W.Sand
Hi-Fi freak
M130 Woofer
Ikke bygget noen endelig konstruksjon. Opprinnelig plan var surround-satelitter.
Ikke bygget noen endelig konstruksjon. Opprinnelig plan var surround-satelitter.
Må ikke da volumet dobles? Eller er jeg på feil villspor nå?Hvis du bruker to elementer istedenfor ett i ei transmisjonslinje, så sikter man på å få midtpunktet mellom elementene der senter på det originale var.
Johan-Kr
To stykk vifa c17 i h6 kabimettet funker ikke, prøvd i UngarnHva med å teste 2stk i et H6 kabinett?
Tror det hadde funket som ei kule...
Det hadde jeg aldri tenkt på å prøve en gang! Men her snakker vi om 2stk GR Research M130...To stykk vifa c17 i h6 kabimettet funker ikke, prøvd i UngarnHva med å teste 2stk i et H6 kabinett?
Tror det hadde funket som ei kule...
Tja, men når man snakker TL, blir det på siden.Spennende Haavard!
Men det er vel i Impulse H6 clone ånd dette OT preiket? Det er vel ikke så mange som bygger med Seas CA17RCY og Focal TD90K lengre heller?
Om man bruker Vifa, Seas, Peerless, Mark Audio eller GR-Research bassmellomtoner må vel bli opp til den enkelte?
H6 kabinett, lette papirelementer med liten oppbrytning og enkle delefiltre er jo oppskriften på pur lytteglede! Man hører på musikken og driter i utstyret og alt det tekniske, det er nå ihvertfall min erfaring!
Den er kjøpt og betaltDet er bare helt ufattelig at ikke en av dere får ut fingeren, har stått på blocket i 1 måned nå.
Selv gidder jeg ikke kjøre 120 mil da jeg nå har fått tak i en av Håvards gamle kreasjoner.
Vis vedlegget 482319
Høyttalere blir plukket opp på mandag, og levert her på onsdag.Er du den heldige, har mailet med kjøper, men har ikke orket å kjøre de 120 mil-
Gratulerer så mye i så måte- jeg sitter selv med nye kloner i stua nå i kveld
De klonene du har fått tak i er de eneste i Norge. Av den enkle grunn at jeg, og bare jeg, sitter på tegningene. De er ca 20 cm høyere en h6 om jeg ikke husker feil. Og har også et vesentlig lengre horn innvendig. Husker ikke hva jeg kalte de, men noe i duren Ultra H6 kloner. stort sett samme filtertopologi. Men det er brukt et ca17rcy element i de i steet for Vifa. Mener å huske jeg målte de ned til 30hz. Spilte godt, og dypere enn H6. Kanskje ikke samme magiske mellomtone.Det er bare helt ufattelig at ikke en av dere får ut fingeren, har stått på blocket i 1 måned nå.
Selv gidder jeg ikke kjøre 120 mil da jeg nå har fått tak i en av Håvards gamle kreasjoner.
https://www.blocket.se/trelleborg/Impulse_TaUs_77917520.htm
Vis vedlegget 482319
Funker ikke.
ArtigKan skyte inn att jeg har bygget 2 kloner med CA18RLY og 27DTFC. Og det har fungert som ei kule!