idiotiske remedier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.521
    Torget vurderinger
    23
    "Hvalballa" siste modell... Også for bi-wiring :eek:

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.521
    Torget vurderinger
    23
    DETTE må da kvalifisere som noe av det mest idiotiske som er funnet opp?? Glufse-fengsel!

Skulle vært strengt forbudt å sperre inne godsakene på den måten.

Vedlegg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Dazed skrev:
    Anonym skrev:
    Senkefjører, gir redusert vandring, redusert komfort og dårligere kjøreegenskaper.
    Det er en sannhet med modifikasjoner.
    Ja, det blir gjerne kombinert med noen store felger som gir økt ufjæret vekt og enda dårligere egenskaper enn man allerede har fått av å bytte til kortere fjærer.

Klart man kan argumentere for et lavere tyngdepunkt men jeg er overbevist om at egenskapene totalt sett blir betraktelig redusert.
    Gjort på "rett" måte kan alle produkter gi kun negativ effekt.

Senkesett til biler kan fint gi bedre egenskaper på alle måter. Eksempler? Ta en gammel Volvo 240, f.eks. Gynger og krenger og er helt grusom å kjøre litt "inspirert" med, men med senkesett, stivere stabiliseringsstag og passelige lavprofildekk (og selvsagt korrekte hjulvinkler) blir den både bedre og mer presis å kjøre, får bedre veigrep i svinger og blir MYE mer komfortabel å kjøre enn den flåten den engang var.

Alle senkesett må ikke nødvendigvis brukes til å legge rånete "fast&furious"-doninger ned på asfalten.

Jeg har hatt sportsunderstell på alle mine biler til nå, og det kommer jeg til å ha i fremtiden også. At andre prioriterer annerledes og setter andre av en bils egenskaper først enn de jeg prioriterer, forstår jeg likevel.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for bidrag, alle sammen.

det bananetuiet er forresten en dårlig ide, jentungen har nemlig hatt et sånt et.
    fyller halve ranselen - for å frakte en stakkars banan.

O

Ole I

Gjest
    Nekter å legge ut bilde av det, men det sitter en fyr på Ila som hadde en del uniformsremedier som var helt, ja helt......

Ellers så tenkte jeg å legge ut noen HiFi eksempler, men så leste jeg siste Fidelity og ble sterkere i troen.... :)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.996
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Complete with glue, hva mer kan en DIY'er ønske seg?

Selv om de skulle virke, og selv om man hadde lykteglass med riktig passform, stjeler de vel mer lys enn et møkkete glass noen sinne har gjort.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Denne er ganske fin, men har aldri skjønt vitsen med en dings å "hvile" mobiltelefonen på.

N

Nifelheim

Gjest
    Trompetnerd skrev:
    Denne er ganske fin, men har aldri skjønt vitsen med en dings å "hvile" mobiltelefonen på.

Skader ikke å ha en fast plass å legge mobilen. Da slipper du å måtte lete etter den gang på gang. Du skal ha rett i at det er overkill å kjøpe et produkt å legge mobilen på. En skaphylle duger i massevis.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Quiz; hvor kommer denne kommentaren fra?

".. the most pointless book since "{"How to learn French"} was translated into French..."

Hint; forfatteren ble i samme serie beskrevet som "the stunning brainbox dr. ......", og begrepet "Aardwark" samt "nasal implements" ble kjente, samtidig med at "Sea" (opprinnelig ment som C) ble forsøkt definert som ".. a big blue wobbly thing...".

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Vidar P skrev:
    Quiz; hvor kommer denne kommentaren fra?

".. the most pointless book since "{"How to learn French"} was translated into French..."

Hint; forfatteren ble i samme serie beskrevet som "the stunning brainbox dr. ......", og begrepet "Aardwark" samt "nasal implements" ble kjente, samtidig med at "Sea" (opprinnelig ment som C) ble forsøkt definert som ".. a big blue wobbly thing...".
    Black adder. Den episoden du refererer til gikk nettopp på tv.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, helt rett. Blackadders omtale av den engelsk-engelske ordboken (dictionary) til dr Johnson :) :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Aaaahh... Det kommer tilbake til meg.

Jeg har forresten alle seriene på DVD. Men det er da slett ikke idiotisk, knapt noe remedie, og dermed off topic. 8)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Neida, Blackadder mente at denne dictionaryen var en idiotisk greie, ja sågar det mest idiotiske han kunne forestille seg siden "How to learn French" ble oversatt til fransk, og temaet er følgelig helt on-topic :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg refererte til min DVD-boks. Ellers er jeg naturligvis enig med deg. :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Dette blir jeg nesten flau av å fortelle, men mor og far har en slik sak hengende i gangen på hytta. Hver gang noen går forbi, starter helvetet. Ikke sjeldent jeg røsker ut batteriene, men da er fattern på plass med nye. ;D ;D ;D

Skikkelig PAIN in the ASS!!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Dazed skrev:
    Anonym skrev:
    Dazed skrev:
    Anonym skrev:
    Senkefjører, gir redusert vandring, redusert komfort og dårligere kjøreegenskaper.
    Det er en sannhet med modifikasjoner.
    Ja, det blir gjerne kombinert med noen store felger som gir økt ufjæret vekt og enda dårligere egenskaper enn man allerede har fått av å bytte til kortere fjærer.

Klart man kan argumentere for et lavere tyngdepunkt men jeg er overbevist om at egenskapene totalt sett blir betraktelig redusert.
    Gjort på "rett" måte kan alle produkter gi kun negativ effekt.

Senkesett til biler kan fint gi bedre egenskaper på alle måter. Eksempler? Ta en gammel Volvo 240, f.eks. Gynger og krenger og er helt grusom å kjøre litt "inspirert" med, men med senkesett, stivere stabiliseringsstag og passelige lavprofildekk (og selvsagt korrekte hjulvinkler) blir den både bedre og mer presis å kjøre, får bedre veigrep i svinger og blir MYE mer komfortabel å kjøre enn den flåten den engang var.

Alle senkesett må ikke nødvendigvis brukes til å legge rånete "fast&furious"-doninger ned på asfalten.

Jeg har hatt sportsunderstell på alle mine biler til nå, og det kommer jeg til å ha i fremtiden også. At andre prioriterer annerledes og setter andre av en bils egenskaper først enn de jeg prioriterer, forstår jeg likevel.
    Får den virkelig forbedrede kjøreegenskaper med redusert fjæringsvei?

Jeg har hatt min dose med senkede biler men i ettertid tror jeg neppe at veigrepet ble forbedret av at bilen gikk på 3 hjul i svingene når den ble presset...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hatt den glede å bli kjent med to stk BMW E60, en med og en uten sportsunderstell. Fabrikkmontert som nybil, og helt originalt tilleggsvalg selvsagt, ingen fjøsmekk. Ved fjøsmekk sier resultatet seg ofte selv... og her tror jeg kanskje man snakker forbi hverandre. "Senket" (som i fjøsmekk av tenåringer) er ikke det samme som originalt sportsunderstell iallefall.

Sportsunderstell på E60 (som er min referanse i så måte) er 15mm lavere, og har stivere oppheng. Man merker dette veldig godt på styrerespons særlig, iallefall hva angår denne aktuelle modellen. Standard oppsett føles litt "vassent" på styringen i forhold, mens sportsunderstellet føles merkbart mer responsivt på rattutslag. Komfort, og evne til å smoothe over veiunderlag, reduseres riktignok en smule.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    TTmania skrev:
    Dette blir jeg nesten flau av å fortelle, men mor og far har en slik sak hengende i gangen på hytta. Hver gang noen går forbi, starter helvetet. Ikke sjeldent jeg røsker ut batteriene, men da er fattern på plass med nye. ;D ;D ;D

Skikkelig PAIN in the ASS!!
    ..........
    Haha. Flau av å fortelle at mor og far har en på hytta?
    Nei, pytt, en sånn må du ha i hus. Det har ihvertfall jeg.
    En sånn som dette, som synger I Will Survive:

Og du som er inne på tøfler, hva med sånne med lys?

http://www.bimbambanana.com

Vedlegg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hva med tanntråd med baconsmak? ;D ;D ;D

Bacon Floss

Dentists recommend flossing and we recommend bacon! Now you can improve your dental hygiene while enjoying the amazing flavor of crispy fried bacon. Is there anything bacon can’t improve? Each 2-1/2" tall plastic dispenser contains 27.3 yards of waxed floss.

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Jeg har hatt den glede å bli kjent med to stk BMW E60, en med og en uten sportsunderstell. Fabrikkmontert som nybil, og helt originalt tilleggsvalg selvsagt, ingen fjøsmekk. Ved fjøsmekk sier resultatet seg ofte selv... og her tror jeg kanskje man snakker forbi hverandre. "Senket" (som i fjøsmekk av tenåringer) er ikke det samme som originalt sportsunderstell iallefall.

Sportsunderstell på E60 (som er min referanse i så måte) er 15mm lavere, og har stivere oppheng. Man merker dette veldig godt på styrerespons særlig, iallefall hva angår denne aktuelle modellen. Standard oppsett føles litt "vassent" på styringen i forhold, mens sportsunderstellet føles merkbart mer responsivt på rattutslag. Komfort, og evne til å smoothe over veiunderlag, reduseres riktignok en smule.
    Jeg sikter til 3. parts senkefjærer som kun har som funksjon å få bilen lavere. Har stor tro på at et originalt sportsunderstell forbedrer kjøreegenskaper og opplevelse

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Jeg sikter til 3. parts senkefjærer som kun har som funksjon å få bilen lavere...
    Enig, det er idiotiske remedier det. Bilen blir styggere, dårligere og det koster endel tid og penger.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Vidar P skrev:

Jeg sikter til 3. parts senkefjærer som kun har som funksjon å få bilen lavere. Har stor tro på at et originalt sportsunderstell forbedrer kjøreegenskaper og opplevelse
    Tredjeparts deler kan sikkert også hjelpe, men selvsagt må det implementeres riktig. Knallstive Sierraer med tre runder spiralfjør for lite i hvert hjørne (1) og slitne originale støtdempere får selvsagt ikke bedre egenskaper enn en original bil. En bil med godkjent og fagmessig utført modifisering av understellet med kortere og hardere dempere og fjører kan f.eks. få bedre kjøreegenskaper på smooth asfalt/bane, ofte på bekostning av komfort og veigrep på hullete og humpete norske landeveier.

Jeg sier bare at senkefjører absolutt kan ha sin misjon.

1: Dette minner meg om en lokal helt som da han ble stoppet i teknisk kontroll og fikk spørsmål om han hadde godkjenningspapirer på senkingen av bilen, dro opp en kvittering fra Biltema for kjøpet av en kappeskive. ;D Priceless!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hatt Golf Gti med kortere og hardere dempere og fjærer (ned 80mm). Den hadde selvsagt hatt forstillingskontroll og den var veldig lett å kjøre og såpass progressiv at den var dønn stiv når den ble presset.

Ble den presset hardt nok kom den opp på 3 hjul og når kontaktflaten blir redusert så er det rimelig å anta at veigrepet blir redusert.

M

Mr-T

Gjest
    80 mm senking er jo temmelig voldsomt ..... "Seriøse" senkesett/sportsfjærer senker som regel ikke mer en 10-15 mm. Tror jeg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.521
    Torget vurderinger
    23
    Siden vi er inne på "senking" og 80 mm. 8) 8) - her er noe som vel må være et idiotisk remedie;

Her går en da vel rett på praksisen istedenfor...??

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn