Ikko’s nye venner

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
870
Antall liker
866
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Ikko er nye på markedet og trenger en venneside. Har hatt disse på lån nå noen uker fra Mala audio. Her er noen ord om de.

Ikko OH 1 in ear monitors.

Har nå brukt Ikko OH1 øreplugger snart en måned og må si de imponerer meg. Makan til klar og åpen lyd. Jeg har knapt brukt mine Sony wh1000xm2 etter jeg fikk hånd om Ikko OH1.

Ikko kommer med to sett gummipropper en kalt «vocal» den andre «balanced»hver i tre størrelser for god tilpasning til ditt øre. Jeg har mest brukt balanced. Føler at disse passer ørene mine best og bassen gikk endel dypere med disse proppene.
Jeg synes proppene sitter godt i ørene, godt hjulpet av kabelen som går over og bak øret. Kabelen er avtakbar så den kan byttes hvis uhellet skulle være ute. Der er flettet og veldig myk. Jeg fryktet først at pga flettingen ville den lage mye støy når den gnir mot jakken, men ble positivt overrasket. Det er nesten ingen kable-gnikke støy. Bra.

Så lyden. Jeg har hørt på en blanding av div podcasts og div musikk. Det jeg legger merke til er at jeg ikke trenger å spille veldig høyt for å få med detaljer. Selv når jeg er ute å går kan jeg spille såpass lavt at jeg hører trafikken rundt meg og allikevel føler jeg at jeg har et bra lydbilde. Men Ikko kan og spille høyt. Og jeg liker det. Jeg sitter ikke igjen med følelsen, ja det er ok til ørepropper å være. Det er bra, punktum.
Dette er de første øreproppene jeg har hatt hvor jeg føler bassen er med hele veien, den er dyp og kontrollert. Mellomtonen er klar og spesielt stemmer føles veldig naturlige.
De gruser mine formstøpte propper.

Heretter blir det nok mindre bruk av mine Sony wh1000xm2 aktiv støydempende. Jeg synes rett og slett Ikko OH1 spiller bedre. Så får jeg heller dra fram Sony når jeg teenger støydempingen.

Takker Mala audio for lånet.
 
Topp Bunn