O
omholt
Gjest
Takk for tipsene. Prøver nå.
Vedlegg
-
140.3 KB Visninger: 165
Ingenting slår Faststone Image Viewer når det gjelder gratisprogramomholt skrev:Fin guide.
Vet du om et gratis bildebehandlings program som man kan bruke til å nedskalere bilder?
Når jeg går på ekstra valg kommer det ikke opp noe felt for å laste opp bilde. Det fungerer i denne tråden her, men ikke når jeg gjør det samme på bruktbørsen..Høvdingen skrev:Det er ikke gjort noen endringer på bruktbørsen - kan du være litt mer spesifikk?
Og det gjør det ikke for meg hellertopline skrev:Når jeg går på ekstra valg kommer det ikke opp noe felt for å laste opp bilde. Det fungerer i denne tråden her, men ikke når jeg gjør det samme på bruktbørsen..Høvdingen skrev:Det er ikke gjort noen endringer på bruktbørsen - kan du være litt mer spesifikk?
Er det samme både med Mozilla og IE7.Høvdingen skrev:Det virker fint for meg - jeg benytter Mozilla, Opera, IE7 og Netscape.
Hvilken browser bruker dere som ikke får opp "Ekstra valg"?
Du kan forsøke å gå til "Rediger Profil" - kanskje du har noen avmerkninger i dine "settings" som forårsaker dette? Hvis ikke så har jeg ingen idé om hvordan jeg skal hjelpe deg. De vanskeligste feilene er de som oppstår for noen, men ikke for alle.topline skrev:Er det samme både med Mozilla og IE7.Høvdingen skrev:Det virker fint for meg - jeg benytter Mozilla, Opera, IE7 og Netscape.
Ved å velge ekstra valg kommer det kun opp 2 bokser med "gå tilbake til annonsen" og "ikke bruk smilefjes".
Men som sagt, på denne tråden her fungerer det fint med bildelasting...
Merkelig?
Det rare er at det fungerer fint for meg på de andre sidene, bare ikke på bruktbørsen!! Bruktbørsen har vel ikke egne "settings"?Høvdingen skrev:Du kan forsøke å gå til "Rediger Profil" - kanskje du har noen avmerkninger i dine "settings" som forårsaker dette? Hvis ikke så har jeg ingen idé om hvordan jeg skal hjelpe deg. De vanskeligste feilene er de som oppstår for noen, men ikke for alle.topline skrev:Er det samme både med Mozilla og IE7.Høvdingen skrev:Det virker fint for meg - jeg benytter Mozilla, Opera, IE7 og Netscape.
Ved å velge ekstra valg kommer det kun opp 2 bokser med "gå tilbake til annonsen" og "ikke bruk smilefjes".
Men som sagt, på denne tråden her fungerer det fint med bildelasting...
Merkelig?
Jeg tør å vedde på at feilen ligger hos deg eller i dine innstillinger, men det hjelper ikke deg så mye.
Ja det fant jeg også ut..BHO skrev:Hmmm...enda rarere er det at om jeg går inn og redigerer en annonse,....se DA virker det : :.
Nei, det går ikke.jane skrev:Er det ikke mulig å sende bilder i PM? (jeg fikk det i alle fall ikke til)
Jan E Veiset
Vil det ikke være en god idé å sjekke bildene før du opplaster dem. Du driver jo tross alt innen dette fagområdet. ;DKW skrev:Hei!
Det sto vel til høyre for forhåndvisning (altså tre felt der nede legg inn-forhåndsvisning,nullstill)
Slik det er nå så synes jeg det blir vanskelig å "vite" hvor store bildene blir, siden det er en "totalbegrensning" ved flere bilder og en egen for et og et bilde (pr. innlegg)
Jeg rotet fælt med noen bilder av motorsykkelene mine og det endte med at de ble veldig små og da gadd jeg ikke mer ;D
Litt vanskelig dermed å "redigere" så lenge en ikke kan se bildene på forhåndsvisning.
Det blir tungvint å først se på selve innlegget for så (eventuelt) å slette det hele og lage nytt, siden jeg heller ikke helt takler å bytte til andre (størrelser) på bildene under rediger.
Mvh.KW
Du skal ikke k.... med de gamle ;DHøvdingen skrev:Vil det ikke være en god idé å sjekke bildene før du opplaster dem. Du driver jo tross alt innen dette fagområdet. ;DKW skrev:Hei!
Det sto vel til høyre for forhåndvisning (altså tre felt der nede legg inn-forhåndsvisning,nullstill)
Slik det er nå så synes jeg det blir vanskelig å "vite" hvor store bildene blir, siden det er en "totalbegrensning" ved flere bilder og en egen for et og et bilde (pr. innlegg)
Jeg rotet fælt med noen bilder av motorsykkelene mine og det endte med at de ble veldig små og da gadd jeg ikke mer ;D
Litt vanskelig dermed å "redigere" så lenge en ikke kan se bildene på forhåndsvisning.
Det blir tungvint å først se på selve innlegget for så (eventuelt) å slette det hele og lage nytt, siden jeg heller ikke helt takler å bytte til andre (størrelser) på bildene under rediger.
Mvh.KW
Jeg mener da bestemt at det var noe slikt eller liknende, brykte det ofte jeg dersom jeg underveis ombestemte meg og likevel ikke ville legge inn innlegget (etter nærmere omtanke) :Høvdingen skrev:Det har aldri vært en nullstill-knapp på dette forumet.
Hei igjen!Høvdingen skrev:Den beste måten å se størrelsen på er å ta musa over filnavnet i mappen hvor bildet ligger. Du bør ikke se på filstørrelsen i Photoshop da den vil vise størrelsen uten komprimering.
Hei!Høvdingen skrev:Hvis du bruker Photoshop så bruk "Save for web" eller på norsk: "lagre som webbilde" eller noe i den duren, og da kan du lagre bildet som jpeg eller gif, og det er vanskelig å komme over 3-400 kb. Også kan du laste det opp her.
Jatta-jatta, jeg skjønner jo det.Høvdingen skrev:Jeg har ikke noe problemer med å lagre store bilder 500-600px til 60-70kb, og du har lov til å ha 8 vedlegg pr. innlegg, max 400kb totalt pr. innlegg.
Det må nesten være en slik begrensning - de siste 6 årene har vi hatt totalt 650.000 innlegg (gamle og nye HFS), og tenk hvor mye plass det hadde tatt hvis det hadde vært 1 bilde pr. innlegg.
Mvh
Thomas
Bruk 4-6Jatta-jatta, jeg skjønner jo det.
Kan det ha noe med hvilken kvalitet (1-12) en bruker når en "saver" ned bildet.
Mvh.KW
Hei!Høvdingen skrev:Bruk 4-6Jatta-jatta, jeg skjønner jo det.
Kan det ha noe med hvilken kvalitet (1-12) en bruker når en "saver" ned bildet.
Mvh.KW
Vis hvert innlegg bruker 100kb, så blir det ikke mer enn 65gb tilsammen da høvdingHøvdingen skrev:Jeg har ikke noe problemer med å lagre store bilder 500-600px til 60-70kb, og du har lov til å ha 8 vedlegg pr. innlegg, max 400kb totalt pr. innlegg.
Det må nesten være en slik begrensning - de siste 6 årene har vi hatt totalt 650.000 innlegg (gamle og nye HFS), og tenk hvor mye plass det hadde tatt hvis det hadde vært 1 bilde pr. innlegg.
Mvh
Thomas
Er jo gjerne mer snakk om båndbredde enn serverplass..pks skrev:Vis hvert innlegg bruker 100kb, så blir det ikke mer enn 65gb tilsammen da høvdingHøvdingen skrev:Jeg har ikke noe problemer med å lagre store bilder 500-600px til 60-70kb, og du har lov til å ha 8 vedlegg pr. innlegg, max 400kb totalt pr. innlegg.
Mvh
Thomas
Og majoriteten er jo langt under det..
PK
Haha morsomt.ELEL6200 skrev:Hmmmmmmm
Hmmmm*2