I ståvo åt Townes

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Takker!

Joa, jæla fornøyd med tv fri stue, og peisen er helt sjef. Nå gjelder det bare å finne tid og plass til å få brakt noen hengere med ved til byen. Digg med uendelig tilgang på gratis ved :D

Fått tips om at ht ikke er optimalt plassert, det kan nok stemme. Sofa burde også vært noe lengre bak, men rommet har sine begrensninger, så får gjøre det beste ut av det.

cardas - I know!

Skal på landet og skifte dekk neste helg, skulle egentlig denne, men drolten er småsjuk - så helgebesøk hos farmor er utsatt inntil videre. Huske på det da ja...

Og ja, det er alt for mye haifaiprat her. Det må utbedres, men først - ut på tur på en aldeles nydelig høstdag, nesten sommer - 17 grader og greier :D

Aerik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    8.590
    Sted
    Våler i Østfold
    Gratulere med nytt hjem, å få ting på plass tar tid.
    Men som vi sier i østfold, det GRER SEG TIL :cool:

Mvh
    Arild

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    GRER SEG TIL skal du se ja :)

Musikk i ståvo i kveld ja...Omsider funnet tid til å kjøre en session med VPI vasker'n, så endelig skal eg få høre to skiver eg har relativt store forhåpninger til

playlist.jpg

Sadies og Nash Gripka har eg skikkelig trua på. Den som skal snurres først, ble vel impulshandlet i et svakt øyeblikk.

j roddy wolston 2.jpg

J Roddy Walston & the business - Essential tremors snurrer nå. Høres ganske okei ut. Og ja, var innom ølbutikken igjen, rasket med meg ting eg ikkje har smakt før, som denne Dorothy wholesome stout - eller ka den het.

Steike så eg gleder meg til å høre Sadies senere i kveld...Spent som fy...

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan låter det nye racket da?
    Fastere bass?:p
    Bassen er selvfølgelig mye strammere, fastere og mer definert takket være det nye racket. Skulle bare mangle. Sier seg jo sjøl. Herregud da mann.

Indian summer i Bergen i helga. I dag var det nesten plagsomt varmt i sola. Dagen i går ble brukt til ekskursjon i nærområdet. Før var det bare semi-nærområdet, men nå er det jaggu meg rett opp i høgget. 20 min gange til idylliske Nubbevatnet, eller Nubben på folkemunne, og sjøl om kalenderen viste 12. oktober var det noen tøffinger som testet badetempen

tur1.jpg

Valgte å kjøre et journalistisk grep med rød sirkel på dette bildet, må det med en HTC som eneste fotokamera...

Ellers, piknikk ved Baunehytten, god mat, god drikke og sol fra skyfri himmel. Måtte høsten bli akkurat sånn :)

tur2.jpg

Blir ikkje stort bedre enn som så, når man først må forlate anlegget altså.

Ellers drives det og testes litt med sånn toe-in eller ka det heter, tror eg nærmer meg noe nå. Hørte gjennom årets beste album i går - jomfrulytten, og smilet gikk fra øre til øre. Nå er det snart duket for runde #2, ikkje med John Olav Nilsen, men med Toronto's fineste

The Sadies - Internal sounds

sadies - internal sounds.jpg

Satt temmelig bra allerede ved jomfrulytten ja - det blir kanskje ingen bestenotering, men kem vet? Den skal jo tross alt vokse litt fortsatt.

Da e so bra at da gaula

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.570
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med både det ene og andre.:)

Jeg er skeptisk til store lydforskjeller på rack, men jeg regner med det var en smule ironi i utsagnet over her. (?)

I noen stuer og blandt annet inventar synes jeg dog at det er penere med tre enn stål, og andre metaller.

Hvilken produsent har laget ditt?
    Er det eik?

mvh

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det, bluesbreaker.

Var nok ikkje en smule ironi i det utsagnet, var vel et helt brød :)

Poenget med nytt rack var først og fremst at det var svært plassbesparende i forhold til den gamle sjenken, men syns også det ser en god del bedre ut. Og nå som idiotboksen er borte fra stua ble det mer musikk-feel over å ha det stående i et slikt rack, enn en sjenk.

Podium Slimline heter det (mulig produsenten bare heter Hi-Fi Racks). Er i eik ja.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Bergen helg # 1 - Mojo Weekend Hulen oktober 2013

Jess jess, en feiende flott helg unnagjort. Store deler av helgen tilbragt på Hulen. Grovt regnet 10 konserter fordelt på to kvelder, ispedd mye flott platesveiving fra gode dj's. Mye vgode konserter, ingen dårlige eller kjedelig, og en fin blanding av norske og utenlandskse artister.

Storfint besøk fra tiggerstaden også. Eros og tremor var forvillet seg over til vestlandets hovedstad for anledningen, riktig så trevlig. Og betryggende å konstantere at Gutterball-smeller kan inntreffe i Bergen også :D

Verken tid, ork eller bilder nok til å gå gjennom alle konserter, men nevner noen ting.

Fredagens høydepunkt for undertegnede var trolig Daddy long legs, som hadde tatt turen helt fra U.S. of A. for å røske liv og preache the blues i skrottene til hulefolket. Frenetisk bluespunk, tut og kjør og bra stemning. Mulig at en bassist kunne gjort litt for dynamikken, men dette var jo ekte vare skjært til beinet.

daddy long legs.jpg

Stas å se lokale helter i The better men than you også, med et sceneshow og en frontmann som ikkje sto tilbake for noe som helst av det andre som ble levert denne helgen :cool: Altid hyggelig for publikum å overvære konserter når de på scena gir jernet og speller som om de virkelig mener det!

Graham Day and the forefathers avsluttet kvelden. Svingte bra, men her begynte det å røyne på for undertegnede - og kampen mot Jon Blund og tanken på en strabasiøs hemtur begynte å gjøre seg gjeldende. Tror det røynet på for flere her, var vel den konserten med færrest folk under hele evenementet. Merkelig nok.

Lørdagen var det ned til byen på dagtid for å plukke opp tremor, som skulle få en smak av livet på landet før konserter - på godt og vondt. Trolig ble det mest vondt, med en drosjesjåfør som klarte å kjøre seg vil da han skulle komme og frakte oss til Hulen.

Nobel Bobel, eller noe sånt, hadde vorspiel lørdagen. Her var det full fres fra 18 tida av, kanskje før for alt eg vet, men i alle høve ankom tremor og undertegnede denne lille kafé'n på hjørnet for et forrykende one man band med sjølvasten Zorro, eller Leadfoot Tea om man vil. Svingte rimelig bra, og en perfekt warm up til kveldens konserter. Her hooket man forøvrig opp igjen med Eros og hans kumpaner.

Artige ting lørdagen også;The Cavebones hadde underholdningsverdi i øvre sjikt de også, og var et syn for guder på scena

cavebones (2).jpg

Ingen hemmelighet at disse spiller flinkis progrock med tunge elementer av frijazz nei. NOT! Nei, her var det så få akkorder, og så enkle rytmer som mulig som gjaldt. Primitiv rock&roll kan fremstå riktig så sofistikert bare det presenteres på riktige måten - det gjorde The Cavebones til gangs!

Så var det duket for det som det kanskje knytte seg mest forventninger til; Reverend Beatman som "came all the way from Bern, Switzerland". Og jau! Dette var rett og slett fenomenalt. Lett eksentrisk type, på grensen til det smågale, men med intensitet, energi og en in-your-face attitude som bergtok hele Hulen. Et vekkelsesmøte fra pastoren. Snurrige tekster, artige historier og mye grovkornet humor. Gode ting! Helgas høgdare for min del

reverend ebat man.jpg

Sist, men ikke minst, avsluttet The Wildebeests det hele. Smått legendariske folk fra UK garagerock scena de siste 250 år. Har ingen detaljkunnskaper her, men Eros kan nok både navn og diskografier i søvne. Her var det en god del kødd med lyden dessverre, i tillegg var det kødd med batteriet på telefonen til undertegnede, som fikk bein å gå på tidligere på kvelden da man fant ut at det var mulig med wifi på Hulen, og plustelig ble det travelt på discogs for min del.

Så var det på tide å komme seg hemover atter en gang. Første gang eg har vært på "livet" etter vi flyttet til Gokk, og det merkes at logistikken er småkjip. Taxier og greier må til for å komme seg hem innen rimelighetens grenser ka klokkeslett angår, og i det hele tatt noe tiltak. Men men, når søndagen møtte oss med tilnørmet fint vær, og det var kun 20 min for å komme seg til Nubbevatnet og piknikk med kidsa er det på en måte verdt det.

Ellers, klapp på egen skulder for å ha unngått Gutter-smell type 3 denne gangen - det faktum at man vet at kidsa venter heme neste "dag" kl 0600 eller thereabouts hjelper en god del på sjøldisiplinen.

Ellers tremor; ser det lå igjen tre 7" og en skjorte i skulderbagen min her - du måkke handle så jævli at du mister totalt oversikten :D

Alt i alt, ei trevlig helg med trevlige folk - og stas å få hilst på nye folk :)

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Da bærer det om litt ut på fyll og fant noch einmal. Dvs. denne gangen blir det med fant; må ta bilen fatt for å komme meg hem i skaplig tid.

Svenske hår(d)rockerne i Skogen Brinner gjester byen og garage på sjølvasten Halloween. Trøtt i trynet etter ei travel veke, men kjøpt billett for ei eve sia, så får vel pelle meg nedover om litt og digge litt slengbukserock med høy sjarmfaktor.

Er jo småfett da.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Takk for en fin oppsummering! Jeg sliter litt med at de småplatene til stadighet stikker seg vekk, det er litt vanskeligere å tro at jeg mista skjorta. Velvel, det er jo alt i trygge hender.

Må si meg fullstendig enig i at Beatman var en høydare. Tror nesten jeg ble frelst; pastortittelen er på ingen måte ufortjent. Tror ikke Graham Day falt helt i smak hos publikum, snakket med to stykker ihvertfall som var av den formening at slike proggreier hadde lite på en garage-festival å gjøre. Jeg syns imidlertid den Fourfathers-skiva er beintøffe saker samtidig som jeg skjønner akkurat hva de mener.

Ps, det var stor stas å få bla litt i platene dine, der var det spekket med gullkorn for å si det mildt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm

Skjer eksepsjonelt lite for tida. Merkeligste er at vakkel-feilen er borte som dugg for sola. Det er jo kjekt! Så speller litt vainyl i kveld, nå skal denne krem ep'n få seg en runde.

Blues pills - Devil man (Nucelar Blast, 2013)

blues pills - devil man.jpg

Fikk litt bakoversveis av denne, gitt.

Snert i stemmebånda til den frøkena der.

Ellers, desember nærmer seg - det betyr to ting; juleplater og kåring av Årets Album 2013 i Lauget.
    Deadline for nominasjoner gikk ut tidligere i dag, og de 10 utvalgtet (inkl meg sjøl), har nominert følgende for året

de nominerte.jpg

To nominerte pr medlem, så med 13 skiver er det jo noen gjengangere. Høytidelig offentliggjøring finner sted ved et av Bergens finere spisesteder andre helga i Januar.
    Det blir staselig :)

Par skiver til nå, så må eg vel se på TV, så united for noe å syte over :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.899
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Intet nytt er godt nytt.:)
    Ellers fint å se årets plate der, selv om det ikke var du som nominerte den. Det var vel fordi du visste at den kom uansett.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Slæten fredagskveld i ståvo.

O akk o ve. Heime andre dag på rad med en febersjuk drolt. Ikkje søv han nattestid, og på dagtid er det tempoet til Usain Bolt som skal slås. Er meg et styr. Lite overraskende knallet han i det hodet traff puten.

Smøysa på julebord i aftens, så har satt klar noen skiver i et tappert forsøk på å holde meg våken noen timar til.

DSC_0113.jpg

Litt ymse; Prime movers, Nederbiet med Outsiders, siste Nick Cave live-saken, samt siste Earthless, som er feitarock så det holder.

Først ut er riktignok siste Natural Child skiva, som fikk for lite spilletid i fjor.

DSC_0114.jpg

Tøff plate

Surrer og går mens kveldens første (og siste?) øl konsumeres; en Honey Porter for anledningen, siden eg har litt vondt i halsen :p
    Nøtter og marsipan må til. Trodde eg slengte et gullbrød oppi korga, men det var visstnok en annen sort. Jaja, god var den no - sjøl om litt i søtaste laget.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.899
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Nå må du slutte med de der trøtthetgreiene dine da, du er vel ikke en fireåring som må legge seg kl 19?
    Ta deg en dupp!

Det skal jeg, og så er man snart klar for de seine kvelder.:p

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Vil du være barnevakt ei helg? Kommer til å trenge år på å komme deg til hektene igjen. Drolten er et fyrverkeri, på godt og vondt. Akkurat nå mest på vondt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Siste finpuss på lista...

Jeje, innimellom noen kjedelige kveldsøkter foran pc'n avveksles det med litt tuning av "Årets album 2013". For meg er desember synonymt med ekstra intens lytting, og putling med lista - riktig så koselig juletradisjon.

Tror ikkje det vil være store overraskelser på lista mi i år, noen er helt innlysende, men en og annen sak har jo overrasket sjøl meg i år. Satser på at den er klar ila de to-tre neste dagane ja :)

albumoftheyear.jpg

Ble dessverre litt uklart :rolleyes:

X

X186841

Gjest
    "Ble dessverre litt uklart :rolleyes:"

Fant da brillene tilslutt , men det hjalp ikke gitt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jeje

Tenker å få ferdig den lista i kveld, så man kan høre på de skivene man vil :) Ferie nå, så litt pjalling og listesnekring høres ut som fin fredagshygge.

Inntil da, er det full rulle med far og kidsa. Først middag om litt, og så skal far prøve ting han ikke kan. Forberedelsene ble gjort tidligere

mandel1.jpg

Første del, koking av mandler - easy peasy japanese. Gjort i en fei.

mandel2.jpg

40 min senere var 700 gram mandler ferdigskoldet. Dæven det var kjedelig.

Etter middag blir det mayhem på kjøkkenet...

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dessert, Burnt!

1.jpg

Drolten er inni en goth fase, og det utrprøves med neglelakk av ulik CMYK verdi
    2.jpg

Tok sin tid med kverning også. Spes når kverna hadde sett sine bedre dager i 1964
    3.jpg

Sjokolade og meierismør - ufeilbarlig kombo
    4.jpg

Det kjevles marsipanboller med stor innlevelse og ditto innsats

5.jpg

Jentungen hadde med seg velvillige hjelpere

6.jpg

Og resultatet...

Ingen fryd for øget, men det smakte da riktig så fortreffelig.

Nå gjenstår det bare å få cleanet et kjøkken som ser totalt bombardert ut, lagt drolten - og så er det jaggu klart for ei øl. Den syns eg ærlig talt er fortent nå :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.899
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Trodde det handla om å lage mandelen i grauten for de neste 50 år, jeg.:)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Viste dette til kona og skal hilse og si at du må være en god far!!!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Han har nok lyst på mange flere:cool:
    Er det ikkje Jan Eggum som har ei låt som heter "Tre er én for mye"? Eg holder for tida på med å skrive låta "To er to for mye", men det er stadig a work in progress.

Ellers, takk for tillitten janfrt, la kona leve i trua :D

Ellers, helgefreden i ferd med å senke seg - drolten kubber på slaget 1900 etter planen, og jentungen på overnattingsbesøk. Ferie og det hele! Da er det bare å bevilge seg sjøl et godt glass med drikke, og putle videre med lista :)

albumoftheyear2.jpg

Beklageligvis fortsatt noe uklart :rolleyes:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jaja!

Ble jo et okei plateår til slutt; Stein Torleif'n banka jaggu inn en åtter på CEVBOF. Litt overrasket over at eg kunne "godta" at Sadies ikkje vann, men må bare si at eg er steike imponert over Bjella.

DSC_0420.jpg

Durer og går i bakgrunnen nå faktisk, mens ungan har forsynt seg svært ubeskjedent av snopeskåler her og der.

Så med åpningskuttet fra Heim for å døy ønskes det bare et Godt Nytt (musik)År til folk og fe.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Godt nytt Townes. Stadig imponert over den nitidig systematiske registrering og karaktersetting av årets utgivelser. Respekt!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn