Dyret
Hi-Fi freak
Haha... Der er lov å være i køddehumør ;-)
Er det stadig vekk selv
Er det stadig vekk selv
Dette er oppgitte TS parametre ifra Seas. Jeg kan garantere at de ikke er korrekte.@haavard:
Ang CA18RNX så har denne en fs på 35 Hz, mot CA18RLY sin 42 Hz så i teorien så skal den jo det. RLY spiller dypt. Veldig dypt.
Vi har sitt i her to stk nå i noen timer å hørt. Han som er her på besøk sa ført "disse spiller bedre enn Dali-elementer".
Om noen lurer på en H6 klone er dette veien å gå om man ikke gidder å jakte på originale elementer.
Er vel ikke enig at høy fs er viktig, fs sier vel noe om hvor langt ned man kan forvente at et element går.
Qts er viktigere, slik jeg har forstått Norbert i Ungarn
Det er helt riktig. Men hvis du putter inn et element med lavere fs og vas i H6 kassa så vil du få en meget ulineær respons med en stor peak rundt tuningfrekvens.Men soer ikke fs noe om hvor langt ned i frekvens et element er kapabelt til å spille?
Å putte inn et element med fs på 70, så er jeg redd det blir veldig lite nivå nedover.
Sikkert riktig å kalle det en bvr. Men hvorfor er det ikke et horn. Så lenge "portåpningene" øker hele veien til det blir friluft. Ideen er vel at porten skal øke nivået i et spesielt frekvensområde.
Fint med c17 entusiaster her innne
Haavard
This looks realy great. Exellent work!Hei ,jeg skriver gjennom oversetter ,beklager.
Samlet om dette emnet, en høyttaler system ,RF-link brukt monacor ,som midbass endret Vifa . Kroppens proporsjoner som i emnet, er bare en liten saget vinkler . Akustikk lyder fantastisk.
Ok. Men det er ikke et horn, det er en bvr. I et basshorn vil man få et akustisk filter som følge av hornet, mens i en bvr vil man ikke oppnå denne effekten...
Kommer nok bare til å prøve meg litt frem med tanke på dempingen.
Cbarth
Disse har jeg aldri hørt om, og er vel heller ikke nevnt på den engelske siden om ImpulseSuperskjelden sjanse på ebay nå- 1 av 4 par som ble Impulse's siste serie
Impulse Statement loudspeakers, horn loaded midrange | eBay
Vis vedlegget 376729
Se side 100 og utover. Ca 10 sider framover.Finnes det noen gode tegninger med målene på kassa?
Tror jeg har delefiltertegning
Det skal jeg gjøreSe side 100 og utover. Ca 10 sider framover.Finnes det noen gode tegninger med målene på kassa?
Tror jeg har delefiltertegning
Haavard
Hei,Hvordan tror dere denne diskanten kan funger i en H6-klone?
SB Acoustics SB29RDC-C000-4 Diskant - DYNABEL AS
Mvh
Kenneth
Jeg har tenkt å bruke denne SB-diskanten.
Jeg har 2 Seas cc17rcy som jeg hadde tenkt å bruke.
De har en følsomhet på 92 db, mens SB-diskanten er oppgitt til 93 db. Blir det da riktig å dempe diskanten med 1 db, eller bør den dempes mer?
Takk for svarPrøv uten demping, vi er svært lite vare for 1db forskjell i lydtrykk, etter det jeg har skjønt.
Mindre deler i filteret er ofte bra
Håvard
Jeg har tenkt å bruke denne SB-diskanten.
Jeg har 2 Seas cc17rcy som jeg hadde tenkt å bruke.
De har en følsomhet på 92 db, mens SB-diskanten er oppgitt til 93 db. Blir det da riktig å dempe diskanten med 1 db, eller bør den dempes mer?