Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    norcad skrev:
    Er det Monacor SPH176 du har?
    I såfall krever Seas sine "18" elementer bare 1mm større baffelhull og du har vel ikke laget presspasning?
    Selvfølgelig kan du få låne et par CA18RNX til testing men det er vel stor tvil om hvor godt de passer til delefilteret du bruker.
    Mener å huske TS parametre er fhv like?
    Men det er jo fort gjort å prøve da.
    Bare å svinge nedom hvis du får lyst det Haavard, har ventet på deg lenge jeg ;D
    Joda, har plass til seas jeg da.
    filteret passer sikkert, de er vel ikke så vanskelige disse seas

    håvard
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Haavard skrev:
    Jeg ser jo at det trengs å gjøre noe med chassis ja.
    Silikon har iallefal dempet selve kanten jeg fester skruene i. Det er her vibrasjonenen starter og forplanter seg. Jeg vil på sikt bruke dobbelt opp med skruer og dempe resten av chassis noe. Jeg vil ikke får det veldig mye stivere uten å sveise tror jeg, men iallefall dempe noen resonanser. I mine øyne er dette elementet så bra at det burde vært spandert på en skikkelig basket fra Monacor sin side.

    Håvard
    Har noen Monacor elementer som jeg tweaket på for 7 - 8 år siden og både basket og feste av magnet til basket ble resonans dempet / avstivet og magneten vesentlig bedre festet.
    Lydmessig en stor oppgradering, men for mye jobb til at jeg oppgraderte mer enn 4 stk..
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Oppskrift takk Oblivion. ;D
    Ikke noe problem for meg å tweake et par.

    Håvard
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Haavard skrev:
    Oppskrift takk Oblivion. ;D
    Ikke noe problem for meg å tweake et par.

    Håvard
    Bilrutelim...
    Den dyreste type som herder på en time er definitivt best.
    Et lag på 1 - 2 mm på innsiden av metallet i basket.
    Et lag på 1 - 2 mm på utsiden av metallet i basket.
    I overgang mellom magnet og metallbasket er det mulig å dytte inn lim og bygge opp slik at magneten blir bedre forankret i basket og overgangen avstivet.

    Det vil også hjelpe å legge på et tynt lag på hele magnetsystemet.
    Magnetsystemet består av stål og ferrit som er resonant så demping hjelper.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.968
    Antall liker
    10.867
    Torget vurderinger
    10
    Rutelim?

    PU eller MS?

    Det er også mange limtyper som har konsistens i samme gate.

    Herder på en time? Mener du 2K eller 1 time kjøretid (dvs blaut som en fisk inni)?

    Her er det mange muligheter.

    Det finnes også miljøvennlig 2K MS polymer med shore A på 50 som faktisk herder på en time. Den er litt mykere enn rutelim:

    http://www.relektagruppen.no/Default.aspx?ID=71&ProductID=PROD123

    Håvard, jeg stiller opp. Det ikke vi har kan jeg helt sikkert skaffe rimelig.

    :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.968
    Antall liker
    10.867
    Torget vurderinger
    10
    @ Oblivion

    Mange bruker butyl på den måten du beskriver. Hva mener du om det kontra rutelim? Det er så mye lettere å jobbe med butyl?
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Til liming av frontruter får en forskjellige kvaliteter.
    Jeg kjøpte først en 3M sak som var godkjent for at bilen kunne kjøre videre etter en time...
    Prisen var 300 - 400 pr. tube.
    Deretter kjøpte jeg en billigere variant (ca. 100 pr. tube) fra Würth....
    Denne herdet saktere, ble ikke like hard som herdet og etc..

    I mitt tilfelle var 3M brukbar og Würth ikke.
    Dere finner sikkert mange varianter som kan brukes,
    men det bør være noe som herder og blir mekanisk avstivende / oppbyggende.

    Det hører også med til historie at jeg gikk over til Seas elementer
    som hadde bedre basket og byggekvalitet og lydkvalitet enn Monacor.

    Eneste årsaken til at jeg la ned jobb på disse Monacor elementene var at dette
    var noen fullrange 8" og 12" som nå har gått ut av produksjon og var beregnet på PA.
    Til mitt bruk (Hi-Fi) hadde de for mye resonanser og ulyder som måtte dempes.
    Membran ble dopet etc. etc..
    Når jeg gikk over til Seas måtte jeg over på eXotic serien for å matche lydkvaliteten.

    Derfor utviklet jeg mine egne elementer med 560 gramms neodym motor, 24mm magnetgap,
    egne membran i flere varianter for fullrange eller bass med silke eller stoff surround, egne dust cap,
    egne voice coils for fullrange eller bass etc...
    De kunne bruke en modifisert Seas basket eller den optimale løsningen uten basket.
    De er også spider løse og har derfor full respons ned til DC..
    Legger ved et bilde av den optimale kombinerte baffel / basket løsningen laget i Corian...
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.968
    Antall liker
    10.867
    Torget vurderinger
    10
    Interresant.

    Hva mener du med "dopet" membran? At du legger på en ferniss coating?
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    HEL skrev:
    Interresant.

    Hva mener du med "dopet" membran? At du legger på en ferniss coating?
    Nei - selve papp membranen "dopes" med et kjemikalie som trenger inn og binder fibrene slik at membran blir hardere, stivere og resonansdempet.

    Enkleste og letteste tilgjengelig remedie er kvistlakk...

    En coating som blir liggende på overflaten er noe en også kan eksprimentere med....
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg undres stadig over hva du har oversikt over Oblivion.
    Jeg får gå til skrittet etterhvert og gjøre noe med basket og magnet. Men 400 kroner for en tube er drøyt når elementene koster 500 kronerstykket. Men HEL, du har en oppgave her. Jeg kan godt vente 5 timer på tørking jeg. Jeg må vel også si at jeg tenkte litt i samme baner selv i forhold til demping av magnet.

    Angående kvistlakk, så er vel dette tenkte brukt på membraner som ikke er coated fra før? Ser at mine MOnacor ikke er coated på baksiden. Kan det være en ide å legge kvistlakk, ikke den nye miljøvennelige vil jeg tro, på baksiden også? Tror jeg har no stoff liggende som heter Damar, ment til å impregnere lerret med før man maler på det. Kanskje egnet?

    Håvard
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Haavard skrev:
    Jeg undres stadig over hva du har oversikt over Oblivion.
    Jeg får gå til skrittet etterhvert og gjøre noe med basket og magnet. Men 400 kroner for en tube er drøyt når elementene koster 500 kronerstykket. Men HEL, du har en oppgave her. Jeg kan godt vente 5 timer på tørking jeg. Jeg må vel også si at jeg tenkte litt i samme baner selv i forhold til demping av magnet.

    Angående kvistlakk, så er vel dette tenkte brukt på membraner som ikke er coated fra før? Ser at mine MOnacor ikke er coated på baksiden. Kan det være en ide å legge kvistlakk, ikke den nye miljøvennelige vil jeg tro, på baksiden også? Tror jeg har no stoff liggende som heter Damar, ment til å impregnere lerret med før man maler på det. Kanskje egnet?

    Håvard
    Doping og coating av membran er en risko sport og du må regne med å bruke opp noen elementer  ;D
    Mine egne membran som er laget på en fabrikk ble utviklet ved at jeg først fikk membran form (verktøy) på plass, deretter surround form (verktøy) på plass, deretter lagde fabrikken en mengde prototyper med forskjellige dopinger og coatinger og også flere lags membran.
    Så evaluerte jeg dette i praksis og fikk laget nye serier basert på de mest vellykkede variantene.
    Til slutt var det en mengde varianter hvor coating tykkelser og typer etc. ble testet ut.
    Når det begynte å nærme seg noe som var brukbart ble det laget 100 eksemplarer av hver kandidat for å sjekke ut produksjons kvalitet / produksjons spredning.
    Så det ble laget noen tusen komplette membran med surround for å komme frem til fire forskjelig membran / surround kombinasjoner som fungerte slik jeg ønsket.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.968
    Antall liker
    10.867
    Torget vurderinger
    10
    Har vareprøver liggende. Jeg blir med på forsøkene. Sender opp 2-3 varianter til deg Oblivion så kan du teste på papp-plater for å få et inntrykk av herdeprosess og endelig konsistens.

    Dammar er en ferniss som er populær på diyaudio.com. Brukes på fulltoner.

    Imponerende prosjekt du har hatt Oblivion. Er dette elementer som er i salg?

    Vet at flere har fått lov til å kjøpe skreddersydde drivere hos Seas i små volum, ikke bare Forsmann, men langt mindre aktører og privatpersoner. Man har jo selvfølgelig ProAc og de andre svære OEM kundene men det er en annen historie.

    Håvard. Vi har mye som kan brukes til høyttalere. (vi har også levert til en kjent høyttalerfabrikk jeg ikke nevner navnet på). Svart og gjennomsiktig fleksibelt lynlim. Butylbånd i diverse bredder, butylfolie til demping, diverse lim som nenvt også 2K i mange forskjellige varianter.

    Det er bare å leke og forske i vei ;)
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    HEL skrev:
    Har vareprøver liggende. Jeg blir med på forsøkene. Sender opp 2-3 varianter til deg Oblivion så kan du teste på papp-plater for å få et inntrykk av herdeprosess og endelig konsistens.

    Dammar er en ferniss som er populær på diyaudio.com. Brukes på fulltoner.

    Imponerende prosjekt du har hatt Oblivion. Er dette elementer som er i salg?

    Vet at flere har fått lov til å kjøpe skreddersydde drivere hos Seas i små volum, ikke bare Forsmann, men langt mindre aktører og privatpersoner. Man har jo selvfølgelig ProAc og de andre svære OEM kundene men det er en annen historie.

    Håvard. Vi har mye som kan brukes til høyttalere. (vi har også levert til en kjent høyttalerfabrikk jeg ikke nevner navnet på). Svart og gjennomsiktig fleksibelt lynlim. Butylbånd i diverse bredder, butylfolie til demping, diverse lim som nenvt også 2K i mange forskjellige varianter.

    Det er bare å leke og forske i vei ;)
    Ingen elementer i salg ;D

    Er på jakt etter et lim for å lime silke surround til basket...
    Det bør være svart og med den egenskap at en kan etter justere silke surround før det herder.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Joda, har plass til seas jeg da.
    filteret passer sikkert, de er vel ikke så vanskelige disse seas

    håvard
    Det er aldri noe som heter at delefilteret (eller kassen) "passer sikkert".
    Sjansen for at det IKKE "passer" er langt større.
    Dvs du får jo lyd, men du kan ikke evaluere lyden fra et element om delefilteret og/eller kassen er feil.

    Men det tar jo bare minutter å teste og du HAR jo ca 0,2% sjanse for at det blir suksess. Mao LANGT bedre odds enn 7 rette i lotto eller 5 like i Yatzy ;D
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Monacor elementet er ikke så bra som målingene viser..
    Alle monacor elementer jeg har testet måler mye dårligere enn det monacor publiserer....

    Prøv heller dette elementet og du kan vel få brukbar ytelse ned til 25Hz.
    Delefilter og kabinett bør vel beregnes på nytt, men du kan nok hive et element inn og det vil bli lyd.
    Og ganske sikkert noenlunde bra slik at du "hører" potensialet.

    http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/18w-8545-00.pdf
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    norcad skrev:
    Haavard skrev:
    Joda, har plass til seas jeg da.
    filteret passer sikkert, de er vel ikke så vanskelige disse seas

    håvard
    Det er aldri noe som heter at delefilteret (eller kassen) "passer sikkert".
    Sjansen for at det IKKE "passer" er langt større.
    Dvs du får jo lyd, men du kan ikke evaluere lyden fra et element om delefilteret og/eller kassen er feil.

    Men det tar jo bare minutter å teste og du HAR jo ca 0,2% sjanse for at det blir suksess. Mao LANGT bedre odds enn 7 rette i lotto eller 5 like i Yatzy ;D
    Ser den norcad, sikkert litt justering av l-pad. Men jeg tror at de seas bassene helt sikkert spiller med det filteret jeg bruker. Tester når jeg er ferdig med innsøking til videregående skole.

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Oblivion skrev:
    Monacor elementet er ikke så bra som målingene viser..
    Alle monacor elementer jeg har testet måler mye dårligere enn det monacor publiserer....

    Prøv heller dette elementet og du kan vel få brukbar ytelse ned til 25Hz.
    Delefilter og kabinett bør vel beregnes på nytt, men du kan nok hive et element inn og det vil bli lyd.
    Og ganske sikkert noenlunde bra slik at du "hører" potensialet.

    http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/18w-8545-00.pdf
    Har da en H2 kasse i garasjen ;D

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Mulig jeg er litt kritisk her, men når elementet måler suboptimalt og har en basket som marsipan, er det ikke bare å bruke energien og pengene på noe som er skikkelig bygget, i stedet for å modde i det uendelige? Just my two cents, i beste mening, selvsagt.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Skal bygge noen "poor mans dipole" hvor jeg bruker fire, seksten eller tjue Scan-Speak W18-8545 pr. side og en av mine AMT i wave-guide.
    Får en følsomhet på ca. 96 - 98dB og ca. 40Hz og ca. 20Hz til 20kHz båndbredde.
    Jeg deler disse på 500Hz med 6dB/oktav seriefilter og da tåler de 120dB lydnivå.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Haavard skrev:
    Oblivion skrev:
    Monacor elementet er ikke så bra som målingene viser..
    Alle monacor elementer jeg har testet måler mye dårligere enn det monacor publiserer....

    Prøv heller dette elementet og du kan vel få brukbar ytelse ned til 25Hz.
    Delefilter og kabinett bør vel beregnes på nytt, men du kan nok hive et element inn og det vil bli lyd.
    Og ganske sikkert noenlunde bra slik at du "hører" potensialet.

    http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/18w-8545-00.pdf
    Har da en H2 kasse i garasjen ;D

    Håvard
    Kan sende deg et par Mark & Daniels AMT som matcher Scan-Speak 18W-8545 nesten perfekt i både impedans og følsomhet. Du kan dele mellom 2.5kHz og 3kHz med 6dB/oktav....
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.968
    Antall liker
    10.867
    Torget vurderinger
    10
    "basket som marsipan" nå har jeg hørt det og ;D
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    HEL skrev:
    "basket som marsipan" nå har jeg hørt det og  ;D
    Slik blir det når Hi-Fi journalister setter ord på det  ;D ;D ;D

    Kanskje passer også uttrykket "membran som en vaffel"
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Vel, så dårlig er det ikke Impulse.
    Det tar bare litt av her. Det spiller fint her.
    ;D


    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hyggelig at det spiller fint, men det gjør en Tivoli-radio også. At det spiller strålende er da morsommere?....eller?
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Nå får vi ikke bli for slemme mot Haavard og hans valg av elementer da gutter. Han er foreløpig tydeligvis ved godt mot og det er ikke pent å ødelegge den optimismen.

    At eieren selv er fornøyd med lyden er tross alt det viktigste.

    For min del er det en glede i seg selv å beundre ingeniørkunst og byggekvalitet, og synes jeg noe SER dårlig ut har jeg vanskelig for å få noen eierglede selv om det spiller bra.
    Elementer med platechassi er jeg derfor litt allergisk mot rett og slett ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.968
    Antall liker
    10.867
    Torget vurderinger
    10
    Ok, blikk-kurv kontra støpt.

    Når jeg kikker bak OBne som jeg spiller på akkurat nå ser jeg at Fostex FE203En-S har en støpt kurv som ser ut som en estetisk nytelse sammen med den enorme kromma magneten. Eminence Beta 15 bassen derimot har nok en sånn kurv dere snakker om ;D
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Hyggelig at det spiller fint, men det gjør en Tivoli-radio også. At det spiller strålende er da morsommere?....eller?
    For å si det sånn, H6 klonen spiller strålende spør du meg.
    Elementene i den har noe bedre basket, ellers er de rimelig like.

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er jeg enig med deg i, Håvard. H6-klonen spiller strålende.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Det er jeg enig med deg i, Håvard. H6-klonen spiller strålende.
    Egentlig er denne basket diskusjonen en liten avsporing.
    Egentlig er jeg en tosk som ikke tok av noen elementer til meg selv.

    Håvard
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Tja avsporing, ville det ikke gjort saken langt enklere om du fant et element som fungerer like bra om i den opprinnelige klonen men som fortsatt produseres da Haavard?

    Med så mange tilhengere og lovord om den konstruksjonen kunne det vel være verdt å tweake litt på Monacor elementene om DET er løsningen. Men får man det tett mellom element og kasse uten for mye trøbbel så er det vel også greit som det er.

    Jeg så forøvrig et par Dali 104 tilsalgs på Finn for tusenlappen. 250.- pr element er det vel verdt?
    Eller om jeg kjøper av deg resten for 200.- så får du 4 elementer for 200.- pr stk ;D
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    norcad skrev:
    Tja avsporing, ville det ikke gjort saken langt enklere om du fant et element som fungerer like bra om i den opprinnelige klonen men som fortsatt produseres da Haavard?

    Med så mange tilhengere og lovord om den konstruksjonen kunne det vel være verdt å tweake litt på Monacor elementene om DET er løsningen. Men får man det tett mellom element og kasse uten for mye trøbbel så er det vel også greit som det er.

    Jeg så forøvrig et par Dali 104 tilsalgs på Finn for tusenlappen. 250.- pr element er det vel verdt?
    Eller om jeg kjøper av deg resten for 200.- så får du 4 elementer for 200.- pr stk ;D
    Det finnes faktisk en løsning som forstsatt produseres.
    det heter Seas. det er en gjeng i Australia som lager en klone med dette elementet.

    Det som er greit med H6 klonen og UBLH er at disse kassene puster godt. Med andre ord er ikke en svak basket like kritisk som i en lukket kasse. Og elementet gjør jobben så langt jeg kan høre.

    Helt klart at Dali 104 kan brukes. Også QLN.
    Ellers så finnes c17wh69-08 med gummisurround. Eksakt likt ellers. Leftovers fra QLN.

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    da har jeg lyttet litt på både 300b og 845 rør på høyttalerne
    begge funker. men du verden så forskjellige
    845 har trøkk. lader hele rommet. må dra fram høyttalerne på gulvet da de graver langt nedover i frekvens. blir nesten på grensen til svulstig. måtte også heve høyttalerne mer også. men helt klart en interessant amp.
    300b er mer tilbakelent. ikke så mye trøkk nedover, mindre soundstage. men har noe oppver i frekvens som er veldig bra.

    håvard
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var så heldig å fikk en lytt til H6 mk2 hos Håvard for to dager siden. Både 845 og 300b forsterkere ble lyttet til. Først vil jeg si at H6 er iferd med å bli voksen i siste utførelse. Artig å se prosjektene til Håvard bokstavlig vokse opp... :)

    Med 845 fikk høytalerne et voksent skyv i bassen. Helt klart morro på endel musikk, men og litt imponatoreffekt som jeg mistenker at jeg selv hadde blitt lei av etter en stund i det rommet Håvard har og med H6 klonene.

    300b hadde mindre i bunn, men mellomtonen var mer lettflytende enn med 845. Jeg ville nok valgt 300b selv, men jeg er biased med bla 300b selv.

    Håvard har strukket klone-konspetet et hakk videre og til deleprisen så er det få, om noen, som holder følge :). Godt jobba H!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.102
    Antall liker
    6.606
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da er omsider et par kloner ferdige og klar for avlevering...igjen. De var i ubehandlet finish - og ble behandlet sådan. Kan vel ikke klandre for de så jo ikke akkurat ut som "a million dollar"..




    Spiller forrykende selv om det er stilker.
    Spiller forrykende selv om basselementene er knøttsmå.

    Koblet dem opp mot McIntosh MC275 og det regner uten tvil som en match from heaven. Full kontroll - trøkk uten å være "på" hele tiden. Glem lavwatt på disse - man går glipp av så ubegripelig mye godlyd!
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.968
    Antall liker
    10.867
    Torget vurderinger
    10
    Hmfrr
    Jeg spiller på 2x5 watt (f2j) og det låter meeeeget bra
    Men det blir mye mere slam i bassen med litt guffe, den macen passer nok bra ja
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.102
    Antall liker
    6.606
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    HEL skrev:
    Hmfrr
    Jeg spiller på 2x5 watt (f2j) og det låter meeeeget bra
    Men det blir mye mere slam i bassen med litt guffe, den macen passer nok bra ja
    har jo ikke hørt dine amper på disse så det kan godt være du har rett.
    Du selger dine - hvorfor selger du så grisebillig??? Det er jo nesten skammelig spør du meg.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.035
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Tror KT88/6550 faktisk kan være en enda bedre match enn 845.
    Jeg liker 300b også på disse, men det er vel en grunn at jeg vil selge mine. Er kommet i 40 årskrisa og trenger futt og fart. Alfa er innkjøpt, kjerringa er ikke bytta ut og skal det ikke, men mangler jeg bare et annet effektrinn.

    Håvard
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn