donnerwetter
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 16.02.2008
- Antall liker
- 105
Ikke halvgal denne heller
OK; hvordan gikk dette?Jeg også!Det skal jeg ut å høre live i kveld...men nå tror jeg at jeg hiver på noe gammel Slade
Cum On Feel The Noize!!!
Jeg har lært meg å gå på slike konserter med lave skuldre. Litt artig å treffe Don Powell som t-skjorte selger før konsertenJeg også!Det skal jeg ut å høre live i kveld...men nå tror jeg at jeg hiver på noe gammel Slade
Cum On Feel The Noize!!!
OK; hvordan gikk dette?
Jeg er en smule skeptisk til slike resirkulerte band der knapt noen originalmedlemmer medlemmer seg fremdeles, men håper like forbanna alltid at jeg tar feil
awe, vennligst lagre denne posten og legg det ut med jevne mellomrom. Jeg tror at mange her inne har godt av å lese den i sin jakt på bedre lyd."Bedre godt hengt enn slett gift" sier Shakespeare, men tretten dager etter begivenheten er jeg heldigvis ikke kommet dit. Imidlertid forhindrer visst ikke ekteskap forkjølelser, og denne gangen klistrer den seg så seiglivet til øregangene at musikken må stå på vent. Det er en ulykke. Mange dager uten dette krydderet gjør dagene grå.
På slike dager faller jeg i tanker om at interessen for god lyd er avgjørende for livskvaliteten, for vårt indre livs velstand og sinnets mangfoldighet - hvis musikk nå engang er en hovedkilde til inspirasjon. Mer enn en hobby, mer enn mekanikk, mer enn fakta. Vi blir del av noe større enn oss selv, på kryss og tvers av århundrer, stilarter og forestillinger som kommer og går. Musikkens klanger, rytmer, melodier og akkorder kan frigjøre oss fra trivialitetenes og endelighetens begrensninger, og det er minst like virkelig som meter, kilo, tyngdeloven og metallers egenskaper.
Er det ikke paradoksalt at en sier slikt nettopp i fravær av sansenes fulle bruk?
Slade for steike - må finne frem en god gammel (vinyl)skive; 'Old, New, Borrowed and Blue'God ettermiddag til alle som har vært innom i det siste. Både Slade-fantaster og alle gamle kjente.
Fikk snusen i figurene til OMS for noen år siden - har blitt noen...Det er julegateåpning her, bare noen få meter fra huset hvor KjellRs burleske keramikkfigurer kommer fra. Holder du til borti høgget her, forresten?
Det er jo rett borti gata omtrent, det!Fikk snusen i figurene til OMS for noen år siden - har blitt noen...Det er julegateåpning her, bare noen få meter fra huset hvor KjellRs burleske keramikkfigurer kommer fra. Holder du til borti høgget her, forresten?
Bor i Moss, eller i Rygge for å være korrekt. Men så nære bygrensa at vi har adresse Moss.
Gøteborg er faktisk en av mine favorittbyer, awe. Det er helt nydelig stemning her, julepyntet så det holder, og maten er hinsides. I går fant vi en fransk "kvartalskrog" med helt utrolig mat, fransk tilbakelent, ujålete stemning og priser fra forrige århundre! Vi skal tilbake ikveld!
Akkurat nå er det pause i handlingen og kaffe på da Matteo..
Ma Cuisine.Gøteborg er faktisk en av mine favorittbyer, awe. Det er helt nydelig stemning her, julepyntet så det holder, og maten er hinsides. I går fant vi en fransk "kvartalskrog" med helt utrolig mat, fransk tilbakelent, ujålete stemning og priser fra forrige århundre! Vi skal tilbake ikveld!
Akkurat nå er det pause i handlingen og kaffe på da Matteo..
den kroa må du sende meg navn/adresse på.
vi er i gøteborg 1-2 ganger i året, veldig nedpå og trivelig by.
Freddie Wadling var en av vennene til Kjell. Ved en tilfeldighet kom en kompis og meg over en bok om alternativmiljøet i Gøteborg, og der var det et bilde av Wadling og Kjell sammen. Merkelig hvordan verden er liten, men jeg traff likevel aldri Wadling. Det nærmeste jeg har kommet svensk underholdningsroyaliteter er den morgenen jeg spiste frokost med Thomas Von Brömssen på Hotel Victors under min første turné med Carl Perkins i 1986. Det føltes eksklusivt å sitte der mange etasjer oppi et anonymt forretningsbygg med to etasjer med hotelsuiter klemt mellom kontorene. Og Hebbe lille som frokostpartner. ;DEn episode fra midt -80t i Haga var og besøkte kompisen Jörgen Cremonese gitarrist i Kai Martin&Stick den gången, en tur til Haga og inn i noen leiligheter som var vel døgn åpne der satt bla Freddie Wadling i ett hjørne husker jeg.
Göteborg är Gör trevligt