Takk skal du ha, Doktor. Det er hyggelig å høre at du finner tråden leseverdig, liker stemningen og er innom. Det setter jeg pris på, akkurat som jeg satte pris på besøket ditt for en god stund siden. Usedvanlig hyggelig, og noe som gjenrne kan gjentas, spør du meg.
Akkurat det med "gift" tar jeg til etterretning, men må si jeg stusser litt ved ordvalget. I aller beste mening. Joda, jeg var nok litt krass noen sider tilbake, og med klar adresse til en pågående tråd som aldri ser ut til å ville stoppe. Helt konkret var jeg både oppgitt, ganske forbannet og hadde fått mer enn nok etter å ha blitt utsatt for ganske uhyrlige personkarakteristikker. Helt uten at det fikk konsekvenser i form av moderering. Det synes forøvrig å fortsette, men denne gangen er ikke skytset rettet mot meg, eller for den saks skyld anmeldere som sådan.Ikke at det gjør det lettere å forholde seg til, egentlig. Så det er vel likegodt å innrømme at etpar av de lett omskrevne uttalelsene Dazed fant så triste at han startet en bekymringstråd om det, kom fra denne tråden. Reaksjonen hans var fair nok, den. Jeg ser poenget og har den største respekt for hans holdning. Det jeg derimot registrerer, er at ingen synes å opprøres av det som må kunne betegnes som langt værre overtramp andre steder.
Jeg har ingen problemer med at vi både mener og hører forskjellig her inne.Jeg applauderer det, når sant skal sies. Ikke minst er jeg lykkelig for å høre som jeg faktisk gjør. Igjen i aller beste mening. Og jeg tåler en støyt, det tror jeg de fleste som kjenner meg vil kunne bekrefte.
Det jeg sliter med, er den forkynnende og bedrevitende holdningen som utelukker alt annet enn det en gitt fraksjon måtte stå for, og som tidvis ligger snublende nær meningsterror. Når man så krydrer dette med regulære,repeterende påstander om løgn, uredelighet, mangel på troverdighet, korrupsjon og annet tjafs,og bruker hersketeknikker og latterliggjøring for å banke meningene igjennom, og dette får stå uten at moderatorer synes å mene at det er å gå over streken, vel, da får jeg mer enn nok. Dermed ventilerte jeg litt her. Sikkert ikke så lurt, og heller ikke ute i det åpne diskusjonrommet , per se. Jeg beklager om noen følte seg støtt av det, men har samtidig ingen problemer med å stå for reaksjonen. Jeg håper og regner med at de fleste ser at det ikke nødvendigvis er et tegn på forfall.
Derimot mener jeg at den summariske moderasjonen som foregår her inne, er et tegn på netopp det. Forfall.
Jeg skal innrømme at Finger´n ikke postet det lekreste bildet jeg har sett, og at min referanse til den britiske betydningen av "fart" kanskje ikke var mitt retoriske høydepunkt her inne, men jeg regner ikke med at det var egnet til å ta nattesøvnen eller selvfølelsen fra noen. Eller er det virkelig så mange her inne med slapp tarm?
Likefullt har altså høvdingen eller en eller annen navnløs moderator vært inne og "ryddet" i tråden min, uten å ha ryggrad/baller nok til å forsvare det eller etterlate seg spor.
Det er så kleint at jeg mangler ord, og blir ikke akkurat bedre av at den samme moderasjonsiveren synes å være totalt fraværende i tråder der beskyldninger og sjikane faller tett som haggel. Er det sånn vi vil ha det? Jeg har vel allerede svart for min egen del, men skulle noen ha tungt for det på lørdagsformiddagen, synes jeg det er uhørt.
Takk til deg også, oct. Hyggelig med slike tilbakemeldinger. Jeg er klar over at I L er en skeptiker, og har ingen som helst problemer med det. Folk begeistres av mye forskjellig, og mitt utgangspunkt er et annet. Det tror jeg vi kan leve godt med begge to. Jeg tror ingen av oss setter likhetstegn mellom foretrukkne kabelmerker og mental kapasitet. De gangene jeg har hatt mitt å si mht IL og hans påstander, har jeg uttrykt det i den nevnte tråden. Det tok en stund før folk forsto at jeg reagerte på at det synes å være enighet om at det er ok å kalle noen "løgner" gjentatte ganger på trykk her inne, basert på antagelser. Forøvrig synes det som om det er helt ok, ettersom det ikke modereres, men henvises til "takhøyde". Det bekymrer meg, for å si det forsiktig.