Hypex DLCP gruppekjøp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Sånn da er jeg oppe å går! Kan si en ting - minidsp blir aldri mer brukt her!! For en kvalitetsforskjell, og endelig ble det helt stille med den elendige susingen :) litt mer jobb med filteroppsettet og det er en lang vei å gå før ting blir opptimalisert! Må man slå av og på ved opplasting og switching mellom master og slave? også et par ting til jeg lurte på Johoo, skal kabinettet jordes fra veggen? og hva slags glass sikringer skal egentlig benyttes i elfakontakten når det brukes to smps? jo er det noen flere som har problemer med den medfølgende fjernkontrollen - min funker til av og på og volum opp og ned - men ikke noe mer...

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Har du to moduler Alfy? Det er et software problem som Hypex er informert om, har indentifisert selv, og etter sigende jobber med. Min slår seg av sporadisk når jeg regulerer volum, og inntil Hypex får tatt tak i problemet, benytter jeg kun volumregulering på frontpanel. Da er den til gjengjeld helt stabil.

Nei du trenger ikke slå av dlcp for å bytte mellom modulene. Bare vipp bryteren bak. Bare hold tunga rett i munn så du laster opp rett filter. Jeg har sub bass på en modul og midbass, mellomtone og diskant på den andre. Funker fint syntes jeg.

Ang glassrørsikringer, så er det to 250V 15A som jeg gav til Zu audio og Jorg. Funker fint. Jording driver jeg ikke med…

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Supert, da ordner det seg, ja har to moduler, nei jeg så av bildet ditt at jordingen var klippet av, så da fulgte jeg ditt eksempel :) vet du om det funker med universalkontroller isteden!? takker deg igjen for kjapp tilbakemelding :) er veldig fint å kunne spørre litt så blir jeg litt fortere mindre grønn enn om jeg skulle funnet ut av alt selv ;-)

Fredrik.J

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Fikk somlet meg til å sette sammen min i helga også så da er endelig min oppe og går;)
    Kommer fra en måneds tid med MiniDSP testing og dette er uten tvil en annen liga med tanke på justeringsmuligheter og ikke minst støy for meg som har horn og følsomme drivere ellers.

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Gøy å høre dere opplever et løft i lydkvaliteten med DLCP vs minidsp.
    Jeg har ikke sammenlignet selv, men har rattet noen systemer med minidsp, og syntes den låter riktig så bra. Men når det er sagt, så har jeg også erfaring med at DLCP som ren forforsterker og dac låter ikke dårligere enn div dakker i 10k pluss klassen.

Er det tekniske ting rundt bruken av DLCP, er det fint om vi konsekvent samler spørsmål og erfaringer i den andre DLCP tråden.

http://www.hifisentralen.no/forumet...reamp-processor-xo-endelig-5.html#post2036711

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Alfy: Du kan bruke oneforall universal fjernkontroll. Du velger det i Tools -) Options -) DLCP options

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn