alphamale
Hi-Fi freak
Gratulerer så meget......Da har vi vert på ultralyd og jeg skal bli pappa til en gutt
Mvh Imagine
Jeg vet hva du har i vente, har to sneiper selv. Gled deg!
Gratulerer så meget......Da har vi vert på ultralyd og jeg skal bli pappa til en gutt
Mvh Imagine
Har en datter på 9 år fra før av blir 10 nå 25 juli , blir skorpion barn og dette og trur du ikke vi har fått termin 28 oktober når dama har fødsels dag Gleder meg jeg synes dette er en fin tid , barna skal jo bringe denne verden videre på en måteGratulerer så meget......Da har vi vert på ultralyd og jeg skal bli pappa til en gutt
Mvh Imagine
Jeg vet hva du har i vente, har to sneiper selv. Gled deg!
Mye bedre nå enn det var! Bare for å klarere opp litt begrepsforvirring, så heter det dipp når det er et søkk/hull i frekvensresponsen og en Peak når det er en topp. Så det du har fikset med eq er peaker, ikke dipperDette kan jeg ikke klage på nå er den dippen på 40 hz mye bedre enn den var
Vis vedlegget 323939
Imagine
Å dette fikset jeg uten noe form for hjelp annet enn jeg toe di enda litt inn altså frontene , skal hente ut dsp som er ment for subwoofrene på mandag. Så tok jeg rew måling fra der jeg sitter i sweetspot i øre høyde og ble utrolig glad når jeg fikk til denne kurven. Rew er et program jeg er utrolig glad for at Atle T , retep og ikke minst hutsefruts viste meg dette , hutsefruts skal også ha skryt for at han la ut hvordan jeg skulle gå fram med dette steg for steg. Atle T skal også ha skryt for tips han har gitt meg innen plasseringer osv osv + han vet mye hvordan jeg liker lydsignaturen min og jeg liker det han kan innen akustikk. Ser virkelig fram til og møte disse guttene utenom hfs. Bassen i frontene er slik jeg vil ha det nå , di er stram og fin skikkelig punsh i di og ikke minst kjappe disse 6,5 tommerene og di går dypt der di skal både på musikk og film. Har også begynt og sett litt på subwoofrene her er 10 tommerne ganske fin synes jeg , men 12 tommeren er den som lager denne bass oppsamlingen , men jeg styrte litt med hz i dag på selve subben i stedet for inne på hjemmekino forsterkeren , og da roet bass oppsamlingen seg så jeg etter jeg satt hz helt ned på 12 tommeren. Så jeg skal nok få til dette , den plager meg ikke denne bassen fra subwoofrene men det blir plagsomt i lengden. Nå bruker jeg kun subbene til film , spilling , tv titting og av og til jeg kan ha på 10 tommerne til musikk.Mye bedre nå enn det var! Bare for å klarere opp litt begrepsforvirring, så heter det dipp når det er et søkk/hull i frekvensresponsen og en Peak når det er en topp. Så det du har fikset med eq er peaker, ikke dipperDette kan jeg ikke klage på nå er den dippen på 40 hz mye bedre enn den var
Vis vedlegget 323939
Imagine
dipper er mye vanskeligere å ha med å gjøre og lar seg sjelden heves med Dsp.
Ser uansett mye bedre ut nå og tipper det låter bedre om du synes det låter litt tynt nå så kan du legge inn et low shelf filter for å tilpasse mengde bass i forhold til resten av spekteret til akkurat det bibler å nivået du selv synes er best
Grattis med DSP Imagine! Blir spennende å se hva den er istand til å gjøre.Da har jeg endelig hentet dpsen som jeg skulle ha gjort for lenge siden , nå mangler jeg bare strøm kablene så er alt på plass Skal bli kjekt og få prøve ut den dsp på subwoofrene nå
Imagine
Ja jeg skal kjøre en måling først , så skal jeg kjøre kalibrering med dsp først og etter på i onkyoen. Takk for gratulasjonen håper jeg har nok y splittere for jeg skal på med 3 subwoofere , for denne dsp må vel stå på hele tiden mens subwoofrene er i gang ? Jeg får ikke gjort det før senere men det er 10 tommerne som er viktigst her , så jeg lurer på om 12 tommeren skal få gå utenom dsp den er såpass stabil også det har jeg sett på målingene mine , men jeg får de etterhvert som jeg holder påGrattis med DSP Imagine! Blir spennende å se hva den er istand til å gjøre.Da har jeg endelig hentet dpsen som jeg skulle ha gjort for lenge siden , nå mangler jeg bare strøm kablene så er alt på plass Skal bli kjekt og få prøve ut den dsp på subwoofrene nå
Imagine
Du får gjøre en måling med og uten den da, så du ser effekten visuelt også.
Kalibrerer SUB'ene først, også kjører du kalibrering i Onkyo'en etterpå.
Jeg ville bare ha koblet det akkurat slik du har det i dag, men bare satt RCA kabelen som går inn i receiveren din i Antimode'n istedet. Deretter koble Antimode'n til receiveren. Sett hva slags resultater det hadde gitt meg, før jeg eventuelt hadde prøvd på andre ting.Ja jeg skal kjøre en måling først , så skal jeg kjøre kalibrering med dsp først og etter på i onkyoen. Takk for gratulasjonen håper jeg har nok y splittere for jeg skal på med 3 subwoofere , for denne dsp må vel stå på hele tiden mens subwoofrene er i gang ? Jeg får ikke gjort det før senere men det er 10 tommerne som er viktigst her , så jeg lurer på om 12 tommeren skal få gå utenom dsp den er såpass stabil også det har jeg sett på målingene mine , men jeg får de etterhvert som jeg holder påGrattis med DSP Imagine! Blir spennende å se hva den er istand til å gjøre.Da har jeg endelig hentet dpsen som jeg skulle ha gjort for lenge siden , nå mangler jeg bare strøm kablene så er alt på plass Skal bli kjekt og få prøve ut den dsp på subwoofrene nå
Imagine
Du får gjøre en måling med og uten den da, så du ser effekten visuelt også.
Kalibrerer SUB'ene først, også kjører du kalibrering i Onkyo'en etterpå.
Imagine
Enig i at AtleT kan mye om akustikk. Det er en ting jeg har merket som du kommer til å merke også. Det er vanvittig mye å lære om akustikk. Selv har jeg prøvd å dra akustikken i lytterommet mitt til det ekstreme. Det er et enormt stort tema med veldig mange variabler å forholde seg til. Det er lett å gå seg vill, men det er samtidig en vanvittig bra måte for å få mye lydkvalitet for lite penger. Lytterommet og akustikken er helt klart den største komponenten som må i orden for å få god lyd.Å dette fikset jeg uten noe form for hjelp annet enn jeg toe di enda litt inn altså frontene , skal hente ut dsp som er ment for subwoofrene på mandag. Så tok jeg rew måling fra der jeg sitter i sweetspot i øre høyde og ble utrolig glad når jeg fikk til denne kurven. Rew er et program jeg er utrolig glad for at Atle T , retep og ikke minst hutsefruts viste meg dette , hutsefruts skal også ha skryt for at han la ut hvordan jeg skulle gå fram med dette steg for steg. Atle T skal også ha skryt for tips han har gitt meg innen plasseringer osv osv + han vet mye hvordan jeg liker lydsignaturen min og jeg liker det han kan innen akustikk. Ser virkelig fram til og møte disse guttene utenom hfs. Bassen i frontene er slik jeg vil ha det nå , di er stram og fin skikkelig punsh i di og ikke minst kjappe disse 6,5 tommerene og di går dypt der di skal både på musikk og film. Har også begynt og sett litt på subwoofrene her er 10 tommerne ganske fin synes jeg , men 12 tommeren er den som lager denne bass oppsamlingen , men jeg styrte litt med hz i dag på selve subben i stedet for inne på hjemmekino forsterkeren , og da roet bass oppsamlingen seg så jeg etter jeg satt hz helt ned på 12 tommeren. Så jeg skal nok få til dette , den plager meg ikke denne bassen fra subwoofrene men det blir plagsomt i lengden. Nå bruker jeg kun subbene til film , spilling , tv titting og av og til jeg kan ha på 10 tommerne til musikk.Mye bedre nå enn det var! Bare for å klarere opp litt begrepsforvirring, så heter det dipp når det er et søkk/hull i frekvensresponsen og en Peak når det er en topp. Så det du har fikset med eq er peaker, ikke dipperDette kan jeg ikke klage på nå er den dippen på 40 hz mye bedre enn den var
Vis vedlegget 323939
Imagine
dipper er mye vanskeligere å ha med å gjøre og lar seg sjelden heves med Dsp.
Ser uansett mye bedre ut nå og tipper det låter bedre om du synes det låter litt tynt nå så kan du legge inn et low shelf filter for å tilpasse mengde bass i forhold til resten av spekteret til akkurat det bibler å nivået du selv synes er best
Gleder meg til og få eget dedikert rom , og begynne med akustikk tiltak og den slags , da er jeg spent på hva jeg greier og få ut av anlegget som skal inn der
Imagine
Hehe, moro å høre at førsteinntrykket er bra hvertfall!Da har jeg koblet til dspen og har kjørt kalibrering med den på alle 3 subwoofrene , så kjørte jeg kalibrering med hjemmekino forsterkeren , og gjett om dette var gøy snakk om forskjell på bassen fra subwoofrene. Dette var sykt va en slik boks kan gjøre det tok ca 20 min og kjøre kalibreringen , og dette ble sykt bra nå er bassen stabil vist man skal kalle det slik. Jeg testet med transformers 4 i sted og jeg fikk temmelig stort bredt glis . Jeg skal teste ut litt flere filmer senere + jeg og dama skal se en film senere i kveld Hun tok med seg emily i sted slik at jeg fikk kalibrert det skikkelig inn , så nå skal jeg ha det gøy på min bekostning og jeg er glad vi bor i hus langt i fra naboer
Imagine
Ja skal teste med musikk også , i hvertfall når det er så stabilt Her er et lite bildeHehe, moro å høre at førsteinntrykket er bra hvertfall!Da har jeg koblet til dspen og har kjørt kalibrering med den på alle 3 subwoofrene , så kjørte jeg kalibrering med hjemmekino forsterkeren , og gjett om dette var gøy snakk om forskjell på bassen fra subwoofrene. Dette var sykt va en slik boks kan gjøre det tok ca 20 min og kjøre kalibreringen , og dette ble sykt bra nå er bassen stabil vist man skal kalle det slik. Jeg testet med transformers 4 i sted og jeg fikk temmelig stort bredt glis . Jeg skal teste ut litt flere filmer senere + jeg og dama skal se en film senere i kveld Hun tok med seg emily i sted slik at jeg fikk kalibrert det skikkelig inn , så nå skal jeg ha det gøy på min bekostning og jeg er glad vi bor i hus langt i fra naboer
Imagine
Hør gjerne på musikk også. Kanskje du nå foretrekker å høre på musikk med sub'ene aktive også
Da har jeg lekt meg litt med denne dspen , og dette var utrolig morsomt at det var dette som skulle til , jeg deler nå på 150 hz og det er best på film ingen tvil å center og surround på 70 hz Jeg sparte mange penger på og kjøpe denne dspen , for har jeg ikke gått til innkjøp av en slik har jeg gått for nye subber og det slipper jeg nå , for nå har jeg fått nye subber gjennom dspen Nå skal jeg fortsette og nyte kvelden med damaJa skal teste med musikk også , i hvertfall når det er så stabilt Her er et lite bildeHehe, moro å høre at førsteinntrykket er bra hvertfall!Da har jeg koblet til dspen og har kjørt kalibrering med den på alle 3 subwoofrene , så kjørte jeg kalibrering med hjemmekino forsterkeren , og gjett om dette var gøy snakk om forskjell på bassen fra subwoofrene. Dette var sykt va en slik boks kan gjøre det tok ca 20 min og kjøre kalibreringen , og dette ble sykt bra nå er bassen stabil vist man skal kalle det slik. Jeg testet med transformers 4 i sted og jeg fikk temmelig stort bredt glis . Jeg skal teste ut litt flere filmer senere + jeg og dama skal se en film senere i kveld Hun tok med seg emily i sted slik at jeg fikk kalibrert det skikkelig inn , så nå skal jeg ha det gøy på min bekostning og jeg er glad vi bor i hus langt i fra naboer
Imagine
Hør gjerne på musikk også. Kanskje du nå foretrekker å høre på musikk med sub'ene aktive også
Vis vedlegget 324147
Imagine
Sikker på det?Grattis med nye høyttalerkabler Imagine Et lite tips i beste mening er å prøve å få laget noen jumpers i samme kvalitet som høyttalerkablene. De vil nok være endel bedre en de medfulgte skinnene.Var innom soundgarden i går og fikk tak i meg qed sine høyttaler kabler i stedet her er link QED XT40 review | What Hi-Fi? , monster sine på surround kanalene var ikke den lyden jeg forventet meg , så jeg gikk for disse i stedet nå har jeg en del kabler liggende som jeg skal selge
Vis vedlegget 322596
Mvh Imagine
OU812
Skal ha ganske voksen kabel for å matche tverrsnittet til de broene der - vil anta at kobberet i broen også er 99,99999% rent
Så kan ikke helt se hvordan han skal få veldig mye bedre lyd ved å bytte ut broene (utover placebo effekten da selvsagt)(men i hifi-hobbyen holder det ofte at man innbiller seg at det låter bedre)
Ja di skivene som er med høyttalerne kunne produsentene gjort noe med , lurer på og få tak i meg skikkelig ferdig terminerte jumpere. Takk for at du liker tråden min , jeg liker og være ærlig og rett fram Gleder meg til og få strøm kablene og pluggene så jeg får bygget skikkelige strøm kabler til onkyo og primarenIkke mye kobber i de skinnene der nei.. gullforgyldt messing/metall..jumpere i samme materialer som kabelen kan være en fordel med tanke på samme ledeevne i materialet blir likt til alle elementene.... selvsagt ingen natt og dag forskjeller... kan også bli en filtereffekt..større motstand..les dårlig ledeevne.. hva med og prøve og koble fra forsterker rett til diskant og jumper til bassene.. noen sverger til denne måten også...
Fin tråd du har forresten Imagine ærlig og rett frem...
ha en super aften videre
Sense..
Sikker på det?Grattis med nye høyttalerkabler Imagine Et lite tips i beste mening er å prøve å få laget noen jumpers i samme kvalitet som høyttalerkablene. De vil nok være endel bedre en de medfulgte skinnene.Var innom soundgarden i går og fikk tak i meg qed sine høyttaler kabler i stedet her er link QED XT40 review | What Hi-Fi? , monster sine på surround kanalene var ikke den lyden jeg forventet meg , så jeg gikk for disse i stedet nå har jeg en del kabler liggende som jeg skal selge
Vis vedlegget 322596
Mvh Imagine
OU812
Skal ha ganske voksen kabel for å matche tverrsnittet til de broene der - vil anta at kobberet i broen også er 99,99999% rent
Så kan ikke helt se hvordan han skal få veldig mye bedre lyd ved å bytte ut broene (utover placebo effekten da selvsagt)(men i hifi-hobbyen holder det ofte at man innbiller seg at det låter bedre)
Thohaug sine prioriteringer er jeg også enig i , men i denne stuen kan jeg ikke gjøre noe annet , enn og flytte rundt på høyttalerne og det har jeg gjort og fått maksimalt ut av det. Jeg skal legge ut målinger av subwoofrene med og uten dsp , etterhvert må teste ut litt mer , denne dspen har flere innstillinger + du kan også ta en wide kalibrering måling , den har også forskjellige filter du kan ha på et av dem er denne exstra i drag bunnen rundt 20 hz osv osv. Jeg har fått testet litt selfølgelig og slik den står nå er jeg ganske fornøyd med, jeg deler frontene på 150 hz som passer både på film samt musikk ingen filter på bare det dsp har gjort i selve stuen. Jeg skal legge ut målinger etterhvert.kommer det målinger med dspeaker av og på? er nysgjerrig på hva den gjorde.
ellers er jeg enig med thohaug i prioriteringene hans, selv om jeg rekker verken ham eller akustikk-AtleTen til stortåa når det gjelder akustisk forståelse.
Hei ja jeg har delt så høyt for og teste ut, men endte opp med 100 hz på musikk og film, jeg skal også kjøre enda en ny dsp rom kalibrering samme med onkyo. Er ikke redd for og legge ut målinger, men har ikke vert i form har fått influensa, men det kommer så snart jeg er i bedre form.blir stas å se.
du måler og styrer for harde livet for å perfeksjonere responsen før innsyn nå da?
husk at alle disse tingene er nye for deg da, så å være redd for å legge ut grumsete målinger virker bare mot sin hensikt. tenk deg hvor flink du er til å integrere anlegget 5 år frem i tid hvis du fortsetter å bruke rew aktivt. det er sånn jeg prøver å tenke når jeg sitter og roper frustrert ned i dype dipper og hører flutterekkoet av eget hyl.
150 hz, det var jammen høyt delt. hvordan har du satt 10"-subbene da? en på hver side?
God bedring Imagine!Hei ja jeg har delt så høyt for og teste ut, men endte opp med 100 hz på musikk og film, jeg skal også kjøre enda en ny dsp rom kalibrering samme med onkyo. Er ikke redd for og legge ut målinger, men har ikke vert i form har fått influensa, men det kommer så snart jeg er i bedre form.blir stas å se.
du måler og styrer for harde livet for å perfeksjonere responsen før innsyn nå da?
husk at alle disse tingene er nye for deg da, så å være redd for å legge ut grumsete målinger virker bare mot sin hensikt. tenk deg hvor flink du er til å integrere anlegget 5 år frem i tid hvis du fortsetter å bruke rew aktivt. det er sånn jeg prøver å tenke når jeg sitter og roper frustrert ned i dype dipper og hører flutterekkoet av eget hyl.
150 hz, det var jammen høyt delt. hvordan har du satt 10"-subbene da? en på hver side?
Imagine
Takk for detGod bedring Imagine!Hei ja jeg har delt så høyt for og teste ut, men endte opp med 100 hz på musikk og film, jeg skal også kjøre enda en ny dsp rom kalibrering samme med onkyo. Er ikke redd for og legge ut målinger, men har ikke vert i form har fått influensa, men det kommer så snart jeg er i bedre form.blir stas å se.
Imagine
Nei da ingen tråkking i salaten det går braoi, snakk om at jeg tråkket midt i salaten.
da ønsker jeg deg en riktig god bedring.
Blir nok bedre dsp når større ting begynner og skje, er utrolig hva denne dsp gjorde med subbene, rom og integrering med frontene. Jeg kan ikke klage på lyden jeg har nå, trudde aldri jeg skulle få det så bra Jeg skal jo snu om stuen og da vil jeg få over 1 meter til i breddenGratulerer med DSPeaker Imagine! Tipper du har hardcore DSP innen et års tid.
Når det gjelder akustikk er jeg selvfølgelig enig med Thohaug, hutsefruts og alle i akustikkmafiaen at høyttalerenes samspill med rommet har mye å si. I det man lærer hvordan man kan utnytte rommet og høyttaler som sitt eget musikkinstrument så er det stor sjanse for at man får bedre lyd enn hvis man plasserer mer tilfeldig. For meg har DSP i form av Audiolense satt siste prikken over i-en.
Dette er dsp som er ment for subwoofere , jeg kommer aldri til og bruke dsp på annet en subwoofere. Subwoofere er veldig vanskelig og få til i rom altså at di skal spille renest mulig , og her hjalp dsp til meg veldig mye og takk for gratulasjonen retep.Grattis, og du som ikke likte Dsp. Rart hvor ting forandrer seg når man får prøvd selv. Aldri et oppsett hos meg uten dette. Er morro når ting treffer.
Igjen, Grattis med ny box
For jeg liker høyttaleren naturlige klang , og da har jeg heller brukt tid på optimal plassering og akustikk hjelp.hvorfor ikke bruke dsp andre plasser enn i bassen?
100dB Så kan du få problemer etter 15 minutter, 103dB halveres den tiden og da er vi nede i 7,5 minutter --> 109dB under 2 minutter.Helvete det er gått og få blest ut litt volum av anlegget , hater og ha feber og drit sitter og spiller som bare f , hvor lenge kan jeg sitte i slik volum tru dette var godt til og med folk har stirret inn her når di har gått forbi , fikk til og med tommelen opp fra noen artig
Imagine
Nettopp !.... Vær forsiktig, du ønsker ikke å få problemer med hørselen.Helvete det er gått og få blest ut litt volum av anlegget .... hvor lenge kan jeg sitte i slik volum tru ....
Imagine
Hæ hva da ?Nettopp !.... Vær forsiktig, du ønsker ikke å få problemer med hørselen.Helvete det er gått og få blest ut litt volum av anlegget .... hvor lenge kan jeg sitte i slik volum tru ....
Imagine
- Gratulerer, du vant konkuransen om å spille høyest !
- HÆ !
Nei da jeg sitter ikke slik over tid , bare en utblåsning i ny og nePerson A: Helvete det er gått og få blest ut litt volum av anlegget .... hvor lenge kan jeg sitte i slik volum tru
Person B: Gratulerer, du vant konkuransen om å spille høyest !
Person A: HÆ !
Et slags forsøk på en vits opp i alvoret relatert til det å få redusert hørselen.
fortsetter du med det nivået der, så ender det opp med at du må ha dsp for å heve toppen pga hørselskade, he he he.
lurer noen ganger på disse som driver med bilstereo på youtube og legger ut klipp der lydtrykket er helt absurd. ettersom jeg har forstått, så er ikke bass like skadelig for hørselen som diskant, men det kan neppe være sunt heller. er det noen som har peiling på terskelverdier for bass kontra høyere frekvenser?