Eh... tror det var en spøk...toriamos skrev:Eh.. Nei, tror det er kabler faktisk. For høyttalere.ottone skrev:Åh, så flotte bukseseler !Sleiven skrev:
Beklager kunne ikke dy meg
Eh... tror det var en spøk...toriamos skrev:Eh.. Nei, tror det er kabler faktisk. For høyttalere.ottone skrev:Åh, så flotte bukseseler !Sleiven skrev:
Beklager kunne ikke dy meg
pengesluk skrev:"Hvalballa" siste modell... Også for bi-wiring
Gjort på "rett" måte kan alle produkter gi kun negativ effekt.Anonym skrev:Ja, det blir gjerne kombinert med noen store felger som gir økt ufjæret vekt og enda dårligere egenskaper enn man allerede har fått av å bytte til kortere fjærer.Dazed skrev:Det er en sannhet med modifikasjoner.Anonym skrev:Senkefjører, gir redusert vandring, redusert komfort og dårligere kjøreegenskaper.
Klart man kan argumentere for et lavere tyngdepunkt men jeg er overbevist om at egenskapene totalt sett blir betraktelig redusert.
Warum, warum, ist mein Banan so krum?ottone skrev:
Hehe.. denne var jo genial! ;D :epi skrev:
Skader ikke å ha en fast plass å legge mobilen. Da slipper du å måtte lete etter den gang på gang. Du skal ha rett i at det er overkill å kjøpe et produkt å legge mobilen på. En skaphylle duger i massevis.Trompetnerd skrev:Denne er ganske fin, men har aldri skjønt vitsen med en dings å "hvile" mobiltelefonen på.
En godtebutikk er det.lakki_luke skrev:
Black adder. Den episoden du refererer til gikk nettopp på tv.Vidar P skrev:Quiz; hvor kommer denne kommentaren fra?
".. the most pointless book since "{"How to learn French"} was translated into French..."
Hint; forfatteren ble i samme serie beskrevet som "the stunning brainbox dr. ......", og begrepet "Aardwark" samt "nasal implements" ble kjente, samtidig med at "Sea" (opprinnelig ment som C) ble forsøkt definert som ".. a big blue wobbly thing...".
Får den virkelig forbedrede kjøreegenskaper med redusert fjæringsvei?Dazed skrev:Gjort på "rett" måte kan alle produkter gi kun negativ effekt.Anonym skrev:Ja, det blir gjerne kombinert med noen store felger som gir økt ufjæret vekt og enda dårligere egenskaper enn man allerede har fått av å bytte til kortere fjærer.Dazed skrev:Det er en sannhet med modifikasjoner.Anonym skrev:Senkefjører, gir redusert vandring, redusert komfort og dårligere kjøreegenskaper.
Klart man kan argumentere for et lavere tyngdepunkt men jeg er overbevist om at egenskapene totalt sett blir betraktelig redusert.
Senkesett til biler kan fint gi bedre egenskaper på alle måter. Eksempler? Ta en gammel Volvo 240, f.eks. Gynger og krenger og er helt grusom å kjøre litt "inspirert" med, men med senkesett, stivere stabiliseringsstag og passelige lavprofildekk (og selvsagt korrekte hjulvinkler) blir den både bedre og mer presis å kjøre, får bedre veigrep i svinger og blir MYE mer komfortabel å kjøre enn den flåten den engang var.
Alle senkesett må ikke nødvendigvis brukes til å legge rånete "fast&furious"-doninger ned på asfalten.
Jeg har hatt sportsunderstell på alle mine biler til nå, og det kommer jeg til å ha i fremtiden også. At andre prioriterer annerledes og setter andre av en bils egenskaper først enn de jeg prioriterer, forstår jeg likevel.
Haha. Flau av å fortelle at mor og far har en på hytta?TTmania skrev:Dette blir jeg nesten flau av å fortelle, men mor og far har en slik sak hengende i gangen på hytta. Hver gang noen går forbi, starter helvetet. Ikke sjeldent jeg røsker ut batteriene, men da er fattern på plass med nye. ;D ;D ;D
Skikkelig PAIN in the ASS!!
..........
Jeg sikter til 3. parts senkefjærer som kun har som funksjon å få bilen lavere. Har stor tro på at et originalt sportsunderstell forbedrer kjøreegenskaper og opplevelseVidar P skrev:Jeg har hatt den glede å bli kjent med to stk BMW E60, en med og en uten sportsunderstell. Fabrikkmontert som nybil, og helt originalt tilleggsvalg selvsagt, ingen fjøsmekk. Ved fjøsmekk sier resultatet seg ofte selv... og her tror jeg kanskje man snakker forbi hverandre. "Senket" (som i fjøsmekk av tenåringer) er ikke det samme som originalt sportsunderstell iallefall.
Sportsunderstell på E60 (som er min referanse i så måte) er 15mm lavere, og har stivere oppheng. Man merker dette veldig godt på styrerespons særlig, iallefall hva angår denne aktuelle modellen. Standard oppsett føles litt "vassent" på styringen i forhold, mens sportsunderstellet føles merkbart mer responsivt på rattutslag. Komfort, og evne til å smoothe over veiunderlag, reduseres riktignok en smule.
Enig, det er idiotiske remedier det. Bilen blir styggere, dårligere og det koster endel tid og penger.Anonym skrev:Jeg sikter til 3. parts senkefjærer som kun har som funksjon å få bilen lavere...
Tredjeparts deler kan sikkert også hjelpe, men selvsagt må det implementeres riktig. Knallstive Sierraer med tre runder spiralfjør for lite i hvert hjørne (1) og slitne originale støtdempere får selvsagt ikke bedre egenskaper enn en original bil. En bil med godkjent og fagmessig utført modifisering av understellet med kortere og hardere dempere og fjører kan f.eks. få bedre kjøreegenskaper på smooth asfalt/bane, ofte på bekostning av komfort og veigrep på hullete og humpete norske landeveier.Anonym skrev:Jeg sikter til 3. parts senkefjærer som kun har som funksjon å få bilen lavere. Har stor tro på at et originalt sportsunderstell forbedrer kjøreegenskaper og opplevelseVidar P skrev:Jeg har hatt den glede å bli kjent med to stk BMW E60, en med og en uten sportsunderstell. Fabrikkmontert som nybil, og helt originalt tilleggsvalg selvsagt, ingen fjøsmekk. Ved fjøsmekk sier resultatet seg ofte selv... og her tror jeg kanskje man snakker forbi hverandre. "Senket" (som i fjøsmekk av tenåringer) er ikke det samme som originalt sportsunderstell iallefall.
Sportsunderstell på E60 (som er min referanse i så måte) er 15mm lavere, og har stivere oppheng. Man merker dette veldig godt på styrerespons særlig, iallefall hva angår denne aktuelle modellen. Standard oppsett føles litt "vassent" på styringen i forhold, mens sportsunderstellet føles merkbart mer responsivt på rattutslag. Komfort, og evne til å smoothe over veiunderlag, reduseres riktignok en smule.