...."tyskarlyd"......, barnesjukdom.....dårlig rykte.......
Nå er det jo ytringsfrihet her på berget, og det finnes mange mer eller mindre presise holdninger og uttrykksformer, men jeg tror at et æresmedlem av forumet gjør klokt i å avstå fra å nasjonalisere en gitt lydsignatur som en produsent opererer med. Til det er nok floraen av oppfatninger av hva som er
god lyd innenfor landegrensene altfor varierende, det være seg bl.a. knyttet til enkeltpersoners eller firmaers livsverk, arbeidsformer eller ideologier. Innenfor en nasjon så stor som Tyskland vil man finne et vidtfavnende spekter av konstruksjoner og prinsipper, hvorunder alle merker/produsenter med respekt for seg selv og sine modellrekker vil hevde størst mulig tilnærming til
high fidelity (høy troverdighet).
Reproduksjon av lyd har i seg selv så mange variabler at forholdstallet 1=1 (målet....) aldri vil kunne oppnås, men reisen (veien.....) blir jo ikke mindre spennende av den grunn!
For øvrig er jeg helt med på tankegangen om at Canton sine større modeller "....er svært mykje for pengane...". Det er også min (subjektive) vurdering.
....ingen sure miner eller sabelrasling her - kun en antydning til plakatoppmerksomhet (vær varsom.....).
Hilsen en fornøyd Canton-eier