Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    3
    Godt å lese at du snubler innom i ny og ne. Jeg setter pris på musikk tips og svar på mine sp fra de med lang erfaring.
    Nagaoka må herved prøves. For å se om mer av go lyden kan trylles frem :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    GØTEBORG?

Jeg har luftet tanken om en hifi/mat/musikk/kompistur til vår nærmeste utenlandske storby, fantastisk fine Gøteborg. Egentlig var det snakk om Desember, men så fikk jeg jaggu tur i bursdagspresang, så da reiste jeg med henne jeg deler dagene med.
    Nå viser det seg at husets førstedame planlegger en venninneweekend her i huset om noen få uker, og da er det som kjent mer formålstjenelig å være andre steder enn hjemme når det pågår.
    Så jeg kommer til å stikke av til Gøtet 25-27 februar. Om det er noen av de utmerkede herrene som tidvis frekventerer tråden som kunne tenke seg å hive seg på, er det bare å gi beskjed.
    Jeg håper du er i byen den helga, Musicus!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bra. Vi får håpe hederskara hiver seg på så vi blir en gjeng nedover.

Gunner? Fingers? baluba? To name but a few..

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Det tidligere nevnte oppdraget i Oslo er utsatt til februar istedenfor neste helg, så det er ikke godt å vite hvilken helg det blir nå. Men jeg tror det kanskje er helgen før at jeg tar flyet over langfjellene. Venter på datoer og sakspapirer jeg kan sette meg inn i.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Se her, ja. Nå skjer det ting. Hyggelig at vil hive deg på, fingers! Jobbforbehold er litt sånn "goes without saying", egentlig. Det hadde jo vært kanon om det funket, baluba. Vi får krysse fingrene!

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Du kjenner programmet mitt den helgen, det hadde vært stas å kunne invitere noen av heders karene innom på lørdagen, funker det, så funker det ;)

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Se her, ja. Nå skjer det ting. Hyggelig at vil hivedeg på, fingers! Jobbforbehold er litt sånn "goes without saying", egentlig. Det hadde jo vært kanon om det funket, baluba. Vi får krysse fingrene!
    Det bør helst funke, for oppdraget har jeg takket ja til og forsinkelse kom litt overraskende for meg, men det tar jeg på strak arm. Gir beskjed med en gang jeg har fått nye datoer. Synd det ikke ble den helgen i januar, for januar er en hard måned for de fleste og det hadde passet med et oppdrag i hovedstaden. For et par år siden var jeg nesten for ofte i hovedstaden, og nå er jeg der for sjelden.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Grønt lys er gitt, det er vei i vellinga, åpen straight osv.

Hvem er med?:cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Stjerne i boka, kompis!
    Lista er pt som følger;

Fingers (som riktignok tok litt forbehold mht jobb, men mannen må jo ha fri innimellom..)
    Gunner
    Impulse
    HCS

Burde jo bli etpar levelige dager.
    Jeg har funnet et dugandes hotell som jeg har bodd på før, Elite Plaza Hotel på Västra Hamngatan. Sentralt, stille, meget bra femstrjerners standard.

Vedlegg

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja, det skulle tatt seg ut. Så er det oss slubbertene du kjenner fra før, som håper det ordner seg og rett og slett ser fram til å ta en øl med deg igjen. Det er en stund siden sist. 8)
    Får vi med baluba og etpar karer til nå, så blir dette en tur for historiebøkene.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå må du ikke finne for dyr hotell, da, impulse. Aldri vært tilhenger av slikt. Kriteriene for min del er straight: rent og sentralt - alt annet bryr jeg meg katta om. Har bra rygg, som takler tynt liggerunderlag og teltlivet, så to netter på en grei seng tåler jeg. Men klart, det kan være en utfordring for skrøplinger:cool:. Liker heller å bruke pengene på ting som skjer utenfor hotellet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå må du ikke finne for dyr hotell, da, impulse. Aldri vært tilhenger av slikt. Kriteriene for min del er straight: rent og sentralt - alt annet bryr jeg meg katta om. Har bra rygg, som takler tynn liggerunderlag og teltlivet, så to netter på en grei seng tåler jeg:cool:. Liker heller å bruke pengene på ting som skjer utenfor hotellet.
    Når du først når horisontalen om natten skal du være så snydens likevel at du ikke merker om du ligger på luksusseng eller spikermatte. :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå må du ikke finne for dyr hotell, da, impulse. Aldri vært tilhenger av slikt. Kriteriene for min del er straight: rent og sentralt - alt annet bryr jeg meg katta om. Har bra rygg, som takler tynn liggerunderlag og teltlivet, så to netter på en grei seng tåler jeg:cool:. Liker heller å bruke pengene på ting som skjer utenfor hotellet.
    Når du først når horisontalen om natten skal du være så snydens likevel at du ikke merker om du ligger på luksusseng eller spikermatte. :cool:
    Nettopp! Du har skjønt poenget, baluba. Skal vi på guttetur, med tant og fjas, eller skal vi på helsereise, ffs?! Tar med eget telt, jeg!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå må du ikke finne for dyr hotell, da, impulse. Aldri vært tilhenger av slikt. Kriteriene for min del er straight: rent og sentralt - alt annet bryr jeg meg katta om. Har bra rygg, som takler tynt liggerunderlag og teltlivet, så to netter på en grei seng tåler jeg. Men klart, det kan være en utfordring for skrøplinger:cool:. Liker heller å bruke pengene på ting som skjer utenfor hotellet.
    Dette er ingen telttur, kompis!
    Men jeg garanterer, dette hotellet er overraskende rimelig. Etpar hundrelapper mer pr natt enn vandrerhjemmet rett borti gata. Det skal gudene vite at det er verdt..

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men jeg garanterer, dette hotellet er overraskende rimelig. Etpar hundrelapper mer pr natt enn vandrerhjemmet rett borti gata. Det skal gudene vite at det er verdt..
    Ok, hører hva du sier, men pakker likevel med telt og primus. Stoler ikke helt på luksusdyret impulse.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehehe. Men fluestanga lar du være hjemme, ok? 8)

Luksusdyr, ja. Jeg foretrekker "livsnyter". Det er liksom så mye mer spiselig.
    Hoteller er det nok av i Gøtet, Gunner. Og du har rett i at det ikke er hovedpoenget hvor vi bor.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Semantikk, semantakk! Du er den du er, uforlignelig.

Og herved er dere advart: gnålinga og sutringa har begynt. Men i bunn er det et "WOOSH!" av positiv energi, må vite!:rolleyes:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Jeg trodde at hoteller med mindre enn fem stjerner var vandrerhjem, jeg. ;)

6

65finger

Gjest
    fra en annonse på Finn:
    «Du slipper å bli forstyrret av det forferdelige brølet en skikkelig V8`er kan gi fra seg. Her kan du sitte å nynne alle dine favorittsanger fra Blekkulfklubben... Ingenting slår å være en miljøforkjemper, hva?»
    minner meg om musikksmaken hos enkelte på forumet. tror noen er troendes til å smelle løs med blekkulf hvis lyden er god

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, Blekkulf får du beholde for meg. Julius derimot... jeg kan vel huske å ha strømmet den på YouTube for baluba junior for veldig mange år siden. I alle fall i hans målestokk. For meg var det jo noen dager før forgårs. Ellers synes jeg folk skal spille mer fra Kardemommeby. Det blir de jo så snille av. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kan tyde på at det er en stund siden jeg var innom i min egen tråd når HC ønsker meg en god søndag, og jeg ser at det er flere uker siden!
    Uansett, takk skal du ha, HC.
    Jeg husker også den samtalen hvor vi var inne på gamle Winstons syskarpe replikk. Jeg skulle i grunnen ønske meg at dagens politikere hadde hatt visjoner av samme kaliber..

Her i huset har det vært mye å henge fingrene i. Oppussing er ingen spøk, og med gammelt hus blir det litt å drive med når en ekstremt kompetent og hyggelig fyr som vel kan kalles en venn av familien kommer innom, og bruker tolv dager på å legge sementfliser i entreen, på toalettet og litt på kjøkkenet, legge nytt røropplegg her og der, kutte ned tre gamle frukttrær i hagen, og ellers ordne et lass med småting som vi har hatt på "To do"-lista et års tid.
    Og straks han var ferdig, kom elektrikeren. Så nå er det lys over anlegget, og min gamle PH 5 lyser over sofabordet. Trivselen er helt klart høyere.
    I kveld er fruen på konsert med noen venninner, og jeg organiserer overraskelseselskap til henne på lørdag. Tre retter til fjorten mennesker er litt logistikk, og særlig når både råvarer, drikke og alt som trengs skal fraktes inn i huset uten at hun legger merke til noe. Da blir det jo et par hakk lettere om hun er ute av huset. Som ikke det var nok, er det deadline.
    Mellom slagene spilles det plater jeg ikke har hatt fremme på en stund. Dvoraks cellokonsert med Rostropovitch/Osawa, Cooders "Paradise and lunch" og "Jazz", lillebror David Knopflers "Release", Floyds "Animals" og Genesis "Selling England by the pound"..høyere enn vanlig, selvsagt. Huset er jo tomt..
    Etter nøysom ny oppvatring og ny oppjustering av platespilleren, låter den bedre enn noensinne. Dessuten har den nevnte elektrikeren besørget egen kurs til anlegget, riktignok for en stund siden. Det hjalp på lyden, kan du si..

Vedlegg

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Høydeformat-bilder blir åpenbart lagt automatisk nå om dagen, ja...
    Vel, dere ser jo hva det er..

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Du må preparere øregangene til besøk i Okka. Bra at du begynner å ta frem gammel 70 talls prog. Det er bare å stålsette seg:cool: Skal du ha felegnukk og kammer(s)-musikk, må du ta med sjæl på vinyl eller minnepinne;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det holder i bøttevis med gammal prog, gutty! Jeg må ikke alltid ha kammer(s)musikk, nemlig!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har lest noen steder at "Selling England by the pound" har skral lyd. Hva i svarteste er det de folka spiller platene sine på? Crosley? Fisher-Price?
    Den låter jo for svingende helt kanon..!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Søndag kveld etter fruens overraskelsesfest. Jeg kjenner nok at det ble mye Michelada og endel Armagnac, og spiller en klassisk Al Jarreau-skive fra 1976, "Glow". Trist at denne gamle helten gikk ut av tiden bare dager etter at han pensjonerte seg i forrige uke. Vi spilte faktisk Jarreau på festen i går også, det virker nesten påfallende i dag.
    Det var et fantastisk selskap med veldig gode venner, maten ble veldig god, og å stå på kjøkkenet med en av landets beste kokker var jo stas.
    Etter kaffen ville gjestene spille plater! Det er jo ikke vanlig partyprosedyre, egentlig. Selv ikke her i huset. Så vi satt i tre timer og spilte Supertramp, Floyd, Van The Man, Beatles, Genesis, Waits, Tull og Jarreau. Mye konsentrert lytting også, faktisk. Veldig fint sammen med folk hvis eneste kontakt med hifi er at de har blitt utsatt for mine varierende anlegg i årenes løp. I går var det en helt annen type interesse enn det har vært før. Det er helt tydelig at når folk utsettes for god lyd, skjer det noe med dem. De trekker ikke på skuldrene, men blir fascinert, satt ut og interessert. Det gledet jo oss to som bor her. Husets frue har akkurat fått to nye Bowie- vinylplater og lært seg å bruke platespilleren, og som tidligere semiprofesjonell sanger og en veldig musikkinteressert sjel, har hun alltid elsket å lytte på musikk hjemme, så det er ikke mange problemene forbundet med å være hifi-nerd hjemme hos oss..

Ellers er Anders, en av mine beste venner, en kar som jobber med kaffe, og selvfølgelig var han opptatt at vi skulle drikke kaffe fra hans arbeidsgiver Zoega på Anitas store partykveld, så han hadde med en hel kasse med assorterte sorter i gave...!
    Det tar nok litt tid før vi trenger å gå i butikken for å kjøpe bønner.

Man kan si mine bønner ble hørt...

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir mye god kaffe i casa impulse i vinter. Jeg regner med at du er raus med deg selv når du har såpass mye så det går vel ikke sååå lang tid før du trenger påfyll. :)

Trist med Jarreu. Spiller også en av hans nå.

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.528
    Jeg har lest noen steder at "Selling England by the pound" har skral lyd. Hva i svarteste er det de folka spiller platene sine på? Crosley? Fisher-Price?
    Enig.
    Kan det være at de (som synes lyden er dårlig) hører på remastering og/eller dårlige pressinger?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det blir mye god kaffe i casa impulse i vinter. Jeg regner med at du er raus med deg selv når du har såpass mye så det går vel ikke sååå lang tid før du trenger påfyll. :)

Trist med Jarreu. Spiller også en av hans nå.
    Jeg skal være raus både med meg selv og de som kommer innom Casa Impulse, baluba. Så da vet du at du må komme en tur ut i provinsen når du besøker hovedstaden snart.
    Kaffen venter!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Enig.
    Kan det være at de (som synes lyden er dårlig) hører på remastering og/eller dårlige pressinger?
    Det er en forklaring, ja. Men at remastringer skal være så vanvittig mye kjipere enn en svenskpresset orginal er nesten ikke til å fatte...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn