Den røde er byttet ut med en pinglete sort kondensator. og kobberdingsen med en tilsvarende liten. De nye delene er tilsvarende det du får FallenA. Det var et umiddelbart løft lydmessigFallenA skrev:Skal disse komponentene byttes ut med hva da?
Hørte rykter om at det var noe dritt å lodde..... disse Oblivion kablene
Hvem sine kloner oppgraderes?
Tidenes kjøretøy plan ! Gråtass eller knallrød 135 fra '65. Det blir greier ! Perfekt pendlerredskap Oslo-Lysekil.65finger skrev:Hitachi Koki (spesielt Koki) er tøft! Massey Ferguson etterfølger svartrotta som kjøretøy det er sikkertRoberten skrev:Jeg vet, jeg har to attenkommaetellerannet selv. Og en kjempestilig batteridrevet slagbormaskin på enogtyvekommanoe volt. Men jeg synes det var artig at du dro det helt ut, sånn prismessig. Dessuten så er Hitachi Koki så flott navn. Nesten like fint som Powell Peralta og Massey Ferguson.65finger skrev:Drillen er ikke så dyr!!!
Spennende!!65finger skrev:Den røde er byttet ut med en pinglete sort kondensator. og kobberdingsen med en tilsvarende liten. De nye delene er tilsvarende det du får FallenA. Det var et umiddelbart løft lydmessigFallenA skrev:Skal disse komponentene byttes ut med hva da?
Det blir spennende! skal ikke det testes i disse dager mon tro. delefilteret må spilles inn. Høytalerene var litt tamme men det har kommet segFallenA skrev:Spennende!!65finger skrev:Den røde er byttet ut med en pinglete sort kondensator. og kobberdingsen med en tilsvarende liten. De nye delene er tilsvarende det du får FallenA. Det var et umiddelbart løft lydmessigFallenA skrev:Skal disse komponentene byttes ut med hva da?
Er også spent på hvordan Monacor elementet leverer.
Det er en kompis av meg som kjøpte det første parret mitt. det hadde ikke så bra delefilterkomponenter. Det gikk fint å lodde kablene. Kong H hadde skikkelig utstyr 8)FallenA skrev:Skal disse komponentene byttes ut med hva da?
bambadoo skrev:Lang tråd dette.
Kort spørsmål: Hvor gode er disse H6 egentlig? Sammenlignet med hva?
Hva er de sterke sidene og hva er de svake?
mvh
dette innlegget langt tilbake i tråden sier det meste. De spiller etter min mening også gnistrende godt med f.eks en Nait2. det har jeg selv erfart. Også hørt de med komboen Naim Nait2 og Naim cd 3,5 med supert resultatimpulse skrev:Jeg har hørt dem nok til å kunne utdype, Nikko. de spiller uhyre åpent, klanglig riktig og dynamisk som pokker.Lydbildet strekker seg langt ut over høyttalernes plassering. Det låter veldig rytmisk og med en veldig "live-følelse". Vær oppmerksom på at de er så åpne og kommuniserende at de glatt sladrer om alt ikke er på greip lenger ned i kjeden, så i korte trekk er det sånn at de spiller bedre og bedre jo bedre utstyr du bruker dem med. 65finger har en preamp til nesten 90.000,-, og det er ikke overkill, for å si det sånn. Dessuten er H6 primært laget for rør. Også lurt å ta med i betraktningen. Jeg har aldri hørt en bedre høyttaler til prisen. Ikke til det dobbelte heller.
Jeg bruker Impulse H2, seksern´s storebror. Det er en av de beste høyttalere jeg vet om. H6-klonene låter som en nedskalert H2, rett og slett. Men regn med å jobbe litt for å få dem til å synge. Dette er ikke høyttaleren for grøftekabler, lakrissignalledning og en lurvete Nad.....
Haavard skrev:65finger sa vel her en gang, ikke uten støy, at de var bedre enn Living Voice.
Living Voice vennetråden sa jeg at jeg foretrakk H6 fremfor LV. Ikke noe sjakktrekkGago skrev:Haavard skrev:65finger sa vel her en gang, ikke uten støy, at de var bedre enn Living Voice.
når da? hva slags støy?
dette må jeg ha gått glipp av.
bamba: siden dette er en vennetråd, så kan jeg heller sende deg en pm med mine erfaringer med impulse lali (en forfinet utgave av h6) og h2.
hehe, det er det jeg sier: disse vennerådene er livsfarlige.65finger skrev:Living Voice vennetråden sa jeg at jeg foretrakk H6 fremfor LV. Ikke noe sjakktrekkGago skrev:Haavard skrev:65finger sa vel her en gang, ikke uten støy, at de var bedre enn Living Voice.
når da? hva slags støy?
bamba: siden dette er en vennetråd, så kan jeg heller sende deg en pm med mine erfaringer med impulse lali (en forfinet utgave av h6) og h2.
Sitat fra: JanOlav på mars 30, 2009, 19:17:44Gago skrev:hehe, det er det jeg sier: disse vennerådene er livsfarlige.65finger skrev:Living Voice vennetråden sa jeg at jeg foretrakk H6 fremfor LV. Ikke noe sjakktrekkGago skrev:Haavard skrev:65finger sa vel her en gang, ikke uten støy, at de var bedre enn Living Voice.
når da? hva slags støy?
Det var det ingen grunn til heller spør du meg Jeg digger LV litt mindre enn H6 bareGago skrev:trålet lv-tråden nå.
fant ikke noe støy, jeg.
Dette er vel egentlig ikke en vennetråd, men en byggetråd.Gago skrev:Haavard skrev:65finger sa vel her en gang, ikke uten støy, at de var bedre enn Living Voice.
når da? hva slags støy?
;D ;D ;D Fikk du Cresten inn i tråden igjenGago skrev:
Gjør du det blir du tvangssendt til Toten for å lytte på disse skapningene.Gago skrev:hehe, kanskje jeg skal legge inn den der på hver eneste nye side i denne tråden.
Forman Gago! jeg konspirer ikke med Kong H!! Skån meg! ikke TANGA og blåselampa igjen. Opps nå hisset jeg Kong H på meg. Helvete!!Haavard skrev:Gjør du det blir du tvangssendt til Toten for å lytte på disse skapningene.Gago skrev:hehe, kanskje jeg skal legge inn den der på hver eneste nye side i denne tråden.
65finger vil da opptre som mafioso.
Fra spøk til alvor, jeg jobber i det daglige i opplysningen og kunnskapens tjeneste. Skriv gjerne noen ord om Lali og H2, slik at vi andre kan få noen knagger å henge disse høyttalerne på. Jeg er av den oppfatning at det er ulike måter å gjengi musikk på. Vi må finne hver vår greie.
Håvard
65finger skrev:Forman Gago! jeg konspirer ikke med Kong H!! Skån meg! ikke TANGA og blåselampa igjen. Opps nå hisset jeg Kong H på meg. Helvete!!Haavard skrev:Gjør du det blir du tvangssendt til Toten for å lytte på disse skapningene.Gago skrev:hehe, kanskje jeg skal legge inn den der på hver eneste nye side i denne tråden.
65finger vil da opptre som mafioso.
Fra spøk til alvor, jeg jobber i det daglige i opplysningen og kunnskapens tjeneste. Skriv gjerne noen ord om Lali og H2, slik at vi andre kan få noen knagger å henge disse høyttalerne på. Jeg er av den oppfatning at det er ulike måter å gjengi musikk på. Vi må finne hver vår greie.
Håvard
Bakfull og dårlig kylling i skroget. Kylling har du fått av meg så takk faen. NB den fonden du fikk med er salt og smaksrik så vær forsiktig med sausenGago skrev:tar gjerne en tur til toten, jeg.
får slenge meg med en gang finger skal oppover.
da skal jeg passe på å spise bedervet mat før jeg setter meg inn i svartrotta.
skriver nok noen ord om lali og h2 (tror jeg har skrevet om de før også) ved passende anledning.
men ikke ikveld, siden jeg har tydd til flaska igjen og hodet er relativ gjørmete.
Hmmm... Kanskje du får hørt mine før meg?Gago skrev:tar gjerne en tur til toten, jeg.
får slenge meg med en gang finger skal oppover.
da skal jeg passe på å spise bedervet mat før jeg setter meg inn i svartrotta.
skriver nok noen ord om lali og h2 (tror jeg har skrevet om de før også) ved passende anledning.
men ikke ikveld, siden jeg har tydd til flaska igjen og hodet er relativ gjørmete.
Veldig fint med litt slike tilbakemeldinger på hva som ikke er helt i verdensklasse. Har akkurat samme inntrykk av bassen, men var redd det hadde litt med min hjemmelagde EL34 amp å gjøre. Det kan det vel fortsatt ha, men likefullt fint om folk nå skriver både litt "pros and cons". Har et mål om å få prøvd mine med litt forskjellige forsterkere før det er så mye å gå ut med om H6 sin "egenlyd". Til nå har det bare vært ulike preamper og kilder, men samme effektamp.HCS skrev:Kritikk imot H6... Det er ikke bare å komme med noe slikt ...hverken for gago eller andre... Det jeg kan si etter å ha hørt LITT av de er at til prisen så er det fint lite som matcher...Helt subjektivt ofc ... Men at det er en høytaler for techno og death-metall vil jeg ikke si det er. Derav litt avrundet i bunn, men de fysiske lover gjelder vel og for H6... Og har du en musikksmak som den som er før nevnt er neppe H6 en formidler helt i toppen... Men H6 har en naturlighet som svært få høytalere greuer å gjøre de rangen stridig...Og det enda dette er langt dyrere høytalere..
Haavard skrev:Enig Andreas.
Men jeg skjønner ikke helt hva HCS mener med "Kritikk imot H6... Det er ikke bare å komme med noe slikt ...hverken for gago eller andre... ".
Tror neppe vi er så uenige impulse... Du skriver om nærvær og det vil jeg og fremholde som en av denne høytaler sine sterke sider. Poenget er at denne høytaleren ikke er en fullrange, men en glimrende mellomtonegjengiver slik jeg hører det . Samt at de har en livlig og artig diskant. Og rommet har helt klart mye å si for hvordan de spiller bass.impulse skrev:Her er vi faktisk ganske uenige, HCS. Jeg finner dem uhyre dynamiske og åpne, og med en bass som lett lar seg tune mht plassering. Jeg tror jeg har tilgode å høre dem tamme i bunnen, men når det er sagt, er det jo grenser for hva en sekstommer greier å få til, selv i en løsning som denne. Bassen er rask og oppløst, slik som bass gjerne er i virkeligheten. Den udefinerte romlingen mange gjerne forbinder med bass (og som skal være sånn om dietten din er trance eller annet syntetisk skrammel) får andre ta seg av. Jeg vet om veldig få høyttalere som kan oppvise så store mengder spilleglede og nærvær, nesten uansett pris. Jeg har hørt dem spille Zeppelin, Iggy Pop og Hendrix hos Finger´n i sin tid. Det var jaggu rocka nok for meg. Det er mine fem cent i dag.
Som sagt, forskjellige høytalere, forskjellige rom = annerledes lyd. På tross av at det er H6 i navnet...impulse skrev:Ingen høyttaler med en sekstommer kan kalles en fullrange,og det er det vel heller ingen som venter seg. Mitt poeng var snarere at jeg ikke kjente meg igjen i din beskrivelse av bassgjengivelsen, ei heller at de ikke kan rocke.