Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.217
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dårlig gjort. :) - selv venter jeg på å teste en av disse phasure dacene som "noen" hevder er bra. Sist jeg hadde en i hendene var det ikke så imponerende skue men fikk ikke teste lydmessig.

En kompis av meg har en rimelig heftig NOS tda1541 basert dac som virkelig ikke gjør seg bort men etter at jeg nå har fått totalt ny analog del i AN dacen min ( 6463 krets med tantaler/karbon motstander etc) og AN silver pio på utgangen var AN dacen "better than ever". Men så er det bare 18bit da ......... 98% av musikkken min er 16bit riktignok og det meste jeg nå tester av hirez er bare juks og fanteri likevel. Bare indusert støy for å "lage" noen flere bits etc. Anyway - interessant å følge tråden din.

Buffallo delene solgte jeg før jeg fikk brukt dem.. Har nok mer å hente andre steder i kjeden når jeg tenker meg om :)

Gi et hint angående dacen du tester da.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg kan si så mye som at det ikke er en dac. Det er en komplett spiller.

Veldig hyggelig at du liker tråden, Bamba! ;D

Vi liker jo AN-konvertere veldig godt begge to, og jeg skulle gjerne hørt en totalt utspjåka Dac 5, men de er jo like sjeldne som øyenbryn på egg....

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hadde buffalo dac´n asynkron usb og pc kilde eller s/pdif?
    det er stoor forskjell
    jeg sluttet å lese stereo blekker for noen år siden
    diy miljøet er langt foran kommersbølgen
    lodd inn chokene dine du ;D
    mvh
    Leif

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    LMC skrev:
    hadde buffalo dac´n asynkron usb og pc kilde eller s/pdif?
    det er stoor forskjell
    jeg sluttet å lese stereo blekker for noen år siden
    diy miljøet er langt foran kommersbølgen
    lodd inn chokene dine du ;D
    mvh
    Leif
    Hææ

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    impulse skrev:
    Jeg kan si så mye som at det ikke er en dac. Det er en komplett spiller.

Veldig hyggelig at du liker tråden, Bamba! ;D

Vi liker jo AN-konvertere veldig godt begge to, og jeg skulle gjerne hørt en totalt utspjåka Dac 5, men de er jo like sjeldne som øyenbryn på egg....
    DA starter gjettekonkurransen:

Jeg tipper en Rega :) (Tatt helt ut av det blå selvf.)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det har jeg da gjort, mann. ;) Den koster omtrent det samme som en ny mellomklassebil. Litt i overkant av Regasegmentet, altså.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er dette en hemmelighet da, impulse?

skrev ikke sal at han tok med apl'n sin til deg et par sider tilbake i tråden her....?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    mesut skrev:
    er dette en hemmelighet da, impulse?

skrev ikke sal at han tok med apl'n sin til deg et par sider tilbake i tråden her....?

Nemlig, Le. ;D Det har aldri vært en hemmelighet, det gjelder bare å følge med litt.

Det er ikke alle som husker like godt som du gjør, tydeligvis. ;)

APL NWO Master.

Vedlegg

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    å f... mente det var snakk om "betalbare" saker her jeg ;)

dette hører vel til god ny småbil prisklassen?

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    kwil skrev:

mvh

Vel, tror jeg skulle greidd å få en ny og ganske velutstyrt Alfa Romeo Giulietta for den prisen. Fordelen er jo at man slipper veiavgift, rustproblemer og annet tjafs om man bruker pengene på en CD-spiller. ;)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    impulse skrev:
    kwil skrev:

mvh

Vel, tror jeg skulle greidd å få en ny og ganske velutstyrt Alfa Romeo Giulietta for den prisen. Fordelen er jo at man slipper veiavgift, rustproblemer og annet tjafs om man bruker pengene på en CD-spiller. ;)
    Såpass ja.

Bare så DET er sagt, du får IKKE rustproblemer med Alfa, jeg har en 10år gammel i daglig drift, den har null hull :D (eldre modeller derimot....)

Da hadde jeg heller kjøpt Giuletta (om man måtte prioritere), nekter uansett å tro at dette overgår vinylriggen, så det så.

mvh

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    Skrev ikke du om en APL dac også nylig. Til ca kr 36.000?

Og nå sier du at en APL cd spiller til snaue kr 200.000 (som jeg forstår er en modifisert Esoteric med rør og ørten dac brikker) spiller bedre enn Soulution og vinylrigger i verdensklasse?

Langt utenfor mitt budsjett men spennende å lese om :)

Er den en nyere utgave av denne? http://www.6moons.com/audioreviews/aplhifi/nwo30go.html

Også rør på baksiden montert i XLR åpningnene ::)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Stemmer. Det som står her nå, er Statementmodellen til samme firma, så de to produktene er fra hver sin ende av skalaen, kan du si. Masterspilleren er etpar generasjoner opp i forhold til den som omtales av 6moons, og tar utgangspunkt i en Esotericmodell, men er ekstremt tungt endret, så dette er mer enn en modifikasjon. Det jeg sier, er at det er det beste jeg har hørt hva angår digital avspilling. Subjektivt, selvfølgelig. Jeg har av forståelige grunner ikke sammenlignet direkte med min egen vinylrigg, ettersom den enda er på service.
    Resten får dere vente med vente til det står på trykk et annet sted. :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    impulse skrev:
    Stemmer. Det som står her nå, er Statementmodellen til samme firma, så de to produktene er fra hver sin ende av skalaen, kan du si. Masterspilleren er etpar generasjoner opp i forhold til den som omtales av 6moons, og tar utgangspunkt i en Esotericmodell, men er ekstremt tungt endret, så dette er mer enn en modifikasjon. Det jeg sier, er at det er det beste jeg har hørt hva angår digital avspilling. Subjektivt, selvfølgelig. Jeg har av forståelige grunner ikke sammenlignet direkte med min egen vinylrigg, ettersom den enda er på service.
    Resten får dere vente med vente til det står på trykk et annet sted. :)
    Moro

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå er det over midnatt, og det ordentlige desemberværet er kommet til min kant av verden. Ute snør det som pokker, og jeg sitter og nyter lyden fra den besøkende CD-spilleren og min trofaste og ufattelig gode Hovland, som er kommet hjem til far etter å ha tilbrakt etpar uker i audiofilt fosterhjem hos alliansebroder H.R. Det er en forforsterker for evigheten, rett og slett.

Apropos evighet, vi er visst midt i en kabeldebatt igjen. De er faen meg som nesehår. Du vil ikke ha dem, men de er der likevel. Du kan forsøke å klippe dem, men svineriet kommer alltid tilbake. Striere for hver gang.
    De er vel omtrent like nyttige som nesehår også, come to think of it...

Min lokale platebutikk har besluttet å kaste inn håndkleet, og jeg har vært og forsynt meg av det siste de har i hyllene. Beck, Riuchi Sakamoto, Aimee Mann, John Martyn, Bill Bruford, The Band og Randy Newman har fått et godt hjem å bo i etter å ha sittet på oppsigelse i lokalene på Bekkestua. Det er vemodig, men som min navnebror og innehaver Trond uttalte her om dagen; "Når jeg likevel må selge med tap, er det godt at det er til deg"...Er det rart man blir glad i sånne mennesker?

Akkurat nå gjenoppdager jeg en gammel favoritt fra guttedagene. Klassisk Elton John. Glitrende popmusikk, jævlig tøff 70-tallslyd og minner i nydelig forening.Jeg kjøpte mitt første eks på kassett i et svakt øyeblikk. Av en langhåret fyr på Opus 8 i Bygdøy Allé. Den endte sine dager som båndsalat etter en uke, og jeg tok mine siste mynter og kjøpte vinylen i stedet. Den har jeg enda.
    Dette er Reginald Dwights "Sgt. Pepper", spør du meg. Like fantastisk i dag som den var for trettiseks år siden. Gubben sang merkbart bedre dengang. Dette er forøvrig den plata han er mest fornøyd med selv...
    Dee Murray, Eltons bassist, må forresten være en av historiens glemte, men store musikere. Hvilket driv! Det er ikke ofte å høre en Fender Precision synge på denne måten..
    Skiva debuterte på 1. plass på Billboardlista, og det hadde ingen plater gjort før. Den innehar plass 158på Rolling Stone-lista over tidenes 500 beste album.

Og hvilket cover!

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Gå og legg deg nå, så du er i form til i morgen!!

Bra Elton det der, favoritt ved siden av Yellow Brick.. Har alltid lurt på hvem som var "Brown Dirt Cowboy :eek: :eek: :eek:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.732
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det var Bernie Taupin det vettu Sluket.

Skikkelig go'plate det der. ;)

/ Morten

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    pengesluk skrev:
    Gå og legg deg nå, så du er i form til i morgen!!

Bra Elton det der, favoritt ved siden av Yellow Brick.. Har alltid lurt på hvem som var "Brown Dirt Cowboy :eek: :eek: :eek:
    Jadajada, broder Sluket. ;) Jeg har faretruende lang fartstid som natterangler, så det er ingen fare med julebordsformen! ;)

Helt enig, forresten. Det er mine to favoritter også. Du har jaggu god smak! ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    ;D ;D ;D

Lenge siden jeg har spilt Elton, men jeg mener å huske at jeg likte Honkey Chateau godt også. Bernie Taupin var en fantastisk låtskriver BTW.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for tips, impulse.
    skal sjekkes.

må innrømme at jeg har huller i den kulturelle dannelsen når det gjelder folk som f.eks. elton john og stevie wonder.
    jeg vet at de lagde mye bra musikk før de ble puddinger, men har liksom aldri bladd meg tilbake i katalogen.

btw, snakk om søvn, det er godt å høre at det er flere ranglefanter i hornalliansen.

selv skal jeg jobbe til 5-6 i natt, sove et par timer, rake barten og ta meg en dusj, få på dressen, gå i møte med en av forlagets viktigste kunder, julelunsj, deretter neby og julebord, før jeg skal hjem igjen og jobbe gjennom neste natt på sannsynligvis stigende alkorus og sende årets siste utgave av filmmagasinet til trykken på torsdag. fredag er det turretur trondheim på jobb.

jadda.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    mesut skrev:
    takk for tips, impulse.
    skal sjekkes.

må innrømme at jeg har huller i den kulturelle dannelsen når det gjelder folk som f.eks. elton john og stevie wonder.
    jeg vet at de lagde mye bra musikk før de ble puddinger, men har liksom aldri bladd meg tilbake i katalogen.

btw, snakk om søvn, det er godt å høre at det er flere ranglefanter i hornalliansen.

selv skal jeg jobbe til 5-6 i natt, sove et par timer, rake barten og ta meg en dusj, få på dressen, gå i møte med en av forlagets viktigste kunder, julelunsj, deretter neby og julebord, før jeg skal hjem igjen og jobbe gjennom neste natt på sannsynligvis stigende alkorus og sende årets siste utgave av filmmagasinet til trykken på torsdag. fredag er det turretur trondheim på jobb.

jadda.
    Bare hyggelig, Le. Kanskje på tide med en dannelsesreise i retning Bærum, så vi kan spille oss igjennom noen klassikere og skylle med litt armagnac?

Pokker, for et løp du har lagt opp til. Godt du er bygget for å tåle det. ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    mesut skrev:
    takk for tips, impulse.
    skal sjekkes.

jadda.
    Bare hyggelig, Le. Kanskje på tide med en dannelsesreise i retning Bærum, så vi kan spille oss igjennom noen klassikere og skylle med litt armagnac?

Pokker, for et løp du har lagt opp til. Godt du er bygget for å tåle det. ;)

god ide.

btw, du har jo kommet hit på besøk på formiddagen når jeg har kommet hjem rett fra nachspiel, remember? ;D

dessverre begynner livsstilen å tære på kroppen, blir stadig bleikere om nebbet når det røyner på. :-[

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Joda. Minnet er betraktelig friskere enn du så ut den formiddagen. Men du var den perfekte, om enn litt bakfulle og gråbleke vert likevel, og det skal du jaggu ha for.

Gamle helter ruster ikke. De drikker bare dyrere brennevin. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Gamle helter bælmer i seg til de får vannliljer i ræva! Særlig rundt juletider; og ikke klag Mesut, her rundes det 10 festaftener også i år, trodde jeg skulle slippe unna med seks-syv men desverre så dukket det opp et par lag på tampen og dermed er fjorårets rekord tangert. Men nå skal det bli en slutt.. ::) ::)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg klager da aldri, sluket.

men nå skal jeg få meg et par timer på øyet, slik at vi kan ta noen glass imorgen uten at jeg kollapser trynet nedi kobe-biffen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hepphepp, opp og sprett guttær.

blir en lang og seig dag. :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Føkk - 1 m. snø...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    i jøssenavn, Le... "Etpar timer på øyet" var rimelig bokstavelig, ser jeg!

Vel, jeg gleder meg til å se det utvilsomt trøtte trynet ditt i kveld. Og det gjelder deg også, broder Sluket. :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pengesluk skrev:
    Føkk - 1 m. snø...
    he-he
    du har alltid malt med litt bred pensel
    men 1 meter snø? på Høybråten?

ha det gøy i kveld gutta!

mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Særlig på Høybråten, Leif. Et velkjent snøhøl hvor ungene får snøfresere i dåpspresent. ;)

Takk, forresten. Du får hive deg med på neste sammenkomst som en kompensasjon for uteblivelse i kveld. :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    impulse skrev:
    Særlig på Høybråten, Leif. Et velkjent snøhøl hvor ungene får snøfresere i dåpspresent. ;)

Takk, forresten. Du får hive deg med på neste sammenkomst som en kompensasjon for uteblivelse i kveld. :)
    og MAGNUM 44 til komfen ;D
    jeg må ta vakt til minst kl 18 på jobb, så jeg rekker uansett ikke Neby og så har jeg en 80 år gammel mor som må underholdes! ::)
    men det byr seg flere anledninger

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Den har du brukt minst tre ganger før, og så var det noe beltegreier, neste blir vel bukseseler.. ::) ::)

Men du kan trygt regne med at vi skal hygge oss, og bælme Amarone så det holder..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    belte er NESTE onsdag
    Lilla
    brunt til sommeren
    vakt har jeg hver onsdag

Amarone er nam nam
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Da har jeg akkurat fått beskjed om at riktig krystall er ankommet fra De Forenklede Stater,sjekket, loddet inn,og ikke minst at en sterkt savnet Wilson Benesch ACT One endelig går med riktig hastighet. Det var på tide! ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    grattis...hvem fikset det? Audiomix?
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    impulse skrev:
    Da har jeg akkurat fått beskjed om at riktig krystall er ankommet fra De Forenklede Stater,sjekket, loddet inn,og ikke minst at en sterkt savnet Wilson Benesch ACT One endelig går med riktig hastighet. Det var på tide! ;D
    Da gleder vi oss til vinyl-chilli! 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker! Neida, mannen som har hatt den hos seg siden i våres. Det viste seg at etpar av de tidligre ankomne delene ikke holdt mål, men nå er det i boks.

Vinylchillien gleder jeg meg også til, Broder Sluket. Og jeg skal lage betraktelig mer enn sist! I alle fall i forhold til "folketallet". ;D

Takk for sist, begge to. Bæltrivelig kveld, som det heter. Veldig bra mat var det også! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn