Idiotisk: Nordost høyttalerkabel til nesten en halv million hos OHC!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.548
    Antall liker
    8.822
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Synes ikke OHC får for mye tyn her. Ei sjappe som ikke bare kjører enormt hardt på Nordost Lügenkabeln og "strømrensere" som man helst bør være full for å kunne forstå hvordan de funker (ifølge produsentens utsendte representant, Horten 2015), men som også både reklamerer for og som faktisk har Shakti Stones på lager (!!!!) kan strengt talt ikke få for mye tyn.
    Etter hva jeg kan huske under denne demoen så hadde han koblet opp et lysrør på samme kontakt/padde.
    Han koblet lyset fra når han koblet på strømrenseren.
    Da fjernet han altså støykilden.
    Lukter vondt av hele greiene.
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    211
    Torget vurderinger
    10
    Som michael fremer i stereophile sa. Everything makes a difference ,even the small changes.
    Er ikke noe kabel fanatiker selv,men er nok noe i det mannen sier ,selv om ikke alle har råd eller muligheten til å teste så grundig og dyre saker som bla michael fremer gjør.
    Ingen grunn til å kritisere folk med muligheter, bare la vær å kjøp om man ikke har råd eller lyst..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Husk på dette folkens:


    3) Ubegrunnet kritikk av produkter, eller av navngitte eller identifiserbare enkeltpersoner i magasiner, butikker og fabrikker o.l. tillates ikke, men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget. Det er tillatt å diskutere produkt- og lydopplevelser på godt og vondt, men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges.

    4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.


    5) Det er ikke tillatt å offentliggjøre innhold fra meldinger sendt via Hifisentralens email-tjeneste (også kalt PM), eller innhold fra vår bruktbørs, uten tillatelse fra den som har skrevet den private meldingen/annonsen.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Jeg synes ikke vi bare skal henge ut Oslo Hifi Center. De fleste andre er ikke et hakk bedre. For meg så ser det ut til at flertallet av butikkene selger oligarkprisede kabler og strømfordelere og trives godt med det. Det skal jo penger inn i kassa. Selgerne med normal folkeskikk fikk helt sikkert litt dårlig samvittighet når de pushet sin første strømkabel til hundretusen men det ble vel en vane. Sikkert moro å snakke med kollegaen over en kaffekopp etter arbeidstid og le seg skakk over idioten som la igjen en årslønn på et par kabler.
    Ikke noe rart at vi som er interessert i hifi og musikk blir sett på som en sær menighet.
    Har vært kunde hos Morten/NAT fra mange år tilbake (er en stund siden nå da) men kan ikke huske at han noensinne har nevnt kabler. At de har med alle modellene til et merke i prisoversikten er vel ikke så merkelig. Om de forsøker å pushe de mest kostbare blir noe annet.
    Har merket langt mer kabelpress hos andre forhandlere enn NAT og også svidd av alt for mye penger etter å ha vært dum nok til kjøpe dette. Nå er det mange år siden jeg testa kabler så skal ikke påstå noe i den ene eller andre retningen, men er uansett så mye annet fornuftig å bruke pengene på.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.081
    Antall liker
    5.017
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde jo håpet at utvekslingen av tekst kunne flyttes fra PM til tråden, men det var vel for optimistisk.

    Ny PM:
    Hei

    Får vel sende deg en siste melding som tilsvar til PM du har lagt ut.
    Helt i orden, men jeg gidder ikke ta noen diskusjon. Jeg og andre vet jo hva vi hører...
    Derfor holder jeg meg for meg selv :)

    Og ja, det var tilsvar til innlegget du viser til. Det er jo så feil tolking...

    Har en fin fredag :)

    Mvh
    Herr X med 0 innlegg
    Flott at du har en fin fredag :) Det er synd at du holder dette for deg selv, for du har jo tydeligvis ganske sterke meninger om dette temaet. Du gidder altså å skrive lange og fyldige PM, men ikke i en åpen diskusjonstråd. Jeg ønsker imidlertid at vi skal bruke diskusjonsforumet åpent og ikke føre diskusjoner over PM.

