Med en viss fare for å kjøre feil her; jeg er som nevnt heilt fersk på dette med strømming av musikk fra nettet; hva bør / må jeg gå for? Squeezebox er vel allerede avlegs, etter hva jeg har lest meg til i div. tråder? En kompis anbefalte Spotify og f.eks. Squeezebox eller tilsvarende..
Squeezebox i forskjellige avskygninger har gått ut av produksjon (fordi Logitech er idioter som ikke forstår hvilken merkevare de hadde overtatt), men de er fortsatt helt utmerkede produkter. Kjøp en brukt Squeezebox Touch, og det er ferdig arbeid.
Sonos er vel et alternativ, uten at jeg har noen erfaring med det selv.
Apropos USB-diskusjonen litt lenger oppe: Jeg foretrekker å ha et galvanisk skille mellom PC-utstyret og stereoanlegget. Det kan være en del jordstøy fra strømforsyninger etc på PC-siden, og det vil jeg helst ikke ha inn på analog signaljord i anlegget. Overføring via WiFi eller kablet ethernet uten skjerm (UTP) gir et slikt skille, USB gjør det ikke. Jeg tror mye av de opplevde forskjellene mellom USB-kabler egentlig handler om hvordan de formidler jordstøy. Bedre og billigere å kverke problemet totalt enn å hive penger etter det.