Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ellers har jeg hatt en veldig interessant platespiller i hus som jeg har skrevet litt om på audiofidelity.no. Det er tydelig at det er endel utstyr der ute med hårreisende bra ytelser for ganske små beløp.....
    Fin omtale av LSD`n det. Med litt kjenskap til dine preferanser og (deler av) det avspillingsutstyret du forøvrig bestitter, har jeg etter å ha lest igjennom en brukbar formening om hvordan den låter:).

Kanskje ikke udelt enig i din generelle karakterisering av filtmatter. Det er jo bortimot opplest og vedtatt at det eneste som duger på en LP12 er filtmatte. Og hadde Linn, som må kunne sies å ha VM-tittel i oppgraderinger, ment at det fantes et bedre alternativ, så kan du ta gift på at skottene hadde hatt alternativt produkt i sitt sortiment - til relativt stiv pris:rolleyes:.

Det hevdes blandt enkelte at det er hørbar forskjell på hvilke side av Linn`s matte du legger mot tallerken. Jeg har prøvd dette selv, men måtte melde pass på å slutte meg til den gruppen.

Bør kanskje legge til at jeg ikke bruker filtmatten selv på min LP12. Testet matter av ulike materialer og i mitt oppsett, til mine preferanser fant jeg en alternativ løsning som riktigere. Men, holder nok filtmatten som en god nr. 2 (av det jeg testet vel og merke).

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Ptb. Hyggelig å høre. Da føler jeg i grunnen at jeg har gjort jobben min!
    Hva filtmatter angår, har jeg aldri tatt dem alvorlig, men når det er sagt, det funket mye bedre på en fullrigget Linn vi testet i Fidelity i sin tid enn jeg hadde regnet med. Men både på Rega, WB, Roksan og Funk har jeg funnet alternativer som funker mye bedre, enten det er fra Funk, Ringmat, FoQ, Boston, Plattermatter eller andre. En venn av meg bruker en matte fra Herbie´s på sin 1989 LP12 med fint resultat. Ellers er jeg helt enig, Linn er både skotske- og verdensmestere i grisedyr oppgradering, så de hadde nok hatt en haug matter du kunne fått oppgradert til, og det til blodpris, om de hadde følt at det funka.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Fant et par Mullard GZ 32 blodferske 100% (fra Brynjar tror jeg)
    hjemme utpå dagen? 13-14 tiden
    eller passer det bedre før 10:30?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    gir beskjed...trolig på vei hjem fra tapetech, ellers må jeg opp alt for tidlig.....

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg drar innom deg på vei nedover...drar nå straks

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    heisann
    takk for kaffen og en hyggelig prat
    sjarmerende samboer du har fått deg....
    fått testet rørene ennå?
    sitter og avslutter Justin kauflin CD´n ..nå er det Basie/Turner Kansas City Shout på vinylriggen sin tur

mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God morgen, Leif og alle sammen.
    Selv takk for hyggelig formiddagskaffe og prat, Leif. Joda, hun er jammen en god sjel å dele øyeblikkene med. Hun hilser ! ;D
    Jeg fikk meg en liten lærepenge her om dagen. Rørene som har sagt takk for seg hos meg, har mistet det meste av teksten, bortsett fra at det er tydelig at det er et Mullard-rør. Så jeg begynte selvfølgelig å sjekke litt på nettet, og fant ut at det var GZ32 det var snakk om. Da jeg hadde fått et par levert fra Leifs fjernlager og pakket dem opp, så de ganske mye mindre ut, så jeg gikk litt grundigere til verks. Selvfølgelig var det ikke GZ32, men GZ 37. Akkurat nå er det i grunnen bare glad for at jeg ikke bare satte i rørene som kom fra Drøbak og fyra opp forsterkeren!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Inspirasjon til eget lager økt med et par promille av det, vil jeg tro? Når er du i Horten i helga? Vært trivelig å sett deg.

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.142
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Da er det bare å ringe Motron.
    Mener han skal på messa og da tar han sikkert med et par GZ32.
    Eller du får slenge deg i bilen og kjøre en tur til rørenes Mekka her i Kulturhovedstaden. Vi kan brygge kaffe her også :cool:.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det hadde vært hyggelig, Per Olav. Nå har jeg kontroll på et par GZ 37, heldigvis. Men jeg tar gjerne turen litt senere på høsten! Føler meg helt sikker på at du kan brygge kaffe, ja. ;)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.699
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Jazz och kaffe på en slapp fredagsförmiddag innan kvällsvakten skal förberedas. Jan Johansson och Arne Domnérus på skivspelaren och en Yellow Diamond från Brazil genom aeropressen i koppen. :)

God helg!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det høres ut som en ganske deilig fredagsformiddag, Cross. Jazz og kaffe blir aldri feil. Særlig ikke med Jan Johansson!
    God helg til deg også!

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Dette er en litt uvanlig ( ibetydningen av ikke så ofte omtales) Peter Gabriel skive, "Passion" flott filmmusikk og spennede stemninger....flott kveldsmusikk!!

51uk4WTLZbL.jpg

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nydelig og stemningsfull skive, musicus. Vi er helt på linje igjen. Det er ikke den av PGs plater som omtales oftest, men den er fantastisk bra..den også.
    Det ble ikke messetur på deg? Jeg sitter hjemme med Thea, spiser pasta og ser på tv. Ungene kommer først, selv når de er atten og har lyst til å tilbringe en rolig dag med sin gamle far.;D
    Men det blir nok en tur nedover i morgen, ja.

Vedlegg

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Nydelig og stemningsfull skive, musicus. Vi er helt på linje igjen. Det er ikke den av PGs plater som omtales oftest, men den er fantastisk bra..den også.
    Det ble ikke messetur på deg? Jeg sitter hjemme med Thea, spiser pasta og ser på tv. Ungene kommer først, selv når de er atten og har lyst til å tilbringe en rolig dag med sin gamle far.;D
    Men det blir nok en tur nedover i morgen, ja.
    Det blir ikke noen Hortens tur i år, dagen har gått med til å bygge Minecraft på Lego og bruke tiden med Jr.
    Kjenner jeg har ett sökk i hifi interessen for tiden, ikke noe spesiellt som frister, og det som frister er til en pris langt mer enn jeg har mulighet og vilje til å legge i det, samtidig er jo det en indikasjon på at man er veldig fornöyd med det man har, men musikk innkjöpene derimot, bare eskalerer :D ...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg vet hva du mener. Jeg har hatt det sånn lenge. Det er ikke mye jeg leter etter, for å si det sånn. Et nytt nettfilter, om det dukker opp ett som overbeviser, men utover det er jeg i mål. Vel ok, jeg skulle gjerne hatt en Lyrec "Frida", men det er utenfor rekkevidde med mindre jeg arver...

LyrecFridaPTR1e.jpg

Sist redigert:

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Vakker skive og god kaffe det der, musicus! Riktig god bedring til deg.

Jeg er uggen selv, men håper det slipper taket så det blir messe på meg til helgen. Det blir ingen Fidelitystand nå som vi ikke gir ut papirmagasin, men jeg rusler nok litt rundt der likevel.
    Ellers har jeg hatt en veldig interessant platespiller i hus som jeg har skrevet litt om på audiofidelity.no. Det er tydelig at det er endel utstyr der ute med hårreisende bra ytelser for ganske små beløp.....
    Såg spilleren på messen i dag, ja hørte litt også, men vanskelig med lytteintrykk på ukjent utstyr/rom. Utseende messig var den BRA, fikk lyst til å eie en slik.
    Et klassisk tiltalende ytre!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    ^^Kjenner en som har for mange slike, du kan jo høre med ham om du kan passe på en for han...:cool:

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg vet hva du mener. Jeg har hatt det sånn lenge. Det er ikke mye jeg leter etter, for å si det sånn. Et nytt nettfilter, om det dukker opp ett som overbeviser, men utover det er jeg i mål. Vel ok, jeg skulle gjerne hatt en Lyrec "Frida", men det er utenfor rekkevidde med mindre jeg arver...

Vis vedlegget 342504
    Nettfilter ja, jeg har i alle år, iallefall mange av de, hatt särs gode resultater med RGPC (Richard Gray Power Company) filter/chocke´s, det er vår kjäre EF/PILAR som har/hadde disse og det gjör de vel omtrent like vanlige som de berömte hönsetennene ;) men, det lille (400 Pro) som jeg har funker meget godt på det hönn gamle anlegget i blokka jeg bor nu, så får du mulighet, så sjekk de ut!!

http://www.richardgrayspowercompany.com/pdf/parallel/400.pdf

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det ser ut som om det du bruker ikke har nok kapasitet, musicus. Men kanskje det finnes større utgaver å sjekke ut?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vakker skive og god kaffe det der, musicus! Riktig god bedring til deg.

Jeg er uggen selv, men håper det slipper taket så det blir messe på meg til helgen. Det blir ingen Fidelitystand nå som vi ikke gir ut papirmagasin, men jeg rusler nok litt rundt der likevel.
    Såg spilleren på messen i dag, ja hørte litt også, men vanskelig med lytteintrykk på ukjent utstyr/rom. Utseende messig var den BRA, fikk lyst til å eie en slik.
    Et klassisk tiltalende ytre!
    Tror det er en spiller du ville likt, JanOlav. Men du er jo godt forspent med etpar spillere fra før av, vet jeg 8)

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jg var en tur i Horten i dag. En kortere og raskere tur denne gangen, men litt fikk jeg med meg. Først og fremst var det langt flere mennesker rundt omkring enn jeg har sett på en messesøndag i Horten på veldig mange år. Jeg snakket med både kamerater og bransjefolk som kunne melde om trengsel, fulle rom, trøkk og interesse som kan tyde på at noe har snudd. Den litt dystopiske stemningen som har preget bransjen og fremtidstroen de siste årene var tydeligvis kjeppjagd ut av de to hotellene i Horten i år. Det er noe av det gledeligste jeg kan tenke meg. Vel verdt å flagge for, rett og slett.

U

utgatt25555

Gjest
    Det ser ut som om det du bruker ikke har nok kapasitet, musicus. Men kanskje det finnes større utgaver å sjekke ut?
    Da er 1200 PRO som gjelder, det er 2 stk av det jeg har pent innpakka i ArtDeco stil med 8 uttak på baksiden, bildet er av mitt tidligere :cool: .......

RGPC.jpg

U

utgatt25555

Gjest
    Den er på lista, sammen med et par andre. 8)
    Det gode med det er at man må ikke (jeg hadde ikke mine mono´s) koblet i den, bare den står på samme kurs, den demper stöy og ligger som en choke for de komponenter som er koblet på samme kursen, eneste "filteret", og jeg har testet noen oppigjennom, som ikke bidrar med noe negativt! Verdt å teste iaf!! :D ....

mvh

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46

Vis vedlegget 342504
    gikk en FRIDA på Ebay i går til EUR 5K :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Alldeles fantastisk spiller, men det er nok utenfor min rekkevidde om dagen. Hadde jeg hatt den summen liggende, hadde den nok gått til mer huslige ting, desverre...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, ottone. Det er jeg virkelig. Du har helt rett. :) De kveldene og helgene er hellige her i huset.

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Det er den raskeste måten å bli frisk på, musicus. Her i huset er det Bach, Zoegas "Summer edition" (Prøv alt du kan å få fatt i en pose eller tre av den! Fantastisk kaffe!) og en bit svensk, mørk sjokolade med bringebærtrøffel. Det finnes værre dager! Henriksen er en poetisk minimalist. Det er ikke hverdagsmusikk, men bevares så vakkert når det er tiden for det!
    God morgen!

Det ble ett par dager xtra hjemme med nysing, tett nese og generellt dårlig form, var ute og handlet bröd og kaffe igår, og fant litt Summer Edition, riktignok ferdig malt men, dog!! :) ......

selected_editions_large.png

Så nu får man nytes siste resten av "sommeren" her under tiden man går og henger, får jo spillt xtra mye muskk under tiden, ha en riktig bra dag der nord så lenge!!

Dagen startes musikalsk med denne, Eberhard Weber "Endeless days"... en quartet bestående av bass, piano, drums, & Oboe, English Horn, Bass Clarinet og Sopran sax, nydelige med de blåserene i en klassiske trio settingen :D ...

513U8YEct6L.jpg

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God morgen, musicus! God bedring til deg. Forkjølelse er noe dritt!
    Flott at du fikk tak i litt "Summer edition", det er strålende kaffe, i alle fall om du liker den mørkbrendt. Det er det jeg har i koppen her også. Ellers er det bare radio her akkurat i dag. Skal inn til byen å hente rør senere i dag, så da tar det seg nok opp.
    Den skiva er nydelig! Må tas fram når rørene er i boks og på plass!

U

utgatt25555

Gjest
    Litt lett eftermiddags musicering, meget behagelig og nytbar quartet! :) ...

61nFrpZJstL._SL500_.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    God eftermiddag!! ennu en trio som kan väre verdt å legge öret til, imo selvsagt :) ...

51vqydeTVJL.jpg

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God ettermiddag, musicus! Den ECM-skiva har jeg ikke vært borti. Må nok sjekkes ut.
    Har du fått prøvesmakt sommerkaffen enda?
    Her er det skrivedag, fantastisk høstvær og en vinter som lurer rundt hjørnet. Det var -3.5 i dag morges, og det kjennes i et gammelt hus av beboere som bokstavelig talt ble tatt på senga.

U

utgatt25555

Gjest
    Eftan!...

jo, den er åpnet og prövesmakt, nydelig selv som traktekaffe, hadde en pose tidlig i sommer også, man kanskje skulle kjöpe ett par og legge til siden....og snart er det julekaffen, også den verdt å la smakslökene forlyste seg over....

Her har de byttet ut trommisen, også denne vel verdt å lytte til :D ......

81Hl8rqNXCL._SL500_.jpg

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn