Fint du liker den, jeg kunne vel oppfattes litt skarp i kanten.Torris skrev:ok, det var bare positivt ment.
Det er jo en veldig kjekk tråd å lese igjennom, informasjonsrik for de som kanskje har lyst til å prøve å bygge de.
Er det lagt ut noen tegninger på kassen?
Jeg har ikke testet så langt, men det ryktes at det finnes sådanne av type high-end i danmark. http://www.duelundaudio.com/Resistors.aspHaavard skrev:- og om det finnes high end motstander til delefilter.
Håvard
Mener å huske 120,- DKK eks. moms pr. stk.Haavard skrev:og prisen er?
håvard
Det blir spennende!Haavard skrev:Har sjekket litt mer dette Monacor elementet.
Det har nærmest identisk følsomhet, vas, qts som Vifa. Fa er lavere, noe som ikke gjør noe. Blir spennende.
Solid ser det ut også.
Focal er bestillt til FallenA.
Det samme mdf. Hadde ikke på lager på Toten.
Sjekker nå ut kvalitet på de lekre pluggene fra Meniscus.
Har også spurt han om hans mening om
- dyre kondiser i zobel
- og om det finnes high end motstander til delefilter.
Håvard
Hadde vært greit med noe feedback jaHaavard skrev:Dyrt, 500 kroner per par?
Er i tvil om det er verdt det. men det kan kanskje andre si noe om.
Håvard
Få noen bilder da, se om vi kanhjelpe deg.ØivindJ skrev:Neee, flasan i helskåten . Får bare blåse i tegne-programmer og frese-jiger tror jeg. Synd men, tar for mye tid å få i orden.
Noen som vet hva slags lim en kan bruke imellom to mdf plater som også skal lakkes?
Så langt har jeg dessværre bare brukt tid på å fundere på designet, lete etter tegneprogram, og prøvd å få frest en av delene billig igjennom en "mellommann".Haavard skrev:Få noen bilder da, se om vi kanhjelpe deg.
det viktigeste er innvendig mål.ØivindJ skrev:Finner nok ut av hvordan de skal bli.
Haavard: Med tanke på fineering, det er ingen spesiell grunn til at disse ikke skulle kunne bygges med full bredde på frontpanelet, fremfor at sideplatene går helt frem ?
(stadig med 154mm innvendig bredde naturligvis)
Bredden(utvendig) blir 2mm større da det er 16mm plater å få tak i, mens det er oppgitt 15mm på tegningen. Pluss veldig tynn fineering.Haavard skrev:det viktigeste er innvendig mål.
Og slik jeg tolker deg vil også utvendig mål bli det samme? Eller.
Jeg ser nok det sm en fordel å lime front mellom sideplatene.
hva slags fines skal du bruke? Veldig tynn eller 5mm bjørk kryssfiner.
Håvard
Gleder meg!Haavard skrev:Da er bilder på vei FallenA.
Håvard
Hvordan går det med prosjektet Øyvind?ØivindJ skrev:Snakket med fattern ang. skruer. Han ville ikke fineert med bare trelim imellom mdf-delene.Haavard skrev:Ville unngått skruer tror jeg.
Spurte ikke om "kjeks", men: Noen som har en god grunn til å unngå skruer?
(Tenker da på å bore igjennom langsiden på de tynne platene inn i kortsiden på de tykkere platene)
Takker , plinger om det er noe.Haavard skrev:Øyvind har fått kunstig gjenoppliving i form av tilbud om telefonhjelp ;D
Øyvind har fått kunstig gjenoppliving i form av tilbud om telefonhjelp ;DØivindJ skrev:Tar skrue spørsmålet på pm nå.
Må avtale en liten familiemiddag for å få overlevert deleliste . Skjer sannsyligvis denne uka.
Er platene dine ferdig skjært?ØivindJ skrev:Har blitt satt litt ut av spill med brukket ankel
Svart arbeid lønner seg visst ikke ;D
Skal få overlevert de målene iaf, så får vi se.
Jeg vet, jeg har to attenkommaetellerannet selv. Og en kjempestilig batteridrevet slagbormaskin på enogtyvekommanoe volt. Men jeg synes det var artig at du dro det helt ut, sånn prismessig. Dessuten så er Hitachi Koki så flott navn. Nesten like fint som Powell Peralta og Massey Ferguson.65finger skrev:Drillen er ikke så dyr!!!
Hitachi Koki (spesielt Koki) er tøft! Massey Ferguson etterfølger svartrotta som kjøretøy det er sikkertRoberten skrev:Jeg vet, jeg har to attenkommaetellerannet selv. Og en kjempestilig batteridrevet slagbormaskin på enogtyvekommanoe volt. Men jeg synes det var artig at du dro det helt ut, sånn prismessig. Dessuten så er Hitachi Koki så flott navn. Nesten like fint som Powell Peralta og Massey Ferguson.65finger skrev:Drillen er ikke så dyr!!!