Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    ;D ;D ;D ;D ;D

Send'n Cedric for ei uke!!

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    232
    Torget vurderinger
    4
    Man går lei av alt til tider, Trond. Det er ikke sikkert at stereo er noe annerledes enn at man man går lei av kino, ping pong, yoga eller hva som helst. Gjør noe annet i mens, jogg litt, gå på en konsert, plukk opp andre hobbyer. Det kommer tilbake av seg selv. Det kan ikke tvinges tilbake. Jeg tror også griffenfeldt er inne på noe: det å stadig tenke på "videre" her i livet er ikke bare bra. Stopp opp litt, vær fornøyd med ting som de er. Bra folk har møtt veggen av mindre ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    ;D ;D ;D ;D ;D

Send'n Cedric for ei uke!!
    Jeg har jo fått meg en Olympus LS-11 opptaker med 24/96 så dersom anlegget til Impulse er så bra som han skryter av, så kan jeg vel bare sende ham et opptak av irettesettende bjeff… burde vært realistisk nok da.

Selv om fargingen i hornene og hvislingen i rørene chez Impulse selvsagt vil gi hans røst en streif av symusene i Askepott.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    3
    Jeg setter meg foran tv'n og ser på Top Model sammen med madammen. Da går det opp for meg.
    Jeg burde vært nede i kjeller'n og hørt på musikk jeg ;D
    Eller jeg starter ett nytt DIY prosjekt. Da får de små grå noe å bryne seg på og engasjementet våkner for alvor :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Hos meg er det helt andre ting som får noe å bryne seg på når jeg ser på Top Model 8) 8) 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vidar P skrev:
    Fikk vi ikke en indikasjon på noe i den retning med dissingen av Moccamaster? Og skepsisen til at WB vil være knusende overlegen traktoren fra Luxman?Som Frasier pleier å si; hold linja og vår produsent vil gi deg kontaktinfo til en egnet terapeut. :)

Jøsses, Vidar! Det var da voldsomt til forsvar av en skarve kaffetrakter! " Liker`n ikke Moccamaster? Send mannen i terapi, liksom. Pust med magen, mann! Det er bare kaffe! ;)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Vidar P skrev:
    Fikk vi ikke en indikasjon på noe i den retning med dissingen av Moccamaster? Og skepsisen til at WB vil være knusende overlegen traktoren fra Luxman?Som Frasier pleier å si; hold linja og vår produsent vil gi deg kontaktinfo til en egnet terapeut. :)

Jøsses, Vidar! Det var da voldsomt til forsvar av en skarve kaffetrakter! " Liker`n ikke Moccamaster? Send mannen i terap"i, liksom. Pust med magen, mann! Det er bare kaffe! ;)
    Sikkert Trond??!! :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Klarer ikke helt å se at den kvarte linjen med forsvar var så voldsomt, men så har jeg ikke lesebrillene med lupefunksjon på heller. Og sist jeg sjekket så hadde jeg evig nok mage å puste med ja. Dessverre noen ganger også :)

Referansen til Frasier var en morsomhet, en klassiker i serien dette med respons-ved-faktisk-behov fra den underoppnående knapt-så-faglig-flytende men akk-så-høye-tanker-om-seg-selv Frasier, godt akkompagnert av den like sosialt suksessfattige lillebror Niles med knapt noen flere faglige meritter på cv'en; hver gang det knep litt så var det å viderehenvise til en spesialist. Det var som du skjønner spøkefullt ment.

Nå er det Dinu Lipatti for alle pengene her; har hatt en gjennomgang av Icons-boksen hans gjennom dagen idag, og det er bare å ta av seg de av hattene som evt måtte være igjen på knotten. En av favorittpianistene dette.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Det er omtrent som med arbeidslysten når den kommer - man setter seg rolig ned og venter til det går over!!

Ærlig talt Impulse - jeg vet ikke, da jeg aldri har opplevd det du beskriver. Kanskje du er syk i hodet?
    Har heller aldri opplevd dette, ei heller arbeidslyst når jeg tenker meg om.
    Men så har jeg verken hifi/musikk eller arbeide som hobby.
    Hifi/musikk er livsstil og jobb er for å skaffe kronasje til livsstilen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Vel talt, H.R Jeg jobber for at ikke regningene ska strekke til!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vidar P skrev:
    Klarer ikke helt å se at den kvarte linjen med forsvar var så voldsomt, men så har jeg ikke lesebrillene med lupefunksjon på heller. Og sist jeg sjekket så hadde jeg evig nok mage å puste med ja. Dessverre noen ganger også :)

Referansen til Frasier var en morsomhet, en klassiker i serien dette med respons-ved-faktisk-behov fra den underoppnående knapt-så-faglig-flytende men akk-så-høye-tanker-om-seg-selv Frasier, godt akkompagnert av den like sosialt suksessfattige lillebror Niles med knapt noen flere faglige meritter på cv'en; hver gang det knep litt så var det å viderehenvise til en spesialist. Det var som du skjønner spøkefullt ment.

Nå er det Dinu Lipatti for alle pengene her; har hatt en gjennomgang av Icons-boksen hans gjennom dagen idag, og det er bare å ta av seg de av hattene som evt måtte være igjen på knotten. En av favorittpianistene dette.

Jøssda, jeg tok den, Vidar! No Worries. Og jeg var ikke akkurat så alvorlig jeg heller, bare så det er sagt. For å parafrasere Zappa; "Does humor belong at HiFi-sentralen"? I certainly hope so".
    Veldig glad for musikktipsene og tankene rundt særlig klassiske inspillinger, Vidar. Glimrende at du legger inn noen i denne tråden også. Tusen takk!
    Jeg tåler forøvrig langt flere referanser til "Frasier", en av mine definitive favoritter fra de siste femten årene.. :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har forøvrig helt rett, Fredd. Det er ingenting som heter "bare kaffe". Jeg brukte det mest for å sette en støkk i doktoren. Det funka visst. ;)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Du har forøvrig helt rett, Fredd. Det er ingenting som heter "bare kaffe". Jeg brukte det mest for å sette en støkk i doktoren. Det funka visst. ;)
    Æ'kke det noe som heter en "kaffedoktor" da...??! ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehe. Ordspillene sitter løst på dine trakter i dag, skjønner jeg.... ;)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Hehe. Ordspillene sitter løst på dine trakter i dag, skjønner jeg.... ;)
    Jepp! ;D dog uten forkleinelse for Vidar P. Hans omtaler av - især - klassisk musikk er av; "en annen planet". De vekker stor interesse og er også svært lærerike med sin faglege tyngde... Takk for slikt Vidar... :)

mvh
    Fredd

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    MaKi skrev:
    Man går lei av alt til tider, Trond. Det er ikke sikkert at stereo er noe annerledes enn at man man går lei av kino, ping pong, yoga eller hva som helst. Gjør noe annet i mens, jogg litt, gå på en konsert, plukk opp andre hobbyer. Det kommer tilbake av seg selv. Det kan ikke tvinges tilbake. Jeg tror også griffenfeldt er inne på noe: det å stadig tenke på "videre" her i livet er ikke bare bra. Stopp opp litt, vær fornøyd med ting som de er. Bra folk har møtt veggen av mindre ;)
    Takker for innspill, Magnus. Vi er helt på linje. Jeg slutta å henge meg opp i "videre" for en god stund siden, heldigvis. Også hva anlegget angår. Men så møtte jeg også veggen for noen år siden.
    Uansett, gleden er tilbake og anlegget brukes flittig igjen. ;D Jeg er tilfreds med ting som de er.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pengesluk skrev:
    Hos meg er det helt andre ting som får noe å bryne seg på når jeg ser på Top Model 8) 8) 8)
    top model New Zealand er egentlig litt coolere, og mere naturlige deltagere
    burde satt fart på en gammel skrott 8)
    mvh
    Leif

M

musicus

Gjest
    impulse skrev:
    MaKi skrev:
    Takker for innspill, Magnus. Vi er helt på linje. Jeg slutta å henge meg opp i "videre" for en god stund siden, heldigvis. Også hva anlegget angår. Men så møtte jeg også veggen for noen år siden.
    Uansett, gleden er tilbake og anlegget brukes flittig igjen. ;D Jeg er tilfreds med ting som de er.
    Skjønner deg godt jeg T, har det slik fra tid til annen selv, man går lei, men prøver etter beste evne å leve etter det som står i signaturen min, det bringer som regel min glede tilbake.
    Ellers er jeg fortsatt evig takknemlig for Aspara tipset, det har gitt meg mye musikk glede tilbake, ha en fortreffelig dag! ;D ...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bare hyggelig det, musicus! ;D Veldig godt å høre at du er så fornøyd. En god kur for "the blues" det også, skulle jeg tro. ;)

M

musicus

Gjest
    Ny (og gammel for den saks skyld) musikk fremført hjemme nu er en fryd for sansene, slik det bør være... ;D

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Slik skal det være, ja! ;D Uka har vært travel, med deadline i Fidelity og mye annet, men i morgen skal WB ACT One lyttes til hele kvelden. Det kan til og med være det kommer noen bilder... ;)
    Så da regner jeg med noen frydefulle timer... ;D

Skrøt vel på meg at jeg satset på en tur til Bare Jazz i dag, men slik ble det ikke, desverre. Deadline i Fidelity er viktigere, tross alt...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vel, så står den her. For anledningen påmontert en Benz Glider. Den skal få prøve seg med to andre elementer i løpet av helgen..minst! Førsteinntykket er fantastisk bra. Den spiller med spenst, autoritet, rytmisk kontroll og dynamikk i bøytter og spann. Og hvilken størrelse det er på lydbildet! Jøsses! Den spiser digitalriggen min til frokost, så mye er i alle fall sikkert. Den låter ekstremt naturlig, og lyden er veldig lettflytende. Rillestøy er nærmest fraværende, selv på gamle og ganske slitne skiver som har vært med meg siden jeg var tretten eller noe. Et ikke helt ubetydelig kvalitetstegn. Her er det mange platespillere som tryner fullstendig, faktisk.

Den er helt orginal, med unntak av at den orginale filtmatta er byttet ut med en Ringmat. En liten, men langtfra ubetydelig oppjustering.
    Edit, en til. Pluggene er byttet ut med WBT Nextgen sølv. Hjelper nok det også. ;)

Det er den første flytende opphengte platespilleren jeg har i hus på årevis (den forrige var faktisk maken!), og den viser seg å være kresen på underlaget. Akkurat nå står den på mitt sedvanlige platespillerunderlag, en Townsend Seismic Sink, som i og for seg skal være fylt med luft. Flytende oppheng er jo engang flytende oppheng, så lufta er sluppet ut, og sink´en fungerer nå bare som et tungt og stabilt underlag. Det hjalp både på ro, skala og dynamikk. Nå skal jeg sette meg ned med sushi, San Pellegrino og en bunke plater. Hvilken fredagskveld! ;D

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.163
    Torget vurderinger
    2
    Fin spiller, impulse.

Men du må justere pu litt mot venstre.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    grattis den var virkelig fin
    mye finere enn den andre ris-kokern du har
    typisk NO BS design!
    skal vedde på at den knocker sokka av Luxman! ;D
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    LMC skrev:
    grattis den var virkelig fin
    mye finere enn den andre ris-kokern du har
    typisk NO BS design!
    skal vedde på at den knocker sokka av Luxman! ;D
    mvh
    Leif
    Takker, Leif.
    Den spiller vel ikke sokkene av Luxman, men den er mer rytmisk alert, for å si det sånn. Skal komme tilbake til forskjeller og greier etterhvert. Det er slett ikke umulig at det havner en PD 350 med Fidelity Research FR- 64 på børsen, nei.....

Ellers synes jeg det typiske "No Bullshit"- designet er griselækkert. En av de fineste platespillerne jeg vet om, faktisk...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Etter en tur inn på soverunmmet hvor vinylsamlingen min står (skulle gjerne hatt større stue, ja..) kom jeg ut igjen med en av mine definitive favoritter, "Bjørnstad, Paus, Hamsun" fra det herrens år 1982. Det gis ingen ekstrapoeng for å gjette hvem som står for musikken, i tilegg til størrelser som Pål Thowsen, Nipe Nyren , Sveinung Hovensjø og Jon Eberson. Tekstene er hentet fra Hamsuns jævlig potente diktsamling "Det vilde kor".(.."for snøt ham du gjorde som kjærester gjør. Med meg gav du lov med ditt første nikk, med ham står du brud til høsten...") Joda, Hamsun hadde baller, han. Ingen tvil om det.

En bauta av en norsk utgivelse er det, og den holder som pokker fremdeles, selv om synthene til dengang litt yngre Bjørnstad låter litt tilårskomment. Umulig å få tak i på vinyl, men den kan visst fåes på CD. Anbefales! Coveret, som jeg ikke fant på nettet, men nok må ta bilde av, er designet og fotografert av norsk grafisk designs nestor Bruno Oldani. Det er nesten verdt hele plata alene.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny spiller i hus Impulse.

Spørs om min Ariston rd40 som eg hadde for ca 1år siden,hadde nådd opp til hverken første eller andre stripa på "øystein sunde" sokkene.

Den lagde lyd ihvertfall:)

Det oser high end av den WB spilleren.

På toppen av mitt rack står det ein stor stygg 28toms tv,den skal vekk ila året,og inn skal ein lp spiller,så eg får turn på mine gamle skrale(og noken gode) vinylplater.

God musikkhelg,med "ny" gjennomgang av vinylplater.

Mvh.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Den spilleren der var LEKKER! Nesten så jeg blir misunnelig her... :'(.... "Straffen" er at jeg får komme å høre på den snart... ;)... Veldig i tenkeboksen selv. Kan ikke gå begge veier , digitalt eller analogt... Og får det en må gi imellom på en viss dac får en en halv WT... Hmm..Livet skal ikke være lett... ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, samlanes. ;) Ariston RD 40 var jo grei nok den, men ville nok fort mistet pusten sammen med det kresne utvalget av utstyr du hr i dag! Kanskje på tide med ny platespiller? ;)

Gratulerer til deg også,forresten! Jeg er veldig imponert av ombuggingsprosjektet ditt. Heart-forsterkerne kan vel etterhvert måle seg med det meste, og de var jo ikke akkurat småtteri fra før av heller... ;D Jeg la merke til at du sendte meg en lang og hyggelig PM i sakens anledning for en god stund siden, som jeg aldri fikk somla meg til å svare deg på. Midt i en travel tid, ser du...

Jeg synes den rene estetikken til WB Act One er fantastisk fin. Lite bling, men desto større lyd. Det er sånn jeg liker det. ;D

God helg til deg også! Gjennomgangen er i aller høyeste grad i gang. Akkurat nå er det klassisk Waits fra 1978 som gjelder.....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk, HCS. Klart du kan gå begge veier, din somlekopp. Det er bare å bestemme seg. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vel, jeg tester i alle fall vannet. Skulle gjerne beholdt begge to, men det har jeg ikke hverken råd eller plass til.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det Impulse.

Ser at eg må sjekke bruktbørsen.

Edit:Ang at eg klarte å gjennomføre ombyggingen kommer både av flaks og knallgod og heilt nødvendig hjelp fra både Toonz og Leif.Men det som for meg er veldig intr i tillegg,er at trass i bedre oppløysing og lyd generellt,skjer ikkje det eg frykter mest av allt.
    At mange plater blir stående uspillte pga "bedre" lyd,det motbeviser det som av og til blir påståt,at ein ikkje kan få i både pose og sekk,det er nemlig fullt mulig.

Så fekk eg sagt det:)
    Mvh.

P

Parelius

Gjest
    Den spilleren så knall ut. Har aldri hørt den, men gruser den Luxmanen så kan den ikke være dårlig i lydavdelingen heller. Kanskje jeg skal kvitte meg med 444 også. Det med Plassmangel er egentlig et godt argument. Del lytteinntrykk!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    samlanes skrev:
    Takk for det Impulse.

Ser at eg må sjekke bruktbørsen.

Edit:Ang at eg klarte å gjennomføre ombyggingen kommer både av flaks og knallgod og heilt nødvendig hjelp fra både Toonz og Leif.Men det som for meg er veldig intr i tillegg,er at trass i bedre oppløysing og lyd generellt,skjer ikkje det eg frykter mest av allt.
    At mange plater blir stående uspillte pga "bedre" lyd,det motbeviser det som av og til blir påståt,at ein ikkje kan få i både pose og sekk,det er nemlig fullt mulig.

Så fekk eg sagt det:)
    Mvh.

Der er vi helt på linje, samlanes. Min erfaring er også motsatt av det jeg også ofte ser påstått. Nemlig at med bedre kvalitet og mer oppløsning, låter plutselig det som låt mediokert før, helt glimrende. Det er langt flere dårligere avspillinger enn innspillinger, spør du meg. ;) Der fikk jeg sagt det. Igjen. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den er virkelig knall, Parelius. Det er vel ikke snakk om grusing, men den spiller i alle fall ikke dårligere enn Luxman 350... langt ifra. Jeg lover å dele inntrykk bare jeg får lyttet, skrevet og ment litt mer her. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn