, kloke, velkledde menn i sin beste alder.

eneste jeg har sett EVER som kler sixpence er JoHoo
    ALLE andre ser ut som (lavpanna) eldre gubber , uansett alder :cool:
    Ja, kanskje den eneste DU har sett som kler det, ja. Sixpence'n er et sofistikert gentlemans hodeplagg, som dessverre også har blitt adoptert av en betydelig andel hipstere og orangutanger, særlig i senere tid. Det er nok de sistnevnte du har sett mest av. :rolleyes:
    De eneste som brukte sixpence i min oppvekst var gamle ustelte bondetamper. Ikke mye sofistikert. Og det var lenge før grünerløkka ble hipt. Når jeg tenker etter vokste jeg nok opp i Flåklypa.
    Det er synd at du lar uheldige oppvekstminner besudle omdømmet til et nobelt hodeplagg som sixpencen. Fra Wikipedia:

Den norske fjellklatreren og forretningsmannen Ralph Høibakk i 1967 iført tidsriktige briller og smart sikspens

https://no.wikipedia.org/wiki/Sikspens

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det viser seg at "trendig" er en godkjent skrivemåte for "trendy", så må jeg vurdere å utlyse skuddpremie på hele Språkrådet.

Skriv "trendy", eller hvis du må skrive norsk "moderne"! Værsåsnill! ;)

Edit: "Sikspens"? ARGH!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ja, kanskje den eneste DU har sett som kler det, ja. Sixpence'n er et sofistikert gentlemans hodeplagg, som dessverre også har blitt adoptert av en betydelig andel hipstere og orangutanger, særlig i senere tid. Det er nok de sistnevnte du har sett mest av. :rolleyes:
    De eneste som brukte sixpence i min oppvekst var gamle ustelte bondetamper. Ikke mye sofistikert. Og det var lenge før grünerløkka ble hipt. Når jeg tenker etter vokste jeg nok opp i Flåklypa.
    Det er synd at du lar uheldige oppvekstminner besudle omdømmet til et nobelt hodeplagg som sixpencen. Fra Wikipedia:

Den norske fjellklatreren og forretningsmannen Ralph Høibakk i 1967 iført tidsriktige briller og smart sikspens

Synes du det bildet der er en anbefaling om å bruke sixpence? ;)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Man kan også spørre om hvor trendy det meste er blitt? Veldig mye som blir kjøpt, "dyrket", snakket høyt om i dag er ting som blir gjort for sosial aksept og kred.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.718
    Sted
    Smurfeland

Det var egentlig mest ment som en saklig orientering rundt sixpencen og dens utseende, siden den innbitte motstanden mot den fikk meg til å lure litt på om ikke noen forvekslet den med Felleskjøp-capsen som også har vært vidt utbredt her tillands. Som bildet viser kan de være til forveksling like.

Egentlig syns jeg han på bildet så litt vel hipsteraktig ut, men nok om det.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    73
    Er det noen som har en Audioquest lyttelue eller par ekstra skarpe hørebriller?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.718
    Sted
    Smurfeland
    Eg har ein flott sixpence. Med øyreklaffar og alt. Kan snørast under haka. Men eg får ikkje lov av familien å bruke han.
    Kanskje eg burde gå for sixpack i staden? Trass alt anna - det er helg heile veka no
    Det syns jeg du skal, Arve. Sixpence og sixpack - you can have it all!

Z

Zomby_Woof

Gjest

Det var egentlig mest ment som en saklig orientering rundt sixpencen og dens utseende, siden den innbitte motstanden mot den fikk meg til å lure litt på om ikke noen forvekslet den med Felleskjøp-capsen som også har vært vidt utbredt her tillands. Som bildet viser kan de være til forveksling like.

Egentlig syns jeg han på bildet så litt vel hipsteraktig ut, men nok om det.
    Mangler bare et skjegg, grundig og møysommelig uflidd ned til den minste detalj, så har vi en hipster. Undres om han også røyker pipe og brygger sitt eget øl?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Jeg gir vel egentlig faen, men syntes og synes sixpence er et dusteplagg uten stil. Gubbelue.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg har ein flott sixpence. Med øyreklaffar og alt. Kan snørast under haka. Men eg får ikkje lov av familien å bruke han.
    Kanskje eg burde gå for sixpack i staden? Trass alt anna - det er helg heile veka no
    Det syns jeg du skal, Arve. Sixpence og sixpack - you can have it all!
    Men eg finn ikkje att sixpencen. Nokon har gøymt han!

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.276
    Torget vurderinger
    1
    Vinyl er absolutt på moten igjen. Kona er drittlei klikkgulvene og skal ha belegg neste gang.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.645
    Torget vurderinger
    23
    Vinyl er absolutt på moten igjen. Kona er drittlei klikkgulvene og skal ha belegg neste gang.
    Betyr det da at vi kan forvente oss f.eks. plater presset på linoleum :cool:

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    For min del håper jeg vinyl blir over og ut. Sånn som det er nå, er platene alt for dyre. Mye bedre for 10 år siden da man kunne kjøpe en kasse for noen få lapper. ;)

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.276
    Torget vurderinger
    1
    Tålamod min venn. Tenk på all linoleumen du kan plukke opp når dilla går over etter hvert. Hipstere med Regaplanken under tweedarmen og platekassen bak i den kule retro sykkelhengeren på vei til Fretex....da slår vi til!

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Trendy? U bet!
    Om ikke for annet, så i alle fall...
    vinylbowl.jpg

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.276
    Torget vurderinger
    1
    Vi får sikkert mange tråder der 1972-utgaven blir behørig sammenlignet med 2012-utgaven etter hvert. Trendy eller harry? PÅ HFS skjønner vi ikke problemstillingen!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn