Hei.
Kjører nå 1 stk dspeaker som dac. før forforsterker. Den andre er koblet til etter forforsterker og forsinket med 3ms ( driver med å korrigere nå ) og er kun tilkoblet frontene. Så skal vi måle litt, så skal jeg prøve med det samme oppsettet, men da kun bruke 0.3ms forsinkelse på DSpeaker som er koblet til front. Da den har i seg selv 2.7ms forsinkelse.
Det som er litt tungvint er at for hver gang jeg skal flytte lyden i MS så må jeg kjøre ny kalibrering med DSpeaker, som tar ca 12min...
Jeg går nå ut ifra at forsterkeren i subbene og forsterkeren til frontene vil ha samme forsinkelse i lyden. DET er ikke sikkert de har, men håper å få sett det på ETC evnt på GD...
Jeg får av en eller annen grunn ikke til å justere subbene med den ene dspeakeren. Da mikrofonen sier at det er for lavt volum. og preen står nesten på max. Det tørr jeg ikke. Når jeg måler fullfrekvant, så er subbene godt integrert i nivå og på frekvens.. Så det har jeg gitt meg på.
Har en del målinger nå som jeg skal legge ut, Må måle ferdig før kl 16.00 idag da REW og utstyr skal ned til en bakjent for å se om han kan gjøre noe med rommet og interering av 2 ulike subber....
Da får jeg alle målingene med samme plassering av mikrofonen.
Det med akustisk senter... Hva mener du med det? Her er jeg ute på tynn og glatt is....