iFi Zen Streamer

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
811
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Er det andre som plages med å få koblet denne opp på wifi-nettverk?
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
811
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Å følge bruksanvisning er jo f.. som å rope i skogen, uten å få svar. Sendte mail til forhandler, fikk ikke svar der heller;)
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
811
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Mailen ble sendt onsdag, el torsdag, og var heller ikke ment som noen kritikk, overhodet :) De har sikkert nok å gjøre
 
Sist redigert:

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
811
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Følger quick start guiden. Skjer ingenting etter å ha lagt inn passordet til nettverket. Den kom opp å kjøre av seg selv, noen timer etter at jeg ga fullstendig opp. Var ute å handla og gikk på kafe, da jeg kom hjem sto den å lyste hvitt, og var på nett. Forbindelsen har jeg mista en gang etter det, samme styret for å få den opp å kjøre igjen. En annen ting, det er at den plutselig skifter utgang av seg selv, fra coax til USB, og visa versa. Ikke til å bli klok av. Men den spiller jaggu bra, bare synd at den peker nese til brukern i ny og ne.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.417
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Er den stabil/som forventet når du har den koblet til LAN/kablet nettverk?
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
811
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Har ikke mulighet til å koble den til kablet nett, da må jeg legge 12m med kabel langs veggene, noe jeg synes er litt toskete. Utover det har den mistet forbindelse en gang, selv om signalet er sterkt og godt i stuen. Har bare hatt den i 1 uke nå.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.417
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Forslaget var å koble den på kablet nett for test, for å se om den holder på utgangen++. Aka alt annet fungerer og du er happy med den ellers. :cool:
-Samt at du får brukt som normalt den mens du venter på svar fra forhandler/support....
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
811
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Misforsto litt, ja, gjorde det når jeg trøblet i starten, forbindelse med en gang når jeg kablet den
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.417
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Siden alt fungerer knirkefritt med kablet nettverk, så er det jo sannsynligvis problem med wifi modul på enhet, eller at det er et oppsett på wifi-nettverket i huset som den ikke takler.
Eks, er det kombinert 2.4Ghz og 5Ghz wifi nettverk i huset? Hvis ja, så kan det være en test å separare disse til hvert sitt nett med navn.
Ev slå av IPv6 på wifi. (hvis IPv6 var problemet, så burde det jo også vært problem på kablet nett. Men man vet aldri)
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.881
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
Har du sjekket om det finnes oppdateringer tilgjengelig?
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Hadde liknende problemer med min, og lånte til og med en av forhandleren hvor jeg kjøpte den, og den var likedan. Det som fungerte for meg var 4-5 factory reset, akumulert, ikke etter hverandre. Den har vært dønn stabil i over et år etter det.
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.847
Antall liker
966
alle problemer jeg har hatt med wifi over 20år har ligget i mottaker, selv gammel netgear router til 299kr fra clas ohlson har alltid fungert så lenge dekningen er god nok. virker som det noen ganger blir krøll så snart det så står "hifi" på enheten, mens en billig laptop har ingen problem.
 
Topp Bunn