Hvorfor vil ikke skuffen ut?

corydoras

Medlem
Ble medlem
25.04.2010
Antall liker
0
Hei,
Har en densen beat 400 der cd skuffen ikke kommer ut når den er tom.
Har skrudd den opp og funnet at broen som ligger over drivverket og holder cd platen stabil under drift fester seg magnetisk til selve drivverket når det ikke ligger en cd i skuffen.
Har dere noen forslag til hvorfor dette plutselig har skjedd?

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Når densen avspillere starter opp kjører de en avmagnetiseringsprosedyre. Kanskje denne har sluttet å funke?
Trudde det bare gjaldt audiokretsene, no idea om det også gjaldt drivverket altså, virker rart...

Hø...

Densen 400 har ett sony drivverk, det er ei lenger i prod, jeg bare nevner det.

Densen har ett forum: http://densen.dk/phpBB3/viewforum.php?f=4 ... Still spørsmålet der... :D
Da får du nok en løsning skal du se. Thomas Sillesen, sjefen i densen , er som regel kjapp med å svare.
Mest sansynlig finnes det en fiks for dette.

mvh

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
19.749
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Hadde selv Densen B-400XS i mange år og byttet et par drivverk. Fikk god service hos Oslo HIFI Center og spilleren måtte aldri sendes til Danmark. På Densen forumet så har det blitt opplyst at man har endel drivverk på lager, men det tar jo slutt engang! Håper at det lar seg reparere :)

OU812

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
corydoras skrev:
Hei,
Har en densen beat 400 der cd skuffen ikke kommer ut når den er tom.
Har skrudd den opp og funnet at broen som ligger over drivverket og holder cd platen stabil under drift fester seg magnetisk til selve drivverket når det ikke ligger en cd i skuffen.
Har dere noen forslag til hvorfor dette plutselig har skjedd?
Det skal den gjøre !
Hører du noen lyd når du trykker på "open"?
At motoren prøver å åpne? Kanskje reima slurer?
Hva står i displayet?
Slike ting er jo vesentlig å opplyse om skal man kunne gi noe fornuftig tips.....

corydoras

Medlem
Ble medlem
25.04.2010
Antall liker
0
Det kommer en lyd,og det er lyden av drivverket som prøver å senke seg for å kunne løse ut skuffen.
Har prøvd med en cd i skuffen og da virker alt som det skal,men uten cd i så klarer ikke drivverket å frigjøre seg fra den overliggende magneten.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Har jeg sett mange ganger.
Det er bare å ta ut skuffe og sette riktig sammen igjen.....

corydoras

Medlem
Ble medlem
25.04.2010
Antall liker
0
Ok, betyr det at den er feil satt sammen? Den virket jo for bare ett par måneder siden og nå etter litt tid på hylla har den slått seg vrang.
Hva er det eventuelt som kam være feil satt sammen?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Jeg vet ikke. Tannhjul som har rapet over? Hardhendt med skuffa? Du kan jo forske på det og gi meg tilbakemelding hva du finner ut ;D
Erfaringa mi etter 25år i dette gamet er at å forske på årsak er bortkastet tid når det gjelder mekanikk. Det går fortere å plukke sund, sjekke tannhjul og tannstenger at ikke noen tenner er knekt, sjekke at reim ikke er for glatt eller har strukket seg og sette riktig sammen igjen. En dråpe grease på strategiske steder er heller ikke å forakte.
Gjøre ren laserskinner og smøre de teflonspray eller lagerfett er også fine greier.

Hvis spiller har stått på hylla noen måneder så har jo reima i fra motoren stått i samme stilling. Sjekk at reima ikke er deformert og dermed ikke klarer å dra når det blir litt belastning.

corydoras

Medlem
Ble medlem
25.04.2010
Antall liker
0
Jeg får plukke den fra hverandre igjen og gjøre litt research på mekanikken, det jeg stusser over er at den fungerer fint så lenge det står en cd plate i skuffen, da kommer den inn og ut akkurat som jeg ønsker.
Det er først når skuffen er tom at problemene oppstår,da virker det som om selve platen som cd platene ligger på ikke klarer å senke seg nok til at skuffen kan løses ut, skal den være magnetisk?
for det virker som om det er det som gjør at den ikke kommer ned, blir vanskelig å forklare dette på godt norsk :-\

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
corydoras skrev:
Jeg får plukke den fra hverandre igjen og gjøre litt research på mekanikken, det jeg stusser over er at den fungerer fint så lenge det står en cd plate i skuffen, da kommer den inn og ut akkurat som jeg ønsker.
Det er først når skuffen er tom at problemene oppstår,da virker det som om selve platen som cd platene ligger på ikke klarer å senke seg nok til at skuffen kan løses ut, skal den være magnetisk?
for det virker som om det er det som gjør at den ikke kommer ned, blir vanskelig å forklare dette på godt norsk :-\
Ja, den skal være magnetisk.
Og det er nok litt tyngre å dra løs når det ikke er cd plate i.
Sjekk reima. For å komme til den må skuffa av....

Topp Bunn