S
Slubbert
Gjest
BBking skrev:What a party!
Vedlegg
-
151.5 KB Visninger: 147
|
BBking skrev:What a party!
Joda en praktisk og lettvint ordning. Men pass deg for svigermødrene. De kan være insisterende.Slubbert skrev:Så lenge det ikke er forpliktende...jeg tror det er noen greier som kalles "Mutah"...
Hverdagen for muslimske jenter. Kun i muslimske miljøer.Gjestemedlem skrev:
Det sto noen damer med skaut og side, grovvevde skjørt på trappa mi forleden og skulle ha meg med på bibelstudier. Juling fikk de nok ikke, men om noen forteller meg at de ikke var formet (kall det gjerne undertrykt) av den religion de var havnet inn i av en aller annen årsak, så er jeg sterkt uenig. Undertrykking kan ta så mange former, ikke bare fysisk.oddgeir skrev:Hverdagen for muslimske jenter. Kun i muslimske miljøer.Gjestemedlem skrev:
Ikke bare er det greitt, i de fleste land får man både statsstøtte og skattefritak i en eller annen form ogsåGjestemedlem skrev:Det er da et problem at handlinger og forestillinger som i alle andre sammenhenger blir karakterisert som kriminelt, undertrykkende, menneskefiendtlig eller dominerende er nesten helt greit så lenge det går under dekke av å handle om religion.
Lydighets og konformitetskulturen som hijab er en del av finner man i mange religiøse sammenhenger. Det mange mer rafinerte måter å oppnå dette enn å slå noen. Ungdom som vokser opp i Levende Ord eller hos Jehovas Vitner møter nok i mange tilfelle det samme presset og kravet fra sine omgivelser som i muslimske miljøer. Selv om hijab er muslimers synlige tegn på lydighet og underkastelse finner man akkurat det samme i mange konservative religiøse ogranisasjoner, samfunn og menigheter.erato skrev:Det sto noen damer med skaut og side, grovvevde skjørt på trappa mi forleden og skulle ha meg med på bibelstudier. Juling fikk de nok ikke, men om noen forteller meg at de ikke var formet (kall det gjerne undertrykt) av den religion de var havnet inn i av en aller annen årsak, så er jeg sterkt uenig. Undertrykking kan ta så mange former, ikke bare fysisk.
Naturligvis skal vi ikke ha respekt for personer som misbruker sin religion til å voldta, undertrykke og lemleste kvinner, barn og voksne.Torja skrev:Forbløffende godt innlegg av DAGFINN NORDBØ i Aftenposten:
http://www.aftenposten.no/meninger/article2951950.ece
Ja den er null. De er politikere som skal selge staten og statlig formynderi til godtroende velgere, troverdigheten er som på TV-shop.Roald skrev:Troverdigheten til denne gjengen er lik null. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2958802.ece
Dette er da bare positivt. Vi snakker her ganske sikkert om folk som enten er ikke-voldelige og/eller ikke utgjør en fare for andre mennesker, da hører de ikke hjemme i fengsel i utgangspunktet.Og ikke minst slipp fangene fri det er vår ..http://www.p4.no/story.aspx?id=302583
Det som er skremmende er at dette er våre folkevalgte de skal da per definisjon i alle avgjørelser stort sett speile befolkningen, hva skjedde med APs holdning til definisjonen demokrati?BBking skrev:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=548430
Regjeringen har tapt ansikt og all troverdighet i denne saken. Amatører!
De bæsja på leggen.wotg skrev:Det som er skremmende er at dette er våre folkevalgte de skal da per definisjon i alle avgjørelser stort sett speile befolkningen, hva skjedde med APs holdning til definisjonen demokrati?BBking skrev:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=548430
De bæsja nok på leggen ja (det gjør alle regjeringer av og til), men det er ikke slik at en regjering skal beslutte alt i tråd med stemingsbølgene i folket. Da kan vi erstatte regjeringsmøtene med folkeavstemninger hver fredag. De er valgt på et generelt politisk grunnlag.wotg skrev:Det som er skremmende er at dette er våre folkevalgte de skal da per definisjon i alle avgjørelser stort sett speile befolkningen, hva skjedde med APs holdning til definisjonen demokrati?BBking skrev:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=548430
Slubbert skrev:Ja den er null. De er politikere som skal selge staten og statlig formynderi til godtroende velgere, troverdigheten er som på TV-shop.Roald skrev:Troverdigheten til denne gjengen er lik null. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2958802.ece
Dette er da bare positivt. Vi snakker her ganske sikkert om folk som enten er ikke-voldelige og/eller ikke utgjør en fare for andre mennesker, da hører de ikke hjemme i fengsel i utgangspunktet.Og ikke minst slipp fangene fri det er vår ..http://www.p4.no/story.aspx?id=302583
Hvorfor er du i mot at dommerstanden øker sin kunnskapsbase?Roald skrev:
Også kalt snikislamisering.Roald skrev:
Honkey-Chateau skrev:Hvorfor er du i mot at dommerstanden øker sin kunnskapsbase?Roald skrev:
Honkey
Selvsagt skal de lære norsk lov. Men ellers ser du (som vanlig) spøkelser ved høylys dag. Les hva hun sier "Hun mener dette er et problem, ikke fordi dommerne skal la seg styre av sharia, men fordi de ikke forstår hva som er grunnlaget for konfliktene de skal dømme i."oddgeir skrev:Også kalt snikislamisering.Roald skrev:
Jeg tror det er bedre at innvandrere lærer norsk lov.
Fortolkningen skal skje etter rettspraksis, forarbeidene til lovteksten og loven selv.erato skrev:Så vidt jeg forstår er mye jus gjenstand for fortolkninger. Slik fortolkning skjer ikke i et vakuum.
Så Oddgeir bør mao. dømmes hardt og brutalt ( etter norsk rettspraksis klapp på skuldra, pekefinger i ansiktet og moralpreken samt 14 dager betinget) ? mens muslimen skal slippe lettere? ( pekefinger og moralpreken ) ???erato skrev:Tenkt eksempel. Du slår noen i fjeset. Det er selvsagt forbudt. Straffeutmålingen tar dog utgangspunkt i i hvilken grad du ble provosert. Det en nordmann oppfatter som uprovoserende, og som ikke vil gi grunnlag for redusert straff for den som slår, kan være uhyre provoserende i en konflikt mellom to muslimer. Selvsagt må dommeren forstå dette. Selv om jeg selvsagt er enig i at det er forsvarerens oppgave å fremføre dette poenget for retten, så er de dommerens oppgave å vurdere det. Uten kunnskap om bla normer, som det trekkes frem i den refererte artikkel, kan jeg ikke skjønne at en slik vurdering er mulig.
Tja si det. Men slik er nå praksis så vidt jeg forstår i norsk rettspleie, hva du har lov å kalle en politimann er bla avhengig av hvilken landsel du kommer fra iflg det man kan lese om rettssaker i norske aviser. Toleransen for hæstkuk er større i NordNorge enn sørpå om jeg husker en fersk rettsavgjørelse rett. I mitt hode høres ikke det mer enn rimelig ut.Spiralis skrev:Så Oddgeir bør mao. dømmes hardt og brutalt ( etter noske rettspraksis klapp på skuldra, pekefinger i ansiktet og moralpreken samt 14 dager betinget) ? mens muslimen skal slippe lettere? ( pekefinger og moralpreken ) ???erato skrev:Tenkt eksempel. Du slår noen i fjeset. Det er selvsagt forbudt. Straffeutmålingen tar dog utgangspunkt i i hvilken grad du ble provosert. Det en nordmann oppfatter som uprovoserende, og som ikke vil gi grunnlag for redusert straff for den som slår, kan være uhyre provoserende i en konflikt mellom to muslimer. Selvsagt må dommeren forstå dette. Selv om jeg selvsagt er enig i at det er forsvarerens oppgave å fremføre dette poenget for retten, så er de dommerens oppgave å vurdere det. Uten kunnskap om bla normer, som det trekkes frem i den refererte artikkel, kan jeg ikke skjønne at en slik vurdering er mulig.
Jeg har umiddelbart litt problemer med å komme på situasjoner hvor nordmenn opplever større fornærmelse eller provokasjon enn muslimer. Spesielt med tanke på deres æresbegreper.erato skrev:Du synes å ta det for gitt at det er muslimen som skal nyte godt av dette i en gitt situasjoen, mens det like gjerne skal slå begge veier (dvs at i norsk kultur er dette en stor fornærmelse og i islam en liten, i en slik situasjon vil straffeutmålingen bli mindre for den provoserte nordmannen).
Disse invandrerene som etter flere generasjoner her i Norge alikevel ønsker å leve etter Pakistanske æresbegrepper og lover må nesten få et ultimatum; Hvor vil du bo? Norge eller Pakistan.Trane skrev:Hva med tredjegenerasjons innvandrere som fortsatt oppfatter fx. Pakistan som sitt hjemland og lever etter de samme æresbegreper som sine slektninger på den pakistanske landsbygda ?
Og hvordan skal du få Pakistan til å ville ta imot norske statsborgere uten noen formell tilhørighet i Pakistan?wotg skrev:Disse invandrerene som etter flere generasjoner her i Norge alikevel ønsker å leve etter Pakistanske æresbegrepper og lover må nesten få et ultimatum; Hvor vil du bo? Norge eller Pakistan.
Mitt inntrykk fra (bl.a.) HFS OT er at nordmenn har ganske divergerende oppfatninger av både lover, regler, skikk og bruk.Det er en selvfølge at folk som av en eller annen grunn ender opp med å bo i Norge må følge våre lover, regler, skikk og bruk.
Så det vi nå kan si er at muslimske kvinner både med og uten hijab får juling, altså. Noen må visst ta all skitenGjestemedlem skrev:
- Da dette var en ungdomsskole var det jenter som følte seg overkjørt av guttene i gymtimene. Derfor ble det innført jentetimer, sier rektor, når Dagbladet.no møter henne ute i skolegården.
- Det hadde ingenting med islam å gjøre den gangen, legger hun til.
Som følge av innvandringen til byen oppsto problemstillingen med at muslimske jenter ikke fikk lov til å ha kroppsøving og svømming sammen med gutter. Da måtte skolen finne ordninger, sier skolens rektor Eva Kjøge til NTB.
Problemet ligger i at foreldre har for stor innvirkning og innflytelse på barnas skolegang og skolehverdag. Foreldrestyring av skolen er en kristenkonservativ kjepphest, og som får slike følger som dette. Da er den eneste løsningen skolen sitter igjen med for at ikke barna skal lide enda mer og ikke lære svømming som andre barn, å finne slike pragmatiske om enn ikke ideelle løsninger.oddgeir skrev:Dette er god underholdning.
Rektor ved Møllergata Skole, Eva Kjøge, sider til Dagbladet at kjønnsdeling i svømmetimene har ingenting med islam å gjøre.
Som vanlig er det mest dustete lærere og rektorer kroniske SV sympatisører.oddgeir skrev:Dette er god underholdning.
Rektor ved Møllergata Skole, Eva Kjøge, sider til Dagbladet at kjønnsdeling i svømmetimene har ingenting med islam å gjøre.
http://www.dagbladet.no/2009/02/23/nyheter/islam/fremskrittspartiet/4995603/
- Da dette var en ungdomsskole var det jenter som følte seg overkjørt av guttene i gymtimene. Derfor ble det innført jentetimer, sier rektor, når Dagbladet.no møter henne ute i skolegården.
- Det hadde ingenting med islam å gjøre den gangen, legger hun til.
For 6 måneder siden, i god tid før Frp sitt landsmøte, sa hun noe annet:
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1143654.ece
Som følge av innvandringen til byen oppsto problemstillingen med at muslimske jenter ikke fikk lov til å ha kroppsøving og svømming sammen med gutter. Da måtte skolen finne ordninger, sier skolens rektor Eva Kjøge til NTB.
Er ikke dette kostelig da? Er det en slags misforstått lojalitet til regjeringen fra en underbetalt lærerspire fra SV vi er vitne til her?
Gratulerer Deff. Her viser jeg at en rektor lyver, og sannelig klarer du å vri det til et angrep på kristne verdier. Du når stadig nye høyder.Gjestemedlem skrev:Foreldrestyring av skolen er en kristenkonservativ kjepphest,
Det handler om å ikke stirre seg blind på detaljer og symptomer, men å se på hva som er det bakenforliggende problemet som gjør at slike løsninger som dette tas i bruk.oddgeir skrev:Gratulerer Deff. Her viser jeg at en rektor lyver, og sannelig klarer du å vri det til et angrep på kristne verdier. Du når stadig nye høyder.Gjestemedlem skrev:Foreldrestyring av skolen er en kristenkonservativ kjepphest,
;D ;D