I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa skrev:
    samlanes skrev:
    Har du musikk av Tony carey,kan tenke meg det låter storslagent på ditt anlegg.
    Soloalbum eller Planet P project,som gruppenavn fra seint 70tall tidleg 80tall.
    Jøss, lærte noe nytt i dag og! :eek:
    Har flere Tony Carey plater, men visste ikke om dette side-prosjektet.
    Takket være Spotify hører jeg nå på Planet P project. 8)

Takk for tipset! Sorry for OT, finger

R
    Kult band!! Musikk er aldri Ot i denne tråden Roda :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    BigSwifty skrev:
    ...da har jeg også vært i "stallen", sammen med vennen Nils.

Og det var moro! Utrolig spennende å høre et anlegg laget med en gjennomgående filosofi fra kilde til de små "juvel-diskantene".

Utrolig potensiale her. Litt "digitalfnidder" i øvre mellomtone, men det er jo allerede nye justeringer på vei fra Fagernes, så det blir nok i orden. Høyttalerelementene er heller ikke innspilt, det er tydelig.

Det hele låt veldig uanstrengt og rolig, men med et litt "grått" preg. Dette stusset vi litt over, men forklaringen kom da stallmesteren meddelte at han brukte Apple Lossless.

Det holder ikke på dette nivået. Egentlig et kompliment til anlegget at det var så tydelig å høre dette. Da vi fikk noen ukomprimerte filer i maskinen kom varmen krypende. Dylans nye, geniale juleskive skapte skikkelig julestemning i stall og krybbe. Vi utvekslet presanger og trakk oss tilbake - verten ventet damebesøk og måtte lufte og rydde.

Som sagt, et grensesprengende anlegg med enormt potensiale. Vi gleder oss til å komme tilbake når alt er på plass - da konkurrerer dette anlegget med det de beste, det er jeg sikker på!

takk for oss, hilsen en av de to vise menn
    Tusen takk for besøket til begge de vise menn. En ære å få besøk av så kompetente herrer :) Fint å få konstatert at Lossless ikke duger. Tjohei! det skal rippes :( Håper dere kommer tilbake når ting er ferdig

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    Haavard skrev:
    Skal innover i morgen til 65finger.
    Avhør !!
    Og deretter lytte til anlegget.

Håvard

pling på når du er på vei imorra, haavard.
    satser på å ta en tur jeg også, så kan vi skvaldre over en kopp lunken pulverkaffe hos fingern.
    ;D ;D Highend kaffe skal prioriteres fremover

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.857
    65finger skrev:
    BigSwifty skrev:

Og det var moro! Utrolig spennende å høre et anlegg laget med en gjennomgående filosofi fra kilde til de små "juvel-diskantene".

Utrolig potensiale her. Litt "digitalfnidder" i øvre mellomtone, men det er jo allerede nye justeringer på vei fra Fagernes, så det blir nok i orden. Høyttalerelementene er heller ikke innspilt, det er tydelig.

Det hele låt veldig uanstrengt og rolig, men med et litt "grått" preg. Dette stusset vi litt over, men forklaringen kom da stallmesteren meddelte at han brukte Apple Lossless.

Det holder ikke på dette nivået. Egentlig et kompliment til anlegget at det var så tydelig å høre dette. Da vi fikk noen ukomprimerte filer i maskinen kom varmen krypende. Dylans nye, geniale juleskive skapte skikkelig julestemning i stall og krybbe. Vi utvekslet presanger og trakk oss tilbake - verten ventet damebesøk og måtte lufte og rydde.

Som sagt, et grensesprengende anlegg med enormt potensiale. Vi gleder oss til å komme tilbake når alt er på plass - da konkurrerer dette anlegget med det de beste, det er jeg sikker på!

Tusen takk for besøket til begge de vise menn. En ære å få besøk av så kompetente herrer :) Fint å få konstatert at Lossless ikke duger. Tjohei! det skal rippes :( Håper dere kommer tilbake når ting er ferdig

...det gjør vi svært gjerne. Dette er IMO et av de mest spennende anleggene på sentralen, med potensiale helt i verdensklasse.
    Ikke mye som skal til - og mens du venter på trollmannen, kan du jo bruke tiden til å rippe hele platesamlingen på nytt ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    BigSwifty skrev:
    65finger skrev:
    BigSwifty skrev:

...det gjør vi svært gjerne. Dette er IMO et av de mest spennende anleggene på sentralen, med potensiale helt i verdensklasse.
    Ikke mye som skal til - og mens du venter på trollmannen, kan du jo bruke tiden til å rippe hele platesamlingen på nytt ;D
    Dagan går om ikke annet 8)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    f skrev:
    Du vil ikke satse på en CD spiller fra Celius da?
    Jeg har DAC fra Oblivion samt at strømforsyningen til Apple Airport express er utviklet av han. Kan hende jeg etterhvert skaffer et drivverk (DVD eller noe annet) Så vidt jeg vet er det ikke planer om et Oblivon drivverk

draapen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Antall liker
    9
    ACDC er aldri feil,selv har jeg kosa meg med the razors edge og black ice idag sammen med en 6 pack :)

En kjempe tråd forresten ;)

Mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    draapen skrev:
    ACDC er aldri feil,selv har jeg kosa meg med the razors edge og black ice idag sammen med en 6 pack :)

En kjempe tråd forresten ;)

Mvh
    Takk for det draapen :) ACDC og øl hører sammen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    øl på en onsdag?

dere syndige mennesker....................................

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Denne er så bra at jeg må ha den i tråden. sett den 10 ganger

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe jævla bra klippa

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    65finger og Dac/pre er på besøk i Fagernes. Dac/pre fremstår nå i nytrimmet stand og det er litt av et hakeslepp!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    65finger og Dac/pre er på besøk i Fagernes. Dac/pre fremstår nå i nytrimmet stand og det er litt av et hakeslepp!
    Nytrimmet ja, var det noe feil me'n eller bare "fintunet" ?

/jan

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    961
    65finger skrev:

FOR lite inf., hva skjer a?

mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    i følge konstruktøren er det gjort følgende endringer:
    Digital filtreringen er endret, analog filtreringen er tilpasset digital filter endringene slik at det nå også kun er 6 dB/oct analog filtrering,
    strømforsyning til analogdelen av DAC har nå blitt trippel regulert og de to siste regulatornivåene er separate for hver kanal.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    961
    65finger skrev:
    Digital filtreringen er endret, analog filtreringen er tilpasset digital filter endringene slik at det nå også kun er 6 dB/oct analog filtrering,
    strømforsyning til analogdelen av DAC har nå blitt trippel regulert og de to siste regulatornivåene er separate for hver kanal.
    Takker. Kommer vel etterhvert også beskrivelse de subjektivt vurderte lydmessige forbedringene dette medførte, håper jeg :)

Spennede saker denne dac`n her, skulle vært artig å vite hvordan den står seg mot andre mer komersielt tilgjengelige varianter :)

Kjør på med inntrykk.
    mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    kwil skrev:
    65finger skrev:
    Takker. Kommer vel etterhvert også beskrivelse de subjektivt vurderte lydmessige forbedringene dette medførte, håper jeg :)

Spennede saker denne dac`n her, skulle vært artig å vite hvordan den står seg mot andre mer komersielt tilgjengelige varianter :)

Kjør på med inntrykk.
    mvh
    Lytteinntrykk: i utgangspunktet opplevde jeg Dacen som oppløst og detaljert med et stort lydbilde med god dybde og bredde. Etter oppgradering er den vesentlig mere dynamisk. sepasrasjonen av utøvere og instrumenter er bedre. Bassen er tilsynelatende dypere og er mer åpen og detaljert. Det er generelt en meget åpen og lettflytende lyd (merkbart bedre etter oppgradering) Du får komme innom med en dac en dag for sammenligning

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    961
    65finger skrev:
    kwil skrev:
    65finger skrev:

Kjør på med inntrykk.
    mvh
    Lytteinntrykk: i utgangspunktet opplevde jeg Dacen som oppløst og detaljert med et stort lydbilde med god dybde og bredde. Etter oppgradering er den vesentlig mere dynamisk. sepasrasjonen av utøvere og instrumenter er bedre. Bassen er tilsynelatende dypere og er mer åpen og detaljert. Det er generelt en meget åpen og lettflytende lyd (merkbart bedre etter oppgradering) Du får komme innom med en dac en dag for sammenligning
    Det dukker "plutselig" opp noen fra de dype skoger, dog ikke for å sammenligne dac, men for å låne øre til det totale systemet :)

Hørtes ut som en betydelig oppgradering dette, gratulerer :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    kwil skrev:
    65finger skrev:
    kwil skrev:
    65finger skrev:

Kjør på med inntrykk.
    mvh
    Det dukker "plutselig" opp noen fra de dype skoger, dog ikke for å sammenligne dac, men for å låne øre til det totale systemet :)

Hørtes ut som en betydelig oppgradering dette, gratulerer :)
    Takk! bare å si fra det. Sliter dog med strømkvaliteten for tiden mellom 1800-2300.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ikke for å være frekk og spydig, men hva kan man gjøre med det? Jeg tror det er usunt å gjøre slike ting til et irritasjonsmoment.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    tror nok det kan være mer enn et irritasjonsmoment. Her er det latterlig mye støy på nettet til tider, og er av de få tingene som kan erte på undertegnede hjerteinfarkt i hifisammenheng. :p

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Brasse skrev:
    Ikke for å være frekk og spydig, men hva kan man gjøre med det? Jeg tror det er usunt å gjøre slike ting til et irritasjonsmoment.
    Det er ikke stort å gjøre med det og det er som det er. Skjønte ikke stort første gangen jeg ble oppmerksom på det. trodde noe var ødelagt.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kanskje bare jeg som har såpass med støy i anlegget mitt hele tiden - det gjør ingen forskjell fra eller til. Men kjenner til "støysyken". Gamle naboen hørte kun på musikk etter klokka 01. Det virker travelt.

Så, 65finger, om du skulle finne på å stige inn i stua her en gang i fremtiden, og du hører strømstøy, la være å nevne det ;D

O

Oblivion

Gjest
    65finger skrev:
    Takk! bare å si fra det. Sliter dog med strømkvaliteten for tiden mellom 1800-2300.
    Oops...
    Dårlig strømkvalitet mellom 1800-2300, og så må du spille lavt pga naboen etter 2200.
    Når er det kan du spille da??

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    tror nok det kan være mer enn et irritasjonsmoment. Her er det latterlig mye støy på nettet til tider, og er av de få tingene som kan erte på undertegnede hjerteinfarkt i hifisammenheng. :p
    Det er ganske ødeleggende spesielt for barokk/tidligmusikk som jeg lytter en del til.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Oblivion skrev:
    65finger skrev:
    Oops...
    Dårlig strømkvalitet mellom 1800-2300, og så må du spille lavt pga naboen etter 2200.
    Jobber heldigvis ikke mer enn 60% ;D Flytteplaner ble lagt før gretne naboer og sur strøm så det ordner seg. spiller utenom den tiden svært bra 8)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Brasse skrev:
    Kanskje bare jeg som har såpass med støy i anlegget mitt hele tiden - det gjør ingen forskjell fra eller til. Men kjenner til "støysyken". Gamle naboen hørte kun på musikk etter klokka 01. Det virker travelt.

Så, 65finger, om du skulle finne på å stige inn i stua her en gang i fremtiden, og du hører strømstøy, la være å nevne det ;D
    Du må ta deg en tur opp i propper strømtid. Tar gjerne en tur innom deg ved anledning. Du skal slippe strømgnål. En annen ting! De av dere som tror at en skikkelig strømforsyning i hifikomponenter ikke er nødvendig, dere tar feil!! Lyttet til Pre/DAC med og uten "skikkelig" strømforsyning her om dagen. Trengte ikke noen blindtest for å si det slik....

O

Oblivion

Gjest
    65finger skrev:
    Oblivion skrev:
    65finger skrev:
    Oops...
    Jobber heldigvis ikke mer enn 60% ;D Flytteplaner ble lagt før gretne naboer og sur strøm så det ordner seg. spiller utenom den tiden svært bra 8)
    Pre Amp/DAC kan oppgraderes til kjøre på/fra batteri som en 2 kabinett løsning...

Det kan også Power Amp...
    Men med 5 ampere pr. kanal trengs det "litt" kapasitet..

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Oblivion skrev:
    65finger skrev:
    Oblivion skrev:
    65finger skrev:
    Oops...
    Pre Amp/DAC kan oppgraderes til kjøre på/fra batteri som en 2 kabinett løsning...

Det kan også Power Amp...
    Men med 5 ampere pr. kanal trengs det "litt" kapasitet..
    ser jaggu ut som jeg trenger mere plass i racket 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn