Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det skal gudene vite at den får til her også! ;D
    Ser forresten at jeg skrev 24/48 i febertåka her. Hørt på makan! Det skulle selvfølgelig være 24/96...!!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    impulse skrev:
    Det skal gudene vite at den får til her også! ;D
    Ser forresten at jeg skrev 24/48 i febertåka her. Hørt på makan! Det skulle selvfølgelig være 24/96...!!
    Begynner du å bli sløv?
    Virkelig en ripe i lakke dette!

M

musicus

Gjest
    Hr impulse kjenner sikkert til den eminente musikeren Lloyd Cole som fremstod på 80 tallet med The Commotions, de skilte jo lag etter en tid og mannen fortsatte alene.

Tillater meg derfor å legge denne anbefalingen på hans siste skive ;)

Lloyd Cole "Broken Record"

En liten perle i disse tider, om man liker mannnens melankolske, lett bitter-søte tekster med en god dose underfundigheter og refleksjoner...

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    H.R skrev:
    impulse skrev:
    Vi får håpr det er forbigående. ;)
    krysser fingrer ja. Ellers mister jeg et orakel - og orakler er vanskelig å finne vettu.
    Oraklet Impulse ja...Hehehe...Måtte nesten smile litt... Ser liksom ikke for meg deg bortgjemt på en fjelltopp et sted hvor en må kjempe seg frem imot fabeldyr for å finne sin hifivei...

Ellers alt vel der nede ? Når får du testobjekter ifra Julius/England ? :)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    HCS skrev:
    H.R skrev:
    impulse skrev:
    Vi får håpr det er forbigående. ;)
    krysser fingrer ja. Ellers mister jeg et orakel - og orakler er vanskelig å finne vettu.
    Oraklet Impulse ja...Hehehe...Måtte nesten smile litt... Ser liksom ikke for meg deg bortgjemt på en fjelltopp et sted hvor en må kjempe seg frem imot fabeldyr for å finne sin hifivei...

Ellers alt vel der nede ? Når får du testobjekter ifra Julius/England ? :)
    Tjaa...? Hvem vet.. Om det er nok kaffe - av rette sorten - der Impuls-orakelet får holde til.... ;D ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    En vakker stemmer til deg Trond

Håper den faller i smak... :)

mvh
    FreddB ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Er vel ikke helt komfortabel med disse orakelgreiene, men uansett, det er nok kaffe her, Fredd. ;D Takk for Nathalie Merchant, det er en stund siden jeg hørte på den skiva sist... merkelig nok!

De siste ukene har ikke vært så preget av hifi akkurat, men kulda og adventstiden gjør jo at det blir mer tid inne, og dessuten er det noen veldig spennende testobjekter på gang, så vi får se...

Det slo meg akkurat at i dag er det et år siden jeg uttrykte min frustrasjon over retningen jeg syntes HFS var på vei i, og nå, et år etter, må jeg nok konkludere med at frykten var høyst berettiget. Nok engang er det den endeløse kabelgnølingen som dominerer, og stemningen er tidvis så kjip, lite vennlig og uproduktiv at det er til å grøsse av. Jeg husker at jeg lurte på om det var sånn vi ville ha det for et år siden. Og jaggu virker det som om det er det.......
    Det var rett og slett uendelig mye morsommere her inne før.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kva skal til for at det skal bli morsomt igjen? Eg er usikker på om eg var her 'før i tia'? ::)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.329
    Torget vurderinger
    10
    På DIY er det både hyggelig og morsomt. Særlig når man ikke kan puste ordentlig pga mdf støv :)

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.080
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig med deg Impulse. De er ett par-tre stykker som forsurer hele sentralen. "Brønnpissere" var det en som så treffende sa.

Prøver selv å holde meg unne det hjørnet som domineres av de karene, men må innom av og til for å se om noen har noe positivt å komme med når det gjelder kabler.

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Istedet for å sutre over hvor dårlig forumet har blitt, kan du jo gjøre din del for å få opp kvaliteten. For du er jo flink med bokstaver.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.578
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har prøvd å dra igang litt om Trident fra TPA og litt andre DIY greier,men det er jo aldri noen kvalifiserte synspunkter på noe
    har derimot hatt litt mere besøk i det siste og det er jo alltid hyggelig med litt personlig kontakt i disse "virtuelle dager"
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.267
    Torget vurderinger
    23
    OI!!! I dag er du HARD, Alshus! Men du har rett, "Syt eller yt" (c) Sluket er tingen. Blir jo ikke bedre dette forumet av at blekkfantaster av Impulse's kaliber sitter på ræva med sur tante-mine rundt nebbet. Da er det bedre å gå foran med godt eksempel. Skal ikke så mye til; noen kommentarer her, litt ris/ros der, et par-tre plateanmeldelser etc. så baller det fort på seg, særlig dersom et antall andre kapable forumister følger opp..
    Til Imp's forsvar skal det sies at det er farlig enkelt å havne i "gidder jeg dette, da.." modus, når annenhver tråd med mer enn fem inlegg er krangling og usakligheter.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.578
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    god morgen Jan;
    burde ikke du oppdatere til "ungdomsbildet" ditt?
    det var liksom litt mere "autoritært" ;D
    mvh
    Leif

O

Oblivion

Gjest
    pengesluk skrev:
    OI!!! I dag er du HARD, Alshus! Men du har rett, "Syt eller yt" (c) Sluket er tingen. Blir jo ikke bedre dette forumet av at blekkfantaster av Impulse's kaliber sitter på ræva med sur tante-mine rundt nebbet. Da er det bedre å gå foran med godt eksempel. Skal ikke så mye til; noen kommentarer her, litt ris/ros der, et par-tre plateanmeldelser etc. så baller det fort på seg, særlig dersom et antall andre kapable forumister følger opp..
    Til Imp's forsvar skal det sies at det er farlig enkelt å havne i "gidder jeg dette, da.." modus, når annenhver tråd med mer enn fem inlegg er krangling og usakligheter.
    TT trenger nok en vitamin innsprøytning nå i disse mørketidene..

O

Oblivion

Gjest
    LMC skrev:
    har prøvd å dra igang litt om Trident fra TPA og litt andre DIY greier,men det er jo aldri noen kvalifiserte synspunkter på noe
    har derimot hatt litt mere besøk i det siste og det er jo alltid hyggelig med litt personlig kontakt i disse "virtuelle dager"
    mvh
    Leif
    Du tåler vel litt OT i tråden TT?

@LMC - HFS er ikke forumet du skal forvente at noen med relevant kompetanse kommer med noen kvalifiserte synspunkter....

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.578
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er jo mange kompetente folk her,så det skulle jo ikke skorte på know-how
    jeg synes personlig det er viktig å meddele folk om oppdagelser eller forandringer jeg gjør som jeg mener er med på å forbedre anlegget, enten det er Superreg, nye kondiser eller likerettere.
    mistenker at det er mange som bare har sugerøret i honningkrukka,men som selv aldri putter noe oppi
    mvh
    Leif

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er kanskje hard, men et forum blir til ved at brukerne skriver.

Jaja, jeg ønsker Impulse tilbake i god gammel (ung) tone.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.865
    Jeg mener TT er inne på noe. Det er ikke noe hyggelig å poste positive meldinger, bare for å bli angrepet av en gribbeflokk av besserwissere med dårlig ironi og anlegg fra Fretex, som med den største selvfølgelighet uttaler seg om komponenter de aldri har hørt, og/eller teorier de ikke skjønner bæret av.

Disse (få) folka suger energien ut av enhver debatt og dreper lysten til å "bidra".

Jeg siterer (igjen) Tom Lehrer, "if people can´t communicate, the very least they could do is to shut up!"

Folkeskikk og respekt for andres meninger er mangelvare her, dessverre.

Et meget hyggelig unntak er musikksidene (muligens også DIY, men jeg er teknisk og mekanisk handicappet, så der er jeg ikke inne).

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Husker godt innlegget ditt et år tilbake i tid, der jeg svarte at vi saktens kunne ta et år til. Men det er visst gått trått for min del. Det blir selvfølgelig alltid galt å mimre henført om forgangne dager, med åpen meningsutveksling, oppmuntring og inspirasjon, veiledning og opplysning. Og ikke minst gleden ved å meddele seg om musikk og hva som får den til å ta spranget fra hermetikk til lys levende uttrykk.

Og nå? Jeg går lei av fasttømrede og korrigerende tendenser. Enten repeterer man synspunkter som allerede lenge har gått på repeat, eller så finner man det nødvendig å minne om egen smak og innsikt i tide og utide. Kanskje er jeg gått trett i den forstand at jeg nå ikke gidder å svare på det jeg før hadde kastet meg over - fordi det er så kjent, så kjent. Likevel vil jeg ikke lukke døren helt, for av og til dukker det opp noe flott. Bare den forventningen gjør at jeg titter innom av og til. Dessuten finnes det fremdeles en del ekte hjelpsomme mennesker her. Og en og annen entusiast.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gode innlegg fra BigSwifty og awe! Det er det samme gnålet som går igjen og igjen. Unntaket er musikksidene, til dels OT og anleggstrådene

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det beste med forumet er vel nye vennskap og større musikalk horisont.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.267
    Torget vurderinger
    23
    Kan ikke overvurderes, og grunn god nok til å orke skumlesing av Fretex-Folket's ( ;D ;D Swifty) skråsikre uttalelser. Hører du, Imp? Lighten Up!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.578
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er vel mang en Lenco som er fisket opp på Fretex?
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.267
    Torget vurderinger
    23
    Ja, var det ikke der BigS kjøpte en Garrard 301 mon tro?? ;D ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.578
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pengesluk skrev:
    Fretex i Ole Deviksvei slumper til å ha noe iblandt
    ellers hender det jeg finner noe på Kiwanis eller Lions langs Bohuslenskysten
    legger det i ene loskøya på vei hjem
    mvh
    Leif

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.865
    pengesluk skrev:
    Nesten, kjøpte den i Sverige!

Ikke misforstå, ittno´gæli i å ha billig anlegg. Det går an å få mye bra låt ut av det. Blir bare litt pissed innmellom på "...kan det være nødvendig da?" inleggene, som ofte kommer fra Fretex-fronten.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.267
    Torget vurderinger
    23
    Skjønner absolutt hva du mener, Big. Fullt mulig å lage godlyd for minimum av penger, og det er der erfaring og kompetanse kommer inn, sammen med evne og "guts" til å gå utenom "hif-allfarveien" og å kunne velge ukonvensjonelle produkter og løsninger. Og konstruktive diskusjoner og erfaringsutveksling rundt slike ting er da langt mer interessante enn dette evindelige kabelgnålet, f.eks.?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.267
    Torget vurderinger
    23
    Aha - det forklarer Impulse's laktoseintoleranse 8) 8)

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.865
    Melke kuer er greit. Jeg syns mange på sentralen melker okser, hvis dere forstår hva jeg mener...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Se her ja... Jeg satte visst igang noe! Det var vel egentlig det som var meningen. Big S, vi er helt på linje her. Jævlig mye oksemelking! For min del savner jeg stemningen, hjelpsomheten, forbrødringen og "den gode viljen" fra før i verden.. Jeg opplever enslags destruktiv entusiasme, hvor utsultede kjepphester ris med en nesten diabolsk intensitet. Noen synes å ha et tilnærmet erotisk forhold til å fortelle andre hva de, altså disse andre, hører. Skulle det være slik at opplevelsene ikke er samstemte, skyldes det uten tvil placebo. Takhøyden her inne er snauere enn på et kinesisk partikontor, og for meg er det så enkelt som at mye av gleden er borte.
    Alshus, jeg merker meg at du synes løsningen ligger i å bidra. Jeg skal være den første til å innrømme at mine bidrag er færre nå enn før, men det har vel i rettferdighetens navn vært noen av dem i årenes løp. Akkiurat nå er mye av entusiasmen borte. Om noen velger å oppfatte dette som sutring, vel, dem om det. Greia er vel mer at jeg trenger en grad av entusiasme for å orke å holde på. Du har helt rett i at det fineste med HFS er musikken og en masse alldeles fantastiske bekjentskaper. Jeg har funnet mennesker her inne som har gitt og gir meg impulser, erfaringer, støtte, tilbakemeldinger, musikktips, inspirasjon, glede og ganske så betingelsesløst kameratskap. Takk alle sammen. Dere vet hvem dere er. Sånn sett har jeg fått mye mer igjen for tilstedeværelsen her inne enn jeg noen gang håpet på.

Oblivion, OT er høyst velkomment, så lenge det ikke er av typen "Holmenkollbanens innvirkning på hakkespettens rugevaner" ;) Det er det jo aldri fra deg uansett. :) Ellers har du nok rett i at jeg trengte vitaminer. Nye av type D er innkjøpt. Så får vi se om det kommer noen hifivitamininnsprøytninger etterhvert.....
    Awe, det er fint å se at du fremdeles engasjerer deg. Ikke at det var en bombe, men likevel... ;)
    Vi snakket litt om å ta et år til i fjor, og kommer sikkert til å være her i 2011 også. Jeg tror det er viktig å gå noen runder med oss selv innimellom, nærmest for å tenke litt over hva vi vil med HFS-deltakelsen. Jeg lufter mine tanker, i alle fall. Om det har noen verdi for andre enn meg, er det fint.

Nå om dagen virker det som om den genuine intweressen for god lyd og god musikk er på vikende front her inne også. Off-topic is the new king, og vi kveles fremdeles av kabler. Er HFS på vei til hundene? Og for å gjenta mitt spørsmål fra adventstiden i fjor; vil vi ha det sånn?

Og Sluket, I have lightened up, beleive it or not. Det var nemlig julebord i Fidelity i går. Det hjalp! ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Oblivion, OT er høyst velomment, så lenge det ikke er av typen "Holmenkollbanens innvirkning på hakkespettens rugevaner" ;)
    Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er Holmenkollbanens innvirkning på hakkespettens rugevaner? :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hehe. Si det! Kanskje Ruter a.s vet mer om det, nå som Holmenkollbanen er åpnet igjen? ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis ikke, får vi bare hente inn en konsulent med anorakk og helskjegg fra Ornitologisk Forening. :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    På mange måter ser jeg ståstedet ditt impulse. Det føles som om man står i en korridor med mange lukkede dører foran seg. Man vet at man gjerne kunne ha tenkt seg å sett inn i de fleste rommene, og man vet man kunne ha bidratt til miljøet i de fleste rommene; men samtidig vet man at når man åpner en av dørene og stikker hodet inn så får man en knyttneve i fleisen i 9 av 10 dører.

Det ender med at man klarer seg fint med å holde seg i de rommene hvor man ikke får noe i fleisen, slik som i musikkavdelingen og noen få hyggelige tråder hvor medentusiaster møtes. For meg er det noen få som ødelegger hyggen på HFS og gjør at jeg hovedsaklig gjør som awe, og (bombe) ikke overraskende så oppholder de samme seg mest i kabelavdelingene. Jeg reagerer på at det er helt greit å ha en fiendtlig, nedrakkende tone over andre tråddeltakere. Og at denne tonen skal få lov å råde på formuleringsmessige teknikaliteter, og få lov å ødelegge hyggelige miljøer og tråder. Her gjør ikke moderatorer jobben sin imo. Mye av dette hadde ikke engang vært lov i en barnehage.

Å forsøke å kneble folk for sine bidrag, gjerne ved å bruke retoriske grep eller vri på deres uttalelser; eller å konsekvent kalle andre for ikke-tenkende, uintelligente, kunnskapsløse osv osv på en smålig og utrivelig måte mens man pisker sine slitne kjepphestskinn er jo foruten å være tell-tale-signs på den lille manns kompleks også en hovedbidragsyter til at det ikke blir gode meningsutvekslinger. Det burde ta slutt. Imo.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn