Sånn subjektivt vil jeg gjette at minst 9 av 10 voldtekter skjer med kjent overgriper, altså typisk eks, sambo etc. Hvis en stor andel av disse handler om makt, så vil jo det underbygge at en stor andel av totale antall voldteker også handler om makt.
Hva overgriperen sier under voldtekten.... Tja. I følge enkelte filmer jeg har sett så sier menn de underligste ting under samleiet som involverer både "daddy" og det som verre er. Jeg vet ikke om det beviser at de fleste menn ønsker å bli adoptivfar til dama?
Har sett statistikk på dette som viser at det er en stor andel av voldtekt utført av en med "utelandsk opphav", men finner det ikke i farten.
Det hadde vært interessant. Alltid fint å underbygge/motbevise myter med litt statistikk.
Jeg kjenner ingen kvinner som har konvertert til islam, de få som har gjort det har vel stort sett giftet seg med en muslim. Om man velger selv er det greit. Men de fleste muslimske kvinner har aldri valgt selv, de har aldri hatt en valgmulighet.
Der er jeg enig. På samme måte som vi er født inn i et post-kristent, vestlig og sekulært samfunn enten vi vil eller ikke. Vi hevder selvsagt at vår kultur er overlegen alle andres, men det gjør også (surprise) de fleste andre medlemmer av alle andre kulturer
*Hva? Må de eldre støve bort alene på gamlehjem mens barna "gjør karriere"??
*Hva? Har barna deres one-night stands hver helg med forskjellige, fremmede gutter/jenter?
*Hva, er det folk som sulter seg ihjel i et overflodssamfunn som deres? Vi har lite mat, men vi spiser nå det vi har i alle fall...
*Hva, bruker dere den lille fritida deres til å glo på en passiviserende boks på stua i stedet for å pleie kontakten med venner og familie?
*Hva? Har dere aldri følt gleden over å spise mat dere har fanget selv?
etc...
mvh
Knut