Diverse I serien "SYKT lyst på" har vi i dag kommet til...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.685
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99

Frode

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Kunne tenkt meg en Mercedes 600 Landaulet. Alt annet fra Merc blir lissom litt smått. Kanskje ikke så praktisk ved lukeparkering i urbane strøk, men her i grisgrendte passer denne bedre.

Vis vedlegget 324630
    Jeg var borti en "vanlig" 600 på jobb for en tid siden. Vannpumpe med oljesmøring, pris originalt mener jeg var ca 120.000,-. Etter å ha undersøkt litt, kom jeg vel ned i rundt 30.000,-. Det er ikke bare innkjøpet av disse bilene som svir.

Frode

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.685
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I en Top Gear episode hadde de betalt over £15000 for en vanlig service, så det forundrer meg ikke

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Fikk kitcar fornemmelser på den der

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.117
    Torget vurderinger
    0
    Dere ville jo blitt bra "forfærd" som det heter her nord om det hadde vært en full size MB600 jeg hadde lagt ut bilde av. :rolleyes:
    Men jeg har sett denne varianten til salgs i UK og jo den var ikke billig! Det som mangler i mitt liv er den der telefonen fra Hamar!;)

Når det gjelder MB540K så har jeg faktisk sittet i en slik ( kopi )! In the good old days hadde min storebror en 1932 Ford A som bruksbil og en påske for lenge siden kjørte vi fra Trondheim til Åsarna utenfor Østersund i Sverige for å besøke hans forlovede (og nå gjennom mange år kone). Da ramlet vi midt oppe i en filminnspilling. En film som het "Rally Monte Carlo 1932" om jeg husker riktig. Vi fikk komme inn på "settet" fordi vi hadde denne gamle Forden, og da fikk vi se de bilene de brukte i innspillingen av filmen. Det var jo bare juks og fanteri, broderens var den eneste ekte gammelbilen der. Alle de andre var kopier bygget kun for å "se" riktige ut. Tre og finer, på mange måter ganske imponerende arbeid men juks likevel. Vi fikk faktisk tilbud om å være med i filmen men tidspunktet passet dessverre ikke. Så min mulighet til å bli til en Hollywood kjendis forsvant før den ble en realitet!:cool:

Kanskje like greit?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.117
    Torget vurderinger
    0
    Har lett litt på nettet og det er mulig filmen het: "Monte Carlo or Bust". Uansett, dette var en gang på 60 tallet så det er lenge siden!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.175
    Torget vurderinger
    23
    Den Futurelineren er så usannsynlig bøs!!! Design/formgivning slik bare amerikanerne kunne finne på i den perioden!! Ikon. Ser helt surrealistisk ut på veien - som om et diesel-lok kom rasende bortover uten skinner!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.646
    Jeg tok kanskje munnen for full ang stor Mercedes. Hadde ikke hatt noe i mot disse heller 540K og 770

.................
    Vis vedlegget 324671

Vet ikke jeg. Første gang jeg så bilde av C111-1 syntes jeg det var den tøffeste bil som fantes. Fremdeles har jeg fryktelig lyst på en. En utopisk drøm.
    En gang verdens raskeste dieselbil.
    C 111-I og C111-II hadde Wankelmotor på opp til 370 hk. Toppfart 290 km/t. C111-IID og C111-III var diesel.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.931
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den Futurelineren er så usannsynlig bøs!!! Design/formgivning slik bare amerikanerne kunne finne på i den perioden!! Ikon. Ser helt surrealistisk ut på veien - som om et diesel-lok kom rasende bortover uten skinner!
    Med 5 liters rekkesekser og 12 tonn er det vel bare utseendet som er bøst er jeg redd. En togdiesel hadde stått mer i stil.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.301
    Torget vurderinger
    1
    Med 5 liters rekkesekser og 12 tonn er det vel bare utseendet som er bøst er jeg redd. En togdiesel hadde stått mer i stil.
    Ut med 5-literen og inn med Scania V8 730:)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.685
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ikke glem hva Futurelinerens oppgave egentlig var. Dette var en gruppe på 10-12 like kjøretøy som reiste rundt i USA på femtitallel for å "undervise" amerikanerne om fremtidens tekniske løsninger, romalderen osv. Hver enkelt "buss" hadde sitt eget tema som de viste fram. Dette var et non profit foretagene som GM stod for. Kan tenke meg at det var litt av en syn når disse kom kjørende inn i en liten småby på den tiden.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.175
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har veldig sansen for all over cool guy Barry Weiss' "Blastolene Decoliner" bygd av custom car genius Randy Grubb... sjekk ut videoen for story & live performance. TØFT! Nedskalert Futureliner.

masini-barry-weiss-a399a1c0a26907a6d4-940-0-1-95-1.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=L-bkq0CSzjQ

https://www.youtube.com/watch?v=lo_zXe2UWKw

Her er # 1 på Slukets "SYKT lyst på" liste for tiden!

To- og trehjulsskapninger fra den samme Randy Grubb;

https://www.youtube.com/watch?v=lo_zXe2UWKw

Randy Grubb's Decopods - Jay Leno's Garage - YouTube - Google Chrome_2015-06-05_16-58-18.jpg

Forøvrig anbefales det å sjekke ut Jay Lenos Garage - episodene er på Youtube. Mye snasent selsagt, mat for sykt lyst på tråden!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.646
    Jeg er redd for at Lenos samling er som mannen selv, stor, vulgær og brautende. Da vil jeg nok heller finne mye å ha sykt lyst på her: Welcome to HIMM

G

Gjestemedlem

Gjest
    Skal man først ha et gammelt vrak ... så er vel dette er bedre valg.

Duesenberg SJ Arlington Torpedo Sedan
    dusenberg_sj_arlington_torpedo_sedan.jpg

Jeg hadde trivdes med å kjøre rundt i en slik .. på solfylte søndager.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.635
    Torget vurderinger
    49
    Jeg ønsker meg en sikker jobb .....
    Å jobbe for pengene, er ikke det litt gammeldags?
    Hvis man mister jobben mister man jo inntekts grunnlaget.
    Gjør som meg, arv pengene ;)

(Fritt etter Pål Mangor Kvammen som den velfødte "Preben" fra Egenes )

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.175
    Torget vurderinger
    23
    Glem alt tidligere tøv om at penger ikke betyr noe etc. etc. Hadde jeg hatt nok så skulle jeg hatt dette mesterverket her - den ENESTE bilen jeg for tiden får svettetokter og høy puls av å se på, suveren og eneveldende plass på min sykt lyst på liste, avd. for motoriserte kjøretøy. For en skulptur!!

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Eventuelt verdens største brødrister.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.428
    Torget vurderinger
    12
    Hehe..... 12 for 100? Tviler på at likestillingsombudet omfavner denne ;)

image.jpg

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.026
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har sykt lyst på ferie. Er så lei nå at jeg kunne spy. :p

mvh
    Vi står sammen.
    Fem grader opp, noen uker ferie uten noe på programmet, alle naboene vekkreist, og et par slike
    2015-06-11_13-21-11.png
    Høres enkelt ut, men det er mange som kan krølle det til.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.646
    Meg også sykt lyst på ferie, men lysten blir stillet for en stakket stund om noen uker. Langweekend i Budapest skal bli bra. Førstereisgutt til byen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.117
    Torget vurderinger
    0
    Meg også sykt lyst på ferie, men lysten blir stillet for en stakket stund om noen uker. Langweekend i Budapest skal bli bra. Førstereisgutt til byen.
    Har hørt mye pent om Budapest.:)

Blir liksom ikke helt det samme å dra til Moelv for å treffe fruens søskenbarn, selv om det er en meget trivelig gjeng.;)

Sitter å funderer på ta en langhelg i Marrakech senere i sommer/høst. Har fått en trivelig kollega som er halvt marokkaner og han markedsfører Marokko som et framifrå reisemål. Blir noe nytt for en polardego å oppholde seg sør for Middelhavet.....?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.646
    Så din frue har søskenbarn i Moelv? Det har min frue også. Gale, disse Moelvingene.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.212
    Torget vurderinger
    1
    14 dager fri, Mazda MX5, Vestlandsfjordene badet i sol, madammen og et nypolert visakort.

Kommer sikkert aldri til å bli noe av, men det er lov å drømme.

• Liker
    Reaksjoner: ePi
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn