Hvordan sender dere utstyr?

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Jeg må sende forsterkeren til reparasjon og må betale frakt ene veien. Ved sending som vanlig pakke er den kun forsikret for 10k, noe som slett ikke tilsvarer den reelle verdien. Etter å ha hørt om mye rar behandling fra Postens side er jeg veldig skeptisk til å sende som vanlig pakke.
Posten har et tilbud eom heter "Ekspress - over natten" der pakken er forsikret for inntil 50k og det er greit nok for min del. Problemet er prisen. Landet er delt inn i soner der dyreste sone ville koste meg 2700(sending over lange avstander i Norge).

Er det andre alternativer som er verdt å vurdere?

Mvh/
Finn
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.158
Antall liker
5.068
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Sånn er det dessverre :(
Jeg bruker Tollpost når det er store og tunge ting. Det kan være tryggere å sette det på en pall. Skal litt mer til for at den kastes.
Men det koster uansett. En pall med forsterkere til Tromsø kostet 2700,- fra Østlandet.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Da jeg fikk platespilleren min fra Audioart for noen år siden ble den sendt med Ekspressgods da dette var billigste måte å sende den på samtidig med at den var forsikret.

mvh,
OS
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Er Ekspressgods en speditør?
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Du kan prøve BUDI!Jeg betalte 1300 fra Jæren til Oslo.Det var fra dør til dør.
 
O

OldBoy

Gjest
Ikke avskrekkende, men hva med forsikringsdekning??
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Var inne på postens hjemmeside og regner med at jeg ville komme inn under sone 4, noe som tilsvarer 931 kr for meg. Da er pakken som sagt forsikret for 50k.
Så man slipper ikke akkurat gratis unna selv om det er garanti på apparatet. Kanskje burde forhandler dekket hele frakten?

Mvh
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
fhe skrev:
Var inne på postens hjemmeside og regner med at jeg ville komme inn under sone 4, noe som tilsvarer 931 kr for meg. Da er pakken som sagt forsikret for 50k.
Så man slipper ikke akkurat gratis unna selv om det er garanti på apparatet. Kanskje burde forhandler dekket hele frakten?

Mvh
Tror det er ganske vanlig at kunden betaler frakten.

mvh,
OS
 
Topp Bunn