Diverse I tilfelle dere har glemt...............

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.049
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Er inne i en stim nå.....

Og så hevder enkelte at musikken var bedre før! Jeg vet ikke, jeg.......

mvh

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Hvis det er en Dizzie låt som hører hjemme her så er det denne!

En av mine favoritter som barn, og den henger med baki hjernet min et sted fortsatt.

(har ikke hørt den på lenge, men ble faktisk i litt godt humør av å høre denne nå) :D

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.841
Torget vurderinger
1
Når man ser vokalist i Mungo Jerry så vet man at mennesket stammer fra apene
Mungo Jerry var noe for seg selv. Jeg har singlen med In The Summertime, en herlig plate.
Det er bare å innrømme det, noe av det som dukker opp her er faktisk topp kvalitets pop-klassikere.
Enig. Verken In the summertime eller Rose garden har noe i denne tråden å gjøre!

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.092
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Når man ser vokalist i Mungo Jerry så vet man at mennesket stammer fra apene
Mungo Jerry var noe for seg selv. Jeg har singlen med In The Summertime, en herlig plate.
Det er bare å innrømme det, noe av det som dukker opp her er faktisk topp kvalitets pop-klassikere.
Enig. Verken In the summertime eller Rose garden har noe i denne tråden å gjøre!
Ser poenget ditt, og er enig i kvalitetsvurderingen.
Men det er nå mest for moro, da, jeg tar det ikke dette så seriøst. Felles er i hvert fall at disse sitter fast, selv om vi trodde vi hadde glemt dem.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.109
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut mot havet

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.137
Torget vurderinger
0
Mine ungdomsminner med hilsen til Kjell. Du husker sikkert også denne underskjønne skapningen med den trolske musikken.:)

C

Cyber

Gjest
Enda en "hjernevasker"

Hehe, jeg "oppdaget" faktisk den på en studietur til Roma da jeg handlet på et senter. "Forderdelig sang i grunn, men allikevel catchy, kommer nok til å slå an den". Et par måneder senere var feberen kommet til Norge.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.137
Torget vurderinger
0

Enda en fra "anno dazumal".

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.137
Torget vurderinger
0
En til fra samme gruppe:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.137
Torget vurderinger
0
Denne husker vel de fleste som her noen år på baken?

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
0
Mine ungdomsminner med hilsen til Kjell. Du husker sikkert også denne underskjønne skapningen med den trolske musikken.:)

Absolut, Spiralis, absolut!

På 70-talet var proggmusikken stor i Sverige. Bland de största var Nationalteatern, Peps Persson och Mikael Wiehe. Men "Philemon Arthur and the Dung" var också mycket heta. Än i dag vet man inte vilka personer som spelade i gruppen. Det är fortfarande en hemlighet. Det finns inte ens bilder på bandmedlemmarna.
Nu är bandet ett av de största svenska kult-banden.
En del tror att Mikael Wiehe var med, men han hävdar bestämt att han inte var det.

Från Vikipedia:

Philemon Arthur and the Dung är en musikgrupp från Skåne, bestående av de två medlemmarna Philemon Arthur och The Dung. Vilka som döljer sig bakom pseudonymerna är förmodligen bara känt av ett fåtal personer på skivbolaget Silence, där gruppen haft skivkontrakt sedan skivdebuten år 1971. Ett envist rykte gör gällande att det skulle vara antingen Thomas och Mikael Wiehe eller bandet Risken Finns[1], men Philemon Arthur och the Dung själva menar att de inte vill låta det komma ut vilka de är eftersom de bor i en liten by i nordvästra Skåne där alla känner alla.
Musiken är inspelad på rullbandspelare med knastriga mikrofoner och framförs på gitarr, dragspel och vad som finns tillhands i ett hushåll - kastruller, stekpannor, kakburkar, stolar, element m.m. Texterna varierar från rent nonsens, över djupsinniga och humoristiska betraktelser över livet, till socialt medveten satir om samhällsfenomen som uteliggare, miljöförstöring och jakt.
Band som bob hund har inspirerats mycket av dem[1]. Det var för övrigt Philemon Arthur and the Dung som upptäckte bob hund genom att vidarebefordra en demokassett de hade fått till Silence Records.
År 1972 tilldelades gruppen en Grammis för det självbetitlade albumet från år 1971. Protesterna mot att Philemon Arthur and The Dung fick priset resulterade sedermera i att Grammisgalan lades ner fram till 1987.[2]
24 augusti 2010 släppte det norska rockbandet Kaizers Orchestra den första singeln till sitt kommande album, Violeta Violeta Vol. 1, som hette just "Philemon Arthur and the Dung".[3]
Deras mest kända låt är In Kommer Gösta.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.092
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Brain sticker fra en gudbenådet musiker. Ikke at jeg visste det da...

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.330
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Etter forespørsel fra Spiralis...

Var en tur på hjemgården i helga, fiksa opp platespilleren (den Nad-spilleren med den flate fenol-armen...) og grov i plateskapet etter moderen. Der fant jeg denne :D:

Johan-Kr

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
[video]http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=milli%20vanilli%20youtube&source= web&cd=7&ved=0CEsQtwIwBg&url=http%3A%2F%2Fwww.yout ube.com%2Fwatch%3Fv%3DsjcsgROJ83c&ei=z74JUNnKF6b44 QTjq62_Cg&usg=AFQjCNH791xDwRulDZCpBxhoxN2NXYCb-g[/video]

T

TT.

Gjest
Etter forespørsel fra Spiralis...

Var en tur på hjemgården i helga, fiksa opp platespilleren (den Nad-spilleren med den flate fenol-armen...) og grov i plateskapet etter moderen. Der fant jeg denne :D:

Johan-Kr
Ikke glem denne da:

;)

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
0
Kvalite:

Mer kvalité...

Ännu mer kvalité...

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Sputnik - Nå skal vi skilles Johanne.

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
0
I tillfelle dere har glemt:

I tillfelle dere IKKE har glemt:

Finns också på svenska med Pierre Isacsson:

Sist redigert:

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
0
Han är inte den ende som tagit hjälp av minoritetsfolk...

Topp Bunn