    Det hadde jo vært supert med en utdypning av hva du mener med "feil tolking", men da tenker jeg at det er på tide du tar i bruk diskusjonstråden :)
    Uansett hvem dette er:

    PM er privat. Å legge ut noe andre skrev derfra uten å spørre på forhånd er fy. Står vel og noe i reglene om også?
    Uting.
    Joda, da er det bare å rapportere dette inn. Jeg har brutt punkt 5) i regelverket. Så da er vel mine dager på hfs talte.

    Men mens jeg fortsatt har tilgang til hfs og venter på utestengelse kan jeg jo understreke nok en gang at det er en sær debattkultur om enkelte som ikke vil/ønsker/orker/tør skrive innlegg i en åpen diskusjonstråd i stedet sender PM som svar på noe man selv har skrevet i en åpen diskusjonstråd.

    Dette var vel tredje gangen det samme medlemmet sendte meg PM som svar på noe jeg har skrevet i en åpen diskusjonstråd. Tidligere har jeg svart via PM og oppfordret vedkommende i stedet til å delta i diskusjonstråden. Nå gikk oppfordringen enda lenger i håp om å få kanalisert kommunikasjonen til stedet der den hører hjemme; altså i diskusjonstråden.

    For meg framstår det som veldig sært når noen følger med i diskusjonstråder uten å skrive et eneste innlegg, for så å sende PM til et medlem for å "tømme seg". Hvorfor heller ikke "tømme seg" i diskusjonstråden?

    Til stadighet er det noen som kommer med bemerkninger om at kabelskeptikerne dominerer kabeltrådene på hfs. Er det egentlig så rart da når de kabeltroende ikke skriver et eneste innlegg, men i stedet sender PM? Så til alle dere kabeltroende der ute: Kom og bli med i den åpne diskusjonen :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Jeg tror nok ikke at manglende innlegg gjelder alle kabeltroende (Ahmmmmm...)
    Men at mange ikke ønsker å poste har jeg full forståelse for.
    Hvorfor, har jeg redegjort for, men dette vil nok aldri bli forstått.
    Å sende PM til en kabelskeptiker er vel strengt tatt ikke løsningen, men behovet for å kanalisere frustrasjonen en eller annen plass er en ærlig sak.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg hadde jo håpet at utvekslingen av tekst kunne flyttes fra PM til tråden, men det var vel for optimistisk.

    Ny PM:
    Hei

    Får vel sende deg en siste melding som tilsvar til PM du har lagt ut.
    Helt i orden, men jeg gidder ikke ta noen diskusjon. Jeg og andre vet jo hva vi hører...
    Derfor holder jeg meg for meg selv :)

    Og ja, det var tilsvar til innlegget du viser til. Det er jo så feil tolking...

    Har en fin fredag :)

    Mvh
    Herr X med 0 innlegg
    Flott at du har en fin fredag :) Det er synd at du holder dette for deg selv, for du har jo tydeligvis ganske sterke meninger om dette temaet. Du gidder altså å skrive lange og fyldige PM, men ikke i en åpen diskusjonstråd. Jeg ønsker imidlertid at vi skal bruke diskusjonsforumet åpent og ikke føre diskusjoner over PM.

    Det hadde jo vært supert med en utdypning av hva du mener med "feil tolking", men da tenker jeg at det er på tide du tar i bruk diskusjonstråden :)
    Uansett hvem dette er:

    PM er privat. Å legge ut noe andre skrev derfra uten å spørre på forhånd er fy. Står vel og noe i reglene om også?
    Uting.
    Joda, da er det bare å rapportere dette inn. Jeg har brutt punkt 5) i regelverket. Så da er vel mine dager på hfs talte.

    Men mens jeg fortsatt har tilgang til hfs og venter på utestengelse kan jeg jo understreke nok en gang at det er en sær debattkultur om enkelte som ikke vil/ønsker/orker/tør skrive innlegg i en åpen diskusjonstråd i stedet sender PM som svar på noe man selv har skrevet i en åpen diskusjonstråd.

    Dette var vel tredje gangen det samme medlemmet sendte meg PM som svar på noe jeg har skrevet i en åpen diskusjonstråd. Tidligere har jeg svart via PM og oppfordret vedkommende i stedet til å delta i diskusjonstråden. Nå gikk oppfordringen enda lenger i håp om å få kanalisert kommunikasjonen til stedet der den hører hjemme; altså i diskusjonstråden.

    For meg framstår det som veldig sært når noen følger med i diskusjonstråder uten å skrive et eneste innlegg, for så å sende PM til et medlem for å "tømme seg". Hvorfor heller ikke "tømme seg" i diskusjonstråden?

    Til stadighet er det noen som kommer med bemerkninger om at kabelskeptikerne dominerer kabeltrådene på hfs. Er det egentlig så rart da når de kabeltroende ikke skriver et eneste innlegg, men i stedet sender PM? Så til alle dere kabeltroende der ute: Kom og bli med i den åpne diskusjonen :)
    Kabel troende gidde nok ikke skrive eller lage en tråd når en alltid får skeptikerne inn for å fortelle at det ikke er forskjell.
    Skrevet det før, men igjen: Hvorfor må skeptikerne ødelegge kabeltrådene (da tenker jeg ikke på skeptiker trådene) ?


    Jeg får nå PM jeg og, men går an å overse og til og med slette
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.081
    Antall liker
    5.017
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg får nå PM jeg og, men går an å overse og til og med slette
    Da har du tydeligvis ikke skjønt poenget mitt med å kanalisere kommunikasjonen til det stedet der den hører hjemme. Dette var et slags eksperiment for å 'aktivere' et medlem, dessverre med nullresultat.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.331
    Antall liker
    11.877
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er da helt utrolig hvor tungnemme enkelte ønsker å være, - og hvem som etter sigende "kverulerer" mest kan vel diskuteres. Jeg tror ikke noen har sagt at "alt lyder likt-uansett". Under gitte forusetninger blir det forskjell - forklart og bevist! Problemet er at de troende konsekvent avviser logiske tekniske forklaringer og henviser til pris og magiske egenskaper som eneste forklaring.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Det er da helt utrolig hvor tungnemme enkelte ønsker å være, - og hvem som etter sigende "kverulerer" mest kan vel diskuteres. Jeg tror ikke noen har sagt at "alt lyder likt-uansett". Under gitte forusetninger blir det forskjell - forklart og bevist! Problemet er at de troende konsekvent avviser logiske tekniske forklaringer og henviser til pris og magiske egenskaper som eneste forklaring.
    Dette lyder ganske ‘fremmed’ fra mitt ståsted, men skjønner at noen vinkler det dithen.
    Vi avviser ingenting som helst. Bare konstaterer forskjellene.
    Men la oss slippe å ta denne bøtteballetten om igjen.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Jeg har fått enda en PM fra et medlem med 0 innlegg, men nå gidder jeg ikke svare ham lenger på PM. Han kan vel forholde seg til tråden som oss andre. Dette er jo tross alt et diskusjonforum. Siden han sikkert hadde opplevd det som et personangrep om jeg hadde lagt ut nicket hans har jeg anonymisert ham og foreløpig kalt ham "Herr X med 0 innlegg". Jeg håper at han etter hvert bidrar med sitt første åpne innlegg i en diskusjonstråd.

    Slik jeg tolker denne PM er det et svar til dette innlegget mitt:
    ^ Det vanligste er vel at man biter på gnålet om dyre kabler, svir av enda mer penger, kommer hjem og kobler opp og merker at kablene ikke er så magiske likevel.
    PM:
    Hei

    Forstår ikke at dere ikke blir lei av å gnåle om dyre kabler "som ikke betyr noe" uansett.... ?....
    De som gnåler mener jo at de ikke betyr noe likevel....snåle greier.

    Jeg har akkurat hatt en motsatt opplevelse enn du skisserer er vanlig;

    Har investert i Wireworld Platinum 7 Electra strømkabler, og de gjorde flotte ting i mitt anlegg.
    Veldig godt fornøyd!!!! Dyrt ble det, og jeg smilte rundt :D
    * Fikk beskjed om at 1 meter IKKE kunne selges da effekten (dårligere påvirkning desto kortere kabelen er)
    ble litt for dårlig, og da måtte lange kabler kjøpes noe som ble meget dyrt.
    Har selv erfart at kortere kabler gir dårligere effekt (Nordost Brahma 1 meter mot 2 meter).
    Noe hardere i lyden, og ikke så deilig oppløst som den lange kabelen. Hørbar forskjell.

    Har eid vanvittig mange kabler opp gjennom årene, og siden man hører forskjell søker man den optimale
    og beste kabelen man kan komme over, og som man har råd til å betale for.
    ODIN uteblir grunnet ALT FOR HØY pris. Tipper den er helt strålende i ytelsen den gjør for anlegget.
    Kjenner godt Valhalla da jeg har hatt komplett kabling der. 5 strømkabler....+ + +

    "Dessverre" opplever jeg det slik at produsentenes beste kabler også er de dyreste. Synd for meg!
    Bra for alle som ikke mener/tror/vet at kabler betyr noe :)

    Tipper mine kabler overgår manges anlegg i pris...., men for meg betyr LYD OG BILDE nesten alt.
    Hos meg likestilles kabler og resten av utstyret. Det svakeste ledd....det MÅ IKKE være kablene.

    Synes det er trist å lese så mye negativt og skittkasting mot f.eks OHC her inne.
    Butikken der har gitt meg stor glede. Jeg koser meg stort med magisk forestilling lydmessig i heimen.
    Ikke alle kan det. Geir T. er seriøs, og alt han kommer med er riktig i mine ører. Han kan lyd.
    Norsk Audio Teknikk er en annen solid butikk med Transparent Audio i sitt sortiment. Morten som driver her
    får så og si aldri "tyn" for å selge dyre kabler. Snålt....
    PM Audio - solid leverandør med dyre Furutech produkter...aldri "tyn" mot de heller. Padde til 15 K er jo bare tull...
    De beste kontaktene fra Furutech knuser mye annet lydmessig. "Dust" sier noen hvis man kjøper et par kontakter
    til kr 5-6 tusen for bruk på en strømkabel. Men, de gjør jo jobben MYE MYE bedre enn rælet som finnes i dagligvaren....
    Audioaktøren selger Shunyata. Svært bra produkter. Python strømkabler har jeg hatt, og de gjorde en meget god jobb!
    Dyrt, men fungerer jo. Alle som skriver i "kabeltråden" rister på hodet og mener at det er jo umulig at kabler kan påvirke
    i særlig grad. Snålt mener jeg som opplever det stikk motsatte :)

    Og så har vi han som mener det må være feilkonstruksjon for å få fram forskjeller...jeg ler meg skakk.
    Så ved å koble opp et anlegg med Valhalla kabling, og man hører forskjell så er det altså komponentene det
    er noe galt med. Gi meg en bolle vær så snill! Fyren kan regne ut og finne grafer så mye han orker.
    At selvbygget han har overgår alt (for det gjør det vel?) er for meg en gåte også. Det er ikke bare å snekre sammen noe.
    Tror han mener at han har laget noe som er tett på det aller beste der ute. Jeg er nok sikker på at det ikke er tilfelle
    selv uten å ha hørt dette. Produsenter som har brukt flere 10-år på utvikling slår han ikke.

    Forumet minner mer om tidligere "Avforum" med sine aktive negative folk. Kanskje den gjengen regjerer her nå ?

    Til slutt skal jeg være med i hylekoret som sier ODIN (og mange andre kabler) er altfor dyrt, ja latterlig dyrt!

    Vi er enige der alle sammen tenker jeg. Det jeg vil til livs er at kablene nesten ikke skal bety noe for resultatet.
    De påvirker mye. Punktum finale :)

    Beklager at jeg plager deg ennå en gang med mye skriblerier, men håper på mer POSITIVITET inn på HFS,
    og måtte tømme meg siden jeg holdt på å sprekke nå :)


    Ønsker deg en riktig god helg!

    Mvh
    Herr X med 0 innlegg
    Og som en slags respons til dette kan jeg jo vise til det forrige innlegget mitt:
    Søvnen har jeg aldri hatt noen problemer med, men jeg husker fortsatt den ganske fortvila følelsen etter at jeg hadde svidd av noen tusen og 'oppgradert' en digitalkabel og ikke hørte det fnugg forskjell. Det er befriende å være ferdig med den slags.
    Ønsker også deg en riktig god helg "Herr X med 0 innlegg"! Og nå venter vi alle i spenning på ditt første åpne innlegg i en diskusjonstråd :) Tips: Du kan jo begynne forsiktig med en "Liker" eller to :)
    Kan det være denne figuren?
    http://www.hifisentralen.no/forumet/members/9620.html
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Det er da helt utrolig hvor tungnemme enkelte ønsker å være, - og hvem som etter sigende "kverulerer" mest kan vel diskuteres. Jeg tror ikke noen har sagt at "alt lyder likt-uansett". Under gitte forusetninger blir det forskjell - forklart og bevist! Problemet er at de troende konsekvent avviser logiske tekniske forklaringer og henviser til pris og magiske egenskaper som eneste forklaring.
    Veldig enkelt forklart så vil dyre høyttalerkabler, som den som her diskuteres kan være et eksempel på, gi en renere lyd på samme måte som dyre komponenter. Dette kan ikke sammenlignes med hva som skjer når du flytter litt på diskantkontrollen din (om du har det på forsterkeren) og har således ingen verdens ting med disse "impedansteoriene" enkelte synes det er så kjekt å utbrodere hele tiden. Går det ikke an å bare godta at det er slik? Liker du ikke forklaringen er det uansett fint lite du får gjort med det, annet enn å slå deg til ro med at det er sånn.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Kan noen av dere kabeltroende som føler dere "idiotforklarte" legge ut en link til et innlegg her på HFS der dere faktisk blir rett ut kalt for "idioter"?

    På forhånd takk.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    5.001
    Torget vurderinger
    2
    Kan noen av dere kabeltroende som føler dere "idiotforklarte" legge ut en link til et innlegg her på HFS der dere faktisk blir rett ut kalt for "idioter"?

    På forhånd takk.
    På side 8,innlegg# 154 i denne tråden er en fin samling fra kun de første 8 sidene.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.081
    Antall liker
    5.017
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Veldig enkelt forklart så vil dyre høyttalerkabler, som den som her diskuteres kan være et eksempel på, gi en renere lyd på samme måte som dyre komponenter.
    Ok. "Renere lyd", vil det si lavere støygulv? Da bør det jo være en enkel sak å måle dette.
    Dette kan ikke sammenlignes med hva som skjer når du flytter litt på diskantkontrollen din (om du har det på forsterkeren) og har således ingen verdens ting med disse "impedansteoriene" enkelte synes det er så kjekt å utbrodere hele tiden.
    Ok. Så da dreier det seg altså om høyere oppløsning, altså mer informasjon som slipper gjennom? Da bør det jo være en enkel sak å måle også dette.
    Går det ikke an å bare godta at det er slik? Liker du ikke forklaringen er det uansett fint lite du får gjort med det, annet enn å slå deg til ro med at det er sånn.
    Det er vanskelig å godta at det er slik når det ikke foreligger data som bekrefter at det er slik. Men kanskje noen kan ta på seg den jobben med å framskaffe data på at dyre høyttalerkabler har et lavere støygulv enn billige høyttalerkabler og at dyre høyttalerkabler slipper gjennom mer informasjon enn billige høyttalerkabler? Det hadde vært betydelig enklere å slå seg til ro om vi hadde hatt data fra dyre høyttalerkabler som viser tydelig lavere støygulv og større grad av transparens enn billige kabler.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Det er da helt utrolig hvor tungnemme enkelte ønsker å være, - og hvem som etter sigende "kverulerer" mest kan vel diskuteres. Jeg tror ikke noen har sagt at "alt lyder likt-uansett". Under gitte forusetninger blir det forskjell - forklart og bevist! Problemet er at de troende konsekvent avviser logiske tekniske forklaringer og henviser til pris og magiske egenskaper som eneste forklaring.
    Veldig enkelt forklart så vil dyre høyttalerkabler, som den som her diskuteres kan være et eksempel på, gi en renere lyd på samme måte som dyre komponenter. Dette kan ikke sammenlignes med hva som skjer når du flytter litt på diskantkontrollen din (om du har det på forsterkeren) og har således ingen verdens ting med disse "impedansteoriene" enkelte synes det er så kjekt å utbrodere hele tiden. Går det ikke an å bare godta at det er slik? Liker du ikke forklaringen er det uansett fint lite du får gjort med det, annet enn å slå deg til ro med at det er sånn.
    Slik går det når den eneste parameteren man forstår er prisen..... Dette er det rareste religiøse svada jeg har sett på lenge.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Dog artig at KåT vakler seg frempå igjen da.
    Viser at dette har sin misjon.
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Veldig enkelt forklart så vil dyre høyttalerkabler, som den som her diskuteres kan være et eksempel på, gi en renere lyd på samme måte som dyre komponenter. Går det ikke an å bare godta at det er slik? Liker du ikke forklaringen er det uansett fint lite du får gjort med det, annet enn å slå deg til ro med at det er sånn.
    Disse vil altså låte bedre hvis de koster 250000 kroner?
    Vis vedlegget 461922
     
    U

    utgatt25555

    Gjest


    "“Beating a Dead Horse,” also known as “flogging a dead horse,” is an idiom expression used in comments and forum discussions to indicate that a particular joke or topic has been brought up one too many times. The phrase is also associated with circle jerks, or rallying around cliche ideas and popular beliefs amongst members within a self-contained online community.”

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Veldig enkelt forklart så vil dyre høyttalerkabler, som den som her diskuteres kan være et eksempel på, gi en renere lyd på samme måte som dyre komponenter. Går det ikke an å bare godta at det er slik? Liker du ikke forklaringen er det uansett fint lite du får gjort med det, annet enn å slå deg til ro med at det er sånn.
    Disse vil altså låte bedre hvis de koster 250000 kroner?
    Vis vedlegget 461922
    Shit Larkus, att du har tid å holde på med dette nu, og er ikke fullt opptatt med å lage like gode kabler som Odin, for en 1000,- på kjökken benken der hjemme, som jeg minns du påstod her for kort tid siden.... :p

    Og, nei jeg har ikke, skal ikke ha... og synes det er hinsides pris på Odin bare så det er sagt...

    mvh
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Trenger vi fortsette på denne, egentlig?
    Foreslår at Academic_South bare får den stengt, hvis ingen verker etter en ny runde.
    Vi har vel klarnet opp i en del forhold i mellomtiden, eller?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Valhalla signalkabel på brukten. Kupp pris. :)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Trenger vi fortsette på denne, egentlig?
    Foreslår at Academic_South bare får den stengt, hvis ingen verker etter en ny runde.
    Vi har vel klarnet opp i en del forhold i mellomtiden, eller?
    Hvorfor?

    Om ingen gidder å poste stopper innleggene av seg selv, om noen vil fortsette bør den ikke stenges.

    Forklar gjerne.
     

    Oppoverbakke

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    120
    Antall liker
    36
    Normale folk ler hele veien til banken dit de skal med pengene de ikke brukte på HypeFi.....
    Normale folk bruker vel de samme pengene på slike viktige ting som designer vesker, svindyre OLED TV'er, en rifle til 100K, selvrealiseringstur til Uganda, dyre firehjulsdriftsbiler man strengt tatt ikke trenger, hytte ved sjøen og hytte på fjellet (som man sjelden bruker)? Og det må de da få gjøre...eller?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Å ikke bruke penger på ens hobby kan kanskje også være en avart av Hifi interesse, selv om det virker som en sær retning på meg....
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Jeg bruker heller tid enn penger på hobbyen min, er det greit?
    For meg blir ikke gleden ved anlegget større om jeg bruker mer penger eller har glorete dingser, det er lyden som står i sentrum.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Jeg bruker heller tid enn penger på hobbyen min, er det greit?
    For meg blir ikke gleden ved anlegget større om jeg bruker mer penger eller har glorete dingser, det er lyden som står i sentrum.
    Var litt utydelig her. Skulle ha inkludert dette fra Oppoverbakke sitt svar over:
    Normale folk ler hele veien til banken dit de skal med pengene de ikke brukte på HypeFi.....
    Om det endrer ting er dog usikkert.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Trenger vi fortsette på denne, egentlig?
    Foreslår at Academic_South bare får den stengt, hvis ingen verker etter en ny runde.
    Vi har vel klarnet opp i en del forhold i mellomtiden, eller?
    Hvorfor?

    Om ingen gidder å poste stopper innleggene av seg selv, om noen vil fortsette bør den ikke stenges.
    Ikke grunnleggende uenig, så gjerne for meg.
    Rasjonale mitt var at videre utbroderinger synes overflødige, da meldingen vel er formidlet etterhvert formoder jeg (?)
    Den bør selvsagt ikke slettes.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219


    "“Beating a Dead Horse,” also known as “flogging a dead horse,” is an idiom expression used in comments and forum discussions to indicate that a particular joke or topic has been brought up one too many times. The phrase is also associated with circle jerks, or rallying around cliche ideas and popular beliefs amongst members within a self-contained online community.”

    mvh
    HTTP2Jsb2dmaWxlcy53Zm11Lm9yZy9LRi8yMDExLzEwLzI2L3dhcnBlZF9yZWNvcmQuanBn.gif
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Veldig enkelt forklart så vil dyre høyttalerkabler, som den som her diskuteres kan være et eksempel på, gi en renere lyd på samme måte som dyre komponenter.
    Ok. "Renere lyd", vil det si lavere støygulv? Da bør det jo være en enkel sak å måle dette.
    Dette kan ikke sammenlignes med hva som skjer når du flytter litt på diskantkontrollen din (om du har det på forsterkeren) og har således ingen verdens ting med disse "impedansteoriene" enkelte synes det er så kjekt å utbrodere hele tiden.
    Ok. Så da dreier det seg altså om høyere oppløsning, altså mer informasjon som slipper gjennom? Da bør det jo være en enkel sak å måle også dette.
    Går det ikke an å bare godta at det er slik? Liker du ikke forklaringen er det uansett fint lite du får gjort med det, annet enn å slå deg til ro med at det er sånn.
    Det er vanskelig å godta at det er slik når det ikke foreligger data som bekrefter at det er slik. Men kanskje noen kan ta på seg den jobben med å framskaffe data på at dyre høyttalerkabler har et lavere støygulv enn billige høyttalerkabler og at dyre høyttalerkabler slipper gjennom mer informasjon enn billige høyttalerkabler? Det hadde vært betydelig enklere å slå seg til ro om vi hadde hatt data fra dyre høyttalerkabler som viser tydelig lavere støygulv og større grad av transparens enn billige kabler.
    Ja det burde vel i prinsippet være mulig å måle disse tingene. Kanskje feks han Bent Holter i Hegel kunne gi gode svar her. De er jo sikkert eksperter på audiomålinger. Leste en artikkel om hvordan de drev med målinger i utviklingsprosessen.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.577
    Antall liker
    9.919
    Torget vurderinger
    2
    Det er kanskje mulig å få hørt på millionkabler under Høstpuls på Oslo Hificenter. Denne helgen. Vi får være glade for at noen kjøper kabler til 199999 kr. Det sponser driften og gir oss andre tilgang til kremutstyr. Tenk om vi bare hadde hatt Elkjøp?

    Forøvrig er det bra om flere begynner å røke igjen . Det gir økte inntekter , tidlig død og sparte pensjonskostnader , restpensjonen havner i fellespotten til oss som overlever...
     
    Sist redigert:

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Forresten, med det samme han var i gang kunne vel Bent Holter forklart på en pedagogisk måte, på samme måte som når man snakker til unger i barnehagen, hvorfor han ikke utstyrer apparatene sine med EQ- anordninger. Siden det alltid blir snakk om EQ i kabeltråder...
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Du får spørre om han gidder å fortelle det èn gang til her.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest


    "“Beating a Dead Horse,” also known as “flogging a dead horse,” is an idiom expression used in comments and forum discussions to indicate that a particular joke or topic has been brought up one too many times. The phrase is also associated with circle jerks, or rallying around cliche ideas and popular beliefs amongst members within a self-contained online community.”

    mvh
    Vis vedlegget 462781
    Men hesten er slett ikke død.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    ^ ... og slik gjekk no dagan (hakkesåmyeannetådrivepåmedfortiden,so why not)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn