Ikke plass til (enda en) subwoofer? Helt sikker? :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Her kommer en liten bildekavalkade av hvordan folk har valgt å plassere og integrere sine Sigberg Audio Inkognito subwoofere!

    Jeg tenkte jeg skulle dele litt rundt fleksibiliteten til våre Sigberg Audio Inkognito subwoofere. Med Inkognito kan du få bass av høy kvalitet og dypbass ned til 20hz eller lavere in-room, selv når du har lite plass og begrensede plasseringsmuligheter. Inkognito har form som en pizzaboks, og kan plasseres horisontalt på gulvet, vertikalt mot en vegg eller til og med henges opp på veggen!

    1701430543379.png
    1701430560884.png

    Jeg har også lyst til å ta livet av idéen om at subwoofere ikke egner seg for musikk. Vi benytter komponenter av svært høy kvalitet (Scan-speak drivere og Hypex forsterker) kombinert med et svært godt dempet og avstivet kabinett. For de som ikke er klar over det lager vi også høyttalersystemer hvor subwoofere er en integrert del av systemet, så vi tar subwooferne våre SVÆRT alvorlig. :)

    Nedenfor følger et antall bilder av Inkognito i forskjellige miljøer og konfigurasjoner i demorom og ute hos kunder, sånn at dere kan få et inntrykk av hvordan den kan plasseres! :D


    Sentralt plassert sammen med anlegget:
    1701430779766.png

    1701430982646.png

    1701430993806.png


    Helt gjemt, her står det to stk Inkognito inntil veggen bak arbeidsbordet (man skimter en av de under bordet):
    1701430818691.png


    Her er en annen som også har den under bordet:
    1701430842862.png



    På vegg:
    1701430720063.png

    1701430745907.png



    Til siden gjemt bak en plante:
    1701430911102.png


    Eller hva med bak en sofa?
    1701430932929.png



    Eller kanskje heller under sofaen?
    1701430949320.png


    1701430962276.png



    Her ser man en liggende og en stående på samme bilde:
    1701431019197.png


    Her er driveren som benyttes (tilgjengelig i 10" og 12" utgave):
    1701431040690.png




    Og til slutt frekvensrespons fra to forskjellige rom for å gi et inntrykk av hvor dypt de typisk går:
    1701431080788.png

    1701431091175.png



    Frequency response:
    Inkognito 10: 25-250hz (+/- 3dB) (ground plane)
    Inkognito 12: 23-250hz (+/- 3dB) (ground plane)
    Typical in-room bass extension (both): ~18-20hz (-3dB)

    Max SPL @ avg 30-80hz/1m:
    Inkognito 10: ~111dB
    Inkognito 12: ~115dB


    Har du spørsmål, still de gjerne direkte i tråden her, eller ta kontakt via DM :)
    Du kan lese mer om og bestille Sigberg Audio Inkognito direkte på vår webside:
    www.sigbergaudio.no
     

    Kommentarer

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.538
    Antall liker
    3.714
    Torget vurderinger
    96
    Kjekt! Jeg må dog innrømme at jeg ble mest nysgjerrig på den nye Dynaudio Confidence som sees på et bilde. Hadde C4 i den gamle serien. Beklager Sigberg🙈 😁 Men det er sikkert en god match!
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt! Jeg må dog innrømme at jeg ble mest nysgjerrig på den nye Dynaudio Confidence som sees på et bilde. Hadde C4 i den gamle serien. Beklager Sigberg🙈 😁 Men det er sikkert en god match!
    Hehe, ja Lyd&Bilde hadde begge inne til test samtidig og kjørte de i samme oppsett, så det er der akkurat det bildet er fra. :)

    Det gir meg jo en unskyldning til å dele sitatet fra den testen: 😇

    Kontrabassen får et fundament og en undertonestruktur som man skal lete lenge etter blant frittstående høyttalere. Det fant jeg ut ved å koble over til de gigantiske Dynaudio Confidence 60, som vi også har fått inn til test. De kan koste 450.000 kroner så mye de vil, men selv disse drar nytte av en subwoofer i bunnen. For enda mer fjellstø dypbass. Sigberg-suben gjør slettes ikke skamme på høyttalerne, og henger med bra også når jeg drar på med lydnivå.
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Ingen mulig for trådløs tilkobling for disse subbene er det vel? Da hadde det vært meget interessant med et par stk :)
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Vil feks i prinsippet REL sitt AirShip-system (trådløs overføring) kunne fungere også på dine subber? Jeg har allerede dettes systemet med 2 stk REL-subber tilkoblet trådløst og 4 stk subber av annet merke tilkoblet med kabel. AirShip-modul (mottaker) kan skrus fast bak på REL-subber som ikke har modulen innebygget og signalet føres videre med kabel fra denne enheten (2x RCA) til input på sub.
     

    AleksanderMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Innlegg
    258
    Antall liker
    156
    Det med subwoofer under sofa har jeg tenkt på selv. Hvordan låter det?
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    249
    Antall liker
    315
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Det med subwoofer under sofa har jeg tenkt på selv. Hvordan låter det?
    Bildet av de to under sofaen er hos meg. Det målte veldig bra og kunne naturligvis ha de på forholdsvis lavt nivå iom de var så nærme. Til film var det ganske så morsomt da sofaen nærmest hoppet når det var action på bildet, men til musikk ble det rett og slett for distraherende så jeg endte opp med å plassere dem ut til sidene.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det med subwoofer under sofa har jeg tenkt på selv. Hvordan låter det?
    Det spørs nok litt på rom/forhold og hvor høyt man spiller. Jeg har vært hos to kunder som har det slik, @avelon pluss en til. Avelon opplevde jo som han skriver at det ble litt mye fordi selve sofaen vibrerte, mens den andre jeg var hos hadde ikke dette "problemet" (som kan være positivt og negativt avhengig av hva man ønsker). Det spørs jo litt hva man typisk hører på og hvor høyt også så klart.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

SigbergAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
6.623
Link til alle artikler
60
SigbergAudio sine annonser
Bransjenyheter
Sigberg Audio demo / B-vare

Sigberg Audio demo / B-vare

  • 0
Er du interessert i Sigberg Audio og ute etter å gjøre et kupp? Vi har nesten alltid produkter inne som har vært benyttet i demo, på messe eller av andre årsaker ikke kan selges til full pris...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio MANTA snart tilgjengelig i hvitt!

Sigberg Audio MANTA snart tilgjengelig i hvitt!

  • 0
Vi gikk tom for MANTA rett over nyttår, og i ny batch med kabinetter kommer vi til å bestille opp et begrenset antall i hvitt! 🥳😍 Ta kontakt hvis du er interessert i denne fargekombinasjonen! Hvis...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio MANTA årets produkt i Stereopluss!

Sigberg Audio MANTA årets produkt i Stereopluss!

  • 0
Jeg er glad å stolt over å dele at Sigberg Audio MANTA høyttalersystem er valgt ut som et av årets produkter 2023-2024 av Stereopluss! :love: Arbeidet med dette unike høyttalerkonseptet har vært...
Fortsett
Bransjenyheter
Salg Sigberg Audio Inkognito 10 og hvite SBS.1

Salg Sigberg Audio Inkognito 10 og hvite SBS.1

  • 0
Sjelden sjanse til å skaffe seg splitter nye Sigberg Audio produkter til rabattert pris! Grunnet et ønske om å balansere ut lagerbeholdningen litt før bestilling av flere kabinetter kjører vi nå...
Fortsett
Bransjenyheter
Christer Krogh snakker om Sigberg Audio (video)

Christer Krogh snakker om Sigberg Audio (video)

  • 11
Denne høsten har vi delt et antall korte klipp (rundt et minutt hver) hvor Christer Krogh som er mixing & mastering engineer og produsent hos Velvet recording snakker om sin opplevelse av Manta og...
Fortsett
Bransjenyheter
Utviklingstråd: Sigberg Audio fullrange gulvstående høyttaler med kardioide

Utviklingstråd: Sigberg Audio fullrange gulvstående høyttaler med kardioide

  • 174
Ny utviklingstråd: Jeg starter nå utviklingen av en fullfrekvent aktiv høyttaler med kardioide!
Fortsett
Topp Bunn