Dyret
Hi-Fi freak
Skjer det noe spennende på H6 fronten da folkens?
Trenger du flere?@Hornlyd - til salgs?
Ja, de er det faktisk gummioppheng på...Det er jo et C17 element fra Vifa som sitter i de. Hifikit i Stockholm solgte basser fra QLN. Gummioppheng i stedet for skum?
Håvard
Jepp det er detEr det skum på Dali 104 elementene?
Begge funker i H6 klonen. Har brukt c17wg69-08, C17wh09-08 og C17wh16-08Ja, men det er WG varianten med mindre magnet som gir høyere QTS og lavere BL.
Det får da også lavere følsomhet enn WH varianten. Men de har noenlunde samme FS og VAS.
Cbarth
Takk igjen.
Jeg hadde oversikr, pleide å bestille fra Tyskland.
Dyktig Erik S!!!!Så var det Del 3
I kveld har det skjedd litt igjen.
Etter 4 døgn med herdig av den fantastiske røde malinga klarte jeg ikke å vente lengre.
Nå skulle det prøves.
Kassene ble fraktet fra snekkerbua og inn i stua der kvalitetsanvarlig sto klar til å innspisere resultatet.
Vis vedlegget 368963
Etter en grundig kvalitetskontroll var det videre inn i dyne og monteringsavdelingen.
Etter alle di timene med pussing og maling og ikke minst VENTING, var riper ett ikke tema.
Vis vedlegget 368962
Vis vedlegget 368967
Delefilter i beste haavard-ånd KISS!!!
Vis vedlegget 368964
Kassene står å speller i stua.
Vis vedlegget 368957 Vis vedlegget 368959
TV-Kroken.
Vis vedlegget 368958
Lytteopplevelser kommer når elementene har fått ser noen minutter med innsplling.
Men etter noen timer i sofaen nå, må jeg si det er håp.
Nei, de er det Erosloveking som eier, står på Vålerenga.Har du dine originale H6'er enda Haavard?
CA18RNX går jo litt dypere på papiret, spiller sikkert like bra. Men noen hevder de ikke er like gode på stemmer.Takk for der Haavard
Først må jeg si att kabinettene er litt breiere enn originalen. Dette av praktiske grunner for å få plass til basselementet.
Nå har Kassene stått å spillt i ca ett døyn, noe ganske høyt, og mye basstung musikk for å myke opp litt.
Må si att dette funker. Bassen er kjellerdyp. Dypere og mer trøkk enn med Dali 104 elementer. Mellomrom en er åpen og fin, akkurat som med Dali elementet.
Mine er ikke helt innspilt enda, så ytligere forbedring regner jeg med.
Hva diskanten angår kjenner jeg denne godt fra før. Har brukt denne i flere høyttalere, men aldri med 1. ordens filter. Diskanten gjør det den skal, den spiller diskant, men er ikke like engasjerende og luftig som Focal diskanten. Men, den er ikke innspilt enda denne heller.
Alt i alt. Så vil jeg si att det er en god høyttaler.
Har også CA18RNX, OG ER18RNX liggende, så har tenkt å prøve disse også.
Etter diverse sms'er så lurer jeg på hvor edrue dere er@haavard:
Ang CA18RNX så har denne en fs på 35 Hz, mot CA18RLY sin 42 Hz så i teorien så skal den jo det. RLY spiller dypt. Veldig dypt.
Vi har sitt i her to stk nå i noen timer å hørt. Han som er her på besøk sa ført "disse spiller bedre enn Dali-elementer".
Om noen lurer på en H6 klone er dette veien å gå om man ikke gidder å jakte på originale elementer.