Mange blander respekt med frykt. Hadde jeg bodd i Russland når Stalin regjerte så hadde ikke hatt respekt for idioten men jeg hadde vært livredd for å si eller tenke noe feil som Stalin hadde mislikt. Noen oppfatter det som respekt.
|
Den tror jeg du skal dra lenger ut på landet med.Tror problemet er at skeptikerne har så innmari lyst på Odin kabler men har ikke råd.
Derfor denne frustrasjonen og sinne.
Tror problemet er at skeptikerne har så innmari lyst på Odin kabler men har ikke råd.
Og konklusjonen blir da at andre er misunnelige men ikke du, eller?ymir skrev:Det er da en del jeg også har lyst på,men har ikke råd.
Er da ikke misunnelig på de som har det,det blir litt dumt.
HerligMulig skeptikerne også er mentalt forstyrret,nærmest en sykelig fanatisk religiøs sekt som hever lønn fra NAV,
og som i sin kjedelige hverdag bedriver tiden med å lete opp idioter i kabeltråder.
Med så mye tid som brukes i søk etter kabeltråder og skriving om idiotene,nærmest 24/7 er det
merkelig at det ikke snart dukker opp menn i hvite frakker i hjemmene.
JATror problemet er at skeptikerne har så innmari lyst på Odin kabler men har ikke råd.
Og konklusjonen blir da at andre er misunnelige men ikke du, eller?ymir skrev:Det er da en del jeg også har lyst på,men har ikke råd.
Hei. Jeg orker ikke å bruke mer tid i denne tråden. Det er med lyd som med respekt; Noen lærer fort, noen lærer sakte, og noen lærer aldri. Dette gjelder også meg. Jeg lærer noe nytt hver eneste dag om hi-fi og om det å være menneske. Jeg har mine meninger og tenker på en annen måte enn det noen av dere når det gjelder dette. Sånn er det bare. Jeg jobber i helsevesenet i den kommunen jeg bor i, og der ser jeg det mange folk kaller for idioter hver dag. Dette har med menneskesynet mitt å gjøre. Og man ser jo at dess mer ytringsfrihet det blir, jo mer forsvinner respekten. End of story.
Palle
Jobber ikke du heller?Pensjonsist som meg?Jeg vil heller ha damer i hvite frakker....![]()
Betaler skatt i Odin-klassen, så nei ...Jobber ikke du heller?Pensjonsist som meg?Jeg vil heller ha damer i hvite frakker....![]()
Kanskje du har samme forhold til kunnskap som du påstår "skeptikerene" har til Odin.JATror problemet er at skeptikerne har så innmari lyst på Odin kabler men har ikke råd.
Etter år her på sentralen er jeg etter hvert blitt skuffet over kunnskapsnivået i enkelte miljøer,ja.Kanskje du har samme forhold til kunnskap som du påstår "skeptikerene" har til Odin.JAOg konklusjonen blir da at andre er misunnelige men ikke du, eller?
Hm.Og man ser jo at dess mer ytringsfrihet det blir, jo mer forsvinner respekten.
Resten av dagen holder vi på med sprøyteplaner for chemtrails, sprer løgner om at vaksiner virker og planter RFID-chips i folk, kanskje?Lurer på om skeptikerne har skiftordning og ordned abeidsfordeling på HFS?
Noen leter opp kabeltråder og noen skriver.12 timer på og 12 timer av?
Legg merke til at vi også har med et norsk innslag i listen.En liten oversikt: AudioQuest Tree Series WEL Signature – Robb Report
Ikke spesielt utholdende disse skeptikerne, du selv virker å være på 24/7Lurer på om skeptikerne har skiftordning og ordned abeidsfordeling på HFS?
Hmmm. Som Donald T. mener du? Du tuller vel nå ymir.Etter år her på sentralen er jeg etter hvert blitt skuffet over kunnskapsnivået i enkelte miljøer,ja.Kanskje du har samme forhold til kunnskap som du påstår "skeptikerene" har til Odin.JAOg konklusjonen blir da at andre er misunnelige men ikke du, eller?
For å ha råd til Odin bør de som kjøper ha tilgang til kapital.
Dersom de som kjøper slikt ikke har vunnet i lotto må de vel ansees som rimelig skarpe
som har lykkes i å ha en slik økonomi.Nærmest briljante i forretningslivet.
Hva med oss som har råd, men lar være å kjøpe slikt tøys?Dersom de som kjøper slikt ikke har vunnet i lotto må de vel ansees som rimelig skarpe
Vi burde nok først ribbes for alle økonomiske ressurser, og deretter bures inne. Ikke bruke opp pengene våre?? - det er samfunnsfiendtlig virksomhet, det.Hva med oss som har råd, men lar være å kjøpe slikt tøys?Dersom de som kjøper slikt ikke har vunnet i lotto må de vel ansees som rimelig skarpe
Når sover du? Virker som du er her 24 timer etter aktiviteten din å dømme.Lurer på om skeptikerne har skiftordning og ordned abeidsfordeling på HFS?
Eg hadde råd til Odin før, men etter at eg brukte (nesten) alle pengane på høgtalarar og forsterkarar, har du sikkert eit poeng... på den andre sida trur eg faktisk at eg fekk betre lyd no, enn om eg hadde brukt pengane på Odin-leidning og helde på gamleanlegget.Tror problemet er at skeptikerne har så innmari lyst på Odin kabler men har ikke råd.
Om jeg har råd eller ikke råd er fullstendig irrelevant i og med at dette dreier seg om man er villig til å betale noen hundre tusen for litt sølv, litt plastikk, litt tre og litt annet metall som ikke på noen måte er eksotisk eller kostbart, alt med det formål å la elektroner dytte hverandre gjennom uten å miste flere enn nødvendig. Spørsmålet er heller hvordan kunnskap og klokskap kan forsvare slikt?
Selv om jeg mener man fritt bør få lov til å forvalte sin egen pengebinge står man lettere i fare for å miste denne retten hvis man synes slike produkter kan forsvares![]()
Om jeg har råd eller ikke råd er fullstendig irrelevant i og med at dette dreier seg om man er villig til å betale noen hundre tusen for litt sølv, litt plastikk, litt tre og litt annet metall som ikke på noen måte er eksotisk eller kostbart, alt med det formål å la elektroner dytte hverandre gjennom uten å miste flere enn nødvendig. Spørsmålet er heller hvordan kunnskap og klokskap kan forsvare slikt?
Selv om jeg mener man fritt bør få lov til å forvalte sin egen pengebinge står man lettere i fare for å miste denne retten hvis man synes slike produkter kan forsvares![]()
Feickert Blackbird - Kuzma 4 point/VdH Colibri XCP-HO - Kuzma 4 point 14"/Miyajima Madake
Seriøst? Det er sånt som dette jeg elsker med kabeldebatter.
Spurte tidligere, hvor går grensen for hva moralpolitiet her på sentralen synes er akseptabelt å bruke på kabler. Fikk ikke noe svar gitt.
Ta Trondmeg sin vinylrigg over her da. Ikke billig den heller. En musikkinteresert person, som ikke er audiofil, ville muligens synes det er helt koko å bruke mer enn 10000 på en platespiller, fordi han synes dette er mer enn bra nok.
Hvis noen vil bruke 2 mill på kabler, så versågod.![]()
Det er akseptabelt å ha sin egen mening. Det er ikke akseptabelt å være en drittsekk.Er det som er i ferdt med å skje her at det blir akseptabelt å kritisere andres valg (og smak) på generell basis? Gleder meg til å bombe vennetrådene til merker jeg ikke liker med oppgulp om hvor dårlig det er og hvor lite peiling eierne har isåfall.
Helt klart. Men hvis du ser på hva de største kabelskeptikerne spiller på, blir det i min bok litt pussig att de i det hele tatt hever øyebryn over noen kabler. De har jo overskredet hva som er normalt å bruke på musikk for lengst. Ikke for det, helt ok for meg.Naturligvis må hver enkelt bruke hva han vil, men hver enkelt må også få mene hva han vil om hvorvidt han synes det er fornuftig.
Det som har skjedd er at det ikke er så kult med dyre ledninger lenger.Er det som er i ferdt med å skje her at det blir akseptabelt å kritisere andres valg (og smak) på generell basis? Gleder meg til å bombe vennetrådene til merker jeg ikke liker med oppgulp om hvor dårlig det er og hvor lite peiling eierne har isåfall